Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    even over die werkgevers. Mijn werkgever reageerde gelukkig heel redelijk. Gelukkig was hij toch al van plan om een nieuwe aan te nemen voor Januari, dus van dat had ik het ook niet beter kunnen plannen! Maar goed, ik weet dat het ook anders kan. Het mag idd niet, je mag niet naar de plannen vragen bij een sollicitatiegesprek, je mag je als wergever niet uiten over wat je er van vindt en je mag al helemaal iemand niet ontslaan. Maar ik merk in mijn werk heel veel dat contracten beeindigd worden en er ineens niet meer voldoende werk is. Dat werkgevers hun beklag doen of en dat is wel het toppunt. De werknemer "wegpesten"door allerhande akelige regeltjes op te leggen na de bevalling. Dat je bijvooreeld 20 uren wilt werken en dat uitsmeren over 5 dagen, of niet accoord gaan met vermindering van werkuren... Erg vervelend allemaal en helemaal niet leuk, zeer onredelijk naar de werknemer toe. maar het past wel in deze tijd zoals jullie ook zeggen. de werkgevers worden met zoveel financiele verplichtingen belast als hun werknemers ziek zijn of met verlof... Lastig voor beide partijen. Maar goed het gebeurd in mijn ogen wel erg veel!

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier rustig aan de meelees...bij mij gaat het wel oke.. heb toch geen blaasontsteking dus dat valt mee. .die buikpijn blijft dan wel weer, maarkennelijk duwt kleintje erg laag steeds mijn blaas in de knup!hihi

voel beebje goed en voel me zelfook prima op weer wat vermoeidheid na..

Alleen nog donderdag een paar uurtjes werken en heb ik VAKANTIE!
    dames ik lees gewoon mee hoor, maar geen tijd om echt te reageren.. zal misschien vanavond even mijn best doen...

greetzzz desiree (ichtus)

3. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    heey meiden

wij hadden net de 20 weken echo en het begon al meteen goed,zegt die echoscopiste tegen mij ben je pas 19 weken maar dan kan ik nog gen 20 weken echo maken :confused: nou ik zij dus tegen haar toen ik deze afspraak maakte zijden ze tegen mij dat dat geen probleem is,nou ja dus wel,maar ze heeft toch een poging gedaan en jawel hoor ze zij meteen sorry maar ik moet stoppen want de echoapparaat is heel slecht en omdat mijn placenta voor licht kon ze het nog onduidelijker zien.dus ik zij een beetje bot tegen haar moeten julie maar een betere echo apaaraat aanschaffen.ze keek me een beetje raar aan, ja sorry hoor maar dat is toch zo? want ze hebben maar 1 goede echoapparaat maarja nou moeten we volgende week dinsdag terug komen voor de 20 weken echo en dan maar hopen dat ze het wel goed kunnen zien en het goede apparaat hebben,bah daar baal ik nou van he beetje chagie geworden daar door zo op verhuugd en dan dit.maar goed ik heb het weer effe van me afgeklaagd. ;)

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat lijkt me ook inderdaad best wel vervelend. Dit zijn moment in je zwangerschap waar je echt naar toe leeft! En dan krijg je zoiets! Ik had denk ik precies hetzelfde gereageert hoor! Nou in ieder geval hopen dat volgende week wel alles helemaal goed gaat en ze het goede apparaat hebben!

5. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Klinkt mij een beetje als een domme onervaren echoscopiste! Je kan makkelijk een 20 weken echo maken met 19 weken! Dat kan al vanaf 17 tm 23 weken is mij verteld! En zij horen gewoon een echo te kunnen maken, ook als je placenta in de weg ligt! Dan kunnen ze een inwendige echo maken! En het apparaat de schuld geven is al helemaal slecht, zij horen voor goed apparatuur te zorgen! Erg jammer dat je nu weer een week moet wachten! Kan begrijpen dat je daar erg van baalt! :(

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat was ik inderdaad helemaal vergeten een inwendige echo kan ook. Kan je trouwens voor de volgende echo niet ergens anders terecht? Ze lijkt mij namelijk ook een beetje onervaren.

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nou ja zeg....Dat is ook niet erg vriendelijk! Met 19 weken kan best, want stel dat je nou net toevallig een week later 3 weken op vakantie gaat! En idd de apparatuur de schuld geven vind ik een stom excuus!

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja sommige mensen zijn daar zo makkelijk in! Gewoon altijd iemand of iets anders de schuld geven dan jij zelf!

9. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Thnx Ariel!

Foto's van onze kleine meid staan in me album :D

Liefs Angel

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Angelina Z,
    wat een mooie fotos van je pretecho!

11. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Geeft niks hoor dat je zenuwachtig bent. Ikzelf was ook al dagen ervoor zenuwachtig :) Ik hoop voor je dat je vanmiddag weet wat het is, niet wordt, want het bestaat al hihi :p :)

Liefs Angel

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wow mooie foto's zeg! Ik hoop dat ik vrijdag net zulke mooie foto's in me album kan zetten :) En dat we ook kunnen zien wat het IS ;)

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik moet zo naar de vk en daar ben ik al zenuwachtig voor ;) Vorige keer kon ze hartje niet vinden en moest ze 's avonds bij me thuis langskomen!

14. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Jeetje wat vervelend. Ik denk dat ik hetzelfde gereageerd had hoor.
    Kon je nu niet naar het goede apparaat dan trouwens?

Liefs Angel

15. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

De buikpijn was toch wel flink vanmorgen dus toch maar even gebeld. Het was erg druk dus of ik om 11 uur kon komen. Nou euhm, ja hoor. Baas was niet blij maar dat is in dit geval dan erg jammer. Om 12.15 kwam er eindelijk iemand maar die kon het niet goed zien. Ook omdat mijn geval toch wel bijzonder is, wilde ze de arts mee laten kijken. Rond 13.30 was de arts er. Baarmoeder was netjes en de baarmoedermond was 3,5 cm, keurig dus. Ze wil hem minimaal 2 cm hebben zei ze. De kindjes liggen wel vreemd. Het zieke beebje ligt erg hoog, naast mijn navel met het koppie. Het gezonde kindje lag daardoor weer vrij laag. Het kan verder geen kwaad en was ook geen verklaring voor de buikpijn.

Ze denkt dat het toch wat spanning is of mijn bekken. Vandaag en morgen moet ik rust houden. Is het woensdag niet over moet ik weer bellen en nemen ze me op. Puur om te kijken of het dan beter gaat.

Een bewogen ochtendje weer hier :(

16. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Thnx supermummy! Fotomodelletje is het al he? :)
    Ik kan er geen genoeg van krijgen, ik blijf maar naar die foto's kijken :)

Liefs Angel

17. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Ik hoop het ook voor je. Voor jullie allemaal trouwens hier. Ik vond het echt heel mooi om het allemaal te zien met de pretecho. De echoscopiste nam ook echt de tijd voor je, toch wel anders dan waar ik normaal de echo's moet laten maken. Ik kan echt iedereen zo'n pretecho aanraden. Het is wel een uitgave, maar het is zoiets moois wat je er voor terugkrijgt vindt ik.
    En de echoscopiste keek ook echt alles al na, of het ruggetje gesloten was en of haar lippen gesloten waren (hazelip) en die soort dingen, wat gelukkig allemaal goed was. Dus dat is ook wel weer een geruststelling vind ik.

Liefs Angel

18. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Nou ik had eigenlijk ook niets anders verwacht hoor. Het zijn allebei vrouwen zonder kinderen, dus die begrijpen er sowieso niets van.

@Esmay; Veel plezier bij de echo!

@Ichtus; Wat lekker dat je binnenkort vakantie hebt! Zou ik ook wel kunnen gebruiken! ;) :D

@fempje; Lekker zeg! Leef je helemaal naar dit moment toe, gebeurt er dit! Ze is waarschijnlijk zelf nog nooit zwanger geweest! Wat een teleurstelling voor jou en je vriend/man :cry:

@Ariel; Veel succes en plezier bij de vk. Waarschijnlijk zal ze nu wel in 1 keer het hartje kunnen vinden!

19. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    Ja dan kan ik me wel indenken dat je dan zenuwachtig voor de VK bent.
    Succes vanmiddag dan!

Liefs Angel

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    pfff dees... Houd je maar lekker rustig dan! En hopen dat de buikpijn weggaat. Het lijkt mij ook niet dat het door de beebjes komt.

Deel Deze Pagina