Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha die van mij klaagt juist dat ik te veel sex wil :evil:

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Die kleine meid van mij is inderdaad ook lekker eigenwijs! Wilde gewoon dr gezichtje niet laten zien!

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @baby4 me ja ik herken het bibberen in oor net als je zenu in je oog trilt!heeft met je zenuw te maken noemen ze ook wel de ziekte van miniere'' zit in je evenwichtsbaan maar kan geen kwaad!maar is wel zwaar irritant!ik heb het altijd al gehad met vlagen!en dan snachts ppfff das helemaal knudde

4. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik heb t eerder nog nooit gehad dus wel gek dan dat je dat opeens krijgt toch?
    maar gelukkig dat t geen kwaad kan.

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb het de laatste tijd heel vaak boven me oog ook heel irritant!

6. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    hoi meiden.

hier ff kort nieuws heb mijn 20 wkn echo als ik zin heb zal ik erover schrijven.
    zit nu echt in een zware dip want heb vanmorgen te horen gekregen dat mijn man's neefje as dinsdag na afghanistan moet.
    de jongen had een week vakantie en kam gister terug op zijn werk en kreeg te horen dat hij as dinsdag al moet.
    hij krijgt niet eens een voorbereiding niks.
    iets wat normaal wel moet dus maar ja ze hebben 80 man nodig en uitgerekend hij zit erbij.
    hij is net 20jr we wisten wel dat het kon gebeuren maar het valt je wel ff rauw op je dak en helemaal omdat het er nu een grote zooi is.
    mijn man's neefje beschouwen wij ehct als ons broertje en is dan ook erg speciaal voor ons.
    ook is ons jongste na hem vernoemd

7. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    een interessante vraag voor iedereen: wie kiest er ook een peter/meter voor zn/haar kindje? En wanneer vragen jullie diegene daarvoor nu al tijdens zwangerschap of na de geboorte of bij de doop?
    ik heb geen idee wat daarvoor de regeltjes zijn.
    en kiezen jullie dan een jonger iemand of juist een opa/oma?
    en zien jullie deze mensen dan ook als diegene die voor jullie kindje zal zorgen mocht er iets met jezelf of je partner gebeuren of is zo'n peter/meter tegenwoordig meer voor de vorm, zo van dat t een suikeroom/tante is of meer een speciaal iemand voor je kindje.
    En gebruiken jullie de namen van peter/meter dan ook als doopnamen of als voorletters/voornamen voor jullie kindje?

Groetjes,

Baby4me

8. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    dat is wel balen zo'n nieuws maar ja in principe weet je dat zoiets kan gebeuren als je in t leger zit...is altijd een vak met een groot risico helaas..

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    He getsie! Ik snap wel dat je in een zware dip zit! Is ook niet niks zeg! En dan al op zo'n korte termijn! Hopen dat je zwangerschap en je echo je weer een beetje op kunnen beuren!

10. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Rot dat hij naar daarheen moet maar inderdaad, als je in het leger zit weet je dat de kans er in zit. Voor de familie is het vaak een onzekere tijd. Probeer toch een beetje te genieten van je echo, je krijgt hem maar 1x en kan het niet over doen.

Wij doen niet aan peters en meters. Ik ben niet gelovig opgevoed en mijn man doet er verder helemaal niks meer mee.

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Als de placenta echt voor de uitgang komt te liggen is dat gevaarlijk als er teveel druk op komt te staan (kan ook gebeuren met ontlasting of sex). Een collegaatje an mij heeft zelfs 20 weken volledig bedrust gekregen omdat de placenta en de navelstreng op zo'n manier lagen dat ze dood kon bloeden als de placenta stuk ging. Ik geloof dat ze er bij mij vanuit gaan dat de placenta de goede kant op gaat groeien hoor, maar ze moeten het wel controleren.

Ik hou zelf erg van felle kleuren die net niet vloeken :D Voor een meid vind ik oranje met rood en knalroze echt geweldig! Ze hebben de Buzz ook in het aardbeienrood, dat is mijn fallback-optie als ze echt niet kunnen zien wat het wordt of als ik echt niet kan wachten met bestellen. Dat leuk ik de boel wel op een leuk dekentje of een mooie slaapzak.

Zijn jullie ook al zo bezig met wat je allemaal moet kopen en wat nou handig is en wat niet? Ik kan me nu al zorgen maken over het feit dat het in februari zo koud kan zijn en dat het kindje zich nog niet zo goed warm kan houden... Zie het niet zitten om de slaapkamer echt op te stoken (kindje wil ik een paar maanden bij me op de kamer houden 's nachts). Nou ja, zo pieker ik lekker door :)

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is zeker een interessante vraag! Wij kiezen een peter/meter voor ons kindje. En vragen daarbij tijdens de zwangerschap iemand die heel dichtbij ons staat. En als er iets met mij of mijn partner gebeurt zal ook de zorg aan hun worden overgedragen. Alleen met hun namen doen we verder niks.

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @lianda ja das bale maar dat heb je met zo beroep en als echt dringend is moeten ze op korte termijn en dat weten ze dat dat kan gebeuren ok al is het niet leuk! kan met mijn mannetje ook gebeuren die Is Ruim 7 jaar beroepsmilitair geweest en nu is hij wachtCommandant( opper) bij de koninklijke marechausee.en kan ook altijd opgeroepen worden,hij zit volgend jaar 12,5 jaar bij de Defenisie zegmaar!

14. 40plusmama

Een spannende tijd dus Mrijn. Fijn dat ze het wel goed in de gaten houden. De schoonzus van mijn vriendin had het ook en daar kwamen ze er te laat bij achter met alle gevolgen van dien. Maar als ze het weten kunnen ze op tijd ingrijpen en je bedrust voorschrijven. Niet leuk maar alles voor de kleine toch?

Wij hebben trouwens voor een aqua met lime kinderwagen gekozen. Kan voor zowel een meiske als een knul vind ik.

15. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    Hoi meiden,

'k Ben een stuk of twee, drie dagen niet geweest, heb alleen maar de laatste drie pagina's ff bijgelezen. Een updateje over mij:
    Ik voel me moe! Kan er niets aan doen. En 'k had vannacht ineens ontzettende pijn in mijn rug, echt heeeeel accuut. Het straalde ook door naar mijn buik en benen en het was onderin mijn rug. Meteen m'n vriend wakker gemaakt want ik was bang dat het misschien een wee was ofzo, weet ik veel?! Het ging gelukkig over, althans, het werd minder, heb 'r nu nog steeds wel wat last van, maar ik denk dat als beginnende (rug) weeën zoveel pijn doen, dat ik helemaal niet meer durf te bevallen zo dadelijk! Men, wat een helse pijn. Gisteren gewinkeld en gefrustreerd teruggekomen omdat mijn vriend nooit gaat winkelen voor kleren en altijd met iets geweldigs thuis komt en ik bijna altijd ga winkelen voor kleren en ik 9 van de 10 keer thuiskom met niets of niet met wat ik zocht. *zucht*, was altijd al zo maar nu met zwangerschapskleren is het nog erger. Ze hebben gewoon helemaal niets in mijn stijl! En ik ga niet nog eens 50 eurie uitgeven voor een broek die ik maar 4 maanden draag. Maarja... voor de rest...

Vriend is nu een dagje naar school weer, dus heb ik een reden om het rustig aan te doen. Niet dat hij me opjaagd ofzo, maar ik wil, als hij er is me toch een beetje goed voordoen zodat hij niet denkt dat zwangeren zo zwaar is en alles op hem neerkomt terwijl hij het wel heel druk heeft met school enz. :( ...

Zit wel een beetje in een dipje soms. Maar als ik dan weer een duw in mijn buik voel denk ik:'ik weet ook wel waarvoor ik 't doe'.

16. Niet meer actief

Lianda: Vevelend zeg, tja t is inderdaad het risico van het vak. Mijn broer heeft een half jaar in bosnie gezeten een aantal jaar terug, dat was ook echt een rottijd (vooral voor ons)

Peters en Meters hebben we niet in nederland :p Maar wij doen ook niet aan peettantes enzo...

17. Niet meer actief

Lieke: Rust maar goed dat hebben alle zwangeren regelmatig nodig :) Zitten jullie allebij nog op school? Gaat dat straks wel lukken met de kleine enzo?

18. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    @ TantePino; Alleen hij zit op school op 't moment. Ik was voor depressieve klachten een jaar d'r tussenuit geweest om ff tot rust te komen enz. en toen werd ik (ongepland) zwanger. Het was de planning dat ik mijn studie in januari 2008 weer op zou pakken. Dat gaat nu dus even niet door. Ik moet eigenlijk op zoek naar werk maar zie daar zo tegenop! Ik ben nu al zo moe

19. 40plusmama

Je hebt gisteren gewinkeld Lieke, misschien was dat wat te zwaar. Je lichaam geeft echt wel signalen als je een klein stapje terug moet doen, luister er naar! Een dagje rustig aan doen dan gaat het vast beter.

Kleding vinden is voor mij ook een ramp maar dan om een andere reden, ik heb een grote maat. Gelukkig heb ik wat leuke dingen kunnen vinden.

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    wij doen ook niet aan peettante of oom zit ook niet in een familie waar dat gebeurd zegmaar.ojee dat zegmaar gebruik ik wel erg veel hahah

Deel Deze Pagina