Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    welkom! we zijn wel kletstantes hierzo bij de februari mama's ;) dus ervaringen genoeg om uit te wisselen :)

:idea: voor de naam voor het kindje die hebben wij wel al. daar waren we het heel snel over eens!

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    de naam wat wij leuk vinden hoor je gelukkig niet zo heel vaak....maar wel een naam wat er veel op lijkt.

:idea: ik ga nog even was vouwen en klein beetje poetsen. tot vanavond!

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    doei kikkert, poets ze!

Ik ga ook de laptop uitzetten want wij gaan zo op kinderkamerjacht!

4. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    Namen... aaah CRIME!
    haha, mijn vriend en ik hebben allebei een lijst met namen die we mooi vinden maar elkaars namen vinden we niets haha :S snappen jullie 't nog? In ieder geval hadden we 1 naam overeenkomend.. :S... maar die had zo'n stomme betekenis dat ik 'm haast niet meer aan mijn kindje durf te geven.

5. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    @ Susan; Welkom! Probeer ons maar 's bij te houden :p

@ alle lieve meiden die me een hart onder de riem hebben gestoken. Tof dat er meegeleefd word :)

6. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Welkom Susan. Veel tikplezier.

7. 40plusmama

Ik ben een enorme emo-eter en ben emo nu. Kheb dus een hele zak pindarotsjes op en ben nu misselijk :oops:

8. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @Susan, welkom hier. :D

@debora, veel plezier bij het vinden van een kamertje.

@Dees, niet te veel eten hoor. Dat is je collega niet waard. Zij zou degene moeten zijn die zich rot voelt.

Wij hadden een jongensnaam. Maar ja nu moeten we nog een meisjesnaam verzinnen. :(

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoi hoi,

thanx dames! Jullie gaan inderdaad razendsnel....dat wordt vaak bijlezen voor mij.

@ Dees: ik heb net een deel van jouw ervaring/teleurstelling gelezen. Jemig, laat je niet op je kop zitten hoor! Al die energie en emoties is die collega niet waard. Maar die pindarotsjes....heeeeeel herkenbaar. Mijn kilo's komen niet alleen van de zwangerschap. Het is net of ik nu een excuus heb om te mogen snoepen.

@ Debora: have fun met shoppen.

Ik ga nu even koken, tot later.

Xx

10. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    D'r is vast niemand online nu... :cry: Ik voel me zow alleen. Mijn vriend zit in die @$^#%$&@-file vanuit Utrecht :evil: ... ik ben misselijk en moet eigenlijk eten maar ik heb totaal geen trek in wat dan ook :(... zit hier maar 'n beetje te janken omdat ik alleen maar een knuffel wil :cry: Snif... ik hou helemaal niet van die hormonen... *zucht*

11. 40plusmama

Hebben jullie het ook zo koud? Ik zit de hele middag al te bibberen. Hebben jullie de verwarming al regelmatig aan trouwens? Ik gisterenavond voor het eerst want ik kon niet warm worden.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Och meiske toch.. Gaat het inmiddels weer wat beter?

13. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    @Dotje: ik heb toevallig voor een iets wat andere situatie uitgezocht hoe het zat met rechten en plichten.

In een folder over zwangerschap en werk van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid <www.szw.nl> staat over jou situatie:

Als uw arbeidscontract afloopt tijdens uw zwangerschap, dan geeft u dat op bij de aanvraag van de WW-uitkering. Als u WW-gerechtend bent, hebt u recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Die uitkering duurt ten minste 16 weken: zes tot vier weken voor de dag van de bevalling en 10 weken erna. U moet dan de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf afgeven bij het UWV. Na deze 16 weken ontvangt u een WW-uitkering, als u aan de daarvoor geldende voorwaarden voldoet.

Je kunt deze beste mensen ook bellen op 0800-9051 en/ of de folder downloaden via de website.
    Als ik jou was zou ik uitzoeken wat voor jou voordelig is (ww of ziektewet) en natuurlijk waar jij je goed bij voelt doen. Is dit onwerkbaar voor je omdat je steeds huilend op de bank zit, dan is dit het gewoon niet waard. Heb je zoiets van: het is *#@%&, maar ik hou het nog wel even vol dan heb ik tenminste wat te doen, tja, dan is volhouden weer een optie.
    Helaas staat je werkgever idd volledig in zijn recht, omdat je contract afloopt. Kan jij nooit en te nimmer hard maken dat ze een ander zoeken omdat jij zwanger bent. En zelfs als dat wel kon is het nog moeilijk: je hebt dan immers geen contract, dus geen verbintenis meer.

Heel veel succes in ieder geval, het is een hoop gedoe! Wie weet heeft het uitzendbureau nog een leuk baantje als receptionist of zo... of heb je daar al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal geen zin in?

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heej meiden...

Heb even niet bijgelezen maar wil best buddy zijn..geen idee waar het voor staat trouwens, maar dat lees ik over 8 dagen wel terug...

Morgen naar het heerlijk warme turkije dus vanavond nog even druk en vroeg naar bedje..

Gisteren 20 wk echo gehad... alles zag er goed uit...WAT EEN OPLUCHTING! prachtig om het allemaal weer te zien...

Geslacht is bekend, maar we houden het nog even geheim...schoonzusje leest zo nu en dan mee dus kan nog niets verklappen...hihi...

Dus... tot volgende week.. geen gekke fratsen uithalen en heerlijk genieten.. doen wij ookk....

greetz Desiree (Ichtus)

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goedemorgen! zo ben nu wakker maar ga straks weer me bedje in heb me net ziek gemeld op mijn werk :( en blijf lekker thuis vandaag!moet toch maandagmiddag naar de dokter en daarna naar de vk toe kan ik gelijk ff vragen wat het is ect...want dit is niet prettig meer!

maar ben ook wel beetje blij :p lag vanmorgen al vroeg wakker en me mannetje was ook ff wakker dus hij vroeg en is ze wakker? dus ik legde zijn hand op mijn buik en ja hoor hij zo" ja ik voel der schoppen" hahah waren helemaal happy dat hij het nu ook kon voelen

nou spreek jullie straks wel!

@ichtus gefeliciteerd met je mooie echo! en fijne vakantie :) ben wel beetje jaloers!

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Wat leuk dat je mannetje het nu ook voelt Joma! Die van mij ook sinds gisteren en vanochtend weer. Hij helemaal blij, hihi.. Schattig he..
    Wel balen dat je je nog steeds niet lekker voelt..

Ik heb nog een vraagje. Bij de echo bleek dat de groei van het kindje 3 dagen verder was dan eerst gedacht. Ik heb toen m'n banner ook 3 dagen opgeschoven, klopt dat wel? Ik bedoel, verschuift de 'officiele' bevallingsdatum dan ook 3 dagen? Nee toch? In de laatste periode ligt je kindje toch ook soms voor of achter qua groei en dan verschuift je datum toch ook niet? Dus nu toch ook niet? Haha, kan ik de banner weer 3 dagen terugzetten zeker.. :)

17. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    goedemorgen!

Hey maja..
    Je bevallingdatum verschuift niet. Ik had dat ook al een verschil bij de 7 en 8 weken echo en wanneer er meer dan een week verschil in zit verschuiven ze je bevallingsdatum pas. Nu dus nog niet. En de meting is minder accuraat nu omdat het rond de 12 weken bij elk kindje ongeveer hetzelfde moet zijn. Bij 20 weken verschilt het heel erg. Dus maak je niet druk!
    ennuh.. hihi.. je banner zul je toch terug moeten zetten denk ik!
    Kuz Sizzel

18. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ Joma. Balen dat je je zo beroerd voelt zeg.. goed zo dat je je ziek gemeld hebt. Als je zo toch naar je werk moet gaan is het ook geen doen!
    Beterschap!

Suuszwanger : welkom hier! klets maar mee! hihi.. bijhouden is best lastig soms.. kan heel snel gaan hier! Ik voeg je trouwens toe aan onze bevallingslijst!

@ Dotje : balen meid van je werkgever. echt belachelijk. Kan me voorstellen dat je totaal geen zin meer hebt om te werken!

@ Kelly en dirk : gefeliciteerd met jullie meid!

euh.. er waren nog meer mensen waar ik op moest reageren.. hihi.. maar ben het ff kwijt...

19. 40plusmama

Mogguh meiden,

Over die bevallingsdatum, die schuift niet op. Ze laten mijn uitgerekende datum staan terwijl het gezonde beebje steeds een dag of 5 voorloopt.

Ze hebben trouwens een foutje gemaakt in het ziekenhuis bij ons. Onze eigen gyn zou screenen afgelopen donderdag maar dat bleek anders in het systeem te staan en dus hadden we die vrouw die het anders altijd doet bij ons. Bij het checken of het klopt bleek dat onze gyn aankomende vrijdag ingepland staat om ons te screenen. We hebben vrijdag dus wederom een screeningsecho :)

20. Niet meer actief

Mogge dames,

heb geprobeerd alles te lezen maar enkel t bericht van Lianda is me bij gebleven, hoe is t nu met je Lianda?

Hier gaat t allemaal nog t zelfde, vandaag gaan we naar 2 openhuizen in Zierikzee, eens zien of er wat voor ons bij zit :)

Dinsdag de pretecho! heb er zon zin in!

Stond versteld vanmorgen, ging op de weegschaal staan en ben 3 kilo aangekomen in een week! En dat terweil ik nog steeds bijna niets eet... m'n buik heeft ook ineens een flinke groeispeurt gemaakt.. baby groeit ineens als kool!

Deel Deze Pagina