Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hey meiden ik ga me bedje op zoeken morgen weer werken tot 21 uur maar hoef gelukkig pas om 1o uur sochtends te beginnen! dus das wel lekker! en zaterdag vrij genomen hebben we een bruiloft en gaan heel de dag mee vanaf uurtje of 13.00 tot in de nacht dus sochtend uitslapen als het lukt maar zal wel vroeg klaar wakker zijn. maar ik ga nu echt me hoofd op mijn kussen leggen! weltrusten en fijne dag morgen allemaal!en voor de ziekere onder ons beterschap! dikke knufff joma

2. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    slaap lekker ik ga ook mijn bedje opzoeken tot morgen allemaal

3. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik ga ook slapen! Trusten...Tot morgen!

4. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @dwazie ik heb toestraks mijn pilletje genomen en moet zeggen het gaat stukken beter kan al weer wat eten en ben niet zo hangerig als toen ik zo misselijk was, nu heeft mijn ha alleen maar voor 10 dagen voorgeschreven ik hoop dat ik daarna niet weer van vooraf aan moet beginnen want het gaat nu net weer wat beter en dit is perfect

@sizzel en joma slaap lekker meiden

5. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Mamanorah. Fijne Vakantie! Heerlijk zeg, lekker naar de zon.

Lieve allemaal,

ik ben net klaar met werken en zo gaar! Maar ik heb nu lekker 2,5 dag vrij en dat is zo'n fijn vooruitzicht!
    Echt heerlijk. Want de afgelopen 3 weken had ik amper een dagje vrij terwijl ik zo enorm moe ben steeds.
    Ik ga heerlijk NIKS doen en slapen en lezen en tv kijken.

Ik vind overdag al het eten vies en sta kokhalzend in de keuken, maar 'savonds krijg ik dan opeens honger, raar is dat.

Voor allen die zwak, ziek en misselijk zijn: STERKTE! En hopelijk duurt het niet te lang.

Voor de nieuwe mensen (oh ik kan het echt niet bijhouden.... :oops: )WELKOM!

En inderdaad, laten we vooral met z'n allen positief blijven en vertrouwen hebben, ookal hebben de meeste van ons ervaring met dat t ook mis kan gaan, HET GAAT OOK HEEL VAAK GOED! En dit keer zijn wij allemaal aan de beurt voor een voorspoedige zwangerschap en een wolk van een kindje in Februari!

Oh en ik weet even niet meer wie het vroeg, maar over dat verschil in echo's: mijn ervaring is dat je echt erom moet vragen en je situatie of bezorgdheid vertellen en dan zijn ze meestal wel bereid je een vroegere afspraak te geven.

Veel liefs en weltrusten!
    Amma

6. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Hey lieve mama's in spe!

Ik kom mij ook bij jullie voegen! Heb vanavond getest en was heel positief! Geen twijfel meer mogelijk dus.
    Vind het zo fijn want mijn gevoel gaf mij al een ganse week aan dat ik zwanger was, maar durfde na vorige maand (11 dagen overtijd - niet zwanger) niet meer te testen.
    Vanavond plots de knoop doorgehakt en heb daar natuurlijk geen spijt van ;)

Da's zo fijn om te zien dat alle mensen van het NODforum hier ook zijn. Zo kan ik veel beter volgen hoe het met iedereen gaat :D

Ik vermoed dat ik voor 25 febr zal uitgerekend zijn, maar omdat ik een cyclus heb van 35 dagen ben ik daar niet helemaal zeker van... dat zien we wel als we de eerste keer op onderzoek gaan :D

Hebben jullie onmiddellijk na positieve test een afspraak gemaakt?

Lieve groetjes en ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap!
    Twins

7. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

12 feb 2007
    1.158
    0
    0
    @mamanorah

Fijne vakantie ! En niet te lang wegblijven anders heb je veel te lezen als je weer terug bent. Ik kan het na 1 dag al niet meer bijhouden hahaha

@amma

Dat was ikke. Ja ik kan het wel vragen, maar wat schiet ik er mee op? Ik ben nu pas 5 weken en lees overal dat je dan toch nog niet veel ziet. Dan ken ik beter gewoon leren geduldig te zijn en dan zie ik met 10 weken wat meer toch? Maarja ik ken altijd nog bellen naar de vlk als ik het toch eerder zou willen.

@allemaal

slaap lekker allemaal!
    ik (ahum wij) gaan ons bedje opzoeken :)

liefs angel

8. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @twins welkom meis
    ik heb na mijn positieve test eerst een afspraak gemaakt met de ha, en daarna met de vk waar ik vrij snel op intake gesprek mocht komen ik vond dat wel zo fijn dan kan ik ook bij haar terecht als ik iets wil weten of er iets is

9. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Gefeliciteerd meis en welkom hier!
    Ik heb vrijwel meteen een afspraak gemaakt, maar dat kwam ook omdat ik graag een vroege echo wilde i.v.m een miskraam in december.
    Doen wat je hart je ingeeft en de verloskundige vertelt je wel wanneer je terecht kan!
    Liefs

10. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    meiden ik ga mijn bedje opzoeken slaap lekker allemaal

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dwazie; Heb net als jij dat ik niets binnen houdt, heel de dag kotsmisselijk ben en alsof dat nog niet genoeg is heb ik ene moment diarree, andere moment kan ik niet. Bij huisarst geweest en die zegt hoor er helaas bij veel vrouwen bij. Heb emesafene zetpillen, denk dat ze redelijk helpen en mag wel autorijden. (geen gele sticker of zo erop)

12. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Lieve Twins. Welkom en gefeliciteerd!
    Ik ben na een week naar de ha gegaan en moest eerst naar de gyn ivm met voorgeschiedenis, die afspraak stond er ook allang gepland voor andere onderzoeken maar nu ging ik dus met 5 weken zwangerschap erheen. Nu alles normaal lijkt te verlopen heb ik de verloskundige gebeld en daar ga ik op 5 juli op intake.

@AngelinaZ, het is waar dat je met een week zo vroeg weinig ziet (al is een kloppend hartje wel heeeeeel fijn om te zien hoor!) Wel is het geloof ik zo dat als je een kloppend hartje ziet na de 8 a 9 weken het de meeste zekerheid geeft geloof ik, dus in die zin is geduld oefenen ook best een goede optie.

Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt, en als je merkt dat je veel piekert kun je altijd nog bellen en vragen of je ietsjes eerder mag komen en anders zie je gewoon met 10 weken en vrolijk rond duikelend kindje :D

Lieve Allemaal, fijne dag!

Amma

13. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    hoi lieve dames hoe si het vandaag...

ik voel me vandaag wel iets beter geloof ik maar het houd nog niet over..

@debie ik heb inderdaad de emesafene gewone pillen raar daar staat echt op dat je er duf enz enz van kan worden... wil je wat voor mij doen staat er in jou bijsluiter niets over anders ga ik vanmiddag nog vragen om de zetpillen.....

hoop dat iedereen zich ok voelt vandaag en dat we weer kunnen gaan genieten

knuf

14. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    welkom de nieuwe mama

15. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    TJonge, jonge, wat veel berichten, ik moest gewoon 10 pagina's doorspitten omdat ik eventjes niet heb gekeken! Maar ben weer bij!

Nu wordt ik in de ochtenden wat misselijk. Jippie, wat meer tekens dan de vorige keer. Waar ik heel slecht tegen kan is snel opstaan en op pad gaan. Maar op het moment dat ik denk: nu hou ik het ECHT niet meer, zakt de misselijkheid elke keer weg.
    Verder lekker emotioneel. Aan de ene kant wil ik het graag aan iedereen vertellen. Aan de andere kant ben ik wat sarcastisch en denk ik: straks is het weer gestopt met groeien, was ik blij voor niets. Lastig hoor.
    Ik word ineens ook onzeker over of het eigenlijk allemaal wel zo leuk is zwanger zijn en hoe het daarna zal gaan. Het zet toch veel op zijn kop. Dit slaat aan de andere kant nergens op want ik wil het heel graag. Gewoon lekker zwanger dus. Gister Grease gekeken, was op tv. Was alleen thuis.. ok ik zal eerlijk opbiechten dat ik lekker heb zitten janken. Even wat emoties kwijt! Dat lucht op!
    Gelukkig ben ik minder vergeetachtig en wazig dan de vorige keer. Toen reed ik zo nu en dan een toeritische route of vergat ik belangrijke afspraken. Wel erg om gelachten toen. Wie weet komt het nog.

@ Iedereen. We zijn nu extra gevoelig voor vaginale schimmelinfecties. Wat helpt is zurig eten/ drinken. Bijvoorbeeld glas sinaasappelsap met wat citroensap er door. Of stampot zuurkool.. en ... AURGURKEN! Ha, ha, dus daarom eten zwangeren die!

@ Iedereen die last van puistjes heeft: ik heb mijn huid veel gereinigd en dat heeft ook geholpen. Af een toe een dagje geen make-up. Van Dr. van der Hoog van de Clear Skin-lijn heb ik een scrubgel en een masker. Erg fijn. En welke make-up ik echt prettig vind voor dit soort gevallen is de foundation cream van Vichy (de hyperallergene) met een poedertje er over. Succes!

@ Iedereen die niet in slaap kan komen en onrustig is: ga op je rug liggen, probeer te ontspannen. Haal continu lang en diep adem, adem in door neus, uit door mond. Omstebeurt span je een lichaamsgedeelte aan en duw je die in het matras, vb: knijp in je rechter vuist en duw die naar beneden. Dit doe je 10 sec (blijf door ademen), dan haal je de spierspanning er plotsklaps af, haal 2x rustig adem en ga dan door naar het volgende lichaamsdeel. Vergeet je nek/ hoof niet! Als je helemaal klaar bent voel je je vast al wat beter. En hou de ademhaling dan gerust nog een tijdje vol!
    Verder.. zijn er van VSM altijd nog passiflora druppeltjes, voor betere nachtrust.

Voor de lijst: ik heb 1 mk gehad, nog geen kinderen.

Zo, nu heb ik mijn schade van die 10 pagina's wel ingehaald. Succes allemaal, hoop dat we gauw uit alle onzekerheden en narig heden komen en iedereen kan genieten.

16. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hey Dames!

hier gaat alles weer zijn gangetje.. buik voel ik nog.. allemaal rare trekjes, pijntjes enz. Diarree is gelukkig wel een stukkie minder! pffff.....

Welkom Twins en gefeliciteerd! Lekker met ons op die roze wolk meedrijven!

@ dwazie.. fijn dat je je in ieder geval een ietsiepietsie beter voelt.. Nu hopen dat het met sprongen vooruit gaat.. (het liefst dat je over 10 min nergens last meer van hebt..;))

Voor alles andere zieke mama's.. heel veel beterschap! Wij;) denken aan jullie!

17. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ vivian.. Hoe gaat het vandaag met je meid? Helpen de medicijnen een beetje? Hope so!
    kuz

18. EmmaG

EmmaG Lid

22 jun 2007
    9
    0
    0
    Heey nou als alles goed gaat dan verwachten wij ook ons eerste kindje in februari! De 10e ! :D dus ik voeg me er maar bij!
    En inderdaad net als veel anderen hier boven, lekker misselijk in de ochtend :S en soms overdag ook zomaar! maar goed rustig aan, wat extra slapen en het valt nog te over zien! ach het hoort er allemaal bij toch?

19. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    dank je wel sizzel..
    ik hoop dat ik maandag gewoon weer lekker kan gaan werken
    @vivian hoe voel je je vandaag helpen de medicijen een beetje

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ dwazie.. dat hoop ik ook voor je! Thuiszitten en de hele tijd naar de wc lopen is ook niet echt een lolletje! pff... Ik heb het 3 dgn gehad en was het al helemaal beu! Gelukkig nu iets minder!

@ Emma G. Welkom bij de februarimama's! Klets maar gezellig met ons mee!

Deel Deze Pagina