@ mooie lijst meiden! @wen, gefeliciteerd! Een meisje.......heerlijk zo'n roze wilk. @Naatje, ziet er goed uit dat kamertje! @ ik voel de kleine beter en beter. Wel begreep ik van de verloskundige dat het tot een week of 28 heel normaal is als je het kindje soms een paar dagen helemaal niet voelt, dus voor de mensen die bezorgd zijn: kan allemaal! Ik voel het wel dagelijks, echt leuk. En eergister zo duidelijk dat ik haast het gevoel had dat ik het voetje kon voelen! Placenta voorwand: ik voel de kleine dan ook vooral aan de zijkant, hebben andere dames met de placenta voor dat ook? Liefs Amma
Yep Amma Hier ook het geval.. eerst vooral aan de zijkant.. nu voel ik het af en toe helemaal onder in mijn buik.. en de andere keer helemaal boven in mijn buik!
hallo lieve meiden.... ik dacht laat weer eens wat van me horen is al weer zon tijd geleden.... ik lees zo nu en dan wel bij hoor maar kan het eigenlijk allemaal niet bij houden hihihi Hier gaat het eigenlijk best lekker.. ben gewent aan het niets doen of eignelijk rustig aan doen en kan het nu allemaal ook wat beter accepteren zodat ik zelfs geniet vaak van het zwanger zijn en dat vind ik toch wel heel erg belangrijk. Babykamer schiet nog niet echt op allles wel in huis maar moet nog even gebeuren nou dit was het dan weer even ga proberen iets vaker actief te zijn o ja heb de lijst even bekeken super gaaf mooi gedaan dikke knuffel van dwaas
Goede morgen meiden! hier een hoofd als een vergiet maar uhm....@Wen gefeliciteerd met je meid! @naatje super mooi dat kamertje ziet er nog goed uit
Dames jullie gaan als een trein zeg! Ik ben gisteren ook naar de hema geweest, wat een kippenschuur zeg, snel gepakt wat ik wilde en weg wezen. Ik heb een hekel aan drukte en al helemaal als ze midden in het pad uitgebreid gaan kletsen. Alles goed met iedereen? Ik ben zoooo ontzettend moe. Heb net klokje rond geslapen en kan weer mijn bed in duiken! Liefs Silvia
Ik heb ook de placenta aan de voorkant, en als ik de bewegingen aan de buitenkant voel dan inderdaad onder of naast de placenta. Gisteren in bed was de baby erg druk. Als ik op de ene zij lag dan draaide ze zich om (raar gevoel is dat), en als ik zelf dan weer omdraaide op m'n andere zij, dan draaide zij zich daarna ook weer om. Grappig was dat. Naatje, mooie kamer hoor. En dat voor zo'n prijs! Amsy, ga je nu bij je vriend wonen? Of hebben jullie samen een ander huis gevonden? Ik voelde bij mijn eerste zwangerschap de baby ook pas bij 23 weken of zo. Daarvoor echt helemaal niets. Dwazie, wat super om te horen dat het beter gaat en dat je zelfs aan 't genieten bent van je zwangerschap. Wij gaan de geboortekaartjes weer laten ontwerpen door www.geboorte-kaartje.nl . Daar hebben we ook Norah's geboortekaartje en onze trouwkaart laten ontwerpen.
Hallo iedereen, Ben twee daagjes niet geweest en daarvoor liepen de jongens nog voor... nu hebben de meisjes duidelijk de overhand. Leuk hoor, gefeliciteerd allemaal in ieder geval! Met mij gaat up en down... vanaf maandag ziek geweest, voel me nu weer wat beter. Schoonma vanochtend met schoonmaakster gekomen om hier schoon te maken (ik woon in een van de huizen van schoonpa met vriend). Ze willen het allemaal zelf 'lekker schoon' houden. Net alsof ik zelf het huishouden niet kan doen. Ik voel me echt beledigd... (wel vaker door mijn schoonouders), ze hebben ook constand commentaar 'heeft het konijn wel genoeg eten?' 'Hij zit er wel vies bij hoor, ik zal tegen Joël zeggen dat hij het moet schoonmaken' 'hm... jullie hebben geen kattenvoer meer, ik koop wel wat voor je' 'ik heb wat bloemetjes meegenomen hoor, het is hier anders zo ongezellig'... Echt... misschien klinkt het nog niet zo erg maar ze bemoeien zich echt met ALLES! van mijn huishouden. ()&*^&(^#%@#) ik doe het gewoon op MIJN manier en als ik het niet doe volgens HUN manier is het meteen fout... %@$#&#$ wordt ik echt pissig van, ik woon al 2 jaar op mezelf, ik kan heus wel een huishouden doen hoor, ik ben zelf schoonmaakster geweest voor een jaar! Daarnaast, zij heeft zelf een gezin met nog 6 kinderen thuis. Geen wonder dat ze een wat vastere routine heeft dan ik, die nog met mijn eerste kind moet gaan starten toch? Ik ben zo bang dat ze zich ook gaat bemoeien met de opvoeding van ons kindje. Omdat zij dicht bij wonen en mijn ouders ver weg, zullen we ons kindje ook vaak daar moeten 'droppen' als ik b.v. ga werken want voor kinderopvang hebben we niet genoeg geld.. ... vind het helemaal geen leuk vooruitzicht, wil niet dat mijn kind een kloon wordt van hun kinderen... Gelukkig gaat ze om 12 uur weg, sorry dat ik het zeg, maar dan voel ik me toch rustiger... ik moet me echt inhouden om niet te schreeuwen: "BEMOEI JE MET JE EIGEN GEZIN EN LAAT MIJN GEZIN MET RUST!" Vriendje is hele dag niet thuis, eerst school, dan werken, dan 's nachts pas thuis... En morgen ook... en de rest van 't weekend moet ie ook werken. Gelukkig heb ik afgesproken met een vriendin om lekker te gaan bellen vanavond... toch een beetje afleiding... ben een emotioneel bommetje nu... :s
Lieke, ik kan me je gevoel goed voorstellen. Die constante bemoeienis zou ik ook niet aankunnen. Alsof je een klein kind bent en niets goed kunt doen. Hoe denk je vriend over de "hulp" van zijn ouders? Als ik jou was zou ik er met hem over praten wat wel en wat niet acceptabel is, vooral na de geboorte. Jullie bepalen zometeen hoe je je kindje gaat opvoeden en hoe je je huishouden en je gezin runt.
Zo eerst eten dus even een kort berichtje. Vanmiddag kom ik even bijlezen enzo. Mijn ouders zijn er nu dus een beetje lullig als ik dan de hele tijd achter de pc zit. Bij de gyn met de kids alles goed. Het ene kindje lag voor het eerst druk te spartelen op de echo en ons manneke sliep. Meestal is het andersom. Ook lag de kleine nu onderin en het manneke bovenin. Ze lijken bijna van plaats te hebben gewisseld . Met mama wat minder. Deze week en volgende week thuisblijven en dan kijken hoe het gaat op het werk. Als het op is dan is het op zei de gyn. Hij vroeg hoe lang ik door wilde werken. Toen ik zei tot 34 weken moest hij nogal lachen. Ik kan je nu al zeggen, zei hij, dat red je niet met een tweeling. Ik heb 20 jaar ervaring en neem van mij aan, dat gaat je niet lukken. De ene is met 10 weken al thuis, de andre met 29 weken maar dan is het op zei hij. Oké, dan weten we dat. De staalpillen moet ik verdubbelen want het ijzergehalte was nog wat te laag. Na het bezoek de voicemail van de supervisor ingesproken dat ik deze week en volgende week niet kom werken. Ook maar voorzichtig gezegd dat ik misschien niet kan blijven werken tot 34 weken. Dat het zeker is dat ik dat niet ga redden heb ik nog maar niet verteld. Hij belt vandaag wel terug denk ik dus ik ben benieuwd. Hij mocht de arts altijd bellen als hij er moeite mee had zei de arts . Ik kreeg het advies de aankomende anderhalve week te slapen, zitten en rusten. Niks doen dus! Ahum, kijken of ik dat kan . Ik heb nu wel wat meer rust trouwens. De gyn staat achter me en steunt me, ook als ze moeilijk gaan doen. Een fijn idee is dat. Meiden, mams komt zo terug met de boodschappen en dan gaan we eten. Tot later vandaag.
jazeker! Heb de hele uitzet aan lakentjes en hoeslakens, hydrofiel luiers, aankleedkussenhoezen etc binnen gehaald! De rompertje waren bijna op, maar heb nog een pakje (2st) van badstof in maat 50 en 2st in maat 56 kunnen bemachtigen... heb die met lange mouwen genomen, leek me handig voor ons winter-meisje was totaal voor 2 tassen vol normaal 100 euro en nu dus maar 80... scheelt toch lekker!?
Ik heb de 22e de echo en de 25e ga ik em bespreken met de vk dus ik hoop de 22e al wat beter nieuws te hebben!