Oee over taart gesproken...we hebben nog taart over van gister! Vriendlief had gister om het te vieren een hazelnootslagroomtaart gehaald van Maison Kelder Is zo ook lekker als toetje voor na het ontbijt natuurlijk
TAAAAAAARRRRRTTTT....ook lekker! Nee, ik ben heel verantwoord bezig: ik heb yoghurt met cruesli gegeten. Muffins zijn vanmiddag ook nog erg lekker.
Vivian, is geen egoberichtje hoor, en je moet vooral geen sorry zeggen. Sterkte in de komende weken en we duimen voor jullie Ik ken wel iemand die een punctie heeft gehad en zij vond het niet erg pijnlijk maar wel eng om mee te maken, ze kreeg wel hele goede uitleg over alles en dat is al heel veel waard denk ik. Als je je verhaal kwijt wilt, we zijn er voor je hoor! knuffel Anette
Echt wel, maar ik dwing mezelf om me niet mee te laten slepen. Ik ben nu in totaal 6,5 kilo aangekomen en dat is niet alleen maar de beeb. Moet eerlijk bekennen dat ik af en toe de zwangerschap als excuus voor mezelf gebruik om lekker te snaaien. Mijn dochter is nu al dol op chocolade, vrees ik. Xx
Heb net de was opgevouwen en ben me aan het bedenken wat we vandaag kunnen gaan doen. Nog goede tips?
goedemorgen dames! als eerste.. ariel: gefeliciteerd meid!! super zeg dat je gaat trouwen!!! En wat lief dat je mannetje to be je zo romantisch gevraagd heeft!! Vivian : meid wat een moeilijke keuze zeg. Maar je moet maar zo denken dat wanneer jullie vinden dat het de goede keuze is dan moet je het doen! wij zijn hier altijd om naar je te luisteren als je je verhaal kwijt wil hoor! Gisteren een feestje gehad tot 02.30 uur.. ben nu echt doodop.. Mannetjes wekker ging om 06.30 uur want hij is nu naar Rotterdam, naar Ahoy. Daar is een autoshow.. tuning 100% meen ik dat het heet. Die gasten van west coast customs, van MTV's Pimp my Ride, zijn daar dan.. Die geven shows e.d.. En daar moeten die mannen natuurlijk bij zijn.. (mijn mannetje, zwager en mijn vader!) Ze hadden er zo'n zin in!
Hallo meiden, ben ik ook weer eens. Zit niet vaak meer achter de pc en op het werk is t laatste tijd ook stuk drukker dus weinig mogelijkheid om hier uitgebreid te posten. Probeer wel zoveel mogelijk mee te lezen. Verder gaat t effe wat minder met me...de laatste tijd is mn rugpijn ver-ergerd. Heb overlegd met arbo arts en ik mag nu voor halve dagen gaan werken. Hopelijk dat het dan wat beter zal gaan. Nu kan ik nl als ik thuis kom alleen nog maar op de bank liggen en dat is natuurlijk ook niet echt fijn. Kan dus niet zo heel veel genieten van zwangerschap door die rugpijn. Maar goed we slaan ons er wel doorheen. Nog 10 weekjes werken en dan begint mn verlof. Heerlijk! Sorry voor mn geklaag. Het is natuurlijk niks vergeleken bij wat sommigen van jullie hier meemaken. Maar moest t toch effe kwijt. Wie van jullie stopt er nog met kerst, dus 6 weken van te voren? Voelt ieder van jullie de kleine nu al de hele dag? Ikke niet helaas...Ik voel ons ukkie maar af en toe. Ben benieuwd wanneer ik hem vaker ga voelen. Heb gisteren bij Ikea nog een leuk muziekknuffeltje gekocht. Dat leg ik nu voor ik ga slapen op mn buik speciaal voor ukkie. Volgens mij vind ik dat wel leuk want toen ik t gisteren deed voelde ik meteen een schopje/plopje. Gisteren is de babykamer geleverd dus meteen opgezet. Alles zat gelukkig goed verpakt in dozen en alles was compleet dus dat viel ons mee. Het opzetten was nog best effe werk al met al zijn we hele middag tot savonds bezig geweest. Helaas is er toch nog iets niet goed dus daarvoor moet ik morgen meteen even bellen. De middelste deur van de kleerkast is te breed en past dus niet. Je kunt hem niet dichtmaken in ieder geval. Dus eens kijken hoe ze dat gaan oplossen. Gelukkig hebben we nog even tijd maar toch vervelend dat er wat mis is. Verder zijn we helemaal happy met het kamertje. Ziet er erg mooi uit. Ben gisteren ook even wezen shoppen voor een rolgordijntje en viel me tegen dat ze bij veel winkels alleen maar effen rolgordijntjes hebben. Maar...ben toch geslaagd. Bij Praxis...heel leuk rolgordijntje met aqua kleur voetafdrukjes erop. Erg leuk/schattig! Ga zometeen t kamertje wat schoonmaken en dan vast wat spulletjes in commode leggen etc. O ja heb ook nog een superleuke sfeerlamp. Blauw in de vorm van een schelp gekocht bij Ikea. Ze hebben daar best leuke lampen voor babykamer voor een prikje! Ik heb nog een tip voor mensen die last hebben van kramp: Laat je partner tijdens de kramp je tenen richting je knie duwen en strek je been. Hierna is het lekker de plaats waar de kramp heeft gezeten even te masseren. Verder kun je, het klinkt vreemd maar werkt meestal goed, een roestig nagelvijltje of een stukje Sunlight-zeep onder je matras leggen. Dat van die zeep heb ik al van meerdere mensen gehoord. Schijnt goed te helpen en is iets wat ze vroeger/lang geleden al gebruikten! Dus ik zou zeggen probeer t uit. Baadt t niet dan schaadt t ook zeker niet. Vivian, goed dat je samen met je vriend een beslissing hebt genomen. Is zeker niet makkelijk zo'n keuze. Ik zou als je belt voor een afspraak voor de punctie meteen even vragen of gyn je nog voor de afspraak van de week een keer kan terugbellen zodat je de vragen die je nog hebt kunt voorleggen. Laat je niet weerhouden door het feit dat jullie weinig tijd hebben omdat afspraak al komende week moet zijn. Goede voorlichting is zeker belangrijk en jullie hebben recht op de info. Dus zo'n belafspraak zou een goede optie kunnen zijn om nog de twijfel/onzekerheid die je hebt enigzins weg te halen. Sterkte in ieder geval! Enne nog een advies....ga ook niet teveel zoeken op internet naar ervaringen van anderen met een punctie. Voor iedereen is het toch weer anders en vaak wordt je juist alleen maar meer onzeker/gek door allerlei verhalen van anderen. Ik heb wel vaker van mensen gehoord dat de punctie op zich niet echt eng is. Voordat je t weet is t gebeurd maar t is vaak meer t idee wat je er van te voren van hebt en natuurlijk ben je toch wel zenuwachtig ervoor. Maar denk dat als t achter de rug is dat je ook wel een beetje opgelucht zult zijn. Wat is trouwens een ventrikel? Sorry als je dit al eens hebt uitgelegd maar dat heb ik dan gemist. Wen, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe jong ben je geworden? Leuk zeg al die cadeautjes! Ariel, proficiat met je voorgenomen huwelijk! Wat romantisch hoe je aanstaande je gevraagd heeft. Hebben jullie al een datum geprikt? Twins, fijn dat alles goed was met de 20 weken echo! Aurelie, proficiat met jullie zoontje! Tantepino, super zeg hoe je de lijstjes site gemaakt hebt! Ziet er goed uit! Sizzel en MissN natuurlijk voor jullie ook de complimentjes dat jullie de lijstjes allemaal bijhouden! Bigdream, leuk dat je binnenkort met cursus bewust bevallen begint. Is dat weer anders dan zwangerschapsgym etc? Veel plezier alvast! Dees, jij ook al druk bezig met het kamertje. Leuk he! Nog een vraagje: weet je of zo'n muursticker ook geschikt is om op behang te plakken? Sorry voor degene op wie ik niet heb gereageerd. Ik hou t soms niet helemaal bij. In ieder geval allemaal nog een fijne zondag gewenst! Ik ga snel t kamertje een sopje geven en verder spulletjes erin leggen en daarna staat er nog een hele hoop strijk op me te wachten. Groetjes, Baby4me
He meiden @baby4me, ik wilde eigenlijk graag doorwerken tot 4 weken voor de bevalling, maar de verloskundige zei van de week dat dat er ws niet in zit. Dus ik ben voor de kerst in ieder geval thuis. Nu moet ik deze week rust houden i.v.m. harde buiken en dan maar weer verder kijken. Ach maakt mij niet uit, als alles maar goed gaat met ons beebje. Wat rot dat jij zo'n pijn in je rug hebt, rustig aan hoor meis! Die cursus heeft bewust bevallen, maar is net zo iets als zwangerschapsgym. 8 bijeenkomsten waarvan 1 partneravond, ik ben echt heel benieuwd!
de arbo arts zei tegen me dat er heel weinig mensen zijn die tot 4 weken van te voren nog kunnen doorwerken. 6 weekjes verlof ervoor is toch wel fijner lijkt me. Dan heb je wat meer rust ook. Vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken. Jij ook rustig aan he! Mijn zwangerschapsgym is ook 8 lessen en dan 1 met partner. Moet alleen nog mn mannetje zien over te halen dan mee te gaan. Hij ziet dat geloof ik niet zo zitten zo'n pufles. Maar volgens mij valt t wel mee. Zo nu ga ik echt aan de slag. Bye bye Groetjes, Baby4me
ik heb trouwens laatst nog een leuke site gevonden: http://www.babyboefjes.nl/ staan een hoop leuke geboortegedichtjes op. Wat vinden jullie bijv van deze: Al word je een klein boefje of ben je altijd lief Je bent vanaf 't eerste moment onze kleine hartendief of deze: Twee beentjes tien teentjes een piepklein mondje een mini kontje grijpgrage handjes nog geen tandjes zo teder en klein dat moet ons eerste kindje zijn of deze leuk voor op t kaartje: Van 12:00 tot 15:00 rusten mama en het ukkie Na 21:00 doen ..... en papa een tukkie zo nu ben ik echt weg!