Februari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bigdream, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ok.. nu ben ik echt weg..
    ennuh.. vandaag toch wel de 1200 of niet?
    Ik help ook wel mee hoor.. ben vrij!

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Bij ons zijn ze er niet zo gek op als je met meerdere mensen komen. Ooh wacht, dat was de 20weken echo, da's wat anders :oops: . In ieder geval wel vast veel plezier.

Ik durf het niet al twijfel ik wel vaak. Een pretecho is misschien straks 1 van de weinige dingen die we zouden hebben van ons ukkie. Maar aan de andere kant ben ik zo bang voor hoe het eruit ziet. Dan heb ik alleen maar een horrorbeeld in mijn hoofd voor de bevalling. Vandaar dat we hebben besloten om het toch niet te doen. Maar als ik al die mooie plaatjes zie dan twijfel ik wel vaak hoor.

3. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik kan je best begrijpen Dees dat je liever geen pretecho hebt, maar kun je niet aan het echobureau vragen of ze misschien alleen de ene baby in beeld kunnen brengen? Het lijkt mij echt super om mijn kindje te zien, dus ik snap jouw twijfel wel, vooral omdat de meeste op het forum wel voor een pretecho gaan. Moeilijk hoor.......

4. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Goedemorgen dames!

Kan vandaag weer lekker mee kletsen! :)
    Mij gaat alles goed, heb vrijdag gesprek met bedrijfarts gehad, en mag voortaan om 16:00u naar huis, en ik gesprek met maatschappelijk werkster, dus ik ben benieuwd.
    Volgens mij heb ik af en toe last van harde buiken. Het voelt dan hard en licht pijnlijk aan, zou dat kunnen? Dinsdag heb ik weer gesprek met vk, dus ik zal het dan ff vragen.

5. 40plusmama

Alleen het ene kindje in beeld brengen dat wil ik niet. Het voelt dan voor mij net alsof ons ukkie er niet mag zijn. Op de echo's in het ziekenhuis vragen we ook altijd om allebei de kindjes in beeld te brengen. Helaas zijn die beelden alleen superslecht :(

Woow Esmay, klinkt goed zeg! Leuk dat jullie meiske het zo goed doet.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sorry meiden, even een ego berichtje...

Ik heb gister ruzie gehad met m'n moeder :( Ik werd de laatste tijd al een beetje gek van haar omdat ze zich zo met mij/ons bemoeit. Nou belde ik haar gisteren om te vertellen hoe het was afgelopen met de kijkers van ons huis die in de verkoop staat. Er was een bod gedaan door iemand maar ik wist niet of de makelaar tegen de andere geiteresseerden had gezegd wat voor bod dat was. Dus mijn moeder begint dirct te roepen 'dan moet je dat vragen!' op zo'n dwingende toon.. Dus ik ga er niet op in en vertel verder dat er donderdag nog meer mensen komen en dat we nog niet ingaan op het bod van die ene omdat die best laag was.. Begint ze weer.. 'nee dan moet je...' Nou, toen werd ik er flauw van. Ze laat me niet eens uitpraten maar begint direct weer te roepen wat ik MOET. Dus ik zeg dat ik helemaal niks moet en dat ik mijn verhaal niet eens kan afmaken. Nou zij pissig en ik probeer nog wat te zeggen, zegt ze 'stik toch' en hangt zo op :confused: Noujaaaaaa! Wat moet je daar nou weer mee? Ik helemaal overstuur want dit was voor mij echt de druppel en de eerste keer dat ik tegen haar in ben gegaan, krijg je dit. Ik heel hard huilen bij m'n vriend, hij mij wel troosten natuurlijk. Hij is ook flauw van haar bemoeizucht.. Maar ik vind het zo moeilijk want ze doet wel heel veel voor ons. Maar het lijkt wel alsof ze dan vindt dat ze zich ook overal mee mag bemoeien ofzo.. Als ik wat gekocht heb voor de baby bijv. weet zij precies of het wel handig is of niet.. overal moet wat over gezegd worden! Ik word er zo moe van.. :cry: Ik heb haar niet weer gebeld en zij mij ook niet. Ben benieuwd hoe dit verder gaat want ze is zaterdag jarig.. Pff, wat een gezeik zeg, bah!
    Heb er slecht van geslapen en heb koppijn. Ik baal er zo van want de verkoop ging dus best redelijk gister! We raken het huis hoogstwaarschijnlijk wel kwijt voor een leuk prijsje. Dat is dan wel weer fijn.

Nou, ik heb inmiddels RSI ;) Ga even wat eten en dan de rest lezen wat er geschreven is. Hoop dat alles goed gaat met jullie!

7. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Daar heb je ook wel gelijk in, maar dan zou ik toch gewoon voor een pretecho gaan hoor!

8. 40plusmama

Oeh Maja, herkenbaar verhaal. Je mag best tegen haar ingaan, leert ze misschien wel wat van. Zeker als je dit normaal nooit doet. Ik zou het gewoon even laten bekoelen en niks laten horen. Waarschijnlijk zal ze gaan nadenken (mijn schoonmoeder doet dit niet, vandaar mijn waarschijnlijk ;) ) en wie weet bedenkt ze wel dat je gelijk had. Ik zou wachten tot vrijdag en heb je dan nog niks gehoord even bellen. Misschien kan je vriend dat dan doen omdat het voor jou nu even wat gevoelig ligt. Hoe dan ook, je hebt niks fout gedaan dus ga dat ook niet denken. Soms moeten moeders even terug worden gezet op hun plaats :) voordat ze doorhebben dat hun kinderen ook zelf dingen kunnen. En gaat het dan een keer mis, tsja, daar leer je weer uit. Moeders kunnen hun kinderen nou eenmaal niet voor alles behoeden. Net als leren lopen: met vallen en opstaan.

Veel sterkte ermee en probeer je een klein beetje rustig te houden ;) . *Knuffel*

9. 40plusmama

Tsja, kweenie. Stel dat de beelden van het ukkie écht niet mooi zijn. Dan zal ik tot aan de bevalling angst hebben om het te zien. Dat ben ik nu al maar dan helemaal. Ik wil ook zo graag nog genieten van de dingen die ik nu voel en meemaak met het kleintje. Als daar een horrorbeeld bijzit dan geniet ik misschien niet meer. Lastige hoor......

10. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Erg vervelend, ik kan me er wel iets bij voorstellen haha, mijn moeder kan soms ook zo zijn. Juist goed van je dat je voor jezelf bent opgekomen, dan weet ze tenminste hoe je erover denkt. En ze zal waarschijnlijk best bij trekken, misschien is het nu alweer lang vergeten!

11. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Maar ik denk dat het kindje er nu beter uitziet dan straks bij de bavalling of niet?

12. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ooooh neee he.

Zit ik net een heel verhaal te typen en op iedereen te reageren. En nu is het weg. :cry: Gewoon gewist.
    Hoe dat kan mag joost weten.

13. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik moet ook nog van alles regelen. Geboortekaartje, naam, kamertje, wieg opknappen. Bij Norah waren we er ook laat mee, maar is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen. En deze keer weet ik dat ik de meeste dingen toch al in huis heb.

Dees, misschien kun je bij een pretecho vragen of de echoscopiste eerst alleen naar je zieke kindje kijkt. Dan kan zij je vertellen of het erg meevalt. Het lijkt me toch een mooie herinnering voor later.

Maja, ik kan me voorstellen dat je erg overstuur was. Goed hoor dat je voor jezelf opkwam. Ik zou haar er toch wel op aanspreken. Misschien zoiets van: het is lief dat je ons zoveel advies geeft, maar ik wil toch echt mijn eigen zaken opknappen.

Naatje, hoe gaat het eigenlijk bij jullie? Als ik me goed herinner dan was jouw man/vriend op zoek naar werk of niet? En hebben jullie uiteindelijk die slaapbank gekocht, of is er nog een andere oplossing voro jullie woonsituatie?

Mrijn, echt rustig aan doen hoor! Hopelijk is je bloedruk volgende week een stuk beter.

Esmay, dat klintk als een erg leuke echo! En wat heerlijk dat je maandag misschien nog een keertje mag kijken.

Vivian, ik duim voor je meid. Hopelijk is de uitslag goed en kun je weer verder.

14. 40plusmama

Ik weet het niet hoor, met die pretecho. Zolang ik nog zo twijfel doe ik het maar niet ;)

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zo, goeiemorgen!
    Alles even bijgelezen, maar ik ga nu naar de markt (ben ik al 3 weken aan het doen) Dus ik kom straks weer meekletsen!

Doeg!

16. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    We hebben nog geen oplossing voor onze woonsituatie, helaas, dus zoals het er nu uitziet, wordt het een slaapbank. Wordt er niet echt vrolijk van! Mijn vriend was idd op zoek naar werk, maar kreeg toen last van ischias, is gelukkig nu bijna over, dus is weer druk bezig. Zal blij zijn als straks alles een beetje geregeld is, en ik weer wat rust heb ik mijn hoofd :D

17. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ariel, kun jij mij nog een keer die site geven over urgentie? Ga ik straks even bellen!

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    @Esmay
    Wat leuk dat de echo zo gaaf was! Leuk ook, die verwonderde opa's en oma's :D

@Sizzel
    Sportze! Beetje laat, je zal nu wel zo'n beetje klaar zijn! Vind het wel dapper, ik stort al in na traplopen :(

@Dees
    Kan me goed voorstellen dat je twijfelt, en is misschien idd verstandig om het niet te doen zolang je twijfelt. Misschien heb je wel ineens de behoefte, dan kan het alsnog. Maar er zijn zoveel mensen die geen echo laten maken, wij zouden het ook niet doen als we het niet kado zouden krijgen.

@Naatje
    Fijn dat je om 16u naar huis mag in het vervolg. Dat lucht zeker wel op?
    Denk trouwens wel dat het harde buiken zijn, hoewel die niet pijnlijk hoeven te zijn. Ik heb altijd 's ochtends een harde buik als ik wakker word.

@Mamanorah
    Wij moeten ook alles nog regelen, maar we hebben nog wel even :D

En nog even over m'n moeder.. Ik vind ook wel dat ik er wat van mag zeggen. Ben ook best een beetje trots op mezelf want dat is niet makkelijk. Ik weet van bijv. wat familie dat ze ook moeite hebben met de dominantie van haar. Ze staat er ook gewoon om bekend dat ze dingen regelt en nogal overheersend is. Het vervelende is dat als ik er wat van zeg ze direct beledigd is en dan niks meer doet. Het is alles of niets bij haar. En het lijkt dan net alsof ik de dingen die ze voor ons doet niet waardeer, dat is niet zo! Ik wil alleen als volwassene worden gezien en niet meer als klein kind, dat is toch niet zo raar? Ik denk dat ik zelf ook wat meer afstand moet nemen, we hebben dagelijks contact, lijkt me ook niet goed. Nou ja, ik zie wel hoe het verder gaat, zal proberen me er niet te druk om te maken.
    Dankjulliewel voor de steun, doet me goed..!

19. 40plusmama

Hm, dilemma...... Ik heb het koud en ben eigenlijk best lui vandaag. Ik ben er alleen nog niet uit of ik in bad zal gaan (moet dan het ratje met de jonkies weer verplaatsen i.v.m. de katten, dus sjouwen) of alleen even wassen en aankleden met een dikke trui.

:-k

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hmm... zou toch echt voor het bad gaan hoor...
    al klinkt een dikke warme trui ook lekker hoor.. (maar dat kun je daarna ook doen toch? ) Lekkere mok warme chocomel erbij en zo heb je toch een heerlijk begin van de dag! hihi.. gewoon combineren dus! :) :) :)

Deel Deze Pagina