hoeveel? nee joh... dat kan toch helemaal niet? Wij betalen voor 11 uur in de week zo'n 175 zelf en de rest krijgen we terug vd belastingdienst... het klinkt mij erg duur in de oren
Ik heb gisteren de aanmelding gedaan voor het kdv. Geen idee wat we terugkrijgen van de belasting eigenlijk. Ons ventje gaat waarschijnlijk maar 1 dag in de 2 weken.
Heb net ff gauw gekeken. wij gaan uiteindelijk voor 32 uur in de maand kinderopvang, 122 euro betalen. (net ff gauw uitgerekend) voor degene die het ook willen uitrekenen: www.toeslagen.nl
Wanneer doe je die aanvraag voor de belasting eigenlijk? Na de geboorte toch pas? Ik ben helemaal niet thuis in dat soort dingen
Ja pas als je kleine ook daadwerkelijk naar het kinderdagverblijf gaat. Dan pas gaat ook de aanvraag in principe in. Tenminste, zo meen ik. Dus bijv in maart aanvragen voor als je in mei je kindje weg wil brengen naar het kinderdagverblijf.
He meid, Ik heb in het verleden ook heel erg last van spataders gehad. Ze waren vooral erg pijnlijk (en lelijk). Ik heb ze toen aan beide benen weg laten spuiten, en dat viel heel erg mee. Na de tijd heb ik beide benen een week lang in het verband gehad (in de vroege zomer met mooi weer, dus na de tijd had ik alleen maar bruine enkels en voeten ). En daarna heb ik er tot nu geen last meer van gehad. Het is nu al 7 jaar geleden of zo. Ik merk wel dat ze nu weer een beejt terug beginnen te komen, en dat ik er ook wel weer een beetje last van heb. Ik zou ook van die kousen kunnen dragen, maar ik vind ze zo lelijk... Ze helpen wel trouwens.
Wij moeten minimaal 2 dagdelen in de week afnemen. Dus betalen sowieso voor 11 uur in de week (2 x 5.5 uur). We zullen dit de ene week ook nodig hebben, maar de andere week misschien maar 1 of geen dagdelen, dan betaal je dus een beetje voor niets zeg maar
Tis wel een beetje gokwerk, want mijn mannetje gaat straks natuurlijk meer verdienen, de groeit door per jaar, ik ga na de bevalling minder werken, dus minder verdienen, dus weet niet hoe het dan zit.. dan weer op nieuw uitrekenen. hihi.. maar nu zouden we uitkomen op die 122 euro per maand.
f Yep, hebben wij ook. wij doen ook maar 2 dagdelen. kan ik mooi een hele dag werken en hoeft ons kindje maar 1 dag weg..
Ik vraag alles gewoon na bij onze belastingadviseur. Die vragen bijna alles aan voor ons. Niet leuk, wel zo makkelijk is het
hmmm.. heb foutje gemaakt..hihi.. heb gewoon 8 uur voor 4 dgn gerekend.. is dus 11 uur volgens mij.. dat houd in dat wij dus nog maar.... ff tellen.. denk zo'n 80 euro in de maand hoeven te betalen.. ach het is in ieder geval niet zo veel.. valt weer mee! Wij doen het in ieder geval wel! kdv ligt trouwens hier achter ons huis.. poort uit lopen en ben er al! ideaal!
Ik vind 2 dagdelen ook helemaal super, kan daar goed mee leven hoor! Maar ik werk dan wel 32 uur en mijn vriend ook... hij werkt namelijk veel 's avonds en in de weekenden en erg onregelmatig, dus we kunnen allebei 32 uur werken en er toch voor onze kleine zijn... en we hebben nog 2 oma's voor nood
Ja dat had ik begrepen, vandaar dat ik ook zei dat je het dan ffies aan de longarts moest vragen. Maar ik heb hem dus wel genomen, maar ik moet ook wel want als ik hem niet neem dan lig ik zowat de hele winter ziek op bed
1 dag is toch ook 2 dagdelen? Of gaat het dan om 2 ochtenden ofzo? Wij hebben alleen een oppasprobleem op vrijdag. Trouwens, nog een vraag. Mijn vriendin gaat ook 1 dag oppassen en nu hadden we het over wat te betalen. Ze krijgt voor een ander oppaskindje 50 per 4x. Is dat veel of weinig? Zoveel wil ze van ons waarschijnlijk ook hebben namelijk.
hihi..doe ik ook hoor.. maar wil zelf ook weten hoe en wat.. zij vragen het aan, maar ik zit er met mijn neus bovenop hoor! hihi...
Yep 1 dag is ook 2 dagdelen... Al betaal je voor 1 dag (8 uur) minder dan voor 2 dagdelen (11 uur)... dat betekent in onze situatie inderdaad 2 middagen of ochtenden in de week... daarna is 1 van ons altijd voor thuis
Bij mij zou het dus om 3 maal 9 uur gaan, dus zo 27 uur. Wij krijgen dan ook nog een gedeelte terug hoor, maar ik vind het flinke bedragen!
Bij het kdv vragen ze 6 euro per uur, Dus dan is het niet veel als je het zo bekijkt. en 1 dag is inderdaad 2 dagdelen, maar ze werken bij kdv alleen met dagdelen, niet met hele dagen, dus wil je je kindje een hele dag wegbrengen, moet je betalen voor 2 dagdelen!