ja het valt gelukkig mee! M'n moeder zit al zwaar onder de pillen vanwege reuma en wat andere dingetjes, dus als het weer wat ernstigs geweest was... Denk dat ze naar een dieetiste moet ofzo. Was in iedergeval goed nieuws!
@missn ik kom nu ff niet op mijn hyves en weet het adres niet uit mijn hoofd maar zodra ik erop kan stuur ik je een pbtje Wie gaat er trouwens volgende week naar de jonge gezinnen beurs?
klinkt raar maar ik ga zondag met mijn mannetje had mijn vriendin gevraagd maar die kan helaas niet dus gaat mijn mannetje met me mee
nou meiden ik ga even wat poetsen wil straks ook nog even naar de stad lekker shoppen voor mijn groot en klein kereltje
Pfff ik ben de dokters echt beu hoor Kon om 10 uur bellen, na 3x heen en weer bellen werd ik terug gebeld:..... tja de dokter heeft nog geen tijd gehad, hij belt je aan het eind van de middag wel eens terug....
zit je huisarts niet in de buurt ,ik had persoonlijk ff langsgegaan vindt niet normaal hoe dat daar gaat
wie weet komen we ons wel tegen naatje zonder dat we het weten haha nou zeg tantepino wat is dat voor een arts niet normaal hoor misschien tijd voor een nieuwe
Volgens mij was het kikkert die het over gewicht had, ik ben 10 kilo aangekomen en de vk zegt er niets van, heb er zelf naar gevraagt maar die zegt de een komt nou eenmaal meer aan dan de ander dus laat het maar zo. Waar ik gek van word is dat het bij iedereen anders gaat, de een moet elke keer wegen, de ander niet, die heeft een zwngersschapskaart, ik niet, die hoeft nooit in een potje te plassen, ik wel. Waar komen die verschillen nou weer door. Veel vriendinnen zijn net bevallen en iedereen roept, hoef jij dat niet<
Goedemorgen dames, even kijken wat ik onthouden heb... Vivian natuurlijk... wat een super goed geweldig nieuws! pijn bij de navel... yep same here! geen idee wat het is, en ziet er soms ook blauwig uit de huid er om heen jonge gezinnen beurs... ik ga vrijdag met een vriendin tantepino... opgenomen? is dit nu al zo, of is er sprake van? meid wat vervelend zeg! heeft ze eigenlijk een sms buddy die ons kan updaten? en verder ben ik het ff kwijt... ben zelf al weer paar uurtjes op het werk. Heb als een klein kind liggen slapen vannacht... was dus om 5.45 uur op gisteren en lag en kwam om 23.30 uur pas thuis... dus wel logisch dat ik in een soort coma toestand de nacht ben doorgekomen vanochtend toen ik wakker werd ging m'n buik enorm op en neer... dat waren duidelijk geen schopjes, maar de baby die aan het draaien was... wauw, wat een geweldig gevoel is dat zeg! kon ook helemaal het kontje of het hoofdje volgen met mijn hand... echt zo'n harde bewegende bobbel...
Ja dat is wel vreemd inderdaad. Zou logischer zijn als er 1 standaard zou zijn! Ik moet altijd eerst bij de assistente mijn bloeddruk meten en wegen. Als ik aangeef dat ik me niet zo lekker voel ofzo, kan zij dus ook urine testen en bloed op hb gehalte en suiker. Maar dat is dus niet standaard. Dan ga ik naar de vk en praten we even over hoe het gaat. Dan mag ik op bed gaan liggen en voelt ze even op m'n buik (ook pas sinds 20 weken) nar de grote van m'n baarmoeder. En dan even naar het hartje luisteren... Zo gaat het bij ons. Ik vind het zelf heel normaal, weet niet of anderen nog iets anders moeten doen. Ken namelijk maar 1 iemand die dit jaar bevallen is.
Nee tante pino is gelukkig nog niet opgenomen! ze is aan het wachten op haar bloeduitslagen, en dan wordt er gekeken wat er gebeuren moet. Helaas werkt haar dokter niet zo mee, want hij heeft weinig tijd! Leuk is dat he! Als je buik zo beweegt! Die kleine van mij doet dat ook 's ochtends! geweldig vind ik het! Dan denk ik echt: Er zit gewoon een klein mensje in mijn buik! Soms zo moeilijk om te geloven!
@ tantepino nou ja zeg lekker lullige dokter. ik zou gewoon terug bellen en eisen dat hij je eerder terug belt netalsof hij niet 2 min tijd heeft.
Bij mij wordt er elke keer naar mijn baarmoeder gekeken, en geluisterd naar de hartslag van de baby. Ik word niet altijd gewogen, maar mijn bloeddruk wordt wel altijd gemeten. Soms sta ik binnen 10 minuten weer buiten hahaha.
mmm als ik naar de vk ga dan meet ze mijn bloeddruk en dan mag ik even gaan liggen dan kijkt ze naar de groei van mijn baarmoeder en luisterd even naar het hartje that's it of ik moet al vragen ofzo hebben
Zo, eindelijk tijd om even wat te posten. Vivian, wat een opluchting zeg. Ik heb er veel aan gedacht.... Maar wat een geruststelling dat het geen down is en fijn dat je nu tenminste onder controle staat. Nu wel genieten he! TantePino, wat ontzettend vervelend allemaal. Weet je inmiddels al iets meer van de arts? Op welk termijn zou je opgenomen worden dan? En zou dat tot aan de bevalling zijn dan? Heel herkenbaar van de "volle" buik 's avonds. Af en toe zit ik mezelf dan gewoon in de weg. Ik heb het gevoel dat ik dan uit elkaar klap. Alsof je veel te veel gegeten hebt, terwijl ik normale porties eet. Gisteren weer zwangerschapsbegeleiding gehad, wordt steeds actiever. Ik heb nu dan ook spierpijn in allerlei ledematen....au au au. Wen, wat ontzettend schattig! Ik word elke keer weer blij als ik mijn kleine meid voel, ook al is het af en toe pijnlijk of onhandig. Wat een verschil in het aankomen op dit forum. Van 2 kilo tot 16 kilo..... Ik ben zelf 8 kilo bijgekomen, maar vraag me af of het alleen maar door de zwangerschap komt. Vind ook nog wel eens dat ik het snoepen "verdiend" heb en uiteraard beweeg ik een stuk minder. Ik heb het sonja bakker boek in ieder geval bij de hand en denk dat ik nodig ga hebben straks. Ach, daar kunnen we elkaar ook voor motiveren straks. Nog 5 uurtjes.....