Hey dames, even een enorm ego-bericht...sorry.... Ik heb een hel van een nacht gehad. Ik zat om 1.00 bij de nachttandarts. Ik kreeggisterenavond ineens lastvan mijn kies, het werd maar erger en erger. Na 4 ibruprofen (!) werd het nog niet minder en ben ik naar de tandarts gegaan. Nu blijkt dat ik een fikse ontsteking onder een kies heb. Doordat ik 2 keer een antibiotica-kuur na de bevalling gehad heb (voor de blaasontsteking) is het waarschijnlijk onderdrukt geweest. Nu word ik morgen met spoed geholpen door de kaakchirurg. Ene kant ben ik opgelucht (deze pijn is vreselijk) aan de andere kant zie ik er enorm tegenop, want je bent er even goed ziek van. Tot nu toe heb ik nog geen leuk verlof gehad en ik heb zowat de hele nacht zitten huilen uit zelfmedelijden. Zometeen naar de kinderarts....pfff....zal ook wel weer een strijd worden.
Suus, het zit je ook echt niet mee. succes en dat de rest van je verlof beter mag worden. Hier weer gehuil, ik weet het echt niet meer. Is al zo sinds gisteren 16.00 uur. Word er echt gek van. Wat vinden jullie? Dat consultatiebureau met hun rust en regelmaat daar heb ik niet zo veel aan.
Ah Anouk, voor jou ook een dikke knuffel! Ik heb het boekje van rust en regelmaat letterlijk in de ton geflikkerd! Hielp werkelijk helemaal niets! Ik voel nu gewoon mijn gevoel (niet dat het altijd werkt....). Dus naar beneden halen en wiegen of met een speen proberen in slaap te helpen, etc. Rust en regelmaat....mag het niet meer horen. We hebben het zooooo krampachtig volgehouden voor anderhalf week (echt tot op de regel), maar totaal geen resultaat. Dus meid, als ik jou advies mag geven....volg jouw gevoel. En let daarbij ook op jezelf (jij moet het ook trekken). Dus op de arm voor de tv (mag niet i.v.m. de prikkels etc.)OEN! Anders kun je het zelf ook niet volhouden. Ik hoop dat je er iets aan hebt....
Hier precies hetzelfde..doe nu ook wat me eigen gevoel me ingeeft..en ze ligt nu ook lekker bij me..en dan is ze wel rustig...
Jemig Suus, klote zeg. Heb je net het ene gehad, begint het volgende. Dikke knuffel meid! Anouk, jij ook een knuffel, ik herken dat zo erg, die wanhoop als de kleine niet stil is te krijgen. Rust en regelmaat mijn reet. Ook hier werkt dat vaak niet. Luuk ligt 's morgens nog lekker in zijn bedje (of in die van ons zoals nu) en meestal rond 11 uur komt hij beneden. Dan gaat hij in de wipper, de box, de wagen of op mijn arm. Doe ik dat niet dan ligt hij de hele tijd te huilen. Het is maar zelden dat hij in bedje wil slapen overdag. Ook hier werken rust en regelmaat averechts. Luuk slaapt nog steeds. Ik ben net even gaan kijken maar hij ligt er heerlijk bij, lekker ontspannen. Misschien toch al effect van de osteopathie?
Oh, ik hoop het zo voor je Dees! Wie weet helpt de osteopaat inderdaad....of iets anders....als Luuk maar tevreden is. Ik heb hier niet zo'n hoop op de osteopaat. Ik kan niet echt uitleggen waarom, maar ik heb niet het idee dat het iets gaat helpen. Moet je nog weer terugkomen dan Dees?
Ik heb trouwens gisteren een moeilijk besluit genomen, mijn ratten ga ik herplaatsen. Ze mogen blijven waar ze nu aan het logeren zijn. Ik ben normaal tegen dieren wegdoen, ik heb tenslotte voor hen gekozen maar ik kan er geen tijd meer voor vinden. Het is wel een groep van 9 ratten die aandacht wil en een schone kooi. Best moeilijk maar het is voor de diertjes beter zo.
Ik moet dinsdag weer. Normaal gezien moest ik pas over 3 weken weer maar Luuk had zo'n pijn en krampen dat hij hem weer wilde zien volgende week. Nou, het helpt wel hoor want toen hij zijn darmpjes behandelde viel Luuk in slaap. En hij duwde best hard in dat buikje hoor. Ik hoop alleen dat het effect ook op langere termijn is. Hij ligt nu wel ontspannen maar hij kreunt in zijn slaap ook de hele tijd van de krampjes en pijn.
Zielig he, voor zo'n kleintje. Ach nee, Tess onderging het allemaal moeiteloos. Te makkelijk eigenlijk, want ze vertoonde het gedrag wat ik al een maand heb gezien van haar, dus..... Maar nogmaals: "baad het niet, dan schaad het niet". Daarbij kon de osteopaat ook zelf niet echt iets vinden. Ze wist het volgens mij zelf niet zo goed. Ach, we zullen zien. Ben in ieder geval blij dat het Luuk zo goed helpt.
Moeilijke beslissing, maar een hele wijze lijkt me. Vind het knap dat je egoisme buiten de deur kunt zetten en objectief kunt kijken naar wat het beste is voor de ratjes! Chapeau meid! En probeer je te troosten met de gedachte dat je weet dat ze nu goed verzorgd worden.
Bij ons vond hij meteen wat, problemen aan de rechterkant zei hij en daar heeft de vacuum van Luuk gezeten. ook zei hij dat Luuk een voorkeur heeft voor de rechterkant en dat is waar. Hij ligt namelijk bijna altijd op zijn rechterwangetje. Hij voelde ook veel spanning die na de behandeling weg was. En Luuk dronk de dag erna wel goed en had minder krampjes. Toeval misschien maar ik denk wel dat het met de osteopaat te maken heeft.
Dank je. Ja, ze zitten goed nu. Dat stel neemt er echt de tijd voor en die kan ik ze niet geven. Ratjes moeten er toch elke dag een paar uurtjes uit en dat kan hier nu niet. Ik ben bijna de hele dag met Luuk bezig dus weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen voor hun. Normaal zou ik dit ook nooit hebben gedaan hoor, ik ben er zelfs tegen maar het is echt beter voor de diertjes.
Meiden, sorry, maar ik vind het ergens wel `fijn´ (verkeerde woordekeuze) om te lezen dat rust en regelmaat ook bij jullie niet helpt. Gisteren zijn we samen op de bank gaan liggen en toen slipe ze wel. Nou, als dat de manier is, dan slaap ik wel op de bank hoor. Oma is er nu, was al aan het poetsen en ik maar schelden in de douche, hoop dat ze het niet heeft gehoord maar het luchtte zo ontzetend op. Als ik mijn meisje aankijk smelt ik ondanks alles en ik wil haar ook niet echt laten merken dat de wanhoop de overhand heeft hier. Dees, fijn dat de osteopaad wat helpt, ik was er ook al over aan het denken. En wat je ratjes betreft, je hebt het beste met hun voor dus ik denk dat je keuze goed is, een echte dierenvriend denkt aan de dieren en dat doe jij! Suus, hoe laat moet je naar de kaakchirurg? Heb je dan ook oppas want ik weet niet of je er veel last van krijgt. Succes ermee. Oh ja, ik ga zo even het constarnatiebureau bellen. Kijken waar ik de rust kan vinden
Heel goed Anouk! En dat van het schelden, zooooo herkenbaar. Ik stond gewoon buiten te meppen op de muur (?!). Nou, geloof me...als er iemand rustig en nuchter is, dan ben ik het wel. Maar als je net bevallen bent, geen nachtrust hebt en de wanhoop nabij bent...pffff! Doe gewoon wat goed voelt en dan kun je je ook weer opladen voor de volgende marathon. Ook ik kan gelukkig enorm genieten van mijn meissie, vooral op haar goede dagen. En onbewust neemt ze toch de spanning van je over, dus het is goed als je probeert om de rust te vinden als je met haar bezig bent. Ik ga douchen en aankleden en dan naar het CB. Ik baal er een beetje van, want madame ligt heerlijk rustig te slapen. Ik word morgen om half 10 geholpen en daarna mocht ik een week uittrekken om bij te komen van de operatie (ja ja, een heuse operatie). Nou, lekker dan....gaan we weer. Het zit gewoon echt niet mee hier. Zo makkelijke bevalling, zo moeilijke (verlengde) kraamtijd. Maar goed, ik krijg in ieder geval voorrang. Anders was de wachtlijst ongeveer 5 a 6 weken. Zou ik trouwens ook niet trekken.... Ik ben weg. Tot later, lieve dames! Ik ben echt mega blij met jullie. Voel me echt weer een stuk rustiger nu. Thanx!
Ligt er bij jullie trouwens ook sneeuw? Hier is alles wit namelijk. Volgens mij begint Luuk wakker te worden. Dan kan hij lekker even in de tummy zo.
Heel veel succes Suus op het cb. Goed dat ze je morgen al helpen. Hopen dat het herstel een beetje makkelijk verloopt.
meiden sterkte. ik doe ook exact wat mijn gevoel me ingeeft. smiddags is ze altijd beneden, 2 dagen geprobeert in bedje te leggen, werke niet. wieg haar in slaap en dan pas naar bed. geeft zoveel rust. onthoud; cb is vrijwillig, je hoeft niets, doe gewoon lekker je eigen ding.