Februari 2008 Mama's

Discussion in 'De mama's' started by MissN, Feb 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Balen he Mystery, dat je alles alleen moet doen. Het zou weleens makkelijk zijn als hij hem in bad deed ofzo. Voeden dat kan niet, althans, wel afgekolfde melk maar dan moet ik toch kolven als hij niet drinkt dus dan ben ik toch wakker.

Misschien is het onzekerheid ofzo bij de mannen? Ik geef Olaf gewoon vaak de kleine in handen en dat gaat goed. Alleen zal hij zelf nooit aanbieden de luier te doen ofzo. Ook in bad en aankleden moet ik hem nog leren. Helaas was ik zelf te zwak en had veel verzorging nodig, anders was het leuk geweest als de kraamhulp dat wat uit had gelegd en hem had laten doen.

2. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    @maja bryan krijgt nu 6 voedingen van 90cc en eventueel een nachtvoeding als hij wakker word maar dus komen toch wel op 7 voedingen, hij weegt nu ongeveer 3800 gr is vrijdag gewogen) en geboorte gewicht was 3880

@Suus ja scheelt hoop we kunnen elkaar hier goede adviezen geven

Heb trouwens een vraagje toen het navelstrengetje bij jullie kleintjes eraf ging heeft het toen ook nog lang gebloed?
    Het viel me op dat het naveltje van bryan nog steeds beetje bloed en ik weet niet of dat hoort

3. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    @ dees , ja ik zou nie weten wat t is , hier ook een die dan de fles geeft , en bryan dan meteen in bed legt , ik moet dan zeggen dat hij eerst de luier moet doen ( bryan kan nie tegen natte luiers :) )
    en dan is het van owja , ....
    eergisteren ook , was hij wezen werken , savonds ging t over de fles geven , en toen zei hij ,ja ik heb vandaag gewerkt hoor , ik zo ja , en wa denk jij da ik gedaan heb , op me kont gezeten ? ... owja ..... naja , we moetten t er maar mee doen ..

@ vivian , ik zou t niet durven zeggen , hier is t naveltje pas sinds vandaag zonder korstje ...

4. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    @vivian: Bij Finn bloedde het soms ook nog een beetje na, het naveltje.

5. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    zeg meiden ,

spugen jullie kindjes ook na de voeding ? en hebben die van jullie ook wel eens de hik , of vaak de hik ?

6. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja, Finn heeft wel vaker de hik. en de laatste dagen spuugt hij enorm na de bv...

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    @naveltje nee bij dylan heeft dat niet meer gebloed.

@de hik ja dylan heeft ook wel vaker (na de voeding) de hik

@spugen dylan spugde erg veel daarom zijn we overgestapt naar andere voeding.

@dees vervelend dat luuk zo onrustig is. knuffel

ik ga nu ff lekker frietjes eten mmm had ik echt zint in

8. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Wel heel vervelend dat jullie mannen niet zo veel doen zeg! Marc die staat zelfs 's nachts op om z'n luiers te verschonen en geeft hem dan aan mij om te voeden. Hij vind in badje doe super, en als Finn huilt staat ie met z'n neus boven de wieg/ box. dus hier absoluut niks te klagen!

9. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    ow das wel fijn te horen dat t nie alleen bij die van mij is , da hikken en spugen ....

en ja overstappen naar andere voeding , t zou toch nie zo zijn dat hij spugt van de borstvoeding ?

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ik zou als ik jou was eens ff bellen met het consultatie bureau is misschien fijn om je verhaal ff kwijt te kunnen en hun kunnen je goed advies geven ;)

11. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Zo hier drukke dag met kraamvisite gehad! ;) was gezellig maar ben gesloopt.... maar wel weer super leuke dingen gehad , zelfs een jasje zooo lief :p

Trouwens hier doet Marcel ook wel de luier veel verschonen en fles geven midden in de nacht ;) kon ik lekker doorslapen afgelopen 2 dagen! :) en doet Gwen ook vaak in bad :) vindt zoo lief hoe hij met er bezig is, komt ook omdat ik de eerste dagen het zelf niet kon en hem alles verteld en uitgelegd is! en hij is zo handig vanaf begin al :)

@Dees bale van je dag! dikke knuffel en wel wat rusten meid,(zegt iemand die het ook niet doet) :oops:

@Naveltje................... hier was binnen paar dagen navelstreng eraf en ook de korsten waren snel weg,maar onze kraamhulp zei het kan een beetje gaan bloeden maar mag niet langer dan een dag :rolleyes:

@Spugen..................... ja deed Gwen ook maar ik laat er nu tussen de voeding halverwege ff boeren en daarna weer verder ..en hup probleem opgelost ;)

@Voeding ....................Gwen drinkt 6 a 7 voedingen per dag van rond de 110 cc soms 130 maar soms ook 90 ;)

@De Hik ......................de hik hier ook na het boeren is wel goed teken ze kunnen snel slikken en na de hik is er de minste kans dat er weer wat terug uitkomt...

Wij hebben vandaag bloemkool , aardappels en verse worst op!

ik ga nu ff strijken! ben zo weer terug!

;)

12. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Hey lieve mama's!

Wat kletsen jullie hier al gezellig. Hopelijk kan ik me snel bij jullie voegen. :D

13. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    we hebben eindelijk een laptop met internet erop, echt ideaal ik zit nu lekker op de bank met de laptop op mijn schoot. mannetje heeft dylan net de fles gegeven en is nu dylan een schone luier aan 't geven. pff ik heb z'n last van mijn rug en dan heb ik ook nog diaree en blaasontsteking :( maar ach zodra ik naar mijn ventje kijk is alle pijn weer verdwenen ;) :D

14. Jollie

Jollie Fanatiek lid

Jun 5, 2006
    1,434
    0
    0
    ook hier lang kraambezoek gehad. was errug gezellig... leuk om te horen dat we zo'n mooi meisje hebben gemaakt hihi :D

t naveltje was bij kyana er ook snel af, heeft nog even nagebloed maar in het ziekenhuis hebben ze dat dan met een gaasje en alcohol afgedept.. nu heeft ze nog een klein korstje maar dat is ook al bijna helemaal weg.

spugen, kyana niet laat haar tussen de voeding boeren... ze heeft een keer 2 keer flink wat voeding uitgespuugt maar dat kwam waarschijnlijk omdat ze van mij bloed had binnengekregen vanwege een kloofje :(

mannen haha sommige dingen echt herkenbaar, mannetje verschoont wel maar alleen als ik het hem vraag en heel soms uit zichzelf... in bad doen doet hij niet, hij vind het maar eng met zo'n klein mensje zegt hij... aankleden en uitkleden doet hij wel, maar opstaan het snachts maar heel sporadisch... wel grappig dat het hij niet de enige is haha.

verder is de pijn in mijn borst verdwenen vannochtend, ik heb de hele nacht een warmte kruik erop gehad en vannochtend kon ze de blokkade wegdrinken... daardoor verslikte ze zich ook nog behoorlijk.

verder had ze vandaag wat last van krampjes (ja had ik de sate van gisteren maar moeten laten staan) maar buikje wrijven maakt haar weer rustig gelukkig!

15. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ohw dat is vervelend zeg! Ik zou er zeker wat van zeggen dat niet iedereen em zomaar uit je armen of uit de box mag pakken! Mijn moeder die duwde me ineens bij de kinderwagen weg in de stad. Nou daar heb ik ook meteen wat van gezegd! Ze mag er best mee lopen maar vraag het gewoon ff! En ik vind het ook moeilijk om me kind aan me schoonvader te geven. Ik mag die man zeg maar niet zo. En wil ook niet in de kamer zijn als ie dr dan toch vast heeft....Ik word dan ineens heel erg bezitterig... :(

16. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik denk dat het inderdaad onzekerheid is bij de mannen. Vincent heeft met het knuffelen geen moeite, maar met luiers verschonen word ik er altijd bij geroepen en bij aankleden en in bad doen ook! :(

17. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Bloeden dat hoort! Komt door inspanning (bijv. poepen) en de luier die er tegenaan schuurt.

18. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    dat herken ik ook. ik wil ook niet in dezelfde ruimte zijn als schoonloeder of haar man dylan vast heeft

19. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    owow meiden ,
    heb voor de gein net eens op de weegschaal gestaan , ik zit op 3 kilo na weer op mijn gewicht waar ik op zat toen ik zwanger werd :) ..... was even in schok ......

20. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    thanks meiden voor het antwoord op mijn vraag, ik zal het voor voorzichtigheid straks nog ff navragen aan de vk die komt nog even langs vindhet maar raar dat het nu nog bloed

@de hik bryan heeft de laatste paar dagen ook vaak de hik na het eten, en ook al paar keer gespuugd denk dat dat er toch wel bij hoort niet?

@mijn mannetje geeft ook snachts geen fles, alleen in het weekend als hij niet hoeft te werken maar dat hadden we afgesproken hij geeft bryan wel savonds de fles en knuffelt ook heel graag met bryan ik vond in het begin zelfs dat hij veel zekerder overkwam dan mij alsof hij al jaren papa is :)
    Wel jammer dat jullie mannetjes wat onzekerder zijn maar denk dat dat ook nog wel komt meiden

Share This Page