Dat van die hechtingen herken ik wel. Heb ik ook gehad, duurde niet lang. Ik vond de eerste keer poepen doodeng haha! Dacht echt dat ik aan alle kanten weer in zou scheuren Spannend vrijdag! Echt dingen ondernemen met je kleintje.. Leuk!
@dees de foto's komen vandaag moet nu eerst ff naar de winkel en dan zet ik ze vanmiddag erop zeg meiden wat moet ik eigenlijk verwachten van de eerste x cb?
Je kan een kind tot een maand of 4 niet verwennen, daar zijn de kenners het echt over eens. Pas na die tijd gaat een kindje merken dat bepaald gedrag bepaalde gevolgen heeft en kunnen ze daar wat op in gaan spelen, maar dan nog... Ik ben zelf van mening dat een kind in de eerste maanden vooral onvoorwaardelijke liefde en bescherming nodig heeft om voldoende zekfvertrouwen op te bouwen en daarom laat ik Juul op mijn borst slapen als ze daar behoefte aan heeft en laat ik haar nooit in haar eentje (bijvoorbeeld in haar bedje) huilen. Als ze huilt en het is niet door pijn, honger of een vieze broek probeer ik dat niet te sussen of te stoppen met een pinkje of door te wiegen, maar probeer ik contact met haar te maken door haar bij me te nemen, tegen haar te praten en oogcontact te maken en laat haar dan lekker uitrazen. Daarna is ze heerlijk ontspannen en is ze echt haar ei kwijt. Heerlijk alternatief en zweverig misschien, maar voor mij voelt het goed. Trouwens, ik heb makkelijk lullen, Juul huilt hoogstens een uurtje per dag. Het boekje De taal van het huilen van Aletha Solter was voor mij erg duidelijk en sprak me erg aan, maar zoveel moeders zoveel meningen...
Ik laat Luuk ook niet huilen, althans, soms wel als ik bezig ben (douchen ofzo). Ik haal hem eruit als hij huilt en neem hem bij me. Ik leg hem dan soms even aan en vaak valt hij dan na 3 slokken al in slaap en kan ik hem terug leggen. Als hij erg overstuur is slaapt hij op mijn buik terwijl ik op mijn rug slaap dan. Ik weet dat ik op die manier niet om zal draaien. Het is misschien niet veilig maar wel de enige manier waarop ik hem dan stil krijg. Hij slaapt eigenlijk 1x per dag wel bij mij op de arm of schouder of buik. Het kalmeert hem dus prima. Als hij erg last heeft van zijn buikje of maagje neem ik hem bij me tot hij rustig is en leg hem dan weg. Hij piept dan nog wel en ik kalmeer hem dan met de speen en met zijn handje vasthouden tot hij in slaap valt. Verwennen? Nee, ik denk niet dat je ze nu al kan verwennen, ze zijn nog zo klein. Daarbij hebben ze nu veel behoefte aan geborgenheid en, fout of niet, die geef ik Luuk.
Dees: mijn zusje gebruikte ABC-poeder van Solgar tegen krampjes. Nu weet ik dat Luuk ws geen gewone krampjes heeft, maar als de kinderarts niet met iets zinnigs kont, is dat wellicht een optie. Cinebaby deed voor Sanne niets en die ABC-poeder was meteen een schot in de roos.
En dat poeder moet je oplossen in een flesje en waar haal je dat spul? Het zijn niet alleen krampjes bij Luuk maar ook maagpijn en zuur maar alles dat kan helpen pak ik aan. Dank je voor de tip in ieder geval.
Mogguh... Debie: Hier ook zere hechtingen tijdens poepen. Het bloed! niet. Wel vond ik poepen de 1e x ook dood eng. haha en nog... Door de ijzertabletten is het soms erg hard. AUW MRIJN: Hier is Tessa soms ontroostbaar. Ook ik ben van mening dat veel knuffelen en bij je nemen absoluut geen kwaad kan. Maar wat jij zegt van uitrazen... Ze gilt hier al 4 nachten van 11 tot half 4. Als ze bij mij is wil ze alleen maar drinken. Ook als ze gewoon op m'n buik ligt of ik ben met haar heen en weer aan het lopen. Dus dat uitrazen helpt niet helaas. En als ze bij papa is dan is ze stil. Ze word gewoon gek van al die geuren van mij. Bij papa ruikt ze dat niet. Maar ik ben wel een beetje radeloos hoor. Heel de dag is ze zo lief en rustig. Maar zodra ik haar de laatst voeding geef gaat ze huilen. Gisteravond geprobeerd of een badje hielp. Helaas, het was weer tegen 4u vanmorgen. En om 6u weer wakker. En vanmorgen na het wassen, aankleden en voeden leg ik ze in haar bedje en mevrouwtje valt gelijk in slaap. Ik heb ze tot nu toe nog niet gehoord.
Sorry hoor meiden, maar zit er beetje doorheen... Vannacht weer huilbui gehad. Ik heb al 4 nachten niet langer dan 1.5 uur achter elkaar kunnen slapen en dat breekt me zo op... Dit kan niet goed voor een mens zijn. Ben er gewoon dizzy van. En helemaal bibberig. Bah. Vannacht was ze weer ontroostbaar. Vind het dan zo zielig. Laat ze dan echt heel lang drinken. Echt tot er niks meer komt en ze tig keer moet zuigen voor ze slikt. Ze valt dan in slaap. Laat ze half uur bij me liggen en leg ze dan heel voor zichtig weer terug. Maar binnen de minuut is ze wakker en gaat weer huilen. Ik weet het gewoon echt niet meer. Ik heb nu een tutpopje in m'n BH gedaan zodat ik dat vannacht bij dr kan leggen. Misschien helpt het. Tips zijn welkom. Graag zelfs
Ik kom me hier nu ook maar melden! Mijn bevallings verhaal komt ook nog hoor, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. fototje van Zoë staat op http://www.xtremestreetcars.nl/ Alles gaat goed met ons. Ik denk niet dat ik nu al veel op het forum ben, maar ik hou het wel in de gaten hoor! Voor de lijst: Zoë, 50cm, 3200gram bv
mooie lijst! Fenne woog trouwens 3514 gram en was 50 cm lang bij de geboorte en ik geef borstvoeding... (zag dat dit nog open stond)
Mooi verhaal Ichtus! Heb jou bevalling natuurlijk helemaal gemist omdat ik toen in ziekenhuis lag, dus super om nog te lezen...
Mijn vriend komt in ieder geval niet mee... hij vind het super leuk voor mij dat ik zoveel aan dit forum heb gehad, maar vind het wel mijn 'ding'... Maar ik vind het leuk als andere mannen wel mee komen hoor...
Die van mij komt ook niet mee hoor. Die heeft het zelfde als die van jou. Ik zal het er nog eens met hem over hebben. Maar vind het ook niet erg. Ik vind het ook meer 'mijn' ding.
och wat een droppie is Zoe! Doe maar lekker rustig aan, je bent 2 dagen geleden bevallen... we zien je vanzelf weer verschijnen wanneer jij de energie hebt!
Ik ook... had er niet eens over nagedacht om hem mee te nemen... toen ik hem vertelde over de meeting gaf ie zelf aan dat het niet iets voor hem is... en das prima natuurlijk... Echt vervelend dat jullie zulke korte nachten hebben... ik zou je geen tips kunnen geven, zou ook niet weten hoe ik dat aan zou moeten pakken om eerlijk te zijn...