Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    daarom zette ik er ook bij dat het voor mij makkelijk praten is met een kind dat een uurtje per dag huilt. Zo te lezen heeft Tessa nog een omgedraaid dag- en nachtritme. Geen idee je wat eraan kan doen, bij Juul ging dat binnen een week vanzelf beter. Misschien dat je haar overdag wat vaker wakker moet m,aken zodat ze `s nachts wat eerder moe is?

Ik kan Juul ook niet met een half uur weg leggen. Ik val vaak in slaap met haar op mijn borst en wordt of zelf wakker of Koos legt haar na een [paar uur in de wieg als hij op staat. Niet ideaal, maar de enige manier om nog aan 6 uur slaap per nacht te komen...

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Zo, ik werd tussendoor ook even weggeroepen door een hongerige dochter :)

Je hebt gelijk Boney, 6 voedingen per dag is inderdaad om de 4 uur...hmmmm :(
    ik bedenk me nu dat de kraamhulp en vlos waarschijnlijk bedoelde dat er in de nacht 6 tot 8 uur tussen mag zitten... dan ga je op een gegeven moment ook over naar 5 voedingen omdat de nachtvoeding er dan af mag... zo te lezen is dat bij Maja inmiddels gelukt :D

de huisarts kwam nu tussen het typen door ook even voor kennismakingsgesprekje... duurde ook 3 minuten volgens mij haha... maar goed, heb ook niet meer te melden... :)

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik plak het nieuws hier ook maar effe van DOTJE1986:

Nou dames een hele snelle update van mij.

Ik ben zondag, 2 maart om 23.11 bevallen van een gezonde dochter Jenna. Ze weegt 4055 gram en is ongeveer 48 cm. Ben bevallen met een keizersnede omdat ze een sterrekijker was en flink op gewicht is. Ik zal binnenkort mijn verhaal online zetten.

4. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
  5. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Dotje gefeliciteerd..:D:D

6. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hier zit er gemiddeld 4 tot 4,5 uur tussen de voedingen vind het wel knap dat jullie al zon goed schema hebben hoor bij bryan varieert dat nogal is beetje afhankelijk wanneer hij s'morgens zich meld
    de kraamhulp zei hier dat als hij om 23 uur zijn laatste flesje gehad heeft hij rustig door mag slapen tot 7 (meestal meld hij zich dan wel nog tussen half 3 en 4 uur ) maar het zou dus mogen.
    mijn gemiddelde schema ziet er als volgt uit:

23.00
    03.30
    08.00 omkleden
    12.00
    16.00
    20.00 van te voren om de dag in badje
    23.00
    (het wil nog wel eens varieren moet ik eerlijk zeggen)
    ik denk dat het ritme er nog wel in gaat komen ik wacht nu meestal totdat bryan zich meld maar langer dan 4,5 uur laat ik er niet tussen zitten alleen snachts.

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Dotje gefeliciteerd!

Missn: mooie foto's!

8. supermummy

9. supermummy

Hoe zit dat eigenlijk met ¨sterrekijkertje¨ wil dat zeggen dat
    de baby met het gezicht omhoog ligt?
    En kunnen ze dat vantevoren zien of voelen? evt d.m.v. een echo?

10. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Supermummy..ik moet je eerst accepteren als vriendje wil je mijn foto's kunnen zien..

11. supermummy

:rolleyes: Aah ik hoop dat ik door de selectie kom!
    Ik heb je een een berichtje gestuurd.
    :D

12. supermummy

Ik ga effe de laatste dingetjes poetsen en wat te eten inelkaar flansen,
    dan lijkt het net als of ik heel veel gedaan heb,als mijn vriend dadelijk
    thuis komt :D tot later

13. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Supermummy..je bent door de selectie heen gekomen hoor..;)

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meiden,

wat heb ik een verschrikkelijke avond en nacht gehad dylan kon alleen maan huilen. hij wilde niet in de wieg, ook niet tussen ons in op het voedingskussen het enige wat hij wilde is naast mama liggen lekker dicht tegen me aan, ik heb dus amper geslapen.

vanochtend naar de tandarts geweest auw..auw :'( ik moest 4 vullingen.

dylan ligt nu wel lekker te slapen gelukkig, maar ik ben benieuw hoe het vanavond weer gaat...

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0

Lune is ook al 2 maanden he, de eerste weken kwam ze ook elke 3 uur en 's nachts ook. Op een gegeven moment heb ik 's nachts niet meer direct een fles gegeven maar een speen en daar nam ze ook genoegen mee :D

De huisarts stond ook ineens na de bevalling onverwachts bij mij op de stoep. wou ze het over anticonceptie hebben, alsof ik niet nog een kind mocht ofzo :confused:

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga mijn meiske wakker maken voor de fles. Ze ligt de hele dag al te slapen :confused: Heb ik in weken niet meegemaakt, komt denk ik na de behandeling van de osteopaat gister :)

17. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Klopt, het kindje ligt dan met gezicht omhoog... normaal ligt het kindje met z'n neus naar beneden en komt dus met neusje in matras ter wereld... :D

Wanneer het gezicht omhoog ligt, dan komt het voorhoofd eerst... dat betekent dat de omtrek van het hoofdje een stuk groter is dan wanneer kindje andersom ligt & het dus moeilijk is om dieper te komen.

Bij mij hebben er 3 man gevoeld hoe Fenne lag en ze hadden allemaal het idee dat ze goed lag... toen Fenne steeds diep kwam op een perswee maar daarna weer helemaal terugschoot tussen mijn bekken, begonnen ze te twijfelen. Toen hebben ze een echo gedaan en konden ze net een oogkas zien boven mijn bekken... ze lag dus verkeerd... ook een vaccuum kon ons niet meer helpen en toen werd er na 45 minuten persen besloten een keizersnede te doen...

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ja precies, wij moeten gewoon nog een beetje geduld hebben tot de nachtvoedingen er af kunnen... maar moet zeggen dat het nu nog prima gaat, Fenne slaapt direct weer na de voeding van 4 uur/half 5... dus niets te klagen hier! ;)

Haha inderdaad... maar denk je al na over nog een kindje dan? Ik laat over aantal weken een spiraaltje zetten. Ik kreeg trouwens ook het advies om niet binnen een jaar weer zwanger te worden vanwege de keizersnee...is dan nog een zwakke plek in de baarmoeder...

19. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Ik krijg over 3 weken ook een spiraaltje..
    En over 5 jaar gaat die er weer uit en gaan we proberen voor een 2e...misschien over 3 jaar..!

20. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    wij hebben een beetje besloten dat we nu nog niet nadenken over een tijdsplanning voor een 2de... we gaan gewoon lekker van ons leventje genieten met Fenne en denken dat we vanzelf voelen wanneer we klaar zijn voor nog zo'n klein wondertje... en het zou dus ook nog kunnen dat we dat gevoel helemaal niet krijgen en dus geen volgende kinderen krijgen (al kan ik me daar niets bij voorstellen, ik vond zwanger zijn zo geweldig en vind Fenne zo leuk en lief dat ik haast al wel zeker weet dat ik dit nog eens wil meemaken :) )

Deel Deze Pagina