hi vivian, we zijn net terug van het cb, maar ik had in iedergeval 4 luiers bij want ze ging daar ook nog uitgebreid poepen, een omslagdoek is erg handig omdat ze bloot moeten om na te kijken door de arts, en eventueel schone kleding je weet maar nooit. dit vond ik erg handig. groetjes leonie
We denken nog niet echt na over een tweede. Heb hetzelfde als jij, eerst genieten van Lune, we merken vanzelf wanneer we er weer klaar voor zijn Hoewel Lune ook niet echt gepland was... Dus je krijgt een spiraaltje? Dat stelde de huisarts ook bij mij voor maar ik durf niet. En ze zei dat het het beste 8 weken na de bevallin geplaatst kon worden en het is inmiddels 9 weken verder..
ik had gelukkig 3 omslagdoeken bij me, madam plaste er twee onder. haha. en luiers en doekjes mee naar cb
Maja, waarom durf je een spiraaltje niet? Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar is dat een vervelende ingreep dan? Of is er andere reden? Het leek mij de meest veilige en handige oplossing... ik had last van de hormonen van de pil en was daar dus al een tijd mee gestopt voor we zwanger wilde worden, die hele periode hebben we aangekloot met condooms en ook dat is echt niet handig, want die 'vergeet' je wel eens (net als de pil trouwens)... dus met een spiraaltje hoef je nergens meer aan te denken was mijn gedachtegang...
Even snel, net thuis. Luuk heeft inderdaad reflux in een ernstige vorm. Hij heeft nu 2 soorten medicijnen gekregen, Zantac en nog iets. Zantac, de maagzuurremmer, heeft even tijd nodig om te gaan werken. Het kan 2 weken gaan duren dus we moeten geduld hebben. Verder mag hij paracetamol tegen de pijn en heeft hij nu Nutriton door de voeding. Hopen dat het werkt allemaal. Nu snel eten maken en eten.
hoi hoi inmiddels terug van het cb het idd een omslagdoek en luiers meegenomen thanks voor jullie reacties dames heb wat zon dingen betreft nog geen ervaring bryan doet het goed hij zat netjes op het gemiddelde hij was 460 gram aangekomen sinds zijn geboorte dus das netjes ik mag hem zelfs nog meer voeding geven heb trouwens nog een klein vraagje voor degene die flesvoeding geven maken jullie de fles per fles klaar of de voeding voor 24 uur ?
@ Dees : wat fijn dat je nu in ieder geval weet wat hem mankeert. Wel ontzettend vervelend dat hij zo'n ernstige vorm ervan heeft. Gelukkig is er medicatie voor! Hopen dat het snel helpt!
Je gedachtegang is precies de gedachtegang die ik ook had. Ik heb hetzelfde met hormonen in de pil, kan nergens tegen. Ook ik gebruikte niks voor ik zwanger raakte, ja condooms maar dat is idd irritant. Maar ik voel nog steeds hoe iemand in maar baarmoedermond loopt te wroeten, echt belachelijk want de pijn die je voelt tijdens het plaatsen valt totaal in het niets bij een bevalling Maar ik durf gewoon echt niet en daar baal ik gigantisch van En waar ik een beetje huiverig voor ben is voor als het niet bevalt, ik ben ook even op het forum rond gaan neuzen over het spiraaltje en ik lees best veel negatieve dingen. Maar ook goeie dus tja.. Conclusie: Maja is een mietje
Het zit jullie ook niet mee hè Dees... Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat het echte genieten van Luuk nu snel mag beginnen. Juul heeft haar huiluurtje op het moment, Ze ligt lekker bij papa (nadat ik net een koude piza heb zitten eten met een kind aan mijn borst). We hebben een rustige dag gehad, maar nadat Juul tot 11u heeft liggen slapen heeft ze de rest van de dag geen oog meer dicht gedaan. Tot overmaat van ramp had ik om 4u afgesproken bij mijn schoonouders en een zeer hardhorende schoonmoeder die steeds in Juul haar oor zit te tetteren helpt dan niet bepaald mee. Ik hoop dat ze nu een beetje tot rust kan komen en nog wat slaapt voor de voeding van 9u.
Ach jee, wat sneu voor het mannetje Maar wel fijn dat er wat aan gedaan kan worden. Ik hoop voor hem dat de medicijnen snel aanslaan en hij geen last meer heeft. Geef hem maar een dikke kus van mij en Lune.
Poeh, pittig dagje dus voor jullie. Ach, koude pizza is ook lekker.. Vreselijk van je schoonmoeder Mijn oma stond ook laatst in de kinderwagen bak met haar snufferd te roepen naar Lune dat ze naar haar moest kijken Terwijl ze net een beetje in slaap was na een dag zonder slaap. Oeoeoe, ik kon haar wel bij de kinderwagen weg meppen (en dat bij m'n oma ). Ik moest even de stad in daarna en mijn moeder paste even op Lune. Vertelde mijn moeder later dat mijn oma Lune ongevraagd uit de kinderwagenbak had gehaald Ik was woest! Als ze dat doet waar ik bij ben, dat hoop ik stiekem gewoon, dan zal ik even zeggen dat dat niet de bedoeling is 8) Ik hoop dat Juul nog lekker een paar uurtjes slaapt! Zal haar en jullie goed doen.
@Dotje.. gefeliciteerd meid.. met JENNA! Hier ook een sterrekijker maar gelukkig geen keizersnee...Marijn was ook wat lichter dus dat scheelt vast... Lekker genieten nu meid.. @Dees.. Sjonge zeg wat sneu.. wat zul je moe zijn en je machteloos voelen.. gelukkig heb je nu medicijnen voor m. hoop dat het sneller werkt dan pas over 2 weken...Dikke Knuffel voor jou, olaf en natuurlijk LUUK! @Supermummy.. meid.. heeeeel veel succes...en we wachten met zijn allen op nieuws van Joma... GO GIRL! de rst ben ik alweer vergeten.. Ik ben zoooo moe.. heb vandaag gewoon teveel gedaan... Met Marijn naar mijn ouders geweest koffiedrinken.. hij sliep alleen maar.... Ga m zo lekker badderen.. hij had vlak voor de vorige voeding zo erg gepoept dat het bijna in zijnnek zat.. met een washand gewassen omdat hij toch nu in bad zou, maar t was echt smerig zeg.. arme kind... Verder merk ik dat ie wat meer wil eten dus leg ik wat meer aan.. ik merk dat mijn borsten nu ook meer produceren en dat is goed teken... De kraamzorg zei nog dat beebjes na borstvoeding niet boeren.. Nou Marijn wel.. hele boerderijen komen eruit!hahaaha Dan na de fles nog een keer en meneer presteerd het daarna nog om melk terug te geven..Gelukkig niet zo veel hoor.. een mondje ongeveer.... Ik ga Lisa voorlezen en dan Marijn in bad doen.. misschhien ben ik er vanavond nog, maar ben erg moe en duik er vroeg in... Iedereen dikke knuffel...
was een gekopieerd berichtje van bevallingstopic.. druk druk druk.. ga later wellicht hier nog ff bijlezen en reagern,....KNUFFFFFFFFF
Het erge is dat mijn schoon oeder het zo ontzettend goed bedoeld... Ze is zo gek op Juul (op al haar 13 kleinkinderen), maar ik hou altijd mijn hart vast als ze haar uit de maxicosi wil halen of haar op wil tillen. En haar hoorprobeem werkt ook niet in haar voordeel Ik merk trouwens dat ik óf erg moe ben óf dat de hormonen eindelijk op gaan spelen. Ik vind Juul zo zielig en lief dat ik steeds bijna moet huilen als ze een nieuw piepje of kreetje uit. Ik zou haar het liefst bij Koos vandaan grissen en lekker met haar boven gaan liggen, ze is van mij en alleen van mij! Ik wordt echt een emodoos!
Hihi, dat heb ik ook. Ik ben bijna jaloers als hij lief bij Olaf ligt al vind ik het ook weer schattig. Ik heb ook zoiets van MIJN
grrrr ik kan mijn mannetje wel vermoorden, gisteren viel hij in slaap op de bank (eergisteren ook al) en vandaag gaat hij opeens naar zijn ouders grrr we hebben ook al hele tijd ruzietjes omdat ik het gevoel heb er alleen voor te staan kan ook gewoon niets van hem hebben zouden dat nog hormonen zijn :
Vivian, ik denk niet dat je ongesteld bent. Je kan 6 weken vloeien en daar kan best een paar dagen tussen zitten. Dat zei de kraam hier ook. Ze zei dat als ik weer meer ga doen het dan opeens kan terug komen of erger worden. Ook kan het opeens weer helder rood bloed zijn. Ik had het een paar dagen bijna niet en sinds gisteravond is het weer wat meer. En zo ga je ong. 6 weken op en neer.