Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    ja maar ik had het al bijna 2 weken niet meer vandaar dat ik het zo raar vind, wanneer zou ik dan weer mijn eerste ongi moeten krijgen? wil dan namelijk weer met de pil beginnen

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ook al zo emo...ben erg blij dat marijn zo goed slaapt en eigenlijk nooit huilt, maar als ie dan weer een uur of 2 ob bed ligt dan mis ik m gewoon en kan ik niet wachten tot ie weer van zich laat horen....

Hij is net lekker in bad geweest...weer heerlijk schoon, daarna gegeten en nu weer heerlijk in bedje....

had ik dus net gevoed.. beide borsten helemaal leeg laten drinken...daarna de fles.. sta ik op zie ik dat ik bij mijn rechterborst helemaal ben doorgelekt.. gewoon door het zoogcompres heen..
    NOU JA! was ie dus toch niet helemaal leeg..hahaha

Ik vloei eigenlijk ook heel weinig, maar wel ene dag meer dan andere.. tis ook meer slijm met beetje bloed.. herkennen jullie dat? Lijkt op het slijm dat ik vlak voor de bevalling verloor alleen dan wat dunner...(sorry voor de details he..)

Ik ga ff wat pagina's teruglezen..

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @vivian.. ik zou pas aan de pil gaan bij opnieuw vloeien na vier weken niet gevloeid te hebben.. dan weet ikzelf zeker dat he teen ongi is... maar goed ik heb niet veel ervaring met kort vloeien.. bij Jurian 9 wk en bij Lisa 6 wk en flink ook dus ik ben al blij dat ik het nu weer af kan met maandverband...

4. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @ichtus ja ik denk ook dat ik nog ff wacht want weet nu toch niet zeker of het ongi is of nog vloeien ik mag inprincipe nu al beginnen met pil maar daar zie ik dan het nut niet van in als hij toch nog niet safe is

5. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    he ladys

sorry dat ik niet zo actief ben meer,... maar het is zoooo druk en af en toe zit ik er echt doorheen...
    en elke keer als ik bij gelezen ben komt er wel weer iets tussen door....

elise is opzich heel zoet hoor.. maar vraagt gewoon veel aandacht en zoals ik jullie al eerder heb zien schrijven(MRIJN) wil ik daar gewoon aan toe geven... ze heeft behoefte bij ons te zijn nou dan mag dat...
    daarnaast is mijn zoontje ziek uit school gekomen griep oh zo zielig..hopelijk is hij zaterdag beter want hij zou naar feyenoord gaan...

het is ook heel druk met de zaak dus zoals jullie lezen heb ik ecth tijd tekort... maar ik lees jullie wel hoor...en ik mis jullie... maar goed eerst maar even een ritme vinden

knuffel voor jullie allemaal

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    zoo ff wat terug gelezen..

@maja.. ove rhet vele huilen: Jurian heeft 14 weken lang hele dagen gehuild.. gelukkig ging het snachts iets beter, maar doorslapen deed hij ook pas na 14 weken..Overdag liep ik altijd met hem op de arm of in een draagdoek.. zelfs gaan zitten was al genoeg reden voor hem om te gaan krijsen.. veel krampjes, veel honger en weinig slaap... ik was echt wanhopig.. we woonden 4 hoog en ik ben vaak gewoon naar beneden gegaan terwijl hij in bed lag te krijsen.. was bang dat ik m uiteindelijk iets zou aandoen.. Jurian is na 14 wken gaan doorslapen en sindsdien was ie een heel ander kereltje.. altijd vrolijk, nooit meer huilen en echt een super lief kereltje ook.. Het cb heeft de stempel huilbaby op m geplakt omdat ie meer dan 12u per dag huilde..Ik kon m ook niet laten huilen en bij elke kik haalde ik m uit bed hoor...

Wat achteraf wel heeft gewerkt is dat we van schema veranderd zijn. Ik gaf m altijd de fles als ie wakker werd en daarna was ie wakker om te spelen en te knuffelen.. daarna legde ik m weer in bed.. wat dus niet werkte.. het cb gaf het advies om eerste te tutten en te spelen en daarna de fles en na de voeding weer naar bed..de eerste weken gaat dat natuurlijk nog niet echt op, maar met 3 maanden hielp dat dus wel.. dan is ie meer verzadigd en moe van het drinken...kreeg ook steeds te horen.. laat maar lekker even huilen, maar dat kon ik niet, hoe OP ik ook was ik haald e m altijd bij me.. ook heeeeeeel veel met hem op mijn borst gelegen.. hij op zjn buik enik op mijn rug.. dat was een manier om wat slaap te krijgen..Doe wat je hart je ingeeft en volg je instinct.. dat is het beste voor jezelf en volgens mij ook voor Lune...je moederhart weet wat goed voor haar is...!

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ons schema...

ligt een beetje aan de eerste ochtend voeding, maar die is meestal om 6.30

6.30 voeden, slapen
    10.00 voeden, slapen
    13.30 voeden, slapen
    17.00 voeden, slapen
    20.30 voeden (eerst in bad), slapen
    00u voeden, slapen
    03.30 voeden slapen (alleen fles)

Ik leg beide borsten aan en daarna krijg Marijn een fles van 100 cc kv.. dit drinkt hij de ene keer helemaal leeg en de andere keer laat ie de helft staan..
    Soms slaapt ie wel 4u door, maar aangezien ik dan 'savonds met de laatste voeding op een rottijd uitkom maak ik m nu nog na 3,5 u wakker.. meestal komt ie wel uitzichzelf...

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Boney..

Denk ook idd dat Tessa het dag/nachtritme omdraaid... misschien kun je proberen om haar overdag tussen 2 voedingen wat meer wakker te houden (weet natuurlijk niet of dat lukt.. marijn is ook steeds echt in diepe slaap.. kan ik een kanon naast afschieten en hij blijft nog slapen)bijvoorbeeld tussen de 11u en 15u voeding (tijden suggestief maar rond die tijd) misschien kun je zo het ritme omdraaien...anders cb s vragen.. zou het anders ook niet echt weten..

Hele dikke knuffel meid...

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tessa heeft nu haar huil uurtje.
    Nu maar hopen dat ze dat vannacht niet heeft. Ze is nu bezig vanaf half 8.
    Ik heb al 2x gevoed en straks gaat ze nog in badje. Van mij mag ze lekker huilen nu tot uurtje of 12. Daarna moet ze gewoon lekker gaan slapen tot uutje of 6/7.
    Dat zou helemaal geweldig zijn zeg, maar we hopen nog niet te hard.

Morgen ga ik het anders doen. Zoveel mogelijk benenden, zoveel mogelijk prikkels. (licht, muziek... enz enz) en zoveel mogelijk aanleggen. Ik denk omdat ik ze na 4uur wakker moet maken ze aan het eind van de dag nog niet verzadigd is. Ga dus morgen gewoon een dagje om de 2.5 a 3 uur voeden en prikkels geven. We moeten toch wat proberen om ze aan het dag/nacht ritme te laten wennen.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    he das toevallig ICHTUS...
    Het is idd heel moeilijk om ze wakker te houden en te maken. Ze slaapt echt overal doorheen. Ik stofzuig gewoon om de wieg heen.... Ze geeft geen kik, maar morgen ga ik het gewoon echt helemaal anders proberen...

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Lekker aan toegeven meid.. iedereen komt hier en gaat als het kan en lukt... das bijiedereen denk ik de ene dag meer dan dan de andere..
    Hier is het ritme vinden ook nog erg moeilijk, maar het komt vanzelf meis...

MISS YOU TOOO...maar Elise en zoonlief gaan altijd nog voor!

en euh.. denk je wel een beetje aan jezelf?Jij bent minstens zoo belangrijk..

Dikke knufff

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier stofzuig ik ook gewoon op zijn kamer terwijl hij slaapt.. slaapt ook gewoon door.. Ik zou het nooooit gedaan hebben als de kraamhulp me het niet had geadviseerd.. zij doen het ook omdat he anders niet kan en dat is beeb dan gewend.. ze zei al.. ga daar gewoon mee door en ga niet overdreven zacht doen boven als ie ligt te slapen.. dan wordt ie met de tijd van alle geluidjes wakker.. nu weet ie niet beter en slaapt overal doorheen.. lekker zo laten zei ze.. ik dacht het is het proberen waard dus toen ie lag te slapen (zou er een half uur later toch uit moeten ivm voeden) heb ik gewoon de stofzuiger gepakt.. en ja hoor meneer sliep er gewoon doorheen.. is wel makkelijk hoor met de andere kids.. die hoeven nu ook niet zo zachtjes te doen.. leer ze wel om niet te schreeuwen natuurlijk, maar Jurian kan gewoon met zijn vriendje op zolder spelen terwijl Marijn slaapt... ideaal...

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    @Ichtus
    Dankje lieverd! Je hebt gelijk dat mijn moederhart me wel verteld wat ik doen moet. Hoewel ik soms wel echt radeloos ben hoor. Nu ligt ze ook de hele tijd enorm te krijsen, vanaf 7 uur al. En dat terwijl ze de rest van de dag alleen maar geslapen heeft. Het lijkt wel of ze de krampjes die ze niet gehad heeft vandaag nu moet inhalen, het is nog nooit zo erg geweest. Zou dat komen door de osteopaat? Ik zal het zo eens vragen in een topic.

@Boney
    Dat ritme komt echt wel meid. Ik maakte me daar ook erg druk om omdat Lune overdag alleen maar sliep in het begin en ''s nachts wakker was. Meer wakker houden en prikkels overdag lukte hier niet en ineens draaide de boel zich een beetje om.

Ik ga Lune weer even troosten :(

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Och meis toch..

Of het door de osteopaat komt weet ik neit, maar heb wel veel gehoord dat het goed mogelijk is dat het na de eerste 2 behandelingen erger wordt en na de derde behandeling ineens omslaat en dat daarna vaak nog maar 2 behandlingen nodig zijn....Zou gewoon morgen de osteopaat bellen en dat s vragen...

15. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Oh oh oh ik ben ook lekker bezig. Ik keek net of ik al was geaccepteerd voor de mama hyves, en zag dat het nog niet zo was. Dus ik nogmaals aangeven dat ik lid wil worden. Maar Nico's account stond nog ingelogd. Dus Joma, als je een nico ziet die lid wil worden: gewoon weigeren. :D Was een beetje domme actie van mij. Ik zie dat ik met mijn eigen naam wel al lid ben. :rolleyes:

Voor de lijst: haar volledige namen zijn Kaylee Joïna Amena
    3685 gram 49 cm borstvoeding

En nu ga ik nog even bijlezen.....

16. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Kaylee is tot nu toe ook steeds wakker geweest 's nachts. Ik neem haar dan gewoon bij mij in bed en dan slaapt ze in een holletje van mijn arm een beetje verder, het liefst met mijn pink in haar mond. Het dekbed doe ik dan wel een heel eind naar beneden.
    Babies kun je echt niet verwennen, maar wel gewennen aan bepaalde handelingen. Als ze zo huilt dan zou ik haar ook lekker vast houden en op schoot laten slapen.

17. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Wat naar meid. Het slaapgebrek kan je echt zo opbreken. Ik heb niet echt tips voor je, maar ik hoop dat het snel anders wordt.

18. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Tijd om naar bed te gaan. Ik heb snel een beetje bijgelezen, ik wil niet te veel missen hier. :D Hopelijk krijg ik vannacht iets meer dan de tot nu toe 4 uurtjes slaap. We zullen zien. Kaylee is al de hele avond redelijk wakker, dus hopelijk slaapt ze vannacht gewoon wel tussen de voedingen in.

Tot morgen allemaal.

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    even een kort ego berichtje van mij: heb de kinderarts gebeld vandaag vanwege het spugen en mcadd. Ze heeft me pilletjes gegeven tegen het maagzuur. Net als Luuk van Dees. Ze hoopte dat ze voor maandag iets kan regelen om een filmpje te maken van z'n maagklepje.
    Moet zeggen dat Finn tot nu toe nog niet veel gespuugd heeft, maar goed, de eerste dag met friso comfort deed hij dat ook niet, en dat was te vroeg gejuigd...
    Effe afwachten dan maar.

Voor iedereen die het nodig heeft: een hele dikke knuffel! Ik hoop dat alle kleintjes binnenkort een ritme gaan ontwikkelen!

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Meid..dikke knuffel voor jullie en knulletje Finn.. zou graag een oplossing voor je geven (net als iedereen hier wel zou willen) .. kan alleen maar hopen dat de medicijnen gaan werken...

Deel Deze Pagina