heb trouwens wel alles bijgelezen hoor, maar lukt me echt niet om op alles te reageren dus pak gewoon de draad maar weer op hier....
Tessa is net weer begonnen met huilen... Ik ben bang dat het weer een hele lange nacht gaat worden... Maar we geven de moed nog niet op.
Goeiemorgen, Alle meiden met huilende baby's: dikke knuffel! Hier is het weer heerlijk rustig! Maar dinsdag en woensdag heeft ze alleen maar gekrijst. Dus een duidelijk patroon kan ik niet herkennen. Soms is ze een paar dagen ontroostbaar en dan weer een paar dagen rustig en tevreden. Je kunt er geen pijl op trekken. Dat vind ik juist zo irritant, ik heb er geen controle op. Als iemand tegen me zei:"dit duurt tot ze 3 maand is en dan is het over", dan had ik veel meer gemoedsrust. Maar vandaag gaan we gewoon weer genieten van een heerlijk rustig meisje en zo bekijken we het per dag. Wat scheelt is dat ik nu vertrouwen heb in het feit dat het stopt en dat er ook weer goede dagen aankomen.
Goedemorgen meiden..! Nika van harte met jullie dochter..! Supermummy is de hekkensluiter...ik haal de rest van de mama's vast van de lijst.. De minder-actieve..en dan is het bijna zover...en gaat ons topic dicht.. Jaydee is vrijwel diret in slaap gevallen vannacht met die inbakerdoek..we zien zeker verschil! Nu gaan we Jaydee zo even masseren en daarna lekker in badje doen. Om half 12 krijgen we visite... Lieve meiden..fijne dag allemaal!
dat komt me bekend voor meid, bryan was gisteravond ook heel onrustig en veel huilen en wat doet papa dan ga maar lekker bij mama liggen niet te geloven he alsof wij niet de hele dag al meoten opletten. Niet dat ik dat erg vind hoor maar vind het ook wel s fijn als hij met zijn zoon knuffelt en ja ook als hij huilt
Even snel want we gaan naar de babybeurs. Elke 3 uur is Luuk gekomen voor drinken en hij heeft veel kramp gehad. Nu slaapt hij gelukkig lekker. Nika, van harte meid!
Met troosten gaat het hier omstebeurten, als papa tenminste thuis is dan. Maar als Tess echt hard huilt, dan is ze ontroostbaar bij beide. Dan maakt het ook werkelijk niet uit wie haar op de arm heeft.
Julia heeft sinds een dikke week haar huiluurtjes, maar ook niet meer dan dat hoor. Het lijkt alleen zo vreselijk lang te duren omdat het altijd net op een moment is dat het niet 'uitkomt'. Ik las ergens in een boek dat een gemiddelde baby 2 tot 3 uur huilt zonder duidelijke reden, ik zit gelukkig nog redelijk onder het gemiddelde. Er stond ook dat het huilen van week 6 tot 8 meestal wat toeneemt en na de derde maand duidelijk afneemt omdat een baby dan steeds meer andere manieren van communiceren ontdekt. Voor zover mijn boekenwijsheid Ik ben onwijs trots en blij met Koos als ik over jullie mannen lees... Ondanks dat hij zo;n 80 uur per week werkt, doet hij er ect alles aan om mij zoveel mogelijk te ontzien. Hij was gister met een klant mee naar ADO Den Haag (daar was ik dan weer niet zo heel blij mee ) en toen hij om 11u thuis kwam lag Juul net op mijn borst in te dutten. Hij heeft haar toen bij zich genomen en ik heb niet eens gemerkt dat hij haar om half 1 in de wieg heeft gelegd. Pas om half 6 kwam ze weer en toen heef tKoos haar een flesje kv gegeven in plaats van bij mama aan de tiet. Ik heb dus heerlijk door kunnen tukken! Ik heb om 9u weer een voeding gegeven en ben gaan douchen en Koos ligt nu nog steeds in bed en Juul ligt in de wieg of op zijn borst. Hij kan er gelukkig ook heel erg van genieten! Joma en Dwaas: wat voor flessen en spenen gebruikten jullie nou ook alweer? We hebben vanacht een Aventflesje met speen nr 2 (vanaf 1 mnd) geprobeerd, maar na 20 minuten uit alle macht drinken had ze net 50 ml binnen... Zou ze de techniek niet snappen omdat ze normaal uit de borst drinkt?
Hoe zien avonden er uit? Ik ben echt aan het worstelen met mijn tijd en planning. Ik heb uberhaupt nog niets van een ritme, ik pas me aan aan Juul, maar 's avonds is dat wel heel lastig en ik weet niet waar ik goed aan doe.. Meestal wordt Juul onrustig op het moment dat wij willen gaan eten. Gevolg is dat ik boven haar hoofd probeer te eten terwijl zij aan de borst ligt. Daarna is ze over het algemeen hartstikke wakker en blijft ze bij ons liggen tot wij naar bed gaan (dat is tegenwoordig heel vroeg hoor, tussen 9 en 10). Ik geef haar in bed weer een voeding en rond 11u valt ze meestal in slaap. Ze is meestal erg onrustig en jengelig bij de laatste voeding en ik heb dan ook het idee dat ze dan wat over prikkeld is. Hebben jullie je kindje bij je als je tv kijkt? Ik vraag me af of dat niet zorgt voor teveel prikkels...
Goedemorgen lieve allemaal. Hier goed kunnen slapen tussendoor. Ze viel gelijk na de voedingen in slaap. Alleen kwam ze wel om de 3 uur. Maar we hebben weer geslapen en zaten niet met een huilende baby. Nu ff snel stofzuigen nog, we krijgen zo bezoek. En dan voor de rest van de dag helemaal niks meer op de planning! ! Heerlijk! Tot later vandaag Kus
Hier gaat het juist vaak goed na 6 uur 's avonds. Na de voeding van 16.00 jengelt ze vaak tot 18.00 uur en valt dan in slaap. Na de voeding van 20.00 en van 00.00 valt ze direct in slaap en na de voeding van 4.00 jengelt ze vaak een kwartiertje, maar valt vanzelf weer in slaap. Overdag is het hier vaak minder. Na de voeding van 8.00 valt het nog mee....af en toe 10 min. jengelen. Maar na de voeding van 12.00 is het vaak huilen tot de volgende voeding. Dan helpt troosten ook niet meer. Wij denken ook dat Tess overprikkelt is, want als we met haar weg zijn geweest (bv. CB of osteopaat) dan is het echt een drama. Krijsen, krijsen, krijsen. We proberen haar zo min mogelijk prikkels te geven en dan gaat het het beste. Dus zelfde plek voeden, slapen, etc. Zo min mogelijk op de arm bij anderen en zo min mogelijk uitstapjes. Misschien saai voor ons, maar goed voor haar. Ze is ook enorm alert, zuigt echt alles in haar omgeving op, geluiden en indrukken. Is dan constant geconcentreerd om zich heen aan het kijken, ze krijgt dus echt alles mee. Aan de ene kant is dat leuk, maar aan de andere kant niet goed voor de rust....
Dus jullie hebben lekker kunnen bijtanken Boney! Lekker een dagje niets doen... Ik ga zo even shoppen, ik vind het juist heerlijk om er af en toe even lekker tussenuit te zijn. Even iets anders aan mijn hoofd.
hallo lieve meiden. ik heb even een vraagje. hoeveel drinken jullie kindjes per voeding? en om de hoeveel uur komen ze? keano komt om de 3 en half uur en soms wel om de 5 uur dit is meestal tussen de voeding van 1900 en die van de nacht.
Hoi meiden, Ik vind het echt fijn te lezen dat we met dezelde "problemen" worstelen. Ook hier is Sam 's avonds erg onrustig. Ze huilt niet zolang je haar lekker vasthoudt, zodra we haar in bedje willen leggen begint ze. Ach...kan me best voorstellen: 9 maanden lang in mama's buik en dan opeens in zo'n leeg bed! Dus ik troost haar maar. Misschien moet ik haar even laten huilen. (wat ik best moeilijk vind...) Wat doen jullie? @Nika: GEFELICITEERD MEID! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. @Dees: Veel plezier op de babybeurs! @Suus: Veel plezier met shoppen! Ik heb ook echt zin op nieuwe kleren te kopen...Eerst maar proberen op mijn oude gewicht te komen. Verder nog leuke plannen vandaag dames?
keano huilt eigenlijk tot nu toe niet. even afkloppen kan me overigens het van de andere 2 ook niet herineren. hij slaapt meestal wel na elke voeding in alleen die van de ochtend tot de volgende is ie wakker. daarin tegen slaapt hij s'nachts en de rest van de dag wel goed. ik heb altijd geleerd dat je je kindje ook wakker in zijn bedje moet leggen omdat hij/zij zelf in slaap moeten komen. moet zeggen dit werkt wel hoor. als je kindje langer dan 10 minuten echt huilt is er mestal wel iets aan de hand hoor.
Dames, Ik hoop me snel bij jullie te kunnen voegen. Heb mijn bevallingsverhaal nog bij het bevallingsforum gezet.