Wat moet ik doen? Bij mijn schoonouders word stevig gerookt. Door gem 3 man en alle drie dik 1 pakje per dag. er staan geen raampjes ed open Nu moeten we eerdaags een hele dag daarheen, en wil dit dus echt niet. Ze zullen niet minder roken. Mannetje zegt stel je niet aan. maar zit hier echt mee. Ben in staat 2 dagen voor we weg gaan ziek te gaan doen zodat ik met mijn meisje wel thuis moet blijven. Ook vind mijn schoonma het leuk haar pink in ilse dr mond te steken, heb hier al iets van gezegt, en zij zegt dan onzin, moeten aan bacterien wennen. Heb geen goede band met schoonouders, en krijg hier bij voorbaat ook ruzie met mijn vent als ik dit zeg. Ben ik nou zo moeilijk?
Dag meisjes, Ik ben vandaag voor het eerst alleen met mijn meisje...Best wel even slikken. Ja, ik weet het! Ben nogal verwend geraakt omdat Nico (manlief) nog lekker vakantie had! Gelukkig gaat alles nog voorspoedig. Ik heb al gedoucht, boodschappen gedaan, was gedraaid en gestofzogen. Nu is alleen Sam aan het huilen, en ik vind het zo moelijk haar niet meteen uit bed te vissen. Ze is moe...ze vindt het alleen niet nodig te gaan slapen. @dees: Verveldend dat je man ziek is! Ik hoop dat hij zich gauw beter voelt... @Suus: Bah, dat is wel even slikken een ziekenhuisopname. @Wen: Kruidvat luiers bevallen ook hier prima! @Sex: Daar wil ik voorlopig echt nog niet aandenken. Voor mijn gevoel is het echt nog 1 grote ravage daaronder. Het scheermes is de afgelopen weken er ook nog niet in de buurt gekomen... Laten jullie, jullie beebjes lang huilen?
Nee, je bent niet moeilijk! Pff, zijn ze helemaal van de pot gerukt om zo te roken bij zo'n kleintje..! Ik zou eisen dat er niet gerookt wordt en handen wassen voordat je de kleine aanraakt en anders kom je gewoon niet. en als je dat niet durft (wat ik best begrijp haha) dan zou ik ook een smoes verzinnen. tis niet anders. Als je je kindje daar niet aan wil blootstellen zal ik dat ook niet doen want dan zit je niet op je gemak en krijg je axhteraf spijt. En ik zou ook met je vriend praten, want het is wel fijn om met dit soort situaties op 1 lijn te zitten..
Ben het helemaal met Maja eens! Het is jouw kind, dus jij bepaald de regels! Dit is zo herkenbaar....
Jij bent niet moeilijk. Ik zou ab-so-luut niet gaan als ze roken, klaar! Hun kiezen ervoor om hun longen te vergallen, je kleintje kan die keuze nog niet maken. Pink in de mond wil ik ook niet van iemand anders dan wijzelf. Het is jouw kind dus jij mag bepalen wat je wel en niet wilt, niet een ander. Lullig trouwens dat je partner zegt dat je je niet aan moet stellen. Ik vind roken namelijk nogal iets heftigs waar kinderen bij zijn. Ik wil er zelf ook niet in zitten, waarom mijn kind dan wel?
goemiddag meiden trouwens Sorry hoor, las het berichtje van Debie en wou even direct reageren.. Luiers Ik gebruik eigen merk luiers van de DA, newborn maatje 1. Als Lune niet vreselijk de broek vol poept met dunne smurrie is het best te doen 8) Anders is het badderen Sex We hebben het 1 keer weer gedaan precies 6 weken na de bevalling (toeval hoor haha), maar het beviel me niet zo. Deed pijn en ik was ook echt niet ontspannen. We hebben het nu gewoon te druk om zelfs tijd voor elkaar te hebben dus het is bij die ene keer gebleven. En ik vind het niet eens zo erg huilen Ik laat Lune niet lang huilen. Ze zit niet lekker in haar velletje en wil haar veel bij me hebben (en zij ook). Ik ben vanochtend met haar naar het cb geweest en daar zei de verpleegkundige dat het voor Lune goed zou zijn om een draagdoek aan te schaffen. Ze vond rust en regelmaat niet echt bij Lune opgaan als ze het zo aanhoorde en vond dat ik haar juist veel bij me moest houden. Dat deed ik al, maar is niet handig, ik kan dan verder niks dus ga maar zo'n draagdoek aanschaffen. Ze heeft ook haar 1e prikjes gehad.. Brullen! Vreselijk De tranen sprongen me in de ogen. Meiden zijn jullie ook allemaal op de mama's hyves? Is ook heel gezellig! En kan je makkelijk foto's kijken en kletsen en op polls reageren, erg leuk!
Over het huilen, ik neem me voor om Luuk maximaal een uur te laten huilen maar ik red dat zelf niet . Na maximaal een half uur haal ik hem uit bedje. Overigens huilt hij wel veel maar van de pijn. Hij huilt ook meestal als hij net in bedje ligt en dan laat ik hem dus maximaal een half uur huilen.
Ik laat Tess geruime tijd huilen, maar dat komt ook omdat ze ontroostbaar is. Dus kan haar er wel uit halen, maar daar wordt het niet beter van. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar we overwegen een ziekenhuisopname om meerdere redenen. We hebben het idee dat de voeding omhoog komt en dat ze het zelf weer inslikt. Het vele huilen en het moeilijke slapen. Erg beweeglijk en prikkelgevoelig. De huisarts wil haar morgenvroeg nogmaals zien en dan gaan we het over de ziekenhuisopname hebben. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.
Jeetje meid, wat heftig.. Ik had niet in de gaten dat het zo erg was.. Wat je schrijft heeft Lune ook maar ik denk dan toch in mindere mate. Voeding wat omhoog komt en weer inslikken, moeilijk slapen, beweeglijk.. Ik kreeg dus als tip om Lune veel bij me te dragen. Maar goed, Tess is een ander kindje
Wij hebben momenteel ruzie met mijn schoonouders, tis helemaal geknald tussen ons. Wij hebben de voorwaarde gesteld dat ze eerst de handen moeten wassen, voordat ze Tess vasthouden. Ze weigeren dat, dus hebben Tess ook nog niet vast gehad. Nu moeten jullie wel weten dat dit niet de meest schone mensen zijn. Er ontbreekt hen heel wat aan hygiene. Zij hadden er ook problemen mee met de wens dat er minder gerookt werd in mijn omgeving tijdens de zwangerschap. Hier thuis mag iedereen alleen nog maar buiten roken, daar val ik zelf ook onder...ha ha ha. Ik vind het niet meer dan normaal dat er niet gerookt wordt bij de kleine om in de ruimtes waar de kleine is. Is toch logisch?
Wat erg Suus dat je zoiets moet overwegen. Ik hoop dat het meevalt en je meisje lekker thuis kan blijven.
Maja, dat heb ik allemaal geprobeerd, maar ze blijft ontroostbaar. Wiegen, wandelen, speen, op de arm, in de draagzak, in de box, spelen, badje, noem maar op....
Oke, nu ben ik officieel beroerd ale: geen goeie combi, chips en chocola.. Oooh, nu weet ik ineens waarom ik daar zo'n trek in heb. Ik dacht al, ik lijk wel weer zwanger.. Maar ik ben voor het eerst weer ongesteld geworden Ook hormonen!
Het getuigd van zeer weinig respect van hun kant. Ja ik vind het logisch dat je niet bij kinderen in de buurt rookt maar niet iedereen denkt zo.