Meiden, jullie merken waarschijnlijk al dat ik er weinig ben. Ten eerste komt dat omdat ik het druk heb met werken, Luukje en andere dingen. Maar ook omdat ik op het moment zo in de knoop zit met mijzelf en mijn gevoelens. Wat ik dan standaard doe is me terugtrekken. Ik probeer me er uit alle macht tegen te verzetten maar het lukt me niet. Ik lees trouw mee, wil van jullie allemaal van alles op de hoogte zijn en ik leef met iedereen ontzettend mee maar ik kan het even niet. Tussen Olaf en mij is gisteren de bom gebarsten. We hebben een sterke relatie, houden veel van elkaar maar we hebben de laatste jaren enorme klappen gehad die we blijkbaar ieder op onze eigen manier hebben opgevangen maar niet echt samen. Vanaf dat we samen zijn is het niet allemaal van een leien dakje gegaan en bij beiden is de koek op. We kunnen beiden niet goed omgaan met het verlies van Thijs*, althans, niet samen. We zijn bezig met verwerken en rouwen maar raken elkaar daarin wat kwijt. In eerste instantie wilde ik even een periode weggaan om alles op een rijtje te zetten maar we hebben nu een heftig gesprek gehad en er zijn dingen duidelijk geworden. We gaan samen hulp zoeken om ons verdriet ook samen een plekje te kunnen geven en te voorkomen dat we elkaar kwijtraken in dat verdriet. Ik voel me opgelucht maar ook zo verschrikkelijk leeg, ik kan het niet omschrijven. Dit is dus ook de reden dat ik af en toe even afstand nodig heb op alle sociale contacten. Ik neem vaak de telefoon niet op, laat het hier afweten, mail mensen niet terug maar dat is wat ik dan even nodig heb. Het is geen desinteresse maar mijn manier van omgaan met mijn verdriet. Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen begrijpen en het ook duidelijk is waarom ik even geen tot bijna geen reacties plaats. Het komt echt wel weer en het zal ook met pieken en dalen gaan maar dan weten jullie waarom. Ik begin maar meteen met wat reacties al zal ik vast mensen vergeten. Ichtus, arme Marijntje met het gips. Zoals we gisteren al hebben besproken, hij zal er weinig last van hebben. Tis beter voor hem en hij krijgt nog een stoere helm ook. Mrijn, inderdaad, met een kind is het bye bye oude leven. Ik moet er ook aan wennen en ook al zal ik Luuk voor geen goud kwijt willen, het is een hele omschakeling. Ik ging ook regelmatig spontaan de hort op maar forget it, dat lukt niet meer. Dwaasje, sterkte in het ziekenhuis en een warme en liefdevolle knuffel aan je papa. Sizzel meiske toch, wat zal je geschrokken zijn. Het kan een ieder van ons gebeuren dus een slechte mama ben je er echt niet door. Dikke kus aan jullie samen. Ik weet het even niet meer, komt ook omdat ik Luuk hoor en me daardoor moeilijk kan concentreren. Hij heeft lekker uit liggen slapen en zo te horen is hij nu wel toe aan een hapje. Dikke kus lieve schatten.
Ooh ja, klinkt misschien raar, gestopt met therapie maar wel in de knoop zitten. Bij het GGZ heb ik vanaf 2002 therapie gehad en ik ben er behoorlijk beter uit gekomen. Het deel waar ik voor bij het GGZ liep is afgerond. Met het rouwen kunnen ze me niet verder helpen dan wat ze al gedaan hebben. Ik ben er in mijn eentje ook aardig uit maar het gaat over het deel van Olaf en mij samen. Ieder voor zich redden we het wel maar er is ook nog een samen en daar gaat het even mis.
Lieve, lieve Dees, Ik denk dat wij het allemaal wel begrijpen en je moet doen waar jij je goed bij voelt. Goed dat jij en Olaf samen hulp gaan zoeken. Heel heel veel sterkte meis. En we zijn er voor je als je ons nodig hebt. Hele dikke knuff, wens Olaf ook veel sterkte. Jullie doen het beide hartstikke goed. Jullie zijn de allerliefste papa en mama!
Mystery: van harte! Werkster: hebben we gister toevallig net weer aangenomen. Ik kan ook niet zonder hoor, heb er nu een paar maanden geen gehad en dat is niets voor mij. Kan ik straks de dagen dat ik vrij heb, lekker leuke dingen met Juul gaan doen. Ik heb absoluut wel tijd voor mezelf hoor, het is alleen lastig plannen omdat Koos heel veel werkt en ook altijd pas rond 20u thuis is en ik dan net 2 uurtjes weg kan tot de laatste voeding (die geef ik omdat Koos dan alweer ligt te slapen). Als koos overdag thuis is, kan ik de hele dag mijn gang gaan, koos vindt het dan heerlijk om de hele dag met Juul te tutten. Debie: volgende keer langskomen hoor, dat is hier 5 minuten vandaan! Dees: wat naar om te horen dat het tussen jou en Olaf niet lekker loopt (understatement). In een normale situatie staat een relatie al redelijk onder druk na de geboorte van een kindje, maar in jullie geval zal dat nog 100 keer zo erg zijn. Wel super dat jullie er samen voor gaan knokken!
Goedemorgen! Dees, doe maar rustig aan hoor! Goed dat jullie samen hulp gaan zoeken. Hopelijk kunnen die mensen jullie helpen om ook samen het verlies van Thijs* te verwerken. Dwazie, sterkte in het ziekenhuis Missn, lekker hoor, dat Jaydee zo goed geslapen heeft Mystery, gefeliciteerd met je verjaardag Hier een rustig dagje. Moet wel wassen en strijken, maar dat is de routine van de dag! Verder de derde poging om een idkaart aan te vragen voor Sofie. Als ze nu weer wat hebben daar op het gemeentehuis, dan ontplof ik echt! En zaterdag lekker op vakantie. Helaas hebben we op de camping geen internet Kan dus vier weken lang hier niet komen! Krijg nu al afkickverschijnselen Als er nog bijzondere dingen zijn die ik moet weten voor de meeting, zou iemand mij daar dan van op de hoogte willen brengen? Dan kan ik in een pbtje mijn nummer geven, zodat ik dan een smsje ofzo kan krijgen. Ga zo mijn meisje voeden. Heeft iemand trouwens de gouden tip tegen tepelkloven?
@Dees meid, een hele dikke knuffel! en we begrijpen het hoor! en fijn dat je heb kunnen praten met Olaf na de gebarste bom! en goed dat jullie samen hulp gaan zoeken! we zijn er alijd voor je hier, KNUFFFFF en als je zin heb kom je kletsen,hou je afstand hou je afstand, doe rustig aan meid! KNUFFFF
ik snap het meid , je moet het samen redden das belangrijk hoor, maar het gaat jou en Olaf vast lukken hoor, jullie zijn een sterk en geweldige pappa en mamma!!!
Dees; lekker doen waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste. Ik vind het erg knap dat jullie samen hulp zoeken. Ik moet echt eens iets gaan doen, maar hier ook al paar weken huishoudendip. Heb hier al paar keer naar een werkster gezocht, maar gaat hier niet goed lukken, 2 boden zich aan maar die zijn bij vage kenissen weg gegaan ivm slecht schoonmaken, nou, die wil je dan ook niet, dus blijven het maar zelf doen. Ga nu echt naar boven, was aanzetten
Dees, we snappen het wel. Een hele dikkek knuf en jullie komen er wel. het feit dat jullie goed gepraat hebben en samen hulp gaan zoeken is een goede stap. EN dat je stopt met therapie, op gegeven moment ben je ook therapie moe dan moet je doen wat jou het beste lijkt. Je weet dat we er voor je zijn als je ons nodig hebt en denk goed aan jezelf en Luuk. Veel liefs
Ik heb vreselijk veel pijn aan mijn schouder, kan Sarah bijna niet tillen en de huisarts is er niet, grrr is zijn partime dag. Normaal is er een vervanger maar die is er door omstandigheden ook niet. Ik heb al zware pijnstillers (morfine achtige) maar die helpen ook al niet. Zit al de hele ochtend te denken wat ik zla doen, als ik de orthopeed ga bellen weet ik zeker dat ik weer een operatie krijg en oe moet ik het dan gaan doen? Hmm, eerst maar eens vakantie en dan zien we wel. Sarah lust geen fruit, ze vind er echt geen bal aan, groente ook niet. Zal ik even stoppen met geven of toch maar blijven proberen? Ze zit nu op 4 flesjes en ik ben zo bang dat ze te weinig binnen krijgt nu. Een fles extra heeft ook geen zin want wil ze niet (wat een eigenwijs ding eigenlijk). VInden jullie trouwens ook al dat er zoveel verschil in de grootte zit als je van maat 68 naar 74 gaat? Vooral de broeken ik vraag me af wanneer ze dat aan kan... ze moet dan toch eceht nog een stuk groter worden Liefs
Prima nacht gehad. thanks for asking 8) Gisteravond om half 11 210 + 7 gegeven en die ging bijna helemaal leeg en vanochtend kwam ze om 6u (zoals altijd) en heef ze niet eens haar hele fles gedronken. Ze heeft nu net wat fruit met een halve liga gegeten en daar heeft ze evt nog wat van over om de tijd tot de volgende fles te overbruggen. Jij zit nu op opvolgmelk, toch? Vult dat nou ook veel meer? Ik heb nog 1,5 pak melk nr.1 en daarna ga ik dnek ik ook over op nr.2
ik zou toch blijven proberen de fruit en de groente voor zo kleintje is het vreemd dus ze zeggen ook in het begin minimaal 3 dagen het zelfde geven om aan de smaak te wennen vervelend van je schouder bah! ja ik vindt dat ook hoor van 68 naar 74 die broeken zijn nog veel te groot terwijl sommige shirts wel al gaan, maar sommige 68 broekjes worden zo kort, dus ja lastig hier hoor
ja ik zit op opvolgmelk , geen idee of dat meer vult maar denk het wel hoor!daarom nu met minder flessen op nummer 2 overgegaan! fijn dat ze lekker geslapen heeft
@Anoek: Hmm, als een operatie nodig is, ga je daar toch niet aan ontkomen, toch? Tis alleen nu erg onhandig met Sarah die afhankelijk van je is. Over het eten... Ik zou rustig doorgaan met smaakjes aanbieden en er verder alleen maar een gezellig momentje van maken zonder dat Sarah dus je evt zorgen merkt. Julia vond fruit de eerste 4 weken ook niet echt lekker en ineens heeft ze het licht gezien en gaat er een heel kuipje in. Groente vond ze wel meteen lekker, maar echt eten heeft ook daarbij wel een aantal weken geduurd. Ik weet niet wanneer je eten aanbiedt, maar ik zou het doen op een moment dat ze goed uitgerust is en dat ze echt honger heeft. Misschien vlak voor de fles?
@Anouk ,aanbieden wanneer ze echt honger hebt en er ff voor gaan zitten en maak er een leuk spelletje van