Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    doeg wen, veel plezier

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Heb ik ook, hoor! visite is leuk, maar met z'n 3en lekker thuis is toch fijner!

Strijk ze!

Ik ga een wasje ingooien en wat drinken. Dat vergeet ik steeds. :rolleyes:

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heej dames..

snel ff wat bijgelezen en mag zo weer gaan voederen...hihi

marijn heeft goede nacht gehad en wij ook.. nu slaapt ie ook alweer 4 uur.. dus zal zo wel wakker worden.. soms hoor ik m wel ff huilen, maar dat is dat 2 kreetjes en dan is ie weer stil....

Ben bezig met het huis weer s helemaal te doen dus vandaag niet veel forum tijd..

vanavond bezoek en morgen lekker rustig dagje.. tis prachtig weer dus als ik de tijd heb nog ff naar de stad wandelen..

Nou dames misschien tot later vanavond nog...

DIkke knuf voor iedereen..

4. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    ben ik ook weer even melden...

hier druk druk druk

vanmorgen sollicitati gesprek net heerlijk gewandeld naar de buurtwupermarkt toen met de auto naar de stad voor kadoos

morgen naar de voetbal eerst voor zoonlief dan voor mijn meiden...daarna een verjaardag en savonds visite... pfft zal blij zijn als het zondag is dan hebben we even rust geloof ik...

maandag weer druk eerst VK daarna visite en savonds moet ik naar de KNVB

oh oh ik helemaal geen tijd om het rustig aan te doen haha

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vandaag is de laatste dag van de kraamweek... zo raar. De kraamhulp is net weg. Hielprikje is uitgevoerd. Nu alleen nog maar wachten op de verloskundige voor de definitieve afsluiting van de kraamweek.

6. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    raar gevoel he..

hier lijkt het alweer zo lang geleden de kraamweek...

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Idd...de kraamweek is al een vage herinnering hier. Had gewild dat ik toen meer had genoten van de hulp. Pfff....altijd achteraf he.

8. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Goeiemiddag dames.. ik had een hele hoop om bij te lezen.. wel 30 pagina's, dus vergeef me dat ik niet meer weet hoe en wat..
    Ik las wel iets over Dees.. ze was zo verkouden, maar is er nog meer aan de hand dan? Nee toch hoop ik?

En Mystery.. wat goed dat Bryan eindelijk een keer heeft doorgeslapen..heerlijk he.

Gisteren zijn Angela en ik de hele dag bij m'n moeder geweest op de camping.. heerlijk. Eerst een heel stuk naar de caravan gewandeld en ze heeft de hele dag lekker op de bank van het zonnetje kunnen genieten. Af en toe ff een wolkje, maar de zon vond ze geweldig. De hele dag heeft ze geen kick gegeven zeg.. en we kwamen om 20.30 uur thuis en madame begon te huilen.. We kregen haar bijna niet meer stil. Danny met haar onder de douche.. ook dat vond ze niet fijn. Hij kon het niet meer zo goed aan en ik moest haar maar afdrogen en aankleden..tja jij mag ook wel een keer zei ik tegen hem.. ik zie haar de hele dag al.. blijkt achteraf dat hij niet meer precies weet hoe hij haar af moet drogen.. pff zeg dat dan knuppel. Nou ze heeft om 0.00 uur de laatste fles gehad en om 5.45 uur ging de wekker van Danny en madame lag nog gewoon te slapen, dus hij heeft haar wakker moeten maken. Hij was wel een beetje chagerijnig, want hij moest eerder op het werk zijn.. tja dit was zo afgesproken.. ik zou er 's nachts uitgaan en hij 's morgens weer.. en ik dan de hele dag verder, want dan is hij werken. Tja als hij er toch om 6 uur uit moet kan hij haar net zo goed ook de fles geven kan ik blijven liggen... tja zo simpel vind ik dat en zo was het ook afgesproken. Vanmorgen heb ik haar om 10 uur de fles gegeven en ze slaapt nog.. Ik had het CB gevraagd wat ik moest doen.. ze zeiden me zolang zij er niet om vraagt hoef je haar ook niet wakker te maken houd alleen wel de 6 uur in de gaten.. dus over 3 kwartier weer.. Anders als ik haar wakker maak drinkt ze toch niet en gooit ze er alles weer uit. Vanmorgen had ze wel ff flink last van de hik.. echt zielig vind ik dat duurt hier gewoon dik een half uur a 45 minuten.

Heb me net ff een pizzatje in de oven gedaan.. heb hem half op en heb geen zin meer, maar heb wel honger..pfff en het brood is op..
    Wat een weertje he.. als het strax om 16 uur nog zo is dan gaan we lekker ff met z'n 3tjes wandelen, want dan is papa thuis.

Heb ik nog wat gemist?

Kuss

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi, heb wel genoten. Vanaf vandaag begint de kraamvisite op gang te komen. Zie er erg tegen op. Al die mensen die haar willen vasthouden en met vage adviezen aankomen. Heb mijn eerste vage advies van mijn stiefvader al binnen. "Lekker laten huilen, is goed voor de stem!" Nou ze heeft al een erg krachtige stem, en ze raakt heel erg overstuur, en dan is je hele nachtrust naar de knoppen. Dus ik zei al tegen mijn moeder. Nou wanneer ze bij jullie is, dan zullen jullie dat doen, en dan zien hoe jullie van je nachtrust genieten! Toen zat ze wel, eh.. ehm..
    En toen de kleine vervolgens bij mij op schoot een klein voorproefje van haar keelgeluid gaf, was. Oh wat zielig, wat heeft ze? Oh wat erg... ze loopt rood aan.. Oh... moet je zien.... Hoezo dan laten huilen :(

10. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    goedemiddag..
    Nou ik ben dus NIET gecuretteerd.. Moet zeggen dat ik er een beetje simpel van wordt.. heb dit ook tegen de gyn gezegd.
    Ze hadden vanmorgen overleg gehad.. mijn echo's erbij e.d. en ze willen nog even afwachten wat de "plek" in mijn baarmoeder gaat doen. Dit lijkt namelijk nu, nieuw bloed, dit zou kunnen zijn van een klein wondje. Dit zou dan zelf verdwijnen. Wordt namelijk opgenomen door het lichaam.
    Die andere plek, lijkt een abces. Nu hebben ze bloed geprikt en mijn bloedwaarden/ontstekingswaarden waren perfect, dus geen ontsteking. Omdat ze bang zijn dat ze me anders onnodig de ok in sturen en mochten ze dat doen dat ik misschien wel 2 x onder het mes moet (ivm currettage en dat abces) willen ze dus nog wachten.
    Heb nu een stootkuur antibiotica gekregen, die ik overigens wel mag hebben tijdens het geven van bv, en nu moet ik woensdag weer terugkomen. Worden de klachten erger dan moet ik wel meteen aan de bel trekken!
    Nou we wachten nog even af dus! grrrr

OJa.. ik had dus een flesje gekolfd.. jaja.. was gelukt. (heb trouwens ook een kolf van Medela) en die heeft Nora vandaag van pappa gekregen... 150 cc had ze op in ik denk nog geen 10 min! echt supersnel! Ze was wel helemaal verzadigd.

Consultatiebureau raadde ook aan dit af en toe te doen, het geven van een flesje met bv, zodat ze ook alvast aan de fles wennen. Hun raaden aan dit 1x in de 2 á 3 dgn een keer te doen! Zo is de overgang straks makkelijker! Nora had er in ieder geval geen problemen mee! hihi
    Ze woog nu trouwens 4715 gr! Netjes dus. Zat qua gewicht, grootte, 55 cm en schedelomtrek precies goed! Mooi dus!
    Ook zei de arts dat het een sterk tantetje was! hihi.. Dat wisten we al!

11. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hoi hoi

nou eindelijk alles bijgelezen jeetje wat kunnen jullie kletsen zeg ;) ik ben bezig met poetsen was hard nodig :oops: maarja ieders keer als ik wat wil gaan doen begint er een te krijsen alsof hij niet wil dat ik poets :)

Nou heb het soms echt gehad met mijn mannetje hij is een schat maar als hij thuis komt wil ik ook even wat tijd voor mezelf maar dan is het van jij hebt toch al hele dag vrij ja hoor en wie zorgt er overdag dan voor onze zoon ik geloof niet dat hij al begrijpt wat er bij komt kijken maar ik ga straks zaterdag smorgens werken dan komt hij er wel achter en dan begrijpt hij het misschien, zoals ik al zei het is een schat hoor hij snapt het alleen nog niet helemaal geloof ik ;)

Nou ga snel weer verder tot later doei doei

12. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik ga trouwens eerst even wat eten en drinken.. moest nuchter naar het ziekenhuis en heb me nu toch een partij honger!

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha dr komen echt nog een hoop van dat soort onzin adviezen! Mensen die zich overal mee bemoeien...

Ik vond het echt een verademing dat de kraamhulp weg was. Ze deed eigenlijk alleen een beetje opruimen. Voor Rosalie zorgen deden we zelf helemaal. En wassen en strijken enzo doe ik ook veel liever zelf. Zij had het 1 dag gedaan en dan ligt alles ineens ergens anders in de kast, dingen die ik strijk vouwde zij alleen op :( Dus kon ik het alsnog zelf doen haha.

14. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Hee lieve meiden,

Nou ik mis jullie wel hoor! Maar het lukt me gewoon echt niet om het hier al bij te houden :oops: Dus heb nu ook niks terug gelezen, wil me gewoon weer eventjes melden.
    En hoop er langzaam aan weer wat vaker te zijn.

Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal en de kleine wondertjes!

Hier gaat het goed,
    Noah doet het heel goed, we zijn met m bij de osteopaat ivm met de vacuum verlossing en dat lijkt hem wel te helpen.
    BV gaat goed, ik heb slagroom geloof ik want hij komt bijna 300gr per week aan :rolleyes:

Met mij gaat het ook goed, al heb ik echt nog best veel last van mijn knip en bekkenbodem en bekken.....vind dat wel tegenvallen dat ik me fysiek nog niet echt lekker voel. Maarja, geduld hebben dan maar.

Ik kom gauw weer kijken hier, en hoop wat meer bij te blijven.

Liefs
    Amma

15. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Heej Amma wat leuk dat je weer even komt kijken.. en ja ze kletsen echt zo ontzettend snel dat het gewoon niet meer bij te houden is, maar ja dat zijn we inmiddels wel gewend he... haha..

Tjonge ik zei vanmorgen tegen een vriendin van me, die op visite kwam, dat er zo'n vieze verf/terpetine geur hing buiten.. ik d8 dat er weer een lap van Danny in de wasmachine zat ofzo met terpetine.. nu hoorde ik net op het nieuws dat er hier een schip op een meerpaal is gevaren en 70 ton gasolie heeft gelekt.. vandaar dat het dus zo stinkt.. ze hebben hem naar de haven hierachter gesleept en daar het gat provisorisch gedicht.. Gatver wat een stank zeg.. als Danny zo thuis is eerst maar eens even gaan kijken.. durf nu niet met de kleine naar buiten.. bah

16. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Zo lieve meiden..
    Ik ben er ook weer met spiraal en all:)
    heb er niets van gevoeld..alleen nu een klein beetje ongikramp..Maar als ik ongesteld ben.heb ik dat veel erger..
    Het was een eitje dus..

17. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Dat spiraaltje he.. moet je die laten zetten als je ongi bent of daarvoor? En ik hoor van sommige mensen dat ze helemaal niet meer ongi worden.. klopt dat?

18. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Ik ben ongesteld..het beste is om hem tijdens je ongi te laten plaatsen...en het klopt dat je helemaal niet meer ongesteld kan worden...

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Fijn dat het is meegevallen MissN, ben je daar de komende jaren vanaf!

Sizzel, da's ook wat. Natuurlijk wel fijn dat je niet gecuretteerd hoeft te worden, want da's geen pretje. Nu maar hopen dat de antibiotica snel aanslaat en dat je er op die manier afkomt.

Diaantje, mannen onderschatten wat het is om een hele dag voor zo'n kleintje te zorgen. Mijn man is ook een schat van een vent, maar kan ook opmerkingen maken zoals:"als ik de hele dag thuis was, nou dan wist ik t wel. Da's gewoon genieten!" Maar hij bedoeld het goed.
    Fijn dat jullie gisteren zo'n leuke dag gehad hebben.

Amma, goed weer wat te lezen van je!
    Geniet er maar lekker van.

Andere dames, dikke knuffel van mij.

Hier net weer een flesje gegeven, maar mevrouw weet nog niet wat ze wil. Ze is aan het vechten tegen de moeheid. Elke keer vallen de ogen dicht en dan begint ze te kuchen en kijkt ze weer om haar heen. Zo gaat het nu al een kwartiertje. Ze WIL gewoon niet slapen. Pffff, maar mama KAN wel slapen....ben doodop.

20. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Wat een stilte hier zeg.. is iedereen de hort op ofzo met dit mooie weer?

Nou ik had nog graag even met de kinderwagen gaan wandelen, maar Danny was weer eens laat thuis, dus dat zat er niet in aangezien we om 19 uur weer visite krijgen.. fijn hoor zulke dagen.. zit je te wachten voor jan........

Deel Deze Pagina