Lekker joh shoppen! Nou dat zit er hier echt niet in deze maand. Boodschappen kunnen we zelfs al bijna niet meer halen. We hebben een rekening van een deurwaarder gekregen van 510 euro die in 1x betaald moest worden, terwijl alles al betaald is bij de zorgverzekeraar.. We zijn nu met een rechtzaak enzo bezig, maar het wil nog niet echt vlotten. Alle rekeningen zijn betaald, maar we moesten toch nog even die 510 euro betalen en dat krijgen we dan later weer terug.. jaaaaaa maar wanneer... Ben echt zooooooo boos.. Ik ben blij dat ik nog voeding heb voor de kleine en luiers, maar zelf hebben niet eens geen koffie meer stom gezeik.. Sorry hoor voor mijn ego berichtje... Maar ik ben echt pissed.. ik kan helemaal niks.
Ook goedemorgen allemaal! Ja, die rot hik... Fenne vindt het ook helemaal niet leuk! Ze houdt het meestal 10 minuten vol zonder te jengelen/huilen, maar dan heeft ze er echt genoeg van... zo zielig! Wat meestal wel werkt is haar nog even aanleggen, dan drinkt ze 2 minuutjes en gaat de hik over, meestal valt ze ook meteen in slaap omdat ze zo moe is van de hik...
Balen die geldzorgen Diaantje!... komt vast goed met de rechtzaak, alleen daar koop je nu geen boodschappen voor... bah! knuff!
Nou ze heeft al 25 minuten de hik en nu is ze stil.. ik had haar al een flesje aangeboden, maar die moest ze niet... tja dan niet. Pfff ik ga zo nog wel ff op de bank liggen ben doodmoe...
Hier precies hetzelfde.. Marijn loopt ook zo te klooien sinds een paar dagen.. loopt maar te trekken aan mijn tepel en te schoppen met zijn beentjes..loslaten weer terug pakken.. heel onrustig.. erg irritant ook.. Als ik m dan na 10 minuten maar loslaat en dan de fles geef is ie heel rustig en tevreden.. hij spuugt hier ook minder (deed ie al niet veel hoor).. ik hoor m trouwens sinds gister avond ook niet meer echt veel slikken.. tis echt maar een paar slokken wat ie er goed uit haalt.. vanmorgen vroeg nog de borst gegeven, maar om half 11 maar alleen de fles, met 10 cc extra water om wat tijd te geven om daar aan te wennen. dat deden we snachts ook al..Hij is tevreden gaan slapen... Volgens mij is mijn melk gewoon teruggelopen en nu zo goed als op.. ik ga nu om de voeding nog de borst geven en het zo afbouwen de komende dagen...Het is goed zo en ik ben al blij dat ik het toch nog een tijdje heb kunnen doen..Nu maar hopen dat ie alleen flesvoeding goed verdraagt. Gisteravond om 22.15 de laatste fles gegeven en vannacht om 3.45 kwam ie weer. GOED ZO! daarna weer rond 7u.. ideaal..daarna weer om 10.30 maar had m daarvoor gewassen en aangekleed en gespeeld enzo dus was wat eerder hongerig.. Heb een nieuwe speen gekocht.. een zonder schuine kant aan het zuigvlak. deze lijkt meer op de tepel.. hij pakte m direct en sabbelt er vrolijk op los.. dat doet deze mama goed... Ik ga nog weer verder met teruglezen..
@sizzel.. meid lekker egoberichtjes blijven typen hoor.. geeft niks.. knap eerst maar s wat op!knuff @diaantje.. Meid wat een gedoe.. das ook niks zo he... geeft zoveel extra zorgen..Hoop at het snel is opgelost meid... jij ook KNUFF ik moet ff dochterlief aandacht gaan geven... tot later dames...
Heeft er iemand belang bij een inbakerdoek Pacco Piccolo, hij is nog gloedje nieuw..hij is 7 maart aangeschaft en niet gebruikt. Bonnetje is nog aanwezig. Kleur is wit met gele bies...
Ha meiden, Ik ga heeeel snel een berichtje typen voor mijn kleine dwingeland weer wakker wordt. Juul is een super tevreden en lief, maar ook erg veeleisend meisje... Ze slaapt overdag erg weinig (ligt nu een half uurtje) en valt 's nachts en overdags niet zelf in slaap. Gevolg is dat ik 's nachts slaap met een baby op mijn borst en overdag probeer ik haar weg te leggen zodra te diep in slaap is. Ik ben zelf behoorlijk total loss, maar zie geen oplossing. Ik heb vanmorgen voor het eerst echt geprobeerd om haar te laten huilen tot ze slaapt, maar na 1,5 uur afwisselend jengelen en echt huilen heb ik het opgegeven. Zodra ik haar dan oppak is het weer goed. Voor mij echt het bewijs dat er niets anders aan de hand is dan dat ze bij mij wil zijn... Deze week is Juul ook amper aangekomen. Ik denk dat dat komt door het onrustige slapen en vaak ook onrustig drinken (door vermoeidheid?). Maandag naar het cb en maar eens aankaaren wat te doen (komen ws met Rust en Regelmaat aan). Verder heb ik een puckababy bakerzak gekocht, maar dat was helemaal geen succes. Juul was zwaar in gevecht met dat ding om haar handjes toch bij haar mond te krijgen. Misschein dat ik haar beter echt in kan bakeren, maar daarvoor wil en moet ik eerst het cb hebben gesproken. Ik heb trouwens een tweedeands hangwiegje gekocht, Hij kwam vandaag binnen en koos gaat hem morgen ophangen. Ik hoop dat Juul door de beweging sneller in slaap valt, als ik met de kinderwagen rij tukt ze in no-time... Ik heb julie berichten alleen even gescanned en wat ik heb opgepikt... @Dees: nog een keer sterkte meid, ik wou ik ik iets slimmers of beters kon bedenken om tegen je te zeggen... X @Sizzel: ik hoop dat het snel beter gaat met je. Een curretage valt reuze mee, maar het is natuurlijk niet bepaald waar je op zit te wachten. Verder gaat het volgens mij met iedereen redelijk goed toch? Ik lees wat over heerlijke rustige baby's die ik zo over zou willen nemen (Marijn, Tessa, Fenne...), maar ook over huilbaby's die mij laten inzien dat het Juultje allemaal nog wel meevalt.
Even over flesjes... Het cb heeft mij aangeraden om alvast te gaan oefenen met een felsje omdat je anders het risico loopt dat ze het niet accepteren. Nu heb ik in huis: Nubyflesjes met een nr 1 speen en een 1-2-3- speen. Heb ik geprobeerd en uit de nr 1 speen had ze na 20 min. 10 ml gedronken en met de 1-2-3-speen verdronk ze ongeveer in de melk. Difraxfles met een onduidelijke speen. ALs ik die fles op zijn kop houd dan loopt de melk er in een klein straaltje uit. Ik weet zeker dat dit veel te snel gaat voor Juul, maar het zal dan ook geen nr 1 speentje zijn. Wat ik verder niet zo goed snap van die flessen is hoe dat werk met het al dan niet losdraaien van de boden. Volgens een vriendin kan je er zo voor zorgen dat er minder lucht mee komt? Verder heb ik op aanraden van het cb Aventflesjes gekocht met zowel een nr 1 speen als een nr 2 , maar hier krijg ze ook zo weinig uit... Na een kwartier zuigen en tutten heeft ze net 40 ml op... ook neemt ze deze speen maar een klein stukje in haar mond, echt alleen het tuutje en niet zoals een tepel met haar lipjes eromheen gevouwen. Hebben jullie nog tips of suggesties? Juu slaapt trouwens nog steed! Nu al ruim een uur, het mag in de krant! Eigenlijk zou ik nu ook moeten gaan slapen maar daar ben ik niet zo goed in...
Ik heb hier 2 difrax flesjes en ik vind ze echt ideaal. De spenen zijn ook fijn, maar je moet ff weten welke je moet hebben. Er staat als het goed is een nummertje op de speen en ze zijn mat. Dan heb je de goeie. De onderkant kun je gewoon losdraaien en er zit daar een rubberen/latex matje in. De lucht gaat via de zijkanten naar de onderkant (gaatje) zo naar buiten. Dit houdt in dat ze minder krampjes krijgen. Hoe het precies in z'n werk gaat weet ik niet, maar misschien kun je iets vinden door te googlen? Je kunt die flesjes helemaal uit elkaar halen en in de vaatwasser doen...Jij zei dat er melk uitloopt dit zijn niet de goeie, want dat kan de beeb nog niet aan.. daar verslikt ze in hoor. Ook heb ik 2 Nuby flessen (geel) van die dingen wordt ik echt niet wijs.. Er zit een spleetje in de speen, maar Angela krijgt er niks uit.. moet het eerst maar eens zelf uit proberen denk ik.. ook hier zit aan de onderkant een luchtgat.. dus hetzelfde als bij de Difrax.
Zo dit type ik even liggend vanaf de bank.. heb net ff heerlijk 2 uurtjes geslapen.. wat doet een mens dat goed zeg en ow wat is Angela rustig.. en de vogel trouwens ook. Heb hem al 2 uur niet gehoord en dat gebeurd nooit. Ik ga zo wel even wat eten heb honger.. Heb gelukkig weer brood Nu weet ik ook hoe sommige mensen zich voelen die niets kunnen/hebben. Hier is dat nog nooit gebeurd en zal ook normaal niet gebeuren. We verdienen allebei goed, dus daar ligt het niet aan, maar ja 550 euro overhouden in de helft van de maand vind ik toch ook wel fijn en dat mag ons dus weer niet gegund worden blijkbaar. Sorry maar ben nog BOOS! Ik heb ook een baby zei ik tegen de deurwaarder.. kan het dan niet in 2x.. en ik heb netjes alles betaald en dan nog die 510 betalen.. tja hij vond het wel sneu, maar het moest anders bleef ik aan de gang met de zorgverzekeraar.. Die man van het deurwaarderskantoor heeft me trouwens wel goed geholpen.. hij zou alles op alles zetten dat de zorgverzekeraar met SPOED! dat geld terug moet betalen, want ook hij heeft gezien dat alles gewoon betaald is... BAH!
Goeiemiddag, net een mega stuk met Tess wezen wandelen, tis ook zo lekker weertje. Mevrouw is na de dramadag van gisteren weer goed te pas vandaag. Ze slaapt weer keurig in na de fles en is niet zo onrustig. Ook ben ik vanmorgen naar de kapper geweest, dat doet de mens goed. Even lekker zelf aan het tutten en bijkletsen met een vriendin. Kan er weer helemaal tegenaan! Diaantje, wat een rotstreek met dat geld. Dat komt nu natuurlijk helemaal niet uit! Kun je van iemand iets lenen om de tijd te overbruggen dat jullie het geld weer terugkrijgen? Mrijn, dus Julia komt ook moeilijk zelfstandig in slaap? Heb ik met Tess ook 2 weken gehad, nu gaat het weer redelijk. Ik gaf haar de pink en dan viel ze (pas na 3 kwartier)in slaap en dan legde ik haar echt supervoorzichtig terug. Maar het kan je aardig uitputten. Ik gebruik de s-fles van difrax en die bevalt me wel goed. Je hoort de lucht eruit gaan tijdens de voeding, die krampjes blijven haar in ieder geval bespaard. Ik gebruik maat s van speen, zelfs met verdikte voeding. Maar Tess heeft een sterke zuigkracht, dus dan stil ik gelijk haar zuigbehoefte. Anders werkt de m ook prima bij verdikte voeding. Maar zou beginnen met de s.
DIFRAX: Vanaf de geboorte te gebruiken. De brede flessenspeen lijkt op de borst waardoor borst- en flesvoeding gemakkelijk te combineren zijn. (bijv. afgekolfde moedermelk) Door het luchtventiel zuigt de fles niet vacuüm waardoor het kindje ongestoord doordrinkt. Door de kromme vorm van de fles en het ventiel is de flessenspeen constant gevuld met voeding en niet met lucht. Hierdoor slikt het kindje geen lucht in, en heeft daardoor minder last van boertjes, spugen, buikkrampjes en oorpijn. Afschroefbare bodem; dus gemakkelijk te reinigen, gemakkelijk te vullen met ijsblokjes moedermelk. Geschikte flessenspenen Brede flessenspeen: De zachte, brede flessenspeen lijkt op de borst, waardoor borst en fles goed te combineren zijn (bij kolven). Small: voor melk vanaf 0 maanden of voor oudere snelle drinkers. Zit standaard op de brede OptiFles (art. 688). Als het voeden te snel gaat, draai de achterkant iets strakker. Medium: Als de small speen te langzaam gaat, draai de ring iets losser, of stap over op de medium speen (art. 689) voor melk en pap vanaf 3 maanden. 1,2,3 Doseerspeen: Voor melk en pap, vanaf 0 maanden (art.690). Let op: niet de fles maar de speen dient gedraaid te worden. Draai de flessenring los, zet de speen op de goede stand en draai de ring weer vast. Zet een krasje midden boven op de ring om gemakkelijker de juiste stand te vinden in het vervolg. De OptiFles is niet geschikt om langdurig gevuld te laten staan met voeding, dan kan hij lekken door het ventiel. Indien de fles vacuüm zuigt, knijp het luchtgaatje in het midden van het ventiel open, of verruim het gat door met een cocktailprikker heen en weer te bewegen. Nieuwe ventielen (art. 6) voor vervanging zijn los te koop (of te bestellen) in de winkel. En voor de S fles: http://www.difrax.com/producten/product ... tie/s-fles
Hmm, bij nader inzien staat er een M op de speen van difrax, geen wonder dat ie te snel gaat voor haar. Als madam eindelijk eens waker wordt (ze slaapt nu al 2,5 uur!) gaan we eens naar de drogist voor een kleinere speen. Over krampjes: ik heb bij de DA-drogist ABC-poeder van Solgar besteld. Mijn zusje heeft dit gebruikt met zeer goed resultaat en op het i-net kan ik ook alleen maar goede ervaringen vinden. Het is wel heel erg duur (bijna 30 euro voor een pot), maar ik dnek dat je aan 1 pot voldoende hebt voor de hele periode (tot een maand of 4). Het is dus een poeder dat je door de melk mengt of, als je bv geeft zoals ik, doop je voor elke voeding een natte pink in de poeder en dat laat je afsabbelen. Juul heeft niet veel last, maar ik vind het wel een fijn idee om er alvast voor te zorgen dat ze ook niet erger worden dan nu. Ik heb mezelf trouwens schandalig verwend met 3 shirts en 2 tops met ingebouwde BH van de borstvoedingswinkel... Nu kan ik eindelijk een beetje discreet voeden (kan mij echt neits schelen hoor, ben redelijk exobisionistisch aangelegd...) Ik verveel me voor het eerst in 4 weken! Juul, wordt nu maar weer wakker hoor!
... Nou, Mischa vandaag totaal een half uurtje geslapen tot nu toe; voor de rest bijna alleen maar huilen. Weet niet wat er aan de hand is; het voeden met afgekolft flesje gaat goed, hij is eindelijk rustig bij het drinken maar hij slaapt maar heeel weinig en huilt dus al de hele dag zo'n beetje... :S vermoeiend! Hij spuugd veel minder dan eerst maar vraag me nu toch af of hij krampjes heeft ofzo... Hij huilt echt heel hard... maar 't kan toch haast niet dat hij met 120cc na 1 1/2 uur alweer hongerig is? Ik weet echt niet goed wat ik moet doen. Ben vandaag weer alleen thuis; mannetje is op pad geweest met zijn vader voor een andere auto en ja hoor, we krijgen een 206 ipv deze uit elkaar vallende 106 jeej. Da's dan wel weer leuk maar heb m'n man maar 5 min gezien want toen hij thuis kwam moest hij direct weg om te gaan werken... kan echt wel even wat hulp gebruiken nu, ben kapot.
Hey meiden! Poeh, ik moet even van me afschrijven.. Ik ben me toch kwaad geworden net! Zoals jullie ws weten zijn we bezig met ons nieuwe huis. Nou hadden we daar 2 mannen aan het werk waar we al onze twijfels over hadden omdat het allemaal zo lang duurde.. Nou is er vanmorgen iemand van een klussenbedrijf geweest om er naar te kijken en die ontdekte allemaal fouten en het was heel slordig gedaan. Ze waren bezig geweest met de wc en badkamer en wij zagen zelfs dat de tegels er schots en scheef waren ingeplakt. Dus ik heb net de 'opperklusjesman' gebeld die bij ons aan het werk was en gezegd dat we niet tevreden waren en dat ze niet weer hoefden te komen. Nou, kreeg ik me toch een warrig verhaal en dat we nog wel een dikke rekening konden verwachten en dat dat zo maar niet kon etc.. Dus ik ben gigantisch uit mijn slof geschoten en heb gezegd dat ze al lang blij mochten zijn dat we ze uberhaupt nog betaalden en dat ze vreselijk werk afleveren en dat hij een amateur is enz.. Oooh, wat was ik boos! Nou ja, ik heb hem even flink de waarheid verteld.. Pff, wat een hufter zeg.. Zo, dat lucht even op Ik zit nu trouwens te typen met Lune op mijn buik geknupt in een draagdoek, de tricot slen. Ideaal! Lune wil gewoon niet slapen in de wieg/kinderwagen, maakt niet uit, ze wil gewoon niet alleen liggen. Zo gauw ik haar terug leg als ze slaapt wordt ze weer wakker en doet alleen hazeslaapjes, terwijl ze bij mij in de armen in diepe slaap valt. Dan knup ik haar maar aan me vast! Is best gezellig zo En ik heb tenminste mijn handen vrij want ik kom echt nergens aan toe met zo'n klein mensje die alleen maar bij mama wil zijn en anders heel hard gaat huilen.. Dat is voor Lune haar nieuwe rust en regelmaat, na de fles in de draagdoek
@ Lieke. Het lijkt me niet dat hij honger heeft, maar misschien kun je het wel testen door je vinger te buigen en je kootje nat te maken en voor zijn mondje te houden. Zodra hij flink begint te zuigen dan weet je dat hij waarschijnlijk honger heeft.. trekt hij een naar gezicht.. dat is dit niet zo. Zo is mijn ervaring. Het kan zijn dat hij krampjes heeft en misschien kun je eens proberen zijn beentjes gekruist naar zijn buikje toe te halen en zo ff laten liggen. Werkt dit dan zijn het vaak krampjes. Je kunt hem ook zo in het bedje leggen helemaal onderin. Zo heb ik angela al een week liggen en het gaat perfect. Heel af en toe heeft ze nog een last, maar minder dan dag ik haar gewoon neerleg. Ik hoop dat je er wat mee kunt.. succes
@Hier nog zo een die het liefst bij mama is als het om slapen gaat! Ik gebruik nu veel de draagdoek (cuddle) en dan heb ik mijn handen vrij en meneer valt heerlijk in slaap. En na een tijdje als hij diep slaapt leg ik hem dan in bed.
@ Maja.. jeetje wat een nare kerels zeg. Denk je ook alles op orde te hebben en lekker gauw naar jullie nieuwe huisje te kunnen. Wat een gezeik weer. En hoe ga je het nu oplossen dan, want je moet hun betalen voor verschrikkelijk werk. Zou je het niet eens ergens kunnen navragen wat je er aan kunt doen, want het lijkt me dat je recht hebt dat ze het opnieuw komen maken of iets dergelijks. Ik zou het toch even navragen, of misschien hoef je dan niet alles te betalen.. je bent gek als je zo met je laat sollen hoor meis.. nou ja je moet het zelf maar zien, maar ik hoop dat het gauw is opgelost.. Succes