Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ha Anouk,

tja, daar wordt je niet vrolijk van die verhalen, maar ik houd me vast aan die drie maanden hoor. Anders kun je mij echt opvegen.
    Het is hier op en af. Ze heeft dagen dat ze het prima doet en vrijwel na elke voeding in slaap valt en dagen dat ze wel 8 uur op een dag huilt. En dan echt van voeding naar voeding. Het huilen vind ik niet het ergste, maar wel dat ze dan ontroostbaar is.
    Maandag naar de kinderarts en is aanhoren wat hij te zeggen heeft.

Inbakeren doen wij ook op advies van het cb. Al 3 weken inmiddels. Nee, helpt hier niet veel, behalve dat als ze slaapt, slaapt ze dieper.
    Je kunt het proberen, wie weet helpt het.
    Ze vind het in ieder geval niet erg en laat zich rustig inbakeren.
    Ze ligt inderdaad de hele dag en nacht ingebakerd, met uitzondering van de voeding.

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    dames.. heb hier net de huisartsenpost gebeld.. marijn ziet wat blauw rond zijn mond.. het viel me gewoon op en wil geen risico lopen..

De assistente vroeg nog of ie koud was of koortsig.. hij heeft 37.4 dus dat is wel goed...wil eigenlijk alleen maar weten waar ik verder nog op moet letten bij een blauwe mond..Ben niet zo'n paniekzaaier, maar bel toch liever 10 x teveel dan 1 keer te laat..hij is verder gewoon allert als ie wakker is tenminste.. vind wel dat ie sinds gisteren wat warmer aanvoelt, maar heeft dus geen verhoging.. ook is ie snel klammig/zweterig als ie bijvoorbeeld de fles krijgt of tegen me aan ligt.. Nu ligt ie lekker te slapen in de box met zijn speentje.. De assistente zou het aande arts doorgeven en die belt me zo terug..Als ie verhoging zou hebben dan had ik meteen moeten komen.. ik dus net gemeten en dat heeft ie gelukkig niet..
    Edwin is om 12u thuis vanuit de bajes (moet ie piano spelen)
    maak me toch wel een beetje zorgen al zal er wel niks aan de hand zijn.

ik hou jullie op de hoogte natuurlijk...moest het gewoon ff kwijt...

3. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Spannend Ichtus, maar fijn dat hij ieder geval geen koorts heeft.

Heb verder nog niet terug gelezen, maar heb even een vraag:

@Knip/litteken
    mijn litteken voelt zo hard aan?! is dat normaal?
    Heb t idee dat het daarom ook pijnlijk blijft, en er zitten twee harde bobbeltjes in ook?

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Jeempie, ik ben ook weer eens online. Ik heb niet terug gelezen. Kan iemand me updaten als er bijzondere dingen zijn?

Gisteren een dag schoonouders overleefd maar ik was helemaal afgedraaid. Zaterdag zijn we de hele dag wezen winkelen in Rotterdam en dat was minder vermoeiend.

Luuk gaat nu de nachten door. Vaak rond 23.00-24.00 uur de laatste fles en dan komt hij rond 6.00 uur weer. Vanmorgen heb ik hem zelfs om 7.00 uur wakker gemaakt. De krampen gaan ook steeds wat beter, tenminste, ze worden minder. Hij heeft helaas nog wel steeds het zuur en blijft spugen dus donderdag de kinderarts weer bellen (moest 2 weken afwachten). En, hij heeft flink pech, hij heeft een beginnende navelbreuk :( . Hij puilt nog niet erg uit, alleen bij spanning op de buik maar ik moet het wel in de gaten houden. Mocht het erger worden zullen ze misschien moeten opereren :( . Ikzelf heb 2 liesbreuken en 1 navelbreuk gehad voor het eerste jaar. Mijn moeder vond het zo erg om me in het ziekenhuis achter te laten.

Huilen doet Luuk een heel stuk minder alleen elke avond tussen 20.00 en 23.00 is het raak. In mijn buik was hij toen ook actief en volgens de gyn houden ze dat ritme aan. Ooh, en op dit moment wil hij ook niet slapen maar hij huilt nog niet. Hij ligt wel in zijn bedje overdag trouwens.

Cinababy helpt hier helemaal niks meer. Hij doet het ineens wel goed op venkelthee. Zomaar een paar lepeltjes krijgt hij. Mocht iemand het willen, ik heb een nieuwe, ongeopende verpakking staan. Iemand die het over wil nemen?

Ik ga strakjes (als zoonlief me de tijd gunt) foto's maken van alles wat ik te koop heb en ga het op MP zetten. Ik heb nog positiespul, een hangmatje, draagzak enzo liggen waar ik niks mee doe. Te kleine kleertjes wil ik nog even bewaren, je weet maar nooit ;)

Zo en nu even proberen wat administratie te doen want ik loop achter.

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    @ inbakeren , dat doe ik hier elke nacht , ik merk dat bryan rustiger slaapt .. en ook langer :)

@ ichtus , mooi dat t binnen is ;)

@ de rest , ben nog nie klaar me bij lezen

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    tja, slapen is hier niet echt het probleem, als ze slaapt kun je er ales mee doen, ze merkt er niks van.
    Maar het huilen na de voeding (zeg maar tussen de voedingen in), dat is een ramp.
    Heb haar nu gewoon in bed gelegd en ik laat haar maar even huilen, een half uurtje, ik hoop echt dat ze in slaap valt maar aan het geluid te horen gaat dat niet lukken, pfffffffff niet leuk zo. Dacht echt dat het de goede kant uuit ging, valt dat weer even tegen.

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Denk hier ook telkens....aah, ze heeft het door, maar dan 2 dagen later is het weer mis.

Dees, fijn dat het een stuk beter gaat met Luuk. En hoe gaat het met jou en Olaf? Al helemaal weer beter?
    Navelbreuk....dat is vervelend zeg. Heeft Luuk daar last van?
    Cinababy lijkt hier ook niet echt te werken, maar moet het een paar dagen uitproberen om er echt wat van te kunnen zeggen.
    Mag je trouwens venkelthee tegelijk met cinababy gebruiken?

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ichtus, da's schrikken. Tess heeft dat ook weleens, maar dat trekt altijd na een paar minuten weer weg.
    Maar goed dat jullie gewoon bellen hoor, liever te vaak dan 1 keer te weinig.
    Laat even weten wat de HA te zeggen heeft. Dikke knuffel!

Amma, hier ook een klein bobbeltje in het litteken. Maar het voelt verder niet hard aan. Anders laat je het even nakijken.

9. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    goeie middag meiden, dylan heeft weer heerlijk doorgeslapen. hij krijgt rond 23.30uur zijn laatste voeding en word meestsl rond 7.30uur wakker :) . vandaag heb ik veel buikkrampen van mijn ongie :( . mijn mannetje is bijna de hele dag weg, eerst moet hij zelf voetballen en daarna gaat hij naar roda jc.

meiden ik heb ff een vraagje:

dylan heeft uitslag (rode puntjes) op zijn wangen en op zijn borstkast, de wangen zijn ook heel droog (terwijl ik hem goed insmeer) zou hij misschien een allergie hebben? hebben jullie kindjes dit ook?

10. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Siebe heeft van de rode pukkeltjes in zijn gezicht en mij is verteld dat dit komt doordat hij mijn hormonen tijdens de zwangerschap heeft binnen gehad. De meeste babies schijnen van deze pukkeltjes te krijgen. Het goede nieuws is dat ze verdwijnen, maar dat kan een tijdje duren. Het kan binnen een week verdwenen zijn en in ieder geval voordat de kleine 5 maanden oud is.

En ik zie dat Dylan en Siebe net zo oud zijn, dus het kan goed zijn dat het bij Dylan ook van de hormonen van mama komt.

groetjes, Aurelie

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goedemiddag meiden!

hier nog niet echt lekker ppffff blijf ook giga vloeien echt niet normaal, was eindelijk me hb weer op pijl krijg je dit :(
    maar ja zal er wel bij horen!

lekker meiden dat jullie kids zo lekker doorslapen ;) hier komt ze nog 1 keer snachts heb wel keer geprobeerd minder te geven 40 cc snachts om te laten wennen maar na een uur kwam ze weer hhihii dus ze heef het dus echt nog nodig snachts anders komt ze niet ;)

@Dees fijn dat het beterder gaat met Luuk maar balen van ze navelbreukje hoopt dat hij er niet te veel last van heeft. hoe ziet dat er eigenlijk uit? en lekker Rotterdam gewinkeld en nog wat leuks gekocht!

@Mystery fijn dat Bryan lang geslapen heeft zeg supperrr ! maar ik hoor jou over uit komen met voedingen en tijden, mag ik vragen waarom je dat zo stipt doet? hier geef ik gewoon als ze komt en als dat de ene keer zegmaar s ochtends om 8 uur is doe ik om 8 uur en is het om 9.30 doe ik het om 9.30 dat maak dan toch niet uit ,ik maak me daar niet druk om hoor ,lijkt me niet ontspannen om zo op die tijden te leven :rolleyes: probeer daar wat makkelijker over te denken meid! geef jezelf ook wat rust ;)

@ichtus bah das wel schrikken :rolleyes: hoe is het nu met hem? ben je al terrug gebeld? dikke knuffel!

zo ben ff verder teruglezen :) .......................

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oja bij ons vorige topic heeft Baby4me gereageerd!

heb het ff gekopieerd!!!

hi allemaal

met mij gaat alles goed. sorry dat ik zolang niks meer gepost heb. heb een hectische tijd achter de rug en ook nog problemen met pc gehad dus vandaar.

alles gaat goed. 5 febr is ons zoontje Mike geboren. hij had een wat mindere start maar inmiddels gaat alles prima.

ik kom snel op hyves wat posten.

Groetjes,

Baby4me

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    die bobbeltjes kunnen littekenweefsel zijn, trekt vanzelf weg maar duurt ff ;) ik had het ook! en bleef hier ook lang pijnlijk!

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    wel fijn dat ze goed slaapt! maar na de voeding? zou ze pijn der buikkie hebben van de voeding?lijkt mij met de voeding te maken hebben :rolleyes:

15. 40plusmama

Suus, ik weet niet of venkelthee en Cinababy samen mogen maar vast wel toch? Wel oppassen met venkelthee want teveel wekt weer krampjes op. Luuk krijgt 2x per dag maar een paar lepeltjes en het gaat goed (klopt af op ongelakt hout).

Nee Joma, niet veel bijzonders gekocht eigenlijk. Mijn moeder werkt in het Alexandrium en die hebben we verrast met de canvasfoto. Ze was er heel erg blij mee. En we hebben van haar een naambordje gehad met onze namen en huisnummer erop. Over een kleine week is hij klaar.

Die bultjes in het gezicht zijn normaal volgens de verpleegkundige van het cb hier. Luuk is er bijna vanaf en volgens haar zijn ze het ergst rond de 6 weken.

Hard litteken had ik hier ook. Ik heb een grote buikoperatie gehad, vergelijkbaar met een ks, en ik had het ook. Het heeft wel even geduurd voordat het soepel was bij mij.

Ichtus, die blauwe lippen had Luuk in het ziekenhuis ook. Hij had er ook een soort blauw masker bij rond zijn lippen. De kinderarts is er toen bij gehaald en er was niks aan de hand. Ik weet eigenlijk niet meer welke verklaring ze toen had.

Luuk ligt lekker in de box met zijn babygym boven zijn bolleke en ligt er druk naar te kijken en te slaan op zijn manier :) . Ik kreeg gisteren trouwens een eerste échte brede grijns van hem en ik was helemaal ontroerd :cry: , lief hè? Nu hij minder krampjes heeft kan hij tenminste lachen.

Mama en papa zijn aan de schoonmaak. Ik heb net het hele aanrecht gedaan, Olaf is aan het stofzuigen en ik moet zo nog een berg was wegwerken. Tussendoor kolven, stoffen en een doekje over de bank halen en we zijn weer klaar.

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @joma ik voed dylan ook wanneer hij s'ochtens uit zich zelf wakker word ;) alleen als ik weg moet maak ik hem wakker voor zijn voeding.

17. 40plusmama

Ik dacht ook al zoiets. Boert ze goed? Spuugt ze veel?

18. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou joma , ik doe dat niet voor mij , maar voor bryan , ik merk gewoon heel erg dat hij met een vast ritme veel rustiger en ontspanner is als dat ik maar voed waneer hij denkt dat t nodig is , want als ik dat doe , komt hij elke 2 uur .. en dat kan niet , want dan krijgt hij nog veel meer te veel , ( krijgt nu al te veel ) .... dus het is niet om mij beter te laten voelen , maar echt voor hem . ( het is een ritme kindje , was ik vroeger ook ) vandaar dat ik echt probeer dat vast te houden ....
    neem nu vandaag , hij heb heerlijk van 00.00 tot 6.45 geslapen ( nacht dus over geslagen ) nu heb ik hem om 7.15 de fles gegeven ,( normaal 8 uur ) ik met nu heel erg aan hem dat hij dus echt de weg kwijt is , hij slaapt nu heel onregelmatig en onrustig , huild veel meer als normaal .... hij is gewoon niet in zijn hum nu ......... vandaar :D
    ( sorry voor de lange uitleg )

19. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    @ ichtus , dat is schrikken meid , succes

@ dees , jeemig meid

@ bultjes , ja zijn er hier ook , lang leven de bepathen :D

20. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @dees leuk he als ze lachen naar je :) dylan lacht best veel, volgens ons ligt dylan qau sommige dingen echt voor op zijn leeftijdsgenootjes....

Deel Deze Pagina