Goeiemiddag! Ik kom ook maar weer is ff kijken Heb echt weer een heerlijke nacht gehad, volgens mij is de nachtvoeding er nu helemaal uit! Ze heeft gister namelijk weer lekker van 10.00 tot 05.00 geslapen! En daarna weer lekker tot half 9! Ik heb al een redelijk productief gehad! Al gewassen, gestofzuigd, gedweild, de keuken opgeruimd, vaatwasser ingeruimd. Moet zo alleen nog ff strijken...En dan ziet het er hier weer piekfijn uit!
Ik probeer dr altijd ff te laten liggen, moet zeggen dat het me alleen niet langer dan 10 minuten lukt
Ik gebruik nu Pampers Midi 2, deze zijn tot 6 kilo, dus als ze weer in de aanbieding zijn ga ik maatje 3 kopen En kleertjes wisseld een beetje van 56 en 62. Aangezien de maten bij sommige winkels echt heel erg verschillen Ze wel al uit super veel kleertjes gegroeid!
Amma: Hier ook een hard 'randje bij m'n litteken. En ook harde bultjes op de plaats waar de hechtingen hebben gezeten. Ik weet ook niet goed wat ik wel of niet moet doen. Wel of niet smeren en waarmee? Ik wacht sowiezo nog ff tot ook de onderhuidse hechtingen er uit zijn. Rechtop zitten: Tessa zit hier ook liever rechtop tegen ons aan. Dan zit ze echt zo lekker wijs om zich heen te kijken... 1e lachje: Ik weet niet of het al kan zo vroeg, maar volgens mij heb ik gisteren haar 1e glimlach gekregen... Ze heeft al vanaf het begin dat ze vaak lachstuipjes heeft. Dan ligt ze lekker met haar ogen dicht heel onspannen te '' lachen' . Maar gisteren keek ze echt heel gericht naar me en kwam er een grote big smile. Mystery: Als Tessa huiluurtje heeft dan neem ik haar gewoon bij me. Ze ligt anders zo ongelukkig te krijsen in de wieg. Ik kan dat echt niet over m'n hart verkrijgen. Wij wisselen dan samen af. Eerst de een en dan de ander weer ff vasthouden. Vaak wil ze gewoon ff huilen en is het ook zo weer over. Joma: Hier heeft Tessa nog de new born aan. Maar ze weegt dan ook nog maar zo'n 3600. Al merk ik wel dat ze krapper gaan zitten. Qua kleding had ze altijd 50, maar sinds een dag of 2 kan ze dat echt niet meer aan. Nu dus 56. Dees: Veel plezier bij je vriendin, en veel sterkte bij MW. Zal niet mee vallen voor jullie... Debie: Wat fijn dat het goed is gegaan bij je schoonouders. Suus: Jij ook succes en logisch dat je zenuwachtig bent. Draagdoek: Hier ook een Lodger. Die bevalt erg goed. Ik heb hem alleen nog niet veel als draagzak gebruikt. Wel als voetenzak in de maxicosi. Maar als draagzak vond ze het erg fijn, al vind ik ze nog een beetje te klein er voor. Hij is wel voor baby's vanaf de geboorte. Huishouden: Ik vind het al behoorlijk druk met 1 kindje. Ik heb 's morgens wel zo m'n vaste ritme en rondje door het huis. Eerst wassen, aankleden en voeden. Dan gaat ze weer terug in dr bedje en doe ik boven rondje opruimen. Dus was verzamelen, prullenbakjes legen enz enz. Dan ga ik naar benenden, eerst wat eten en dan rondje beneden opruimen. En natuurlijk wasje draaien. Die was kost erg veel tijd. En het is ook zo veel. Ik doe veel 's nachts wassen. Zeker de 60 graden. En ik ben nog zo'n muts ook die alles wil stijken. En als je dan ook nog 2 andere kids hebt rond huppelen die ook aandacht nodig hebben en een huilende baby.... Pffft respect hoor. Echt waar. Gewicht: Ik ben nu 12 kilo afgevallen. Nog 3 te gaan tot m'n gewicht voor de zwangerschap. Maar wil weer terug naar de 55 dus dat is totaal nog 5. Ik ben 1.60 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Hier was Tessa 2 dagen beetje van slag. Het was dan ook veel te druk voor haar. Zaterdag naar vrienden geweest. Daar is ze alleen maar aan het huilen geweest. Die nacht heeft ze ook nauwelijks geslapen. Gisteren best veel visite gehad dus ook weer geen rust voor haar. Veel te veel prikkels en geluiden heeft ze gekregen. We hebben dus 2 dagen met een huilende baby gezeten. Was zo zielig. Toen gisteren na het eten de laatste visite weg ging hebben we dan ook benenen alle lichten al uit gedaan en zijn we met z'n 3jes op bed gaan liggen. Ze heeft heerlijk bij ons gelegen, veel gedronken en lekker uit kunnen brullen. Ze wilde alleen steeds drinken, en op den duur waren m'n boobs nog niet eens weer gevuld. Ik heb toen voor het eerst flesje geprobeerd met BV uit de vriezer. Ik had 30 cc gedaan de 1e keer om te kijken of ze het wel kon. Nou dat was geen probleem... KLOK KLOK KLOK en leeg was het flesje. Na anderhalf uur weer flesje gemaakt met 80 cc zodat mijn boobs ff konden bij vullen. Die 80 cc dronk ze weer in 1x leeg. Toen was het geloof ik uurtje of half 1. Ze was vezadigd, uitgebruld en gekalmeerd en heeft toen tot vanmorgen kwart voor 6 geslapen! ! \/ Ik werd zelf om half 5 wakker met mega tieten... Auw zeg. Ze had er natuurlijk al een uur of 6 niet uit gedronken. Toen ben ik maar even de spanning er vanaf gaan kolven. Daarna dus lekker weer terug naar bed. Vandaag is ze weer heerlijk zoet. Gewoon weer de oude Tessa. Ik laat ze dan ook zo veel mogelijk met rust en in dr eigen bedje. m'n moeder komt zo nog ff langs, maar verder hebben we niks. Lekker bijkomen dus. ff vraagje over de spenen. Ik heb ze van Avent en had speen nummer 1 gebruikt. Dat ging dus goed. Maar wanneer ga je over op 2? Of merk je dat vanzelf? Ik wil voorlopig alleen maar oefenen met flesje. Dus zo 3 of 4 keer in de week. Zo dan. Na een onderbreking of 4 nu eindelijk dit bericht posten. Ga daarna gelijk weer wat doen, ik hoor dat de droger klaar is. Tot later. xx
Fijn dat Tessa weet de oude is, Boney! Ik denk dat je vanzelf merkt wanneer nummer 1 speen niet groot genoeg is. Maar omdat ze nog klein is, en voor het oefenen is kun je wel vooruit voorlopig hoor. Met bv ipv fv in de fles gaat het met speen 1 ook makkelijk heb ik gemerkt met finn. (toen ik nog bv gaf)
Onze levens zijn natuurlijk ook drastisch veranderd Moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vind! Oee dr is iemand wakker geworden, en heeft denk ik honger! Tot straks!