Fijn dat je een goed gesprek met Danny hebt gehad Diaan. Pff, ik word ook even knetter nu. Lune ligt op bed en is weer vreselijk aan het huilen. Jeroen is de hele dag al weg en dan lijkt het op een of andere manier ook erger als Lune zo overstuur is Wat moet ik toch met haar aan? Het is ELKE avond hetzelfde. We doen blijkbaar iets niet goed maar ik weet gewoon niet wat
Maja.. het heeft niets met niet goed doen te maken. vaak gooi je het daarop. Dat dacht ik nl ook vaak. Het kan zijn dat ze in een sprongetje zit.. ook gaan ze rond die tijd echt vaker dingen uitproberen. Als jij vind dat je haar lekker bij je moet nemen moet je dat doen.. ze wordt vanzelf zo moe dat ze in slaap valt. Misschien moet je haar overdag wat moeier maken dat ze 's avonds goed kan slapen..
Wow, dat is een beste aankoop voor een doordeweekse dinsdag Ik heb de babydump met een bezoekje vereerd. Ik heb de maxicosi van 99euro geocht (de rode), een hoofdsteunding voor erin, een activitycenter van tinylove voor in de box en wat lepeltjes. Ik heb ook nog een andere kleur zitting gekocht voor in de kinderstoel. Ik heb nu een roze van foam en ik heb een donkerbruine van leer besteld. Leuk voor de afwisseling dus!
Maar dan zit ze echt al weeeken in een sprong.. Dit gaat niet over Het maakt helaas niet uit of ze overdag veel wakker is of niet. Ze is nu ook doodmoe maar blijft overstuur. En ik wil haar aan de ene kant heel graag bij me pakken maar aan de andere kant duurt dit al zo lang dat ik daar nu ook mijn twijfels over heb.. Zo gauw ik me omdraai om de kamer uit te lopen barst ze weer in snikken uit en rolt direct op haar buik om me in de gaten te houden ofzo.. Ik ga elke paar minuten terug om haar terug te draaien en loop dan de kamer weer uit. En dat is niet leuk
He Maja, bah zeg....ik kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit. Maar denk niet dat je wat fout doet, ga niet aan jezelf twijfelen. Tis een pittig dametje, dat waarschijnlijk meer wil dan dat ze kan. Doe wat goed voelt voor jezelf, meer kun je niet doen. Dikke knuf meid. Diaan, fijn dat je het hebt kunnen bespreken met Danny. En Angela ziek.....beterschap kleine meid. Tess is echt snotverkouden, maar ik gooi alles op de vijfde ziekte.
Ik heb destijds de slaapzak van Tess toch maar vastgemaakt met veiligheidsspelden, zodat ze niet kon omrollen. En ben vervolgens met een boek in haar kamer gaan zitten. Niet kijken, niets zeggen, maar wel aanwezig zijn. Het hielp haar om in slaap te vallen. Met een paar dagen was het over. Wellicht het proberen waard?
Gebruikt iemand al een autostoeltje i.p.v de maxicosi? Is dat wel comfortabel voor langere ritten omdat ze dan toch recht op zitten of niet?
Wat lijkt me dat slopend Maja. Lune is volgens mij 'gewoon' een heel gevoelig meisje dat wellicht heel snel overprikkeld is. Volgens mij gaat dat vaak samen met vroeggeboorte. Tegen het omrollen kan je een save T sleep kopen, maar of je daarmee het huilprobleem oplost? Hebben jullie ook al eens een osteopaat laten kijken? Sterkte met je popje! Fijn dat je het een beetje uit hebt kunnen praten Diaan. Ik kan me zijn kant van het verhaal voorstellen, maar als ik dan hoor dat hij elke vrije minuut in zijn studio zit, lijkt het me niet eerlijk om het alleen maar te gooien op het feit dat jij geen hobby's hebt...
Ik heb Juul er thuis even ingezet en ze zit als een prinsesje, maar ik zou haar absoluut nog niet zo vervoeren! Pas als ze echt niet meer in de maxicosi past en zelfstandig kan zitten, is dat verantwoord. Ik denk dus pas met een maand of 10 a 11.
Oh oke. Want er zijn stoelen die zijn vanaf 9 kilo, maar ik vind Sara ook nog te klein om in zijn stoel te vervoeren.
Thanks dames.. Mrijn, zo'n safety sleep, wat is dat eigenlijk? Kan ze daarmee niet omrollen? Dat is namelijk wel een beetje een probleem. Misschien idd maar vastmaken wat je zegt Suus.. En Jeroen en ik hebben 2 weken geprobeerd bij haar te zitten, geen contact maken maar gewoon zitten. Dan zaten we zo minstens een uur en het werd er helaas niet beter van.. Aan de ene kant vind ik het heel zielig voor haar, ze huilt dus is er wat aan de hand. Maar aan de andere kant trek ik dit niet meer, ik zat net zelf te huilen naast haar bedje en werd gewoon boos op haar (heb boos 'hou toch es op!' gezegd en haar iets hardhandiger dan normaal teruggedraaid..) En daarna voelde ik me natuurlijk direct schuldig. Heeft ze wat aan zo'n moeder Ik ga weer even heen..
9 kilo is dus de ondergrens, maar geen startsein... Volgens mij is de maxicosi tot 13 kilo, dat hoi ik eerder aan.
Oja, osteopaat is ze al een aantal keren heengeweest. Het gaat verder super met haar, overdag ook wel en op de creche doet ze het heel goed. Alleen 's avonds.. Nu echt heen.
Och lieve lieve Maja, voel je alsjeblieft niet schuldig, want we verliezen allemaal weleens ons geduld. We zijn namelijk ook maar mensen! Mijn zus gebruikt ook de safetysleep (i.v.m. tegengaan van afplatting) en mijn nichtje zit helemaal ingesnoerd (soort van inbakeren) met een doek en dan in zijligging. Mrijn, kan dat ook met ruglig? Want dan zou het zeker wel wat zijn voor Lune.
Hier kan je zien wat zo'n save t sleep doet. Volgens mij is het een heel fijne en veilige manier om je kind rust te geven. Ze zijn nieuw 50 euro, maar er staan er zat op marktplaats. http://www.hetrietje.nl/contents/media/safetsleep_7.jpg
mrijn; idd een leuke aankoop voor een doordeweekse dag. Maar jij bent ook lekker aan de koop geweest, leuk hoor. Maja; balen meid, knuffel voor jou enne "schreeuwen" naar je kleintje doet iedereen weleens. autostoel gaat ilse ook nog niet in, mag pas met 9 kilo maar als ze zo doorgaat gaat dat nog heeeel lang duren diaan; fijn dat jullie gesproken hebben erover.
Als het vooral 's avonds is, dan zou je denken dat ze moeite heeft met het verwerken van alle indrukken van de dag. Ze kan het moeilijk loslaten en in slaap komen. Ik denk ook dat Lune erg veel moeite heeft met de prikkels van overdag. Maar wat ik van jou begreep, reduceren jullie dat al tot een minimum.