Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, dat is natuurlijk niet aan jou. Ben je afhankelijk van UWV enz.

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Verspil niet jouw energie aan het te proberen begrijpen van zulke mensen. Want die zul je niet begrijpen, zeker jij niet.....jij steekt zo anders in elkaar. Jij hebt empathie, medeleven, begrip en staat altijd klaar voor een ander. Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga een kruidcake bakken.
    Dacht, deel dit nieuws even ;)

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Tegenwoordig heet het (bij ons, misschien overal hoor) ziekteverlof. Je vraagt geen ziektewet meer aan maar zieteverlof. Gaan ze er niet mee akkoord moet je komen werken. Geen idee hoe het allemaal zit precies. Dat hebben ze dus nu aangevraagd voor me.

Olaf is straks thuis en dan praten we er even over, scheelt ook.

Ik ga Luuk voeden, hij is het zat

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik ben erg zwart/wit, maar niet kunnen werken=niet kunnen werken, dus ziektewet, PUNT.

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    En dan stuur je het op naar Hengelo ofzo? :p

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Helemaal mee eens.

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    "Gaan ze er net mee akkoord....", tsssss....hallo zeg, dat is niet aan hen. Zou betekenen dat een wildvreemde op de verpakking oordeelt of iemand wel of niet in staat is om te werken.
    En zeker omdat het om iets psychisch gaat, is dat totaal onmogelijk. Dan moet hij mij advies inwinnen bij jouw behandelaar hoor....

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Jemig, als ik me opwind, dan ontstaan er nogal wat fouten....

net=niet
    mij=kan helemaal weggedacht worden....

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hengelo ofzo? Heb ik dan nog een andere optie? :)

Er wordt helemaal niks opgestuurd want ik bedacht me net dat ik eerst de oven nog moet schoonmaken voordat de cake erin kan (heb er vis in gehad, stinkie!). Heb ik geen zin in. En Jeroen komt zo thuis met de boodschappen en dan moet ik koken voor Lune, moet mijn stagebegeleider nog bellen en voor ons zelf koken. Dat betekent dat mijn impulsieve idee niet door kan gaan, maar ach daar ben ik inmiddels aan gewend 8)

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dankje, ik snapte er al geen bal van..

Maar je hebt weer gelijk. Het is niet aan 'hun' om zoiets zomaar te bepalen. Is alleen vervelend dat de procedure lang kan zijn. Maar tot er meer bekend is kan jij sowieso niet werken. Klaar.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm Luuntje is steeds huilerig in bed maar wel heel moe. Lastig. Ga er maar weer even heen.

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nouja zeg, verheugd op een cake....Maar viscake, nou nee....dank je. Nee, je had een optie in de zin van:
    a) opsturen naar Hengelo
    b) niet opsturen naar Hengelo

Moe of niet, Tess huilt weleens als ze doodmoe is en lacht weleens als ze niet moe is, maar gaat vervolgens braaf slapen. Ik ben gestopt met het zoeken van oorzaak/gevolg.

14. 40plusmama

Luuk heeft de buik weer vol, hij klotste gewoon :)

Hij zit nu op schoot een boekje te lezen over een lammetje :)

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Mag je vanaf 16.00 weer bellen, is de lijn telkens bezet....schiet lekker op.
    Tess is nog steeds in dromenland. Had ze waarschijnlijk nodig, want slaapt nu al 3 uur.....

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, ben erdoor gekomen.
    Tja, zegt de assistente, zo jong mogen we nog geen medicatie voorschrijven.
    Dus ik heb nogmaals uitgelegd dat ze echt er last van heeft en rood aanloopt bij het hoesten en dat DAT vast geen goed doet voor haar.
    Dus nog maar iets aangedikt....zweetaanvallen bij het hoesten, etc. En nu ging ze dan overleggen met de huisarts. Ze belt me terug.
    Heb aan het einde van het gesprek maar gezegd: "tja, als jullie niets voor me kunnen doen, dan kan ik in het weekend altijd nog naar de HAP".
    Ha ha ha, daar hebben ze een hekel aan, dus wellicht helpt het de ernst van de zaak.
    Mijn huisarts is wat dat betreft wel laks. Afgelopen maandag heeft ze werkelijk 1 minuut naar Tess gekeken en de dignose 5e ziekte gesteld. Ze was druk, zei ze, ze deed me even tusendoor. Nou, lekker dan. Jan en ik hebben het er al over gehad om naar een andere HA te gaan, maar hoor van andere mensen dat zij soortgelijke problemen hebben.... Sommige mensen krijgen pas achterin de week een afspraak als ze op maandag bellen. En ik kan wel altijd direct terecht....ach, we denken er nog wel even over.

Heel zwamverhaal....maar ik ben het kwijt....ha ha ha.

17. 40plusmama

Aandikken kan helemaal geen kwaad hoor ;) . Ik ben benieuwd wat ze zeggen als ze terugbellen.

Ik moet zeggen dat wij het hebben getroffen met de huisarts. Hij neemt de tijd voor je (10 minuten per patient minimaal) en denkt altijd goed mee. Sowieso is het een fijne praktijk. Ze zijn antroposofisch en dat is dan tot weer een iets andere benadering dan de reguliere huisartsen.

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

ZO ben weer op het werk en verveeeeeeeeeel me.
    hier is het ook rustig zeg.

19. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    En al iets gehoord van de ha Suus?
    We hebben net lekker macaroni gegeten en Sofie heeft voor het eerst in haar kinderstoel erbij gezeten. Ze had het erg naar haar zin :D
    Ga nu even voeden.

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    OOOOOOH, wat ben ik kwaad!Ik heb dus werkelijk niets van de HA gehoord, heeft me gewoon niet terug gebeld. Ik belde om 5 uur....praktijk dicht....eikels.

Ik bel morgen de HAP wel en als het vanavond drama wordt, dan vanavond nog.

Deel Deze Pagina