Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ Dwaasje.. PROFICIAT MET NICK! Geef hem maar een dikke knuff van ons!
    Mis jouw ook..... We moeten echt snel een keer iets afspreken meid! Kussie!

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik ben even verschrikkelijk ego, sorry.

Luuk wil al 2 dagen haast niet drinken en ik sta steeds op knappen. Iemand een idee wat het kan zijn? Hij krijgt alleen nu elke dag gewoon zijn fruithap, meer is er niet veranderd. Ooh en hij heeft gisteren een boterham op voor het eerst een hele. Kijk, hij drinkt dan minder, dat snap ik best maar zoals hij nu drinkt, da's echt te weinig. Hij drinkt misschien 5 minuten aan 1 kant en meer niet. Gevolg is wel dat hij na een uur weer dorst/honger heeft en weer een klein beetje drinkt. Tis geen regeldag, die is anders, tis gewoon echt weinig drinken en niet eens vragen om vaker. Omdat hij zo weinig drinkt probeer ik hem wel wat extra aan te leggen maar hij weigert gewoon vaak.

Iemand een idee?

3. 40plusmama

Wel even snel Nick feliciteren, van harte!

Luuk vraagt trouwens ook veel aandacht, is veel wakker overdag en wil dan bezig worden gehouden als het kan. Vandaar ook dat ik er minder ben en ik zit gewoon met Haja in mijn hoofd. Het UWV heeft weer niet gebeld (na 2x een afspraak te hebben gemaakt) en ik ben wel 2 dagen thuis gebleven. Tgaat gewoon even niet zo....

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dees als ik lees over niet willen drinken+veel wakker en vragen om aandacht denk ik of een sprong of misschien tandjes? Lastig als ze moeilijk drinken, maar me daar bij Lune toch altijd best snel zorgen over.
    Als hij verder wel vrolijk is en niet ziekig oogt zou ik het gewoon nog even aankijken en ondertussen fruit enzo aanbieden zodat hij wel wat binnenkrijgt en misschien pap maken van de melk? En kolven voor je gespannen boobies :)

Haai Dwaas, feli met Nick! Leuk dat je even langs komt wandelen ;)
    Haai Sizzel! :D

5. 40plusmama

Sprong heeft hij pas gehad en tandjes zijn nog niet in aantocht. Kolven doe ik als het zeer gaat doen. Tis best vervelend zo. Hij is verder wel lief, niet huilen ofzo alleen hij wil graag mama aandacht.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Misschien heeft hij wel 'gewoon' niet zo'n honger en wil ook lekker bij jou kan. Misschien last van hormonen? :)
    Ik merk dat ik bij Lune ook altijd veel wil verklaren, maar soms is er geen verklaring en is het een paar dagen later weer anders. Kindjes hebben natuurlijk ook verschillende buien net als wij. Iets anders kan ik ook zo niet bedenken..

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat vinden jullie van Lune hhar nieuwe slofjes? Kosten maar 4 euro! Dan zijn ze nog leuker.. toch?

Ze waren ook nog in het zachtroze en wit, maar vrij groot dus ik twijfel nog..

8. 40plusmama

Leuk! Van de Action?

Ik heb van het drinken net maar een spelletje gemaakt en dat werkte. Ik ben gaan liggen met ontbloot bovenlijf en hij bovenop mij. Na wat met mijn tepels te hebben gespeeld pakte hij. Niet handig om steeds te doen maar nu werkte het.

Straks samen naar de groentenboer en van alles inslaan. Ik ga invriezen voor hem. Zou pandanrijst mogen i.p.v gewone witte rijst?

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nee, van de Bertus ten Hoor. Heb er ook nog een hele coole bodywamer voor dr gekocht.

Mooi dat Luuk zo wel wou drinken, wie weet pakt hij op een gegeven moment wel weer gewoon.
    Geen idee of je pandanrijst mag gebruiken. Denk het wel eigenlijk.. Lune vindt rijst vies, wordt ook plakkerig en ik kan het ook niet goed fijn krijgen en stukjes vindt ze vreselijk. Verwend kind :)

10. 40plusmama

Hm, dan vanavond eerst maar eens een gewone hap met rijst proberen voordat ik ga invriezen.

Die zaak ken ik niet trouwens.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Is misschien wel handig idd..
    De Bertus is volgens mij ook alleen in het noorden. Op zich geen geweldige winkel maar soms heb je best wat leuks.

Ik ga even met school aan de gang. laters!

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goedenmiddag,

even snel vanaf de werkplek.
    Ik ben heeeeel blij met jullie knuffels en begrip, doet me enorm goed.
    We zijn er nog steeds kapot van en Jan heeft gister in bed weer een tijd gehuild. Het dringt nu langzaam tot hem door dat het een gesloten boek is. Mijn verdriet bestaat uit medelijden voor Jan en het feit dat ik het niet kan "oplossen" voor hem. Dat vind ik erg moeilijk om te accepteren.
    Het is thuis momenteel niet zo gezellig, logisch....maar lastig.
    Maar het feit dat jullie zo meeleven doet me erg goed.
    Sizzel, ik ken jouw verhaal nog maar al te goed. Heb zelfs eergisteren naar Jan benoemd hoe het bij jullie gegaan was....rouwkaart, etc..... Hij dacht echt even dat zijn ouders de enige mensen waren die zo deden (hij kon het werkelijk niet begrijpen). Na de situatie van jullie te hebben besproken, zag hij in dat het vaker voorkomt.

Dwaas, dikke knuffel terug meid en we missen jou ook liefie! Gefeliciteerd met Nick en een hele fijne verjaardag.

Dees, heb even geen tijd om uitvoerig te reageren, maar ik begrijp je twijfels. Ik hoop dat je wat aan de tips en uitleg van de andere dames hebt. In ieder geval een dikke knuffel.

Wen, bah....even een baaldag dus. Hopelijk komt het door de naderende menstruatie. Dan weet je in ieder geval hoe het komt. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Anouk, wat een kracht heb jij meid! Respect hoor! Dat je kunt erkennen dat het niet goed gaat, is al zo'n enorme stap. Ik hoop dat je snel hulp krijgt en uit het dal kunt klimmen.

Ariel, felicitaties voor Vincent.

Maja, ook al ongesteld....bah bah. Hier dezelfde klachten als voor de zwangerschap. Heeeeele gave slofjes, zijn ze eventueel op te sturen? Hier geen Bertus ten Hoor.....en zou ze wel aan de voetjes van Tess willen zien.....dus.....aaaaaah please?
    Dikke knuf meid.

De rest van de dames:knuf knuf.

13. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo iedereen!
    Hoe gaat het hier?

Ik moet even het 'grote' nieuws kwijt hoor!

Ik heb 2 kindjes! ! ! !

Nee niet van mezelf, het zijn gastouder kindjes!

Een meisje van 4 en een jongetje van 9 maanden!
    Voor twee dagen per week.
    Ik heb er erg veel zin in!

14. 40plusmama

Wat leuk Thirza!

Suus, ik vind het zo rot, vooral voor Jan. Het is nu definitief en dat hakt erin. Veel sterkte jullie.

15. 40plusmama

Poehee, hij slaapt. Hij was vanaf 6 uur al actief met wat hazenslaapjes tussendoor. Ik ben gebroken. En maar lachen de hele tijd, mijn kleine eikeltje :)

16. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Vandaag ook naar het cb geweest. Aaron weegt nu 8600 gram en is 70 cm!
    En hij deed het bij de arts heel goed. Netjes speeltjes pakken en het lampje volgen met zijn oogjes enzo! Ging heel goed!

Hij mag ook alles eten wat wij eten. Daar deed ze niet moeilijk over. Gewoon appelsap en jus dorange enzo. Misschien beetje verdunnen met water maar dat dure dixap was nergens voor nodig. Was allemaal baby-commercie volgens haar!

Ook vla, kwark en yoghurt mag hij ook gewoon. Hoef niet meer van die dure babytoetjes te kopen!

Dus dees, antwoord op je vraag... pandan rijst mag van mijn cb gewoon! Hij mag alles wat jij ook eet. Alleen beetje oppassen met te zout of te zoet enzo!

Nou dat was mijn verhaaltje weer. Ik ga hier even opruimen en schoonmaken. Het is hier een bende! Vreselijk!

Knuffel voor iedereen! Fijne dag allemaal. Misscchien ben ik er vanavond nog wel en als ik er ben zal ik even goed teruglezen en reageren enzo!

Bye bye!

17. 40plusmama

Zo verschilt het toch steeds Thirza want ik moet heel erg oppassen met Luuk zijn eten. Komt ook door de reflux maar ik probeer het gewoon voorzichtig. Zoet en zout krijgt hij trouwens niet. Althans, geen danoontjes, lange vingers enzo. Heel soms een liga maar vaker een rijstwafeltje.

Woow, doet hij goed joh!

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Suus, gatsie toch wat een verdriet.. Kan me zo goed voorstellen dat Jan verdrietig is maar ook jij dat je ziet dat Jan dus zo verdrietig is. Knuf voor jullie!
    En ik wil die slofjes best naar je opsturen hoor. Wil je bruine, witte of roze? Of alledrie :) Ze waren alleen nog in maatje 74-80 geloof ik. Deze die Lune aanheeft is maatje 56/62 en passen haar dus precies. Maar zij heeft hele kleine voetjes en is zelf ook nog klein.
    Maarre, pb me maar ff als je ze wil ;)
    Thirza, Aaron wordt al een grote kerel! En lekker dat ze niet moeilijk doen over eten. En wat gaaaaf, 2 kindjes! Leuk ook die verschillende leeftijden.
    Dees, klein tirannetje is Luuk haha :)

Ik heb geen zin meer in school :cry:

19. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ben ik ook weer.. werd net als maja onderbroken door mijn buurvrouw en man die even een bakkie koffie kwamen drinken!

Hallo Maja ;)!

@ Dees.. hmm... Luuk niet goed drinken.. Moet zeggen dat Nora dat ook wel eens had.. toen ik nog bv gaf en nu ook.. soms maar echt 80 cc drinken of zo.. en dan gewoon geen honger meer hebben.. ja.. het kan toch wel eens.. tegen hun zin eten geven heeft ook geen zin.. maar je maakt je toch druk.. snap het echt wel! Je moet er gewoon vanuit gaan dat Luuk als hij honger heeft zich wel meld.. hoe moeilijk dat ook is!

@ suus : Ik had precies hetzelfde gevoel als jij.. vooral zoooo verschrikkelijk voor mannetje.. terwijl hij er eigenlijk al eerder klaar mee was dan ik.. maar ik ken zoiets gewoon niet. Familie is er voor je.. zo kende ik het.. niet zoals het bij hen gegaan is.. Ik snap Jan ook zo goed. Tis ook niet niets.. moeten kiezen tussen 2 kanten die je allebei heel nabij zijn..
    Ik heb ook heel lang gedacht dat het aan mij lag.. Dat vond ik het ergste voor mannetje... terwijl hij maar zeid at het niet aan mij lag.. dat ze altijd zo zijn geweest.. , ik ben alleen iemand die zegt waar het op staat, en als mensen daar niet mee om kunnen gaan.. ja dan heb je een probleem..
    Fijn dat wij in dat opzicht wel hebben kunnen helpen door jan in te laten zien dat zijn ouders echt niet de enige zijn...
    Bij ons is heel veel spanning weggevallen sinds het contact verbroken is..

@ Thirza! wat leuk, gastouder Super zeg!
    en wat doet Aaron het weer super! maakt het weer een stuk makkelijk dat hij gewoon met jullie mee mag en kan eten!

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    zoet eten.. hier alleen de kinderdanoontje en de kwarkolino's.. meer nog niet! Ook het diksap hebben we nog niet geprobeerd.. toch maar eens doen binnen kort!

oja.. hebben jullie trouwens gezien dat ze bij de kruidvat de potjes eten vanaf 6 maanden van de Friso in de aanbieding hebben? Die zijn nu ,maar 0,69 per potje. das niet veel. Heb afgelopen week een potje gehaald. Er zitten echt flinke stukjes in en ik dacht dus dat Nora die nooit zou eten.. nou.. vergeet dat maar.. ze dee dhet super en at het gelijk op! Ze hebben bijv lasagna, tagliatella, spaghetti, stoofpotje, witvis e.d.. Nora vond het in ieder geval heeeerlijk!

Deel Deze Pagina