goedemorgen... ik meld me ook eventjes voor dat we weggaan! ik heb nieuwe fotos op hyves ik ga nu even teruglezen en kijken of ik kan reageren! WAUW deesje op hyves nou die moet ik natuurlijk als vriendje hebben! Wauw wat heerlijk suus dat je zo gelukkig bent! Anoek lekker he zon nacht hopelijk vandaag ook een betere dag... Iedereen FIJNE PAASEIERENDAGEN!
Er is urine afgenomen en a.s. vrijdag krijgen we uitslag van de kweek. Maar ze denken dat het niets ernstigs is, aangezien ze geen koorts heeft. Ze hebben geconstateerd dat ze erg veel last heeft van krampjes/darmen/maag. Met 12 weken krijgt ze hiervoor een uitgebreid onderzoek. Ook zitten haar nekwervels erg vast en scheef. Dit gaat een uitgebreide fysio-behandeling worden. Ze is al 2 keer behandeld en dit wordt poliklinisch doorgezet. Hier heeft ze erg veel last van (vandaar het overstrekken en de onrust in haar lichaam). Ze is erg gevoelig voor prikkels (dat wisten we al), dus prikkelreductie staat hier hoog in het vaandel. Uit de huilscorelijst kwam niet veel bijzonders. Soms dagen met weinig huilen en soms wat meer....kunnen ze geen touw aan vastknopen. Maar dat konden wij ook niet, we hadden uiteraard ook al lijstjes gemaakt. Ik las dat het bij jou ook wat minder ging. Kan uiteraard een sprongetje zijn, want dan willen de beebjes graag terug naar het oude vertrouwde....dus mama (of papa). De wereld om hen heen is erg onzeker en dat maakt ze angstig en dus huilerig. Ik zou idd die lijstjes bijhouden, wie weet ontdek je een bepaalde regelmaat en kun je erop inspelen. Wij laten haar wel een tijd liggen als ze huilt en we hebben gemerkt dat daardoor de duur van het huilen afneemt. Nu probeert ze eerst zelf in slaap te komen, dus het eerste half uur is ze stil. Lukt het niet dan gaat ze dan huilen en vaak na een half uur valt ze dan alsnog in slaap. Soms zet het huilen door, maar ook in volume en dan weet ik dat ze het zelf niet gaat redden en haal ik haar eruit. Tis een heel verhaal geworden. Maar net zoals de andere dames kan ik alleen maar adviseren:doe wat goed voelt, anders werkt het toch niet. En ik moet eerlijk bekennen: als Tess bij ons op de arm wel rustig was geworden (maar dat helpt hier niet), dan had ik haar ook constant op de arm gehad....want je wordt er zooooo moedeloos van.
Ik wil je echt niet bang maken en wellicht is het niets. Maar ik had dit ook (zonder buikpijn) en moest vervolgens gecuretteerd worden. Nou was dit bij mij 10 dagen na de bevalling en kan me niet voorstellen dat er bij jou wat is achtergebleven waar je nu pas last van hebt....maar toch. Ik zou voor de zekerheid toch echt even de HA bellen.
Ben maar eieren gaan koken. Toch nog een beetje het paasidee. We hebben allemaal lekkere broodjes thuis, dus als Tess het ons gunt.....dan vanmiddag een lekkere paaslunch. Mannetje ligt nog op 1 oor....snurken joh...ha ha ha. Ik heb trouwens nu weer een oorontsteking...ja ik weet het....blijf lekker bezig he. Dinsdag even bellen voor een fijne uitzuigbehandeling. Want ik hoor niets aan 1 oor. Wel makkelijk eigenlijk, hoor ik het gehuil ook minder (lekker positief).
T mag dan wel pasen zijn, maar meiden kom op. Zit ik hier een beetje in mijn eentje. Verveel me! Poetsen=geen zin aan. Lezen=geen geduld voor. Tv=is niets leuks op. HEEEEEEELLLLLLPPPPP.
heej dames.. wil je ff snel een hele fijne pasen wensen.. Hier gisteren de hele dag een ontevreden beebje dat geen slaap schijnt te hebben... Vanmorgen ook al niet.. hmmm Vanmiddag wordt ie gedoopt en voor ons een heel belangrijke dag... dus druk druk druk.. en dan werkt een wakkere Marijn niet echt mee, maar hij zal mijn spanning dan ook wel voelen... Kga m nu maar lekker badderen.. Eten geven.. (komt ook slecht uit qua tijd, want nu moet ie tijdens de kerkdienst ook eten hebben...dusssss hoe ga ik dat nu weer voor elkaar krijgen.. Nou ja...HETE fles maken en warm houden in de thermozak.. Meestal slapen de beebs de hele kerkdienst door.. dus daar ga ik nu ook maar vanuit... sorry dus voor mijn ego berichtje nu.. ik ga vanaovnd als het lukt en als Marijn het toe laat ff teruglezen en reageren... Hele dikke knuffel...
Moge! Fijn Suus dat Tess jullie een goede nacht heeft gegunt! Ichtus: ik had het al per PB gedaan, maar veel plezier vandaag! Ik heb een iets mindere nacht dan de voorgaande achter de rug. Wat raak je toch snel gewend aan lekker slapen Juul lag er om 19u in na een uur rustig gevoed te hebben op bed. Ze zette het helaas alleen meteen op een huilen. Ik vind het echt super moeilijk om haar dan te laten huilen (want het is echt hard en boos bleren), maar wat er in het R&R boekje staat klopt in Juul haar geval... Na 10 minuten (lijkt uren) vallen er steeds meer pauzes in het gehuil. Als een pauze meer dan 30 sec. duurt moet je weer opnieuw gaan timen en zo kom je haast noit aan een half uur huilen. Die pauzes worden dus frequenter en langer en op een gegeven moment slaapt ze. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gister nog wel naar haar toe ben gegaan en haar even uit bed heb gelegd en aan de borst heb gelegd, maar dat is echt geen oplossing voor haar. Ze is sowieso meteen stil als ze me hoort en daarna huilt ze alleen maar harder. Om 20u uur was het helemaal stil boven. Om 22u ging ik zelf naar boven en toen werd Juul ook net een beetje wakker. Aangelegd en na 15 minuten terug gelegd. ook nu wat protest, maar om 23u was het stil Om 5u kwam ze pas weer voor voeding, ,maar ik lag al een tijdje op haar te wachten omdat ik lekte en omdat Koos snurkte. Om haf 6 lag ze weer in bed en heeft ze een uur wakker om zich heen liggen kijken en geluidjes liggen maken. Koos is er toen maar uit gegaan en ik ben uiteindelijk om 7u in slaap gevallen. Ik heb haar om 10u weer gevoed en nu ligt ze weer ekker te slapen. Als ik het zo terug lees moet ik niet zeiken en doet mijn popje het gewoon hartstikke goed!
Ha ha ha Mrijn, zocht idd al naar de periode dat het echt niet goed ging. Maar ze heeft het al met al toch goed gedaan en daarbij moet je haar wel even de kans geven om te leren dat ze ook zelfstandig kan slapen. Want ik neem aan dat jullie haar tot nu toe hebben geholpen met inslapen? Nee hoor, ik vind echt dat Juul het al goed snapt allemaal en nu is het voor jullie ook even wennen.
Goedemorgen! Ik heb het even helemaal gehad. Kaylee heeft tot nu toe 1 nacht gehad waarbij ze 's nachts tussen alle voedingen in slaap viel. Overdag slaapt ze prima, maar 's nachts is het echt een hel. Ze wordt tegen een uurtje of 2/3 wakker, en daarna kan ze niet meer slapen. Ze heeft dan last van krampjes, maar vooral ook van melk die weer omhoogkomt, en die ze vervolgens weer doorslikt. Je hoort haar gewoon telkens de melk weer doorslikken. Daarbij ligt ze heel onrustig met haar armen en benen te zwaaien en klaaggeluidjes te maken. Na een tijdje gaat dit over in heel hard huilen, en dan heb ik haar alweer opgepakt. En dan slaapt/ligt ze de rest van de nacht in mijn armen bij ons in bed. ze is dan wel te troosten door mijn pink en mijn aanwezigheid. Zo gaat het de hele nacht, en de hele ochtend. Nu vandaag heb ik haar pas om 11 uur in slaap. Ik slaap dus maar totaal zo'n 4 uur per nacht, en dat verspreid over de hele nacht. Nu ben ik zo moe dat ik niet eens meer scherp kan zien. Om maar helemaal niet meer te spreken van helder nadenken. Woensdag ga ik naar het cb, ik hoop dat ze hier een oplossing voor hebben.
Mogguh, ik voldoe aan de meldplicht We gaan zo naar mijn ouders dus ik ben er vandaag verder niet. Ik heb net gegeten, dan kolven, manneke inpakken en dan weg. Hier weer een goede nacht met doorslapen. Net met zoonlief in bad geweest, mooie kleertjes aan, haartjes netjes, tas ingepakt en op het punt om weg te gaan dus. Hij heeft nog steeds een beetje het zuur maar al veel minder. We hebben dan ook besloten hem morgen niet op te laten nemen. Ik hang erg aan Luuk en Luuk erg aan mij en ik wil hem nu niet missen. Daarbij is het al een stukje beter. Dinsdag weer naar de osteo en wie weet gaat het daarna wel beter. Ik hoop ook dat die ABC Dolphius snel binnenkomt zodat de krampen ook afnemen want die zijn nog verschrikkelijk . Hyves wil ik nog wat dingen aan veranderen maar de opzet is er. Ik heb zelfs al vriendjes . Ik ben alleen de link van de februari mama's weer kwijt . Tis even zoeken hoe alles werkt hoor. Nou meiden, fijne pasen en tot morgen. Ooh jaaaa, bijna vergeten, Ichtus, prachtig doopweer vandaag. Een hele fijne dag vandaag en alvast proficiat. Kussssss
Gistermiddag sliep ze ineens alleen in de kinderwagenbak. Daarna 's avonds erg veel moeite gehad met stoelgang. En toen later weer heerlijk slapen in de bak. Tot mijn schoongrootmoeder belde... zucht. Werd ze wakker .
Even snelle ego vraag hoor... maar ik vloei sinds een paar dagen echt weer veel, en het is heel donkerrood bloed... soms met klontjes (sorry voor smerige details)... is dat wel normaal? Ik weet dat tot 6 weken kan hoor, maar heb er ook een beetje buikpijn bij enzo...
oh ik zie nu dat Mystery hetzelfde heeft.... hmmm vreemd he? maak me ook een beetje zorgen, kijk het nog ff aan tot na de pasen...
ik weet (uit ervaring) dat de eerste menstruatie heeeeeeel heftig kan zijn... met klontjes stolsels enz enz en totale leegloop.... dit mag een wek duren... als je koorts heftige buikpijn... bleekheid en of zweten erbij krijgt dan is het echt noodzaak om aan de bel te trekken.. en natuurlijk in alle andere gevallen waarin je het niet vertrouwd