Ah MamaNorah, dat is vervelend zeg! En die nachtrust heb je nu juist zo hard nodig. Is inbakeren iets voor jullie? Dees, fijn dat het beter gaat met Luuk! Hem laten opnemen is nu gelukkig niet nodig en dat kunnen jullie er nu echt niet bij gebruiken. Veel plezier vandaag. Wen, als je het niet vertrouwd, gewoon bellen hoor. Maar ik kan me vinden in de uitleg van Dwazie. Er moet natuurlijk nog "troep" van de bevalling uit.
Oja, Dwazie ook veel plezier. Iedereen veel plezier vandaag! Mevrouwtje is lekker in bad geweest en slaapt heerlijk. Dat badje is voor ons een wondermiddel, ze slaapt altijd goed daarna. Dus wij gaan nu aan de paaslunch.
Ik denk dat inbakeren haar pijntjes niet wegneemt. Misschien dat ze er wel dieper door gaat slapen. Maar overdag slaapt ze sowieso altijd al heel diep, dan kun je haar oppakken/verschonen/voeden wat je wil, maar dan wordt ze niet wakker. Pas als ze last heeft van de krampjes of haar darmen dan wordt ze wakker.
Ik zag trouwens net, dat als je ingelogd bent op hyves, en dan naar de homepage gaat (www.hyves.nl), dat de mama hyves wel tussen al je hyves staat. Dit is helemaal onderaan de pagina. Zo kun je hem ook altijd terug vinden!
En gebruik je al iets tegen de krampjes? Ik gebruikte eerst sab simplex, maar nu cinababy. En het laatste werkt erg goed bij Tess. Alleen een nadeel dat ik haar een half uur voor de voeding wakker moet maken. Want ze slaapt daarna niet altijd direct door.
nou ik ben er ook even , @ vloeien , ik heb het na gekeken , ik vloei al 2 weken ..... ben dus blij dat ik dinsdag naar de gyn moet , kan ik het na vragen ..... maar het vreemde is gewoon dat ik de pil slik , daarom vind ik het zo raar ,.... naja , dinsdag weten we meer ga even verder terug lezen
hoi meiden, sorry dat ik al zolang niet ben geweest maar met keano gaat het helaas niet zo goed. sinds afgelopen woensdag doet hij huilen als ik hem in de box leg. ook wil ie alleen maar eten dus dacht stap ik over op de hongerige baby voeding en zelfs na een fles van ruim 200ml is meneer niet tevree en huilt hij. ook als ie boert gilt ie het uit en ik ben dus de hele dag in de weer met hem.nu had ik zitten googlen en kom ik bij verborgen reflux terecht en veel symptonen heeft keano dus. heb hem jbpm gegeven en het is ietsjes beter maar ik zie gewoon dat ie echt pijn heeft. ruim 5wkn was het een heerlijk lief en vrolijk manneke en nu is hij totaal niet tevreden. dinsdag ga ik langs mijn ha of als het erger wordt neem ik alsnog contact op met de hap.
Hier een hele dag een tevreden meissie. Ze is vrolijk en slaapt na elke voeding. Zelfs geen huiluurtje vandaag. Alhoewel er nog een voeding te gaan is. Maar over het algemeen huilt ze nooit na de voeding van 20.00. Dinsdag even afwachten Mystery,maar tis wel vreemd ja. Lianda, vervelend hoor. Maar is 200ml niet heel erg veel voor zo'n kleintje? Als beebjes huilen dan lijkt de fles te troosten, maar vaak is er een onderliggende oorzaak en dat is niet altijd honger. Reflux kunnen ze onderzoeken. Dat gaan ze bij Tess over 5 weken ook doen.
ff snel tussendoor.. @iedereen. THNX voor de lieve woordjes..het dopen was prachtig en nu sneeuwt het hier en is alles wit.. een verlate witte kerst bij pasen.. MOOI TOCH! @mystery en wen... ik sluit me wat de bloedingen betreft aan bij dwaas.. @dees.. welkom op hyves...ik ga je vanavond als het lukt ook vriendje maken..hihihi.. Fijn dat het iets beter gaat met Luuk...en hou m maar lekker bij je hoor.. Nu kunnen jullie samen naar Thijs* Nu ook hij weer thuis is waar hij hoort...heb je toch je beide kanjers dichtbij! Dikke knuf meis.... @joma.. je weet wat je te doen staat..hihihihi @Mrijn.. thnx voor je pb.. @Suus.. Super dat Tess weer thuis is.. lekker genieten en misschien heeft ze het rustige ritme van het zh meegenomen naar huis... @lianda.. meis dikke knuff.. hier lijkt t tzelfde, maar volgens cb is meer voeding geven geen oplossing en vaak niet het probleem.. na de fles verhoogt te hebben hebben we m nu weer verlaagt en na 1 dag al resultaat.. hij werd weer rustig.. door teveel voeding gaan ze spugen en krijgen ze meer krampjes.. klinkt wel logisch.. we hebben nu een kleinere speen op de fles gezet.. doet ie er langer over, maar minder lucht en gulzigheid en meer bevrediging van de zuigbehoefte.. hoewel marijn ook nog wel onrustige dagen heeft zoals gister en vandaag heb ik wel het idee dat het beter gaat...gewoon ff ha bellen of anders cb vragen..knuffel meis.. @daisy.. leuk dat je er weer bent meis.. @mamanorah..Kan me voorstellen dat je er doorheen zit.. ben zooo blij dat ik juist hele nachten door kan slapen.. anders zou ik helemaal gek worden.. Marijn is overdag juist onrustig (niet elke dag hoor) en snachts slaapt ie prima.. GODZIJDANK!.. Ik dnek aan je meis.. Hele dikke knuffff Nu heb ik volgens mij alles wel gehad... Probeer vanavond nog ff langs te komen spieken dames... Liefs mij
Gefeliciteerd Ichtus! Dus Marijn heeft zich vandaag goed gedragen? Fijn dat het een mooi feest was. Hier heeft de hele dag het zonnetje geschenen.
Wij gebruiken Sab Simplex, en ik denk dat het de krampjes wel minder maakt. Vanmorgen heb ik het twee keer niet gebruikt en Kaylee heeft de hele dag al last van echt erge krampen. Zo zielig, ze heeft nauwelijks geslapen. Oh en om het helemaal leuk te maken heeft Norah nu de waterpokken! Kaylee zal het dus ook binnen een dag of 10 krijgen. Hopelijk komen we er zonder gedoe doorheen. Het fijne is dat we het dan wel eghad hebben, vooral omdat we over 3,5 week naar Spanje gaan en niet mogen vliegen als er actieve blaasjes zijn.
Hallo lieve meiden... Ik ben weer terug van weggeweest. Ik heb niet alles terug gelezen ben namelijk doodmoe, dus ik ga zo me meisje nog even masseren en dan lekker in badje nog even voeden en dan lekker slapen Van het weekend zijn we bij mijn zwager geweest die vierde zijn verjaardag en we zijn daar blijven slapen, best spannend hoor met zo'n kleintje. Maar we hebben geen kind aan haar gehad, m'n schoonzus is de hele tijd met der in de weer geweest(zij heeft een dochter van 6 jaar, dus ze vond het hartstikke leuk). We hebben echt een heerlijk weekend gehad en Jaydee was zo ontzettend lief en rustig Zijn er nog bijzondere dingen gebeurd? Tot morgen lieve meiden, voor jullie allemaal een ontzettend dikke knuffel en sorry dat ik niet terug heb gelezen..... Slaap lekker allemaal voor zo of straks.
@mamanorah.. he bah.. Norah waterpokken.. Jruian schijnt er maar steeds tussendoor te piepen.. bij elk waterpokken gebeuren op school of in de buurt krijgt iedereen het, behalve hij...hmmm.. niet lullig bedoeld, maar hoop eigenlijk dat ie binnenkort n keer krijgt.. hoe jonger hoe minder erg zegt men en dan heeft ie t maar gehad..denk ik dan...maar goed. voorlopig hebben de pokjes genoeg aan andermans kids... Krampen: hier sinds kort (op advies van schoonmama...hhaha) cinababy.. werkt als een tiet! ik geef t half uur na de voeding (als ie wakker is) en dan is ie binnen 10 minuten rustig.. als ie slaapt krijgt ie t niet.. ga m er niet voor wakker houden.. maar t werkt... @Suus.... Marijn heeft geslapen tijdens de dienst als een engeltje.. na de dienst was ie weer een bengeltje.. eerder een jengeltje, maar nu ligt ie heerlijk te slapen... (waar heb ik dit toch eerder getypt...) hihi (stuurde Mrijn net een pb met hetzelfde... dejavu) Verder net heerlijk gegeten.. wel veel te laat, maar ed had eendeborst klaar gemaakt en gebakken aardappeltjes.. bloemkooltje met sausje.. heerlijk dus...jammie.. Nu liggen kiddies (ook veeeeel te laat) heerlijk te slapen en gaan wij zo een wijntje drinken met wat te snaaien.. om 22u de laatste fles en dan heerlijk slapen.. (wat gebruik ik toch veel het woord heerlijk?!) Kennelijk voel ik me gelukzalig...en dat is het! Even is de wereld van mij... Dames...hele fijne avond en vergeet mijn dichterlijk gezwam in de laatste regel maar weer snel...mijn handen zijn soms sneller dan het verstand en dan vergeet ik dat de wereld niet zit te wachten op mijn gedachtenspinsels die mijn gevoel op een exacte manier weten te verwoorden.. (en daar ga ik weer.....) Ik ben er snel van tussen...en sluit af met passende tekst.. AJUUUUUUUS en Oet Morn.... hihihi KNUFFFFF en euh.. sorry he...
kom net terug van de hap en mijn eigen ha had erdienst. volgens hem is het geen reflux maaris keano gewoon onrustig. hij vond 200ml ook wel erg veel helemaal omdat ik er jbp doorheen doe. hij zei dat keano gewoon enorme zuig behoefte heeft. ook mag ik hem een paracetamolzetpil geven als ie blijft huilen. het gekke is dat keano na de voeding van 7uur zo kan slapen tot hlf 2 s'nachts en dan weer meteen doorslaapt tot de volgende voding zonder te eten. dus ik bedenk me dat ie misschien teveel krijgt en daar kampen van heeft misschien. dinsdag maar is ff cinababy halen en kijken of dat het is.
zo lieverds... daar ben ik ook weer eventjes... Even lekker een dagje schoonouders...mmm LIANDA balen meis maar gelukkig geen reflux... ICHTUS fijn dat je zon mooie dag heb gehad.. en gefeliciteerd ! MOOI geschreven trouwens hihi fijn dat je zo gelukkig bent MAMANORAH balen waterpukkels... en zo zielig dat jeukt vreselijk maar gelukkig zijn er goeie zalfjes ik gebruikte voor NICK calendulan! dat hielp best heel goed.... Hier gaat het goed... ik verbaas me er elke keer over hoe vreselijk lief NICK voor zijn kleine zusje is... hij zingt voor haar en leest voor... zegt allerlei lieve dingetjes tegen haar zooooo sweeet! dan ben ik zo trots op hem.. hij heeft echt nog nooit geklaagd als ze huilt of als onze aandacht naar haar gaat.... nou ik word ook sentimenteel dus tijd dat ik ga afsluiten... liefs en kusjes dwaas
@lianda.. fijn dat het geen reflux is en hoop dat cinababy voor jou (keano) hetzelfde doet als bij ons (marijn)... @Dwaas.. heerlijk he.. zulke trotse broers (en hier ook zus).. zo vertederend af en toe... wees er maar TROTS op meis.... is toch een zoon van jouw opvoeding! Als ik zulke dingen van mijn kids zie weet ik dat ik toch(hihhi) iets goed doe... @MissN.. heerlijk joh dat je zo'n goede nacht elders hebt gehad..en dat je schoonzusje (die was het toch he?..oh ben een vergiet... ) zo heerlijk met jaydee heeft gekeuveld.. Lekker meis.... Ik ga er van tussen. net de laatste voeding gegeven.. en drink nog ff mijn wijntje op....dan lekker slapen.. Tot morgen weer.. KNUFFF
Onze meid was vanmiddag helemaal overstuur. Ze was ontroostbaar. Hierna gaf ze ineens ca. 2/3 eetlepels bv terug. Ze bleef nog even overstuur, maar viel uiteindelijk in de draagdoek in slaap.
even snel terug gelezen, ik ga zo slapen.... Ichtus: fijn dat jullie een mooie dag gehad hebben en gefeliciteerd! iedereen met onrustige kindjes: heel veel knuffels van mij! Wij zijn nog steeds bij m'n schoonouders, en hebben echt geen kind aan Finn. Hij gaat overal mee naar toe, gaat van de ene arm op de andere. Huilt bijna niet, slaapt overal... Slaapt s nacht meteen en vind het ook zo zielig dat ie moet eten om 3 uur want als het aan hem lag sliep ie volgens mij zo door tot een uur of 6....
Goeiemorgen, ha ha ha Ichtus de dichtkoningin! Gewoon blijven doen hoor, ik vind het zo mooi om te lezen hoe jij jouw gevoelens kan omschrijven. Zou willen dat ik die gave had! Lianda, fijn dat het geen reflux is meid!Hopelijk kan hij met cinababy wat ontspannen. Dwazie, wat enorm fijn dat Nick zo positief op zijn zusje reageert. MissN, je hebt dus een lekker weekend gehad. Fijn dat Jaydee zo lekker rustig is. Debora, dat is toch ook wat he. Ik droom ervan dat Tess de voeding 's nachts een keer overslaat en het lukt maar niet. En Finn is al zover, maar MOET het hebben. Maar hij mag blij zijn met zulke ouders, die zo goed voor hem zorgen!Gelukkig slaapt hij na de voeding direct in. Hier een zalige (gebruik ook te vaak het woord heerlijk) dag en nacht gehad. Tess heeft niet 1 keer gehuild, weet niet wat ons overkomt. Ik hoop dat er meer van deze dagen gaan volgen. Fingers crossed! Nu wel even gejengel, maar het is ook tijd voor de fles. Dus mama komt eraan schatje.....
@suus: fijn dat Tess zo'n goede dag en nacht gehad heeft! Gisteravond na mijn berichtje hier ben ik nog even op het forum van het vks gaan lezen: das over stofwisselingsziektes. Had ik beter niet kunnen doen. allemaal verhalen over kindjes die dood zijn gegaan (dat waren dan wel kindjes waarvan ze het niet wisten) Ik heb mezelf dus weer in slaap gehuild, bang om Finn kwijt te raken.... En wat denk je: Is de wekker niet afgegaan om 3 uur! En ik had gezien dat Marc hem gezet had. Ik schrok om kwart voor 5 ! wakker. Ik dacht wat is Finn onrustig das ie normaal nooit. Marc kijkt op de wekker en we schrikken ons rot! Had ie 6 uur geslapen! Dat mag dus nog niet! Maar gelukkig alles ok! de lieverd was nog niet eens gaan huilen: zat op z'n knuisje te sabbelen! Pffff dat gebeurt me dus niet meer. Zetten voortaan 2 wekkers. Heb me echt voor genomen dat ik de beste moeder word! hahaha wat betreft eten en z'n ziekte iig. Ik wil hem gewoon niet kwijt raken en daar ben ik zooooo bang voor...