Oh, wat herkenbaar allemaal Ichtus!Jij kunt het zo goed omschrijven! Ik heb dat ook af en toe dat ik gewoon wil schoppen, slaan,schreeuwen, janken, enz. Ik wil dan niet quasi vrolijk doen. En dan probeert Jan het te relativeren, maar dat werkt gewoonweg niet. Emotioneel doet het heel veel met me en verstandelijk weet ik ook wel dat ze best een tijdje mag huilen. Ik mis mezelf ook heel erg. Ik was altijd een zeker, stabiel persoon. Ik wist wat ik wel en niet wilde en had altijd alles onder controle. Dat is nou ook juist mijn valkuil, ik kan deze nieuwe persoon niet accepteren. Zo eng om mezelf zo te zien veranderen in een korte tijd. Maar laten we elkaar nu maar door deze moeilijke periode heen helpen. Over een tijdje lachen we erom en zijn er wel weer andere zaken waar we ons druk om maken.
@suus.. ja erg he.. ik was ook altijd.. zeker voor de geboorte van de kids.. een stabiele zekere (nog jonge) vrouw die wist wat ze wilde.. zeker alles zelf onder controle had.. Na Jurian veranderde dat drastisch.. die roze wolk waar iedereen het over had was bij mij een donderbui en pas na een half jaar durfde ik te gaan genieten. na een jaar kreeg ik stukje bij beetje mezelf terug en na 1,5 jr durfde ik een 2e kindje weer aan. Na de geboorte van lisa kreeg ik dan eindelijk mijn langverwachte roze wolk.. ze zal ongetwijfeld ook haar huildagen hebben gehad, maar ik kan het me niet herrinneren dus zal het wel zijn meegevallen.. Wel kwam de onzekerheid weer terug en moest ik mijn leven weer aanpassen.. weer die strijd maar door een makkelijke dochter ging dit een stuk sneller.. Na de geboorte van Marijn was ik opgelucht dat hij ook een rustige en makkelijke baby leek te zijn en ik genoot.. hoewel ik onzeker was en het combineren van alledag moeilijk vond was ik al dolgelukkig met hoe het ging.. na het lezen hier wist ik dat ik blij mocht zijn met zo'n slaapkop.. al kon ik m af toe zijn bed wel in kijken.. Nu deze drastische ommezwaai bij Marijn heb ik niet zien aankomen en ook niet meer verwacht..Tis ook nog maar 3 dagen zo, maar voor mij al 3 dagen teveel, maar dat zal iedereen hier wel herkennen.. Vreemd hoe snel je went aan een rustige tijd met veel slaap en hoe moeilijk je je schijnt te kunnen aanpassen aan het gehuil.. Ik hoor m nu alweer.. (moet je horen ALWEER) hij heeft net toch echt bijna 2 uur geslapen.. voor mij voelt dat als 30 minuten terwijl 10 minuten huilen voelt als 2 uur.. Het menselijk brein is maar een raar in elkaar gezet goedje.. soms denk ik wel s.. "Daar is niet over na gedacht"... Ik ga mijn moederlijke plicht voldoen en even bij mijn jochie kijken.. De liefde overwint de moeite... Knuff
Idd 10 min. huilen lijkt echt uren te duren. En daarbij zit ik dan constant in de overweging...."geef ik haar de kans zelf in slaap te vallen"...."of ga ik haar troosten, maar begint het drama wellicht van voorafaan". Ik vind het moeilijk te accepteren dat er geen klinklare oplossing is, waar ik wellicht bikkelhard voor moet werken, maar wat wel het probleem oplost. Want zo zit ik in elkaar....probleem=oplossing (al kost het elke zweetdruppel in mijn lichaam). Ik kan me goed voorstellen dat doordat hij de eerste weken zo rustig was, dat je er al aan "gewend" raakt. Dan is het nog een bittere pil. Daarbij heb je nog 2 kids die jouw aandacht en liefde vragen....Ik bedoel, ik heb tenminste de tijd om in de douche te gaan staan en net zo veel tranen te laten als druppels water uit de douchekop. Ik vraag me echt af of ik ooit weer exact de oude wordt (maar dat hoeft ook niet), want voor het eerst in mijn leven ben ik erachter gekomen dat je niet op alles in je leven grip hebt. Jemig, wat een bittere pil....noem me naief, maar daar heb ik nooit zo bewust bij stil gestaan. Ik kan toch altijd alles aan? Ik ben toch sterk en laat mijn kop toch niet gek maken door zo'n klein mensje. Nou, ECHT WEL! Lekker he, even van je aftypen? Ik hoop dat Anouk ook even weer op adem is gekomen. Hier gaat het uitzonderlijk goed. Tess heeft al 2 fantastische dagen en nachten achter de rug. Ik durf niet eens te geloven dat het echt beter zal gaan vanaf nu. Bang dat het zo'n teleurstelling zal zijn..... Oh, ik hoop het zooooooo!
@Voor alle mama's met huilende en onrustige kindjes: een hele dikke knuffel! @Dees, sterkte in het ziekenhuis! En ookal neem je Thijs* niet mee, hij is toch wel bij Luuk en jou. Ik hoop dat ze jullie goed gaan helpen en je straks meer weet. @Mrijn, ik ben nog niet aan het bakeren, want de wijkverpleegkundige heeft zich nog niet gemeld (pasen enzo). Wel stop ik nu zijn armpjes onder de deken en stop hem heel strak in, en overdag wikkel ik hem soms stevig in een doek. Het helpt hem in ieder geval meer door te slapen. Ik hoop morgen van de wijkverpleeg te horen. Fijn hoor dat het jullie zo goed helpt! @ De afgelopen dagen vond ik het ook best zwaar met Noah en zijn onrust en huilen.... geen idee soms wat hem dwars zit en dan voel ik me zo onzeker! En zo moe en gefrustreerd. Nu heb ik mezelf aangepakt. Ik ben meer rust gaan nemen (want ik doe sinds de kraam weg is nog maar zelden een middagdutje ), ik ga vroeger naar bed en probeer NIET langer super woman te zijn. Dat betekend onder andere dat ik niet meer al fit en ondernemend hoef te zijn en het huishouden probeer ik ook niet meer helemaal onder controle te hebben etc etc. Ik heb nog maar een paar weekjes verlof en die ga ik gewoon lekker rustig met mijn kindje doorbrengen. Al het andere komt vanzelf wel weer. Ik kan jullie zeggen, ik voel me een stuk beter en de grap is dat Noah er ook op reageert. Zijn krampjes en spugen en niet inslapen zijn niet opeens over, maar hij lijkt wel veel rustiger en als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij wat langer. Liefs Amma
Ow meiden....de dingen die jullie omschrijven klinken me allemaal zo ontzettend bekend in de oren...jullie omschrijven het precies zoals ik me voel en hoe het is.. Voor jullie allemaal een ontzettend dikke knuffel...!
Ichtus, ik snap precies wat je bedoelt, zo balen. En het gevoel dat je omschrijft, heel herkenbaar. Suus, ook ik herken mezelf niet meer, had ik al tijdens de zwangerschap. Ik wil mezelf terug en mis mijn oude leventje ook wel een beetje. Ook mijn vriend mis ik, het knuffelen en de rest ook. Komt wel weer, dat weet ik wel. Voor jullie allemaal een dikke knuffel. Sarah heeft bijna 3 uur geslapen, ze was echt helemaal kapot. Weliswaar bij mij en niet in haar bed maar was toch lekker. Heb ik ook even kunnen rusten. Liefs
Knap hoor Amma dat je je controle wat van je af kunt zetten.. mij lukt dat gewoonweg niet...en extra rust nemen.. pfff zou niet weten hoe en wanneer...kan me niet eens herrinneren wanneer ik langer dan 5 minuten gedoucht heb...zie gewoon echt niet wanneer ik dat ozu moeten doen.. ja savonds laat na de laatste voeding, maar dan ben ik zo moe dat ik daar geen zin meer in heb hoor... na mijn vorige berichtje hier was het snel duidelijk waarom marijn aan het krijsen was.. hij trapt zichzelf onder de dekens uit en klimt dan richting andere kant van zijn bed.. gevolg.. hij heeft het natuurlijk koud.. nu was ieook nog s doorgelekt en dus zeiknat.. goede reden om van zich te laten horen.. Maar na een wasbeurt en droge warme kleren was meneer niet tevreden.. minimonkey geen succes en ook mijn arm was kennelijk niet interessant.. rondlopen, zitten.. het mocht niet baten.. De speen is af en toe dan een susser, maar die wordt regelmatig door de oncontroleerbare bewegingen uit zijn snuit gemept.. ook geen succes dus.. Nu maar weer uit frustratie op bed gelegd.. ik weet dat ie krijst, maar kan er toch niks aan doen.. bij mij krijst ie ook.. dan maar alleen..Ik weet het ook niet hoor... Edwin is nog niet thuis en blijft met de kids bij schoonouders eten.. daarna komt ie thuis en kunnen de kids meteen naar bed....oh zie dat het al half 7 is dus hij zal zo wel komen.. marijn moet om 19.15 weer de fles hebben, maar dat wordt denk ik wel wat eerder... anders wordt de laatste fles zo laat en ik wil gewoon slapen.. nou eigenlijk niet, want hoe eerder ik ga slapen hoe eerder het morgen is en ik weer een hele dag moet gaan zitten schipperen hoe ik nu weer een beetje gezond mijn dag doorkom.. en weer begin ik te janken... Ik ben blij dat ik hier van me af kan kletsen.. denk dat ik anders gestoord zou worden van edwin en hij van mij... Thnx voor de knuffels.. Voor jullie ook een BIG HUG!
och lieve meiden... ik vind het moeilijk jullie een echte hart onder de riem te steken... niet dat het hier altijd even makklijk gaat.. vandaag is elise ook veel huiliger dan normaal... ze slaapt bijna niet en vraagt veel aandacht... toch heb ik nog wel het idee dat ik alles aan kan... ik wil jullie daarom ook een hele dikk vette knuffel geven... als ik iets anders kon doen voor jullie had ik het meteen gedaan... ANOEK je faalt echt niet hoor als je hulp vraagt... ik heb van de week zelfs de buurvrouw gebeld om te vragen of ze wilde komen zodat ik even kon douchen en fatsoenlijk kon aankleden... en zij sprong zowat een gat in de lucht eindelijk kon ze eventjes alleen zijn met Elise... ZIJ BLIJ IK BLIJ ELISE BLIJ helemaal goed... je zijn toppertjes allemaal
wil ook noog even zeggen dat ik blij ben met jullie. Jullie vinden niks gek of stom, ook al schrijf ik vrij negatief af en toe. Merk wel dat als ik het opgeschreven heb dat het alweer een stukje minder is. Dank jullie wel voor het luisteren en de lieve woorden
hey lieve meiden, @iedereen een knuffel @moeders die het moeilijk hebben een extra knuffel @ik heb niks terug gelezen vandaar geen persoonlijke reacties SORRY gisteren is dylan gedoopt het was een mooie dag met super goed weer . dylan heeft zich echt voorbeeldig gedragen hij heeft maar 5minuutjes (door de dag) gehuilt alleen s'avonds heeft hij een uurtje gehuilt. maar al met al ben ik ect trots op mijn manneke. het was wel erg druk, ik merkte vooral aan mezelf tot ik het eigenlijk iets te druk vond....maar ja het is maar een dagje . dylan krijgt morgen zijn eerste spuitjes ........ hoe is het met iedereen????is er nog iets gebeurt????zo ja wil iemand mij even op de hoogte brengen??? ps; sorry voor dit ego-berichtje, ik heb het gewoon erg druk op het moment (met dylan, huishouden, werk, de hond enz...)
dit is voor jullie allemaal! Een knuffel is zo fijn Een knuffel voelt zo goed Een knuffel omdat het mag En niet omdat het moet Een knuffel geeft je warmte Van twee armen om je heen Even met z'n tweetjes Even niet alleen Een knuffel kost helemaal niets Ja, een minuutje van je tijd Maar geeft je zoveel kracht Om weer door te gaan in de strijd !
hey hey ben ik ook weer even dames met de moeilijke tijd , heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel knuffels vanuit hier ... bryan kan ook zo huilen , ken het helemaal , knuf knuf knuf @ ichtus , misschien een stomme opmerking , maar als marijn zo huilt , helpt het dan niet hem in de maxicosi te leggen ? hier helpt dat namelijk wel ,.... valt hij snel in slaap , misschien een idee ?
Jullie knuffels doen me zooo goed.. zit alweer te brullen hier... Ben net als anouk heeeel er blij met jullie @mystery.. hoewel ik die tip ook zelf heb gegeven (weet niet meer aan wie) heb ik m nog niet uitgetest...in de wagen of in maxicosi onderweg is ie wel stil en valt ie in slaap.. zodra ik te lang stil sta of m ergens anders neer wil liggen is ie weer wakker en brult ie weer. Heb wel het idee dat ie pijn heeft.. soms als ik m oppak begint ie ineens heel hard te krijsen. Net na de voeding was ie tevreden en lag ie lief tegen me aan te slapen.. eventjes maar want toen ie boerde begon ie meteen weer te sputteren.. heb m in bed gelegd.. armpjes onder de dekens en slaapzakje aan.. Beneden hoorde ik m al weer krijsen maar dat was kennelijk het overbekende spook in mijn hoofd want toen ik edwin melde dat ik het niet meer wist zei hiij:" hij is toch stil nu?!" ik nee hoor echt niet hij krijst heel hard.. Blijkt ie toch echt stil te zijn en te slapen.. Nu brengt edwin de andere kids naar bed.. nu maar hopen dat ie daar niet van wakker wordt.. Ik hoor m trouwens nog steeds krijsen, maar tis toch echt mijn verbeelding... toch nog maar ff luisteren.. en hij is nog steeds stil.... ik snap er niks meer van....maar geniet maar even van de weelde...
Hahaha, zet de naam Koos op de plaats van Edwin en je hebt mijn verhaal! Dikke knuf meid en heus, Marijn is 16 voor je het weet
Oh ja en mystery.. geen stomme opmerking hoor..! THNX! Waar ik trouwens wel bang voor ben met bijvoorbeeld laten slapen in maxicosi of wagenbak dat ie daar dan aan gaat wennen en helemaal niet meer in bed wil slapen, maar goed.. als ie zo blijft huilen mag ie van mij overal slapen.. als ie maar stil is... Sjonge.. ik merk aan mezelf dat ik zoo sterk ben als alles op rolletjes loopt en marijn zo lief en rustig is.. dan kan ik echt de wereld aan en zelfs wel een dagje wat minder slapen, maar als het 2 dagen duurt maakt het me angstig en nu na 3 dagen doodop..pfff nog maar 3 dagen denk ik steeds en nu al stuk.. wat moet ik nou als het nog veel langer gaat duren.. ik ga morgen het cb bellen als het morgen ochtend weer zo is.. ik ga echt niet weken lopen tobben hoor.. dus morgen ga ik de hulptroepen bellen.. misschien dat zij wat nieuwe tips hebben.. Edwin denkt dat ie honger heeft en wil de voeding verhogen, maar ik ben dan bang dat ie nog meer krampjes krijgt.. hij overstrekt nu al zo erg...tis af en toe net een plank..alleen als ie drinkt is ie echt ontspannen (en als hijslaapt natuurlijk) pfff heerlijk om alles van me af te schrijven zeg.. das eignelijk de enige opluchting die ik nu kan vinden.. Edwin begon net ook al.. " als je niet meer kunt relativeren dan kun je net zo goed stoppen" pfff stoppen? waarmee? en relativeer zelf maar lekker en laat mij lekker met rust! ga zelf maar s hele dagen met 3 kids en alledag zaken doorbrengen zonder dat je ook maar iets gedaan krijgt van wat je zelf wil en meot doen.. dan wordt ie gillend gek! maar relativerend komt ie vast een heel eind...lulhannes!
Heerlijk die herkenning... en ueh.. 16.. klinkt als mijn lievelingsgetal..voor nu dan even he.. tegen die tijd zal ik waarschijnlijk met liefde de klok terugdraaien naar het jaar 0 en willen genieten van het babygehuil... Tis ook nooit goed he...
en over 3 maanden kan ik terug kijken en denken.. ach iedere beeb huilt wel s en heeft zo moeilijke dagen.. Mijn vrouwelijke plicht roept.. de was moet (volgens ed) nu worden opgehangen en dan zet hij nog even het papier buiten en de vuilnis in de kliko..kunnen we daarna koffie drinken.. HOE BURGERLIJK! maar goed. zal m wel even plezieren.... tot later dames... Knuff...