Februari 2008 Mama's

Discussion in 'De mama's' started by MissN, Feb 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Tenks! Ik hoop ook dat ze goed gaat reageren op de comfort.. We zullen zien!

Welke pil slik je? Ik heb al zoveel pillen geprobeerd en krijg overal last van.. Mirgaine, rot voelen noem maar op.. Heb ook de prikpil gehad, precies hetzelfde verhaal. Weet eigenlijk niet wat ik nu moet. Voordat ik zwanger raakte gebruikten we alleen condoom en toen raakte ik dus een beetje per ongeluk zwanger 8) Dat wil ik de komende 2 jaar eigenlijk niet weer, maarja.. wat nu he :rolleyes:

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    ik gebruikte altijd microgynon 30 maar ik ben daar in september 2006 meer gestop omdat ik overgevoelig voor de hormonen was (ik kreeg flinke uitslagen enz...) en nu ga ik microgynon 20 proberen. voor dat ik zwanger was gebruikten we nooit een condoom (geen pretiig gevoel) maar we moeten nu wel want ik wil pas acht 2 jaar ofzo weer eens gaan denken over een 2de kindje ;)

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik kom me even melden. Pa en ma zijn net weg dus vond het lullig om dan achter de pc te gaan zitten.

Vanmorgen wilde ik uitslapen (opnieuw slapen na de eerste voeding) maar, net als gisteren, dacht zoonlief er anders over. Ik ben er maar uit gegaan en heb zijn bedje verschoond. Daarna met hem gedouched (ma heeft hem aangegeven en aangepakt) en dat was zoooo lekker. Die kleine billetjes in je handen, blote lijfje tegen je aan en hij genoot. Daarna voeding gegeven en gaan wandelen naar de Delhaize en weer terug. En nu ligt hij nog in de wagen te slapen vanaf 11.30 al :confused: , heerlijk.

Ook de huisarts gebeld en de lactatiekundige over zijn krampjes. Ik pas mijn voeding aan, drink rooibosthee en borstvoedingsthee maar hij blijft krampjes houden. Van de huisarts heb ik een recept voor buikjesolie met kamillie gekregen en de lactatiekundige heeft tips gegeven. Ik blijk overproduktie te hebben (ruim 250cc per kolfbeurt). Hij drinkt 20 min. aan de ene borst en dan koppel ik af en geef hem de andere. Daardoor krijgt hij 2x de wat waterige melk en die bevat meer lactose. Lactose wekt krampjes op. Ik moet hem nu aanleggen aan 1 borst en laten drinken tot hij zelf loslaat. Omdat ik zoveel produktie heb krijgt hij dan toch genoeg binnen. Volgende week moet ik langskomen om te kijken of het werkt.

Strakjes even rusten want ben wel moe nu en daarna kijken of ik hier terug kan lezen.

Zijn er trouwens nog meiden bevallen? Ik kijk zo ook even in het andere lijstje hoor maar teruglezen zal best lastig worden met 2 lijsten.

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Goedenmiddag,

nog geen nieuws van Boney?

Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest en heb een echo gehad. Alles was goed, er was niets achtergebleven. Wel bleek uiteindelijk dat ik 2 liter bloed verloren was.
    Helaas heb ik wel een medische indicatie en mag ik de volgende keer dus niet thuis bevallen. Daar baal ik wel van, maar ja....da's voor latere zorg.

@ krampjes. Tess doet het enorm goed op friso hypo-allergeen (preventief). In combinatie met sab simplex. Ze heeft nu nog nauwelijks krampjes en die had ze echt heel erg. Misschien is het wat....

@ anticonceptie. Mij was verteld dat ik mijn eerste menstruatie moest afwachten, voordat ik aan de pil mocht beginnen. Maar jullie mogen dus al eerder beginnen?
    Ik had ook microgynon 30, maar kreeg er allerlei vage bultjes van. Ik ben ook in 2006 gestopt en heb vanaf toen condooms gebruikt.
    Ik zit nu dan ook best wel te twijfelen; spiraaltje of een ander soort pil. Wie weet reageer ik nu wel anders op de hormonen. Ik denk dat ik gewoon de pil probeer, kan altijd nog een spiraaltje laten plaatsen.

5. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Ja net terug van het CB en gelijk ff boodschappen gedaan!

En Gwen doet het heel goed :)

Ze woog 2,5 week geleden 3280 gram en was 50 cm

EN NU! 4070 gr en is 54 cm :) :) :)

6. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ben ff mannetjes haar knippen tot straksssssss

7. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    @joma dan doet gwen het toch heel goed he,

ben benieuwd hoe bryan het doet ik moet over 2 weken naar het cb en dan in april weer dus ben benieuwd

8. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    wauw dat doet ze goed.....

9. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo hier ben ik dan ! ja ze doet het zeker goed hoor! :) ben trots op haar ;) en ze heeft daar geen kick gegeven joh ook niet met uitkleden enz en naakt op de weegschaal ze heeft daar heel de tijd met grote straal ogen rond gekeken :)

ik ben ff terug lezen!

10. 40plusmama

Badje doe ik trouwens 's morgens.

Mystery, jij bent er nog niet uit met het badje maarre, je hebt hem toch wel al in badje gedaan?

Luuk is nu vanaf de voeding al wakker en heeft geen zin om te slapen. Ik heb hem even bij papa in de armen gemikt :)

11. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    ik moet zo lachen om jou....

12. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    trouwens ik heb Friso 1 extra voor hongerige baby,s en als nachtvoeding gehaald die ga ik als laatst voeding geven en dan iets meer!! ;) zitten extra zetmeel in dus wat zwaarder dus wie weet goed voor een langere nacht :)
    ze heeft nu Friso 1 hypo allergeen voor heel de dag!en dan doe ik alleen de laatste voeding die andere! heb trouwens zelf bedacht hoor ff op de doos gelezen en dacht misschien is het wel wat :)

13. 40plusmama

Wrom? :rolleyes:

14. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    Net 1,5 uur ontroostbaar. Word er zelf huilerig van.
    Hoop dat dit haar huiluurtje van vandaag was.

Huilen jullie uks ook allemaal een uurtje per dag?

15. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik vindt zelfs smorgens het badje ook fijner en soms doe ik het einde ochtend ;) en is luuk dan wakker en aan het kijken nu of huilen?

16. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier huilt ze maar half uurtje per dag :rolleyes:

17. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hihih denk die opmerking of mystery al wel met de kleine gebadderd heeft :)

18. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    of dat je luuk in pappa,s armen heeft gemikt :) hihihihi ja dat klinkt ook komisch :)

19. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Het is wat die Boney is bevallen zei gister nog jij gaat morgen bevallen hoor hihihih en vanmorgen zei ik oh die wordt uur of 11 geboren en ja hoor prompt .....meer toeval bestaat niet ;) maar ze heeft vlotte bevalling gehad ook !

ben wel op sommige jaloers die een vlotte bevalling hebben gehad :oops:

20. 40plusmama

Hij huilt niet door de krampjes, tenminste, niet meteen. Meestal even wat brommen (alsof hij aan het poepen is), beentjes optrekken en wat piepen. Uiteindelijk wordt dat huilen als ik niks doe.

Share This Page