Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    elise is precies hetzelfde

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Vlotte bevalling, tsja, in principe is de mijne redelijk vlot gegaan al had het minder pijnlijk en makkelijker mogen gaan. Maar té vlot is ook weer niet prettig.

Volgende week op controle bij de gyn, ik ben benieuwd. Mijn moeder was een vraag vergeten te stellen die ik nu nog moet stellen. Waarom ze me zo lang heeft laten lijden na de geboorte van Luuk. Ik heb namelijk anderhalf uur met heftige weeën gelegen die niet afzakten en met persdrang. Mijn moeder vond dat veel te lang en wil weten waarom ze zo lang heeft gewacht voordat ze besloot me onder narcose te brengen en Thijs* er zo uit te halen.

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja hier ook zo hoor ;)

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja das een goede vraag , wij meerdere meiden toen hier die vroegen ons ook al af toen we het hoorden dat ze je zo lang lieten lijden, ben benieuwd wat ze daarop zeggen meid ;)

5. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hey hey ben ik ook weer even ,.....

@ joma , jeej gwen doet het echt heel goed :)
    @ dees , nou ik heb met de kraamhulp 2 dagen achter elkaar badje gedaan .
    @ kikkert , fijn dylan aangekomen :)

hier is vanmiddag die muts van cb geweest , hoop papier werk , ook eens gesproken over de bv , aangezien bryan het steeds uitspuugd , gisteren kwam t zelfs door zijn neusje naar buiten , echt kei zielig ....zit er dus nu zwaar over te denken om toch volledig over te gaan op fles ....
    verder moet ik 3 maart voor het eerst komen bij t cb , ben benieuwd dus .....

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    @ huiluurtje; was het maar een uurtje...pfff, nee helaas huilt Tess toch echt veel meer. We kunnen er niet achter komen waarom. Vaak laten we haar maar gewoon huilen/jengelen en ze valt dan vanzelf in slaap.

@ Joma; wij zitten er ook aan te denken om die voeding voor de nacht te proberen. Wellicht slaapt ze dan langer door. Wij hebben ook friso 1 hypo-allergeen. Maar ben alleen bang dat de krampjes dan weer toenemen. Ben jij daar niet bang voor?

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    En ik ben jaloers op kindjes die maar een half uurtje per dag huilen.... ;)

8. 40plusmama

En daarna niet meer in bad gedaan? Wanneer was jouw kraamhulp voor het laatst dan?

9. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    @ voeding voor hongerige babys , die heb ik ook , alleen dan van nutrilon .... en bryan slaapt opzich snachts goed door , krampjes , niet zo vaak last van hier ....

@ dees , nope nog niet ..... morgen avond :)

10. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    waarom niet als ik vragen mag mystery...

11. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou zoals jullie weten zitten we op de camping , nou is het zo dat als die kleine in bad zou gaan , we dat dan hier binnen moetten doen , das niet zo erg , maar de kachel is kapot ( we zitten niet in de kou hoor ) maar ik kan het nou niet warm genoeg maken hier ....
    morgen krijgen we een nieuwe kachel , dus dan kan ik het hier warmer maken en dan kan ik die kleine wel in bad doen ........

tis een heel verhaal .... maarja tis even niet anders ....

12. 40plusmama

Jeetje, das ook wat Mystery want dan is hij de 15de voor het laatst in bad gegaan. Hoe was je hem nu? Trouwens, met alleen wassen koelt hij misschien meer af dan in badje. Inzepen en wat afspoelen daar krijgt hij het net zo koud van denk ik en in bad kan hij dan wat opwarmen.

13. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou nee , aangezien ik op zijn kamertje het wel warm kan stoken met een gaskachel .... voor het wassen is dat warm genoeg op dat moment .... ik kan het badje helaas niet op zijn kamertje kwijt , dus hij zal echt nog een dagje moetten wachten ....

14. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Mama's,

Het is geloof ik wel de hoogste tijd om mij hier een keer te melden. Het teruglezen heb ik opgegeven, maar van nu heb ik wel weer zin om mee te schrijven.
    Zo'n eerste kraamweek is toch wel heftig en vliegt voorbij.

Hier even een korte samenvatting van de afgelopen 9 dagen.
    De bevalling is supersnel gegaan. Vanaf de eerste wee tot aan het moment dat Siebe op mijn buik werd gelegd, zat exact 4 uur. Een paar hechtingen en enorme aambeien waren een weeklang een prominente herinnering aan de bevalling, maar de hechtingen zijn er uit en de aambeien zijn bijna weg, wat de gang naar het toilet een stuk makkelijker maakt.
    BV was een ramp en Siebe viel veel te veel af en er werd gedreigd met een zk opname. Daarom besloten om over te gaan op de flesvoeding, want elke keer als Siebe aangelegd moest worden, werd hij hysterisch en dat was voor mij ook echt slopend. Per keer 15x opnieuw aanleggen zonder succes dat werd mij te veel en dan nog zijn gewicht. Alles gaat nu goed. Hij is sinds vandaag weer op zijn geboortegewicht en ik ben voor het eerst naar buiten geweest. Wat een rijkdom om met je kereltje in de kinderwagen buiten rond te lopen!

Gisteren voor het eerst met Siebe in bad geweest, onder het toezichthoudende oog van mijn vent en ook dat was een bijzondere ervaring. Kortom ik ben heerlijk aan het genieten en afgezien van de moeilijke start, loopt nu alles op rolletjes.

groetjes, Aurelie

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nee ben ik niet bang voor hoor, want het is maar eenmaal per dag dat je het gebruikt!! maar ik test wel ff voor je vannacht dan hoor je het wel oke :)

16. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oh nou das mooi hoop dat het hier ook gaat werken vannacht ;)

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hallo allemaal ,

Kom hier gezellig even binnenvallen.
    Eigenlijk zou ik een Maart mama zijn maar onze Damian heeft besloten dat hij liever in Februari jarig is.
    Hij is geboren op 12-02-2008 en hij was 3 weken en 2 dagen te vroeg.
    Hij woog 2425 gram en is 45 cm.
    Sinds afgelopen Zaterdag bij ons thuis , en het is de ideale baby (nu nog.. we juichen nog niet te vroeg hihi).

Verder ben ik ook een collegatje van Mystery , ik ben 4 dagen na haar bevallen , best grappig dus :)
    Zal regelmatig even mee komen lezen!
    groetjes

18. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    heeeeeeeeeey beertje ,

welkom welkom hier ;)

gezellie :)

19. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ben ik ook weer... Wat ben je toch druk als onervaren mama zeg! Ik heb niets aan dag, hij zou zomaar 2x zo lang mogen zijn...

Wat een verademing trouwens om te lezen dat veel meiden worstelen met voeding... Ik wordt er echt bloedonzeker van! Mijn bv komt maar matig op gang en heb nog totaal geen toeschierreflex. Gevolg is dat Juu de bv een beetje lijkt op te geven omdat er toch niets komt. Helemaal nu ik bijvoeding geef door fingerfeeding lijkt ze het bijltje er helemaal bij neer te gooien. Ik hoop maar dat dat verandert als de melk er straks uitspuit, maar of het zover komt...
    Wat me ook onzeker maakt is dat Juul vandaag wel erg rustig is, té rustig volgens de kraam. Ze slaap bijna de hele dag en ik moet echt gemeen doen (koud washandje) om haar wakker te krijgen. Logisch dat ze dan geen zin heeft om te werken voor haar eten, maar zelfs 40ml kv gaat er maar met heel veel moeite in. Ik hoop dat ze de morgen wat levendiger is.

Ik ga nu even snel lezen of en hoe en wanneer Botje bevallen is. Ben zo weer terug!

20. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hoi beertje welkom bij de gezellige kletsgroep, hier kun je ongegeneerd al je vragen en klachten kwijt ;) maar dat zul je vast van mystery gehoord hebben :)

Deel Deze Pagina