Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    zijn er hier ook mama's die misschien de inentingen gaan uitstellen?
    Of niet doen, of anders?

Ik zit erover te denken het hele prikprogramma 2 mnden op te schuiven.
    Heeft een vriendin van mij ook gedaan en heeft ze goede ervaringen mee.

2. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik zit hier ook over na te denken. Ik wil wel dat ze gewoon alle vaccinaties krijgt, maar ik vind ze met 2 maanden nog zo jong. Misschien dat ik het ook 2 maand wil uitstellen, dan hebben ze hun immuunsysteem al wat meer op kunnen bouwen. Norah had nooit echt last van de vaccinaties, maar haar eczeem werd er wel altijd erger door.

En hier krijgen ze ook de hepatitus B vaccinaties (3 keer, tegelijk met de dktp) omdat papa niet in Nederland geboren is. :(

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    amma; waarom zou je ze opschuiven als ik vragen mag?

4. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik denk dat het toch gewoon babyacne was hoor. Ik heb het net nog even goed bekeken en het waren echt pukkeltjes met een wit of een zwart puntje er in, dus verstopte talgkliertjes.

5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik ga ze niet opschuiven. Vind het toch wel belangrijk dat ze ze gewoon op tijd krijgen! maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijK!

6. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Schoonouders: soms ben ik blij dat die van mij op een ander continent wonen. Alhoewel het heel aardige mensen zijn. Maar zo hoef ik er tenminste geen rekening mee te houden. :oops:

Groene poep: Norah had het ook, en mij werd toen verteld dat het bij BV (weet niet meer of je BV geeft of niet), onverteerd voedsel is. Dus als ze te veel melk binnenkrijgen, of de voeding niet goed kunnen verteren. Bij Norah had dat een heel duidelijke reden, ze was zwaar allergisch. Maar zij had dan ook heel veel andere klachten zoals veel buikpijn, veel huilen, veel eczeem, niet slapen enz.

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    he bah Kikkert.. vervelend dat ie zo last heeft van die prikjes zeg.. knuffie meis..

Belasting gedoe hier gelukkig al gedaan....

Marijn heeft netjes geslapen tot half 3 net de fles gehad en ligt weer heerlijk te slapen.. wel nog steeds 38.2 temp.. hoop niet dat het vanavond nog hoger gaat worden.. Edwin voelt zich iets beter, maar heeft dan ook 2 ibuprofen gehad dus dat mag dan ook wel he..ligt nog wel op bed te slapen...

Lisa is inmiddels wakker..
    Oh ja.. nieuwtje.. Lisa wil sinds een paar dagen geen luier meer om.. tgaat best goed.. de paar urtjes dat ik de luier af laat blijft ze ook meestal wel droog..

8. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Uitstellen van vaccinaties:

http://www.nvkp.nl/keuzemogelijkheden/
    Het afweersysteem van een baby is op twee maanden nog volop in ontwikkeling. Rond deze 2 maanden gebeurt er al ontzettend veel in het prille leven. Moeder en kind zijn net aan elkaar aan het wennen en vader/moeder leren de signalen herkennen wanneer er echt iets mis zou kunnen zijn met het kindje. Vaak schakelt de moeder in deze periode bijvoorbeeld om van borst- naar kunstvoeding.

Naar inziens van de NVKP is er géén dwingende noodzaak om meteen met 2 maanden te beginnen met vaccinatie. De hoofdreden om te beginnen met 2 maanden is de epidemische omvang van kinkhoest in Nederland. Tot op heden is het effect van deze maatregel nihil.

Elke maand die u uitstelt m.b.t. vaccinatie, stelt uw kind in de gelegenheid om het immuunsysteem verder te ontwikkelen. De amerikaanse arts en onderzoeker Offit stelt dat een baby wel 10.000 verschillende ziektestoffen tegelijkertijd ingespoten kan krijgen. Voor deze vaak geciteerde stelling is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing vanuit daadwerkelijk veldonderzoek. Door al vijf of zes verschillende veelal gemanipuleerde bacterieen en/of virussen en allerhande toegevoegde stoffengeïnjecteerd te krijgen betekent al een flinke stress en zet immuunsysteem onder druk. De NVKP pleit er verder voor dat premature babietjes een eventueel standaardschema volgen vanaf de dag dat de moeder eigenlijk uitgeteld zou zijn en niet vanaf de dag van de geboorte.

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Inenting..

Er is een keer op tv een discussie geweest over die inentingen.. De artsen die daar aan het woord waren gaven hun kids ook pas na een half jaar of een jaar de intentingen.. omdat dat beter zou zijn ivm volledig imuumsysteem.. ze zouden er ook beter tegen kunnen..

Ik ben als kind nooit ingeent (mijn ouders waren daar tegen) inmiddels heb ik ze wel gehad.. ivm reizen enzo..en onze kids ook allebei netjes gevaccineerd en gelukkig hebben ze allebei er nooit echt last van gehad en zijn er ook niet ziek van geweest...alleen lisa heeft geloof ik 1 keer spierpijn en koorts gehad 1 dag... vind het altijd een lastige discussie..wel of niet en wanneer vaccineren, maar dat komt omdat ik er medisch gewoon te weinig van af weet en ook blindelings de meute volg.. ook bij Marijn denk ik er maar niet teveel over na en krijt hij 21 april zijn eerste prikjes denk ik...boehoe...

10. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Om de reden die mamanorah ook noemt: dat ze met 2 mnden nog zo jong zijn en wat later is hun imuunsysteem en hele lichaampje veel sterker en beter opgewassen tegen de evt. bijwerkingen en minder leuke effecten van de inentingen.

ik vind het best een lastig iets.
    Het vaccinatie programma is zo standaard in NL en je wordt gewoon bang gemaakt als je er alleen nog maar over denkt om het misschien iets anders te doen.
    Terwijl er volgens critici (en dan bedoel ik niet de fanatieke anti prik types, want daar kan ik ook niks mee) ook best nadelen en soms risico's aan de inentingen zitten.

Ik weet nog niet wat ik doe, maar vind het wel belangrijk om een bewuste keuze te maken, vooral omdat ik vanuit een eerste gevoel het echt niet zie zitten om Noah over 3 weken te laten prikken.
    Maar het is inderdaad heel persoonlijk wat je doet.

Weet iemand waar je nog meer goede info (dus die meeerdere kanten belichten) kunt vinden over de vaccinaties?

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    jammer dat ook de medici elkaar zo tegenspreken.. zo is het voor ouders neit echt makkelijk eenkeuze maken..

12. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    ah ik zie nu pas de reacties van MamaNorah en Ichtus, TNX meiden!

nu weer verder denken :rolleyes:

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
  14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ AngelinaZ: ik heb je PB verstuurd! ;)

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Denk dat het in nederland idd vrij standaart is, het zou ook echt niet in mij opkomen om haar later de prikjes te geven. Kreeg vorige keer gewoon te horen; "volgende afspraak is 5 april, krijgt ze gelijk haar prikjes" of je moet tegen zijn. :(

Maar goed, ben bang dat ik behoorlijk kudde dier ben ;) dus laat haar maar prikken, ben bang dat ze anders misschien ziek word en ik dan te laat ben met prikjes. :( (met andere worden volg wat ze zeggen, slim he) :(

Vind het wel raar, hoorde laatst dat in andere landen meisjes een prik krijgen voor baarmoederhalskanker, alleen in nederland niet, iemand die daar iets van af weet?

Maar er zit wat in in wat jullie zeggen. Succes met de keuze.

16. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    IK HEB ECHT EEN UITKOMST VOOR BABY'S DIE VEEL HUILEN.....DE SCHOMMELSTOEL...

Wij hebben een schommelstoel van fisher price gekocht...ze ligt heerlijk te slapen al de hele middag....ze is ook wel af en toe wakker en ligt heerlijk rond te kijken in dat ding..het kost wat maar het is echt ideaal..!

17. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    zo dat wou ik even kwijt haha...

Ik las wat over prikjes...(heb niet alles teruggelezen)..
    Een vrouwtje die ik ken..heeft haar zoontje geen prikjes gegeven omdat z ehet zielig vond..dat kindje is nu bijna 2 en ligt in het ziekenhuis met allemaal ziektes..omdast hij zijn inentingen niet heeft gehad..

Jaydee krijgt ze vrijdag..maar ik denk dast het een week word uitgesteld omdat ze erg verkouden is...

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ik ken die NVKP niet, maar ben afgegaan op de kinderarts en de CB-arts en van hen begreep ik dat je juist niet moet uitgaan van de gecorrigeerde leeftijd, maar dat dit juist 1 van de weinige dingen is waar je moet uitgaan van de kalenderleeftijd... Mijn vriend is zelf ook (basis)arts en die wilde ook dat Thomas gewoon geprikt op de kalenderleeftijd.
    Eerste prik heeft hij nauwelijks last van gehad trouwens; sliep alleen heeeel veel. Tweede prik was ie wel wat huileriger dan normaal en had hij die avond/nacht wat verhoging. Niets gegeven, ging vanzelf over! Dag erna nog huilerig en hangerig maar de dag daarna was ie weer zichzelf!
    :)

19. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @MissN, ik laat Noah wel inenten hoor. NIET inenten vind ik geen optie. Maar iets later misschien wel.

20. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Kaylee slaapt nog steeds, is gewoon weer verder gaan slapen na de laatste voeding. :(

Ik wil, als ik het ga uitstellen, de vaacinaties ook niet langer uit stellen dan 2 maanden. Dus de eerste prikjes als ze 4 maand is.

Net belastingaangifte gedaan, ik had er nog nooit eerder aan gedacht om Norah's dieet af te trekken. Ik krijg nu heel wat geld terug voor ziektekosten.

Deel Deze Pagina