Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi allemaal!

Wat een ontwikkelingen hier zeg...
    Schrik me rot van Marijn... Jeetje zeg. Gelukkig geen hersenvliesontsteking. En bij dees schiet het ook niet op zo te lezen.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    wij komen net terug van het CB. En blijkbaar heb ik ook slagroom...
    2 weken geleden was ze 3525 en vandaag 4165
    Ze is de 640 gram gegroeid! :confused: in 2 weken. Dat is iig ver boven het gemiddelde van 150 gram... hihi
    Verder is ze helemaal goed gekeurd.

Alleen heeft ze spruw :( Gelukkig nog niet heel erg, dus gelijk wat gehaald bij de HA.
    Ik heb namelijk al een week of zo dat m'n borsten na het voeden pijn deden.

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    He getsie Boney!
    Spruw is niet prettig! Wat heb je ervoor gekregen van de HA?

4. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    wauw botje... heb je goed gedaan... lekker dat tessa het zo goed doet... alleen minder van de spruw.. hopelijk snel weer over..

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @ichtus sterkte meid!dikke knuffie

meiden ik heb niks bijgelezen, ik heb het erg druk vandaag want ik moet vanmiddag en vanavond werken.

@iedereen knuffel!

doei doei meiden

6. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    werken zo snel? heb ik iets gemist

7. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Ichtus, wat schrikken zeg!!! Maar gelukkig geen hersenvliesontsteking. Hopelijk knapt Marijn snel op. Veel liefs en sterkte deze week in het ZH.

@Heeft Dees al een KA gezien?

@Haha Boney, je hebt net zulke slagroom als ik! 300 gr per week, dat gaat lekker ;)

@Sizzel, doe je rustig aan meid! Het is niet de bedoeling dat je buikpijn krijgt van poetsen. (zegt de muts die ook gewoon blijft huishouden als de bekkenbodem protesteerd...)

@MamaNorah, wat bijzonder dat jouw CB het buikslape adviseerde. Mijn osteopaat deed dat ook, met dezelfde voorwaarden als die jij noemt, maar ze zei dat ik het niet hoefde te vragen bij het CB want die zijn altijd tegen....
    Fijn dat Kaylee er goed van heeft geslapen.

@Slaapplek kindje: Noah slaapt in de wieg naast ons bed. Ik vind dat heel fijn, vooral met voeden 's nachts. Ook heb ik gelezen dat het heel goed is voor kindjes om bij de ouders op de kamer te slapen de eerste tijd.
    Ik merk vanzelf wel wanneer wij en Noah er genoeg van hebben. Voor nu bevalt het me prima.

@Raam open hier wel hoor! Het bovenraampje. Ik deed het eerst ook niet omdat Noah een snotoogje had en zo verkouden was.
    Maar de grap is dat sinds ik het raam wel open hebt, het snotoog toch verdween en de verkoudheid ook ? Zolang het niet tocht schijnt het beter te zijn het raam open te hebben.

@Schommelstoel: sommige kindjes vinden het heerlijk. Maar niet kindjes die snel overprikkeld zijn! Dus het is niet voor alle huilbabys een oplossing.
    Ik heb zelf een hangwieg die lekker schommelt......leek me heerlijk voor het kindje.
    Maar ik vraag me meer en meer af of het voor Noah wel geschikt is, hij wordt er volgens mij toch onrustig van. (dus Mrijn, bij nader inzien: ik zou die hangwieg mooi niet gebruiken, zeker niet nu het zo lekker gaat met Juul)

@Dwazie, ja kikkert is al eerder weer aan het werk. Kon niet anders ivm centjes. Ze werkt 17 uur geloof ik.

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jaja Kikkert werkt alweer, volgens mij omdat ze het niet redden van 1 salaris.

9. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te geloven,
    maar volgens mij wordt het bakeren hier ook een succesverhaal!!!!!!!!

Na een vermoeiende ochtend met heel hard huilen (en ik ook meehuilen na een tijdje) en pas na 1,5 uur gehannes een half uurtje slapen ben ik nu helemaal van slag omdat ik een heel rustig slapend kindje in de wieg heb liggen beneden...

De verpleegkundige kwam net na de voeding toen ik Noah aan het verschonen was. Ze heeft me voorgedaan hoe ik moet bakeren en Noah begon meteen enorm te gapen. Daarna heb ik zelf hem nogmaals gebakerd en hem toen in bed gelegd. Toen ik na 10 minuten ging kijken lag hij rustig voor zich uit te staren (meestal lag hij onrustig rond te kijken en haalde ook onrustig adem) en toen ik weer een kwartier later ging kijken lag hij in diepe slaap.
    Hij heeft niet eens gehuild of geprutteld, er is geen pink of speen (gister had ik die uit wanhoop geintroduceerd) aan te pas gekomen!

En nu denk ik steeds dat ik hem hoor....
    maar da's de echo in mijn oren want hij slaapt nog steeds.

Nou, ik weet natuurlijk nog niks, dit is pas de eerste keer.
    Maar ik heb zeeeeeeeer goede hoop.

Liefs
    Amma

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wow amma! Fijn dat het lijkt te werken!

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Klinkt goed! Ik hoop zo voor jullie dat dit ook voor jullie de oplossing is!

Ik heb Juul trouwens sinds zondag in de hangwieg na wel de veer er tussenuit te hebben gehaald. Ze heeft er eiogenlijk meteen heel erg goed in geslapen. Hij is een stuk donkerder en dichter dan de stokkewieg die ik hiervoor gebruikte en dat geeft haar extra rust.

We zijn net terug van de osteopaat en die vond haar wel iets vooruit gegaan. De behandeling was weer erg vervelend voor mijn meisje en ze ligt nu moegehuild te slapen. Arm kind, het is maar goed dat ze straks geen herinneringen hebt aan haar eerste jaren...

Hoe ziet bij jullie luieruitslag eruit? Juul heeft sinds het weekend steeds heel gemene rode pukkeltjes tussen haar billen en vandaag waren die in het midden open en wittig (als een soort blaasje). Als ze straks wakker is zal ik ook nog eens goed in haar mondje kijken of ze geen spruw heeft, want dat kan ook luieruitslag veroorzaken en dat zou meteen verklaren waarom ze af en toe zo ontzettend onrustig drinkt.

12. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Ja Mrijn, wat een goed idee om die veer eruit te halen! Dat flitste vanochtend ook even door mijn hoofd.
    Dat gaan wij denk ik ook doen.
    Verder is het inderdaad een heerlijk wieg, zo'n lekker beschut tentje.
    Heb jij ook die van kindekeklein?

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat zou inderdaad best kunnen Mrijn! Rosalie heeft gelukkig geen luieruitslag gekregen door de spruw, wel de hele tijd met dr tong klakken tijdens het drinken en veel loslaten.
    Zelf heb ik niks van de spruw gevoeld....

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo hier net klaar met badderen, het was gezellie met mijn meissie. Ze lag weer lekker te kletsen in bad....zoooo lief!
    Nu ligt ze te slapen en ik ben benieuwd hoelang. Normaal ong. 2 uurtjes, even kijken of ze langer kan slapen met Natusan. Ruikt in ieder geval heerlijk boven.

Amma, wat fijn dat het zo goed aanslaat!

Kikkert, werk ze.

Mrijn, fijn dat Julia vooruit gegaan is. Kunnen jullie dat ook merken?
    Zou ook gewoon luieruitslag kunnen zijn hoor, want zo zag het bij mijn neefje er ook uit. Je kunt er wat sudocreme opsmeren. En voor de zekerheid kun je altijd even checken op spruw.

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik ga even buiten een sigaretje roken. tot zo!

16. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ja die heb ik ook en dan met een kakihemeltje. Ik zou er zo zelf in gaan liggen :)

17. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Anouk, jij ook sterkte!

Al die verhalen maken me wel wat onzeker. Ons meisje is al een paar dagen verkouden, klinkt schoor. Wilde ze vannacht en nu niet slapen, of maar heel kort. En huilen, huilen. Behalve als ik haar op haar buikje op mijn arm leg. Ze heeft ook wat rode pukkeltjes op haar hoofdje, ik denk van de hormonen. Maar met alle verhalen hier krijg ik wel een beetje de kriebels hoor! Als het morgen nog zo is toch maar even de ha bellen.
    Denk dat ik het raam ook maar op een kiertje ga zetten.

Fijn dat inbakeren en schommelstoel lijken te werken, goede tips!

Hier is er weer eentje aan het huilen.. ga maar weer troosten.

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zolang ze geen koorts heeft en goed drinkt is er waarschijnijk niets aan de hand. En dat schoor zijn kan natuurijk van al het huilen komen ;)
    Als ze wel rustig is als ze op haar buikje op je arm ligt zou je bijna denken dat ze krampjes heeft!
    Maar als je het niet vertrouwd altijd de HA bellen natuurlijk!

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Heb trouwens weer wat nieuwe foto's op me hyves staan van Rosalie :D tamartjuh85.hyves.nl

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    over spruw Mrijn: Hier ook luier uitslag. Niet heel erg hoor, maar ze heeft wel pukkeltjes. Ik ga nu een week het spul van de HA proberen. Werkt dat niet, dan bel ik weer.
    Ariel: ik heb dactarin orale Gel. Ze heeft het nu 1x gehad en volgens mij is het heeeeeeeeel vies... Ik smeer het met m'n vinger door heel dr mondje.
    en dan na elke voeding m'n tepels insmeren.
    Ik heb hier wel last van de spruw... Meer dan Tessa denk ik. Heb behoorlijke steken na het voeden.

Deel Deze Pagina