Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    He ariel, bedankt.
    Huilende baby = goed voor t-reflex, heb nog niet eerder zoveel gekolft!

Maarre.. heeft een van jullie kinderen ook kleine rode bultjes op t hoofdje? = toch v hormonen?

2. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    @Mom2be, Noah heeft ook rode bultjes op zijn hoofdje. hoort er gewoon bij hoor volgens mij. Vandaag was hier nog de wijkverpleegkundige van het CB en die zei er niks van.

3. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Ja ik ook! :D en dan eens lekker 8 uur slapen......... ;)
    onze kindjes liggen in hetzelfde bedje, ik heb ook het kaki hemeltje.

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Yep Rosalie zit helemaal onder in dr gezicht, t worden dr wel steeds minder gelukkig. Alleen als ze heeft gehuild zie je ut ineens een stuk erger :confused:

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik geloof dat ik in me handjes mag klappen met Rosalie die toch altijd wel 7 uur of meer achter elkaar slaapt.... :rolleyes:

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Die pukkeltjes schijnen hormonen te zijn die ze nog van de moeder hebben. Tessa heeft het niet. Maar die is ook nog stukje jonger.

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik geloof ook dat Tessa het door heeft dat 's nachts doorslapen. Gisternacht had ze om 9u laatste voeding. Ze sliep om uurtje of half 11 en toen kwam ze pas weer om 3u. Dus toch 6 uur tussen de voedingen.
    Gisteravond de laatste voeding weten te rekken tot 23u. En vannacht of beter gezegt vanmorgen werd ze pas om half 6 wakker!
    Ik werd wel om half 5 wakker met ZULKE ( . ) ( . ) Das dan wel weer een nadeel van doorslapen. Hoe doen jullie dit? Ik ben even wezen kolven. Maar ik was wel wakker helaas... En ik ben wakker geweest tot Tessa om half 6 kwam.

8. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    buddynieuws

krijg net het volgende smsje

Update :
    het ziet er naar uit dat het een virale infectie is , zeker weten doen we pas zaterdagmorgen als de bloedkweekuitslag er is .
    misschien mag hij zaterdag dan naar huis .
    morgen mag hij waarschijnlijk naar een gewone babykamer en dus van de bewaking af , infuus blijft nog wel .
    Marijn is rustig en slaapt veel drinkt goed en plast iedere zuster onder ...
    de ergste schrik is er af kuss

einde buddynieuws

9. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    gelukkig ichtus goed nieuws hoop dat hij snel weer opknapt

@luieruitslag hier heeft bryan ook last van gehad en niet zo'n klein beetje ik kreeg als tip van het cb zalf van dr watson die moet ontzettend goed helpen en kun je bij het kruidvat krijgen dus voor degene waar sudocreme niet helpt is dit misschien wat.

Nou ga snel weer verder

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ichtus, wat fijn dat het de goede kant op gaat. Ik hoop dat jullie dan ook zaterdag lekker naar huis kunnen!

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik doe dat precies hetzelfde, ik moet zeggen dat het na een weekje minder wordt. Daar passen je borsten zich geloof ik op aan. Ik kolf altijd nog wel een beetje, omdat Rosalie zich anders verslikt. Het spuit er namelijk echt met 20 straaltjes uit ofzo...

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ichtus, fijn dat hij de goeie kant op gaat zeg! Ik duim voor je dat ie zaterdag mee naar huis mag!

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    :idea: ichtus wat fijn dat het nu beter gatmet je kindje zeg.
    dat moet inderdaad wel een hele opluchting zijn.

:idea: Mom2bofnie pukkeltjes die heeft keano ook en het cb zei hier ook door de hormonen.

:idea: keano heb ik gisteravond voor het eerst gewekt om 11uur om te voeden en om 3 uur kwam hij weer.
    terwijl als ik m laat sapen na de voeding van 7uur hij slaapt tot half 2 dan zit er meer tijd tussen.
    het cb wil dat ik m toch wek om 11uur voor de laastet avond voeding dus tja doen we dat maar.
    misschien als ik dit even blijf doen dat ie lager slaapt.

vraagje hoeveel eten jullie kindjes eigenlijk per fles?
    keano zit nu op 170ml omdat ik de fles heb moeten verminderen wat gelukkig goed heeft geholpen.
    mag hem ook absoluut voorlopig niet minderen van de ha.

14. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    dat eerste waar je het over heb , om 23.00 uur wekken en dan om 3 uur weer en als je hem eerder er in legt hij wel door slaapt heb ik hier ook , nou heb ik vandeweek voor het eerst om 23.00 de fles gegeven maar daarvoor in bad gedaan met bedtime van natusan , en toen sliep hij van 23.00 uur tot half 6 smorgens . hij pruttelde rond half 4 wel een beetje , maar sliep door , misschien een tip ?

over de voeding , bryan zit op 5 voedingen van 180 cc :D

15. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    weet hier iemand misschien vanaf waneer die kleintjes elke dag in bad mogen ?

16. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ow sorry meiden ik heb niet terug gelezen ...
    dikke knuffff voor iedereen

had trouwens wel ergens mee gekregen dat suus natusan had geprobeerd ? hoe lukte het bij jou
    ik ben er mee getrouwd nu dus :D

17. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

denk je echt dat het helpt? ik twijfel namelijk vaak over zulke dingen vandaar.
    keano zit op 170ml per fles omdat hij overvoed bleek.
    hij at nm 200ml per fles en dat is veel te veel zei mijn ha.
    sindsdien huilt ie ook niet meer en slaap ie goed en is het weer een vrolijk mannetje.
    zal hem vanavond weer om 11uur voeden en kijken wat ie doet.
    en anders toch maar is kijken voor dat bedtime sleep.

18. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik ben er weer en kreeg gelijk slecht nieuws. Mijn collega is overleden na een kort ziekbed :cry: .

Ook is een vriendin in 1x zwanger en ze rookt nog, blowt en gebruikt Prozac. Ik kan je zeggen, dat deed even pijn. Wij hebben 9 jaar moeten zwoegen en ik liet van alles tijdens de zwangerschap. Ik at gezond, leefde gezond en deed en doe alles voor de kleine.

En dan Luuk, tsja. Hij heeft dus een ernstige vorm van reflux en zal er overheen moeten groeien. Ze kunnen niet meer doen dan de medicijnen die hij nu krijgt blijven voorschrijven. Hij zal dus voorlopig spugen en last houden want het kan tot een jaar duren.

Ik heb ook meteen een klachtenformulier mee genomen. Observeren deden ze bijna niet, ik deed alles zelf. Daarbij kwam er geen arts als die wel zou komen en soms moest ik een uur wachten op iets (zoals vanmorgen het badje). Het toppunt was wel een verpleegkundige die beweerde dat Luuk geen krampen heeft maar dat hij gewoon een dwars/pittig kind is. Dat hij wakker wordt van de pijn door de krampen dat wuifde ze weg. Ook moest hij slapen als hij huilde en hield ze zelfs haar hand voor zijn ogen omdat hij mij niet mocht zien. Daar zou hij onrustig van worden. Het is verdomme mijn kind en als hij rustig wordt van mij dan mag dat. Ik was zo pissig op het wijf. 3 anderen hebben de krampen erkend en gezien dat hij pijn heeft en madam denkt dat hij gewoon boos is als hij rood wordt :evil:

Ook heb ik geleerd hem in te wikkelen. Inbakeren hoefde niet maar inwikkelen wel. Door de pijn wappert hij nogal met zijn handen namelijk en mept zichzelf steeds wakker. Hij wordt er inderdaad rustiger van. Nu maar hopen dat hij thuis goed slaapt en zijn eigen ritme weer aanneemt want in het ziekenhuis sliep hij de nachten niet meer door en kwam soms na een uur alweer voor een voeding of huilde en was niet meer stil te krijgen.

Ik ga zo eerst de post eens uitzoeken enzo en daarna wat rusten. Ik ben echt bekaf!

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    mystery; ilse gaat elke dag 5 minuten in bad met natusan net voor de laatste voeding.

boney; ook ff kolven, maar dan echt alleen de spanning eraf halen en niet meer. paar dagen en e borsten zijn gewend.

net had madam de stront op dr rug zitten :confused: , en romper en broek en truitje vies en dat in 5 minuten na een schone luier, kanjer is het toch he :D :(

20. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ja 200 cc is best veel voor een baby van deze leeftijd , bryan krijgt eigenlijk ook te veel hoor , maar hij heeft r ook echt behoefte aan vandaar ....

en ja ik vind t spul geweldig , maar ja iedereen denkt er anders over natuurlijk

Deel Deze Pagina