Even een vraagje. Luuk is al een paar dagen onrustig. Logisch, in het ziekenhuis word je dat wel. Maar hij wil dus vaker eten nu. Soms komt hij al na een uur weer. Ik rek het vaak tot 2 en een half uur na de voeding maar net was het 2 uur. Ik heb hem maar gegeven, al was het een uur te vroeg. Hoe doen jullie dat? Met bv geef je op verzoek maar hij krijgt 130cc (en dat is genoeg volgens de ka) in een flesje. Met de borst zou ik hem dan ook gewoon aanleggen. Hoe doen de flesgevers dit? Ooh ennuh volgens een verpl. kon het zijn dat hij regeldagen weer heeft. Geef je daar dan wel gewoon aan toe?
dees even een ander iets niet als antwoord op juo vraag hoor , maar ik denk dat luuk ook in een sprongetje zit , zou dat niet kunnen dat hij daarom wat onrustig is en vaker wil drinken .... ? volgens t boek zijn dat aanwijzingen van sprongetje namelijk haha
ff snel. Dees aan een regeldag moet je gewoon toegeven. ze geven zelf aan dat ze meer nodig hebben. En ik als borstvoedende moeder vind ook dat als je kindje aangeeft honger te hebben je ze gewoon moet voeden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met de fles zit. Soms zit er bij Tessa ook maar 2 uur tussen. Maar soms ook 5.
Bij bv deed ik het ook, zelfs al kwam hij na een half uur maar met de fles is het misschien anders? Hij huilt alweer, misschien inderdaad een sprongetje. Stom, ik heb de boeken maar nog geen tijd gehad om te lezen
Ooh, het moeilijke aan Luuk is dat hij, als hij erg het zuur heeft, veel wil drinken omdat dat verzacht. Nadeel is weer dat hij dan meer gaat spugen omdat hij teveel drinkt. Moeilijk om te herkennen of hij nu pijn heeft en daarom wil drinken of dat hij inderdaad gewoon honger heeft. De signalen zijn namelijk hetzelfde
Anders misschien een speen proberen? last net geloof ik dat Gwen daar heel heftig aan sabbelt tegen het zuur.
Ik geef Tess soms wat sneller dan 3 en een half uur, maar niet veel eerder. Als Tess binnen 2 uur na de voeding huilt dan geef ik niet meer, want dan kan ze haast geen honger hebben. Maar er zit weleens 3 of dan weer 5 uur tussen. Als Tess erg aan het smakken is dan interpreteer ik het als honger en vaak klopt dat, want dan is ze stil na de fles. Regeldag heeft Tess niet gehad, ik ben gewoon gaan verhogen n.a.v. aantal kilo's en dat werkt goed. Wel heeft Tess een sprongetje gehad bij 5,4 weken. En rond deze tijd zou Luuk ook een sprongetje moeten maken, dus dat kan het best zijn. Tess was toen ontroostbaar in de sprong, daarna wel weer. Zij zal binnenkort ook wel weer een sprongetje maken.....
Op zich is hij niet ontroostbaar, hij had blijkbaar écht honger want hij slaapt nog. Hij ligt wel onrustig te kreunen en soms wat te huilen maar valt dan weer in slaap. Typisch wat bij zijn pijnklachten hoort. Hij mag om 1 uur weer de fles dus houdt het aardig vol.
hoi hoi heb alles bijgelezen wat een kletstantes zeg eens kijken wat ik onthouden heb (niet veel maar goed) @joma jeetje gwen ook al reflux moet niet gekker worden hier he veel sucses bij de ha @ichtus meid snap goed hoe je je voelt wel fijn om te horen dat alles nu weer stuk beter gaat je mag ook lekker trots zijn op jullie kanjer @dees kan goed de luuk een regeldag heeft ik geef zelf de fles en als bryan na 2 uur echt weer aangeeft honger te hebben geef ik hem meestal nog een klein flesje van 65 cc meestal werkt dat wel niet altijd hoor kan me ook voorstellen dat als luuk bij zijn vorige voeding gespuugd heeft dat hij sneller honger heeft dat heeft bryan namelijk ook. @anouk meid doe je rustig aan en als het niet meer gaat echt ff naar de ha gaan hoor want klinkt niet goed nou voor de meiden die ik vergeten ben dikke knuffel voor iedereen trouwens. Ik heb net pasfotos van bryan laten maken was in het dorp en hij was zo lekker wakker dacht nu snel van profiteren nou hij deed het super zelfs de fotograaf zei dat er neit veel baby's van zijn leeftijd zo makelijk waren met fotos maken dus ook hier een super trotse moeder
Misschien is het wel al die veranderingen. Wellicht moet hij dat een plekje geven. Ach, konden ze maar praten, dan kon Luuk aangeven wat er mis is. Vind dat soms zoooo lastig.
Lekker rustig hier. (ik heb weer eens tijd om te forummen... ) Ben net ff heel snel naar de postbus geraced aan het eind van de straat met de kinderwagen. Ik kan binnen 10 min. terug zijn, maar vind het niks om Tessa dan alleen te laten. En het begon net te regenen. Maar goed, we hebben het overleeft, heb heeeel hard gelopen en we waren met 5 min weer terug. Ze ligt nu heerlijk te slapen. Ik zit aan m'n boterhammen.
Oh, trouwens gister is de buurman aan de deur geweest (die van het lawaai). Ik had weer eens voor de zoveelste keer op de muur gebonkt. Hier het gesprek: buurman: "klopte jij op de muur". ik:"ja, want wat een lawaai zeg" (dacht: tuurlijk ben ik dat! we wonen in een 2 onder 1 kapwoning....dus wie zou het anders kunnen zijn...) buurman: "lawaai?" ik: "ja, gebonk tegen de muren aan. De schilderijen trillen aan de muur. En ik probeer de kleine in slaap te houden en dat lawaai werkt niet echt mee". buurman: "ach, lawaai. Dat zal allemaal wel meevallen. Niels rent een keer van links naar rechts boven." ik: "met schoenen aan ofzo? En niet 1 keer, want ik heb er al een half uur last van" buurman: "tja, dat krijg je als je buren bent". ik: "dus jullie hebben ook zoveel last van ons? Jammer dat je nooit bij ons aan de deur bent geweest." buurman: "nee, ik hoor nooit wat van jullie." ik: "nee, dat zal best, want wij houden WEL rekening met jullie". buurman: "ja, maar dat krijg je met kinderen." ik: "nee hoor, hoeft niet. De vorige bewoners hadden ook 3 kleine kinderen en we hebben nooit wat gehoord van hen." buurman: "tja, dat kan. Maar ik laat de kinderen echt niet de schoenen uittrekken." ik: "en buiten rennen is ook geen optie? Het is immers heerlijk weer." buurman: "je denkt toch niet dat ik voor jou die kinderen naar buiten stuur?" ik: "nee, het enige wat ik verwacht is dat jullie een beetje rekening houden met ons en met name met onze kleine van nog geen 8 weken oud". buurman: "nou, daar kun je dan lang op wachten..." En vervolgens vertrok hij weer....en het lawaai ging door. Wel grappig want als de buurvrouw thuis is dan hoef ik maar 1 keer te kloppen en daarna is het stil/redelijk stil boven. Maar de buurman is een echte eikel en ik hoef op geen begrip te wachten. Maar geloof me, ik overdrijf echt niet, het gaat er soms hard aan toe hiernaast. De schilderijen trillen dan letterlijk aan de muur en ik denk dat er ook heel wat meer gebeurd dan van links naar rechts rennen. Die kinderen zitten echt op de muren te bonken en met deuren te slaan, gillen, stoeien en noem maar op. Ik hoop dat ik de opvoeding toch heel anders ga doen!
Ha ha ha Boney, ik zie je al als een bezetene rennen. Ik kan ook niet even weggaan, dat durf ik niet. Zelfs als ik buiten ga roken neem ik de babyfoon mee.
Hey meiden, ik ga echt aandelen in Natusan kopen. Wat een geweldig spul zeg! Alweer na het badje is Tess in een diepe slaap gevallen en volgens mij blijft dat ook nog wel even zo. JOEPIE! Degene die mij de tip heeft gegeven....THANX....je bent een engel!
Wat een eikel zeg! Ongelooflijk... en dat zijn dan je buren! Bah Suus... echt klote voor je! Misschien eens met de buuf praten? Misschien staat die er dan wel voor open?
Als ik met de auto weg ga dan ga ik eerst de kinderwagen in de auto doen. Dan is ze ook even alleen. Of even de kliko aan de weg zeggen. Maar dat is hooguit 5 min. Maar vind het ook niks hoor. Babyfoon heb ik niet in gebruik. Als ze boven ligt hoor ik ze huilen.