Weet je Dees... Het is voor ons moeders gewoon niks om je kindje achter te laten. Zelfs ik heb er (die ene dag in een week) nog steeds moeite mee. Ik ga niet meer met een brok in m'n keel weg, maar ik blijf me schuldig voelen. Zeker als ik de dinsdag vrij ben en ze toch breng en vervolgens zelf in de stad loop of thuis op de bank ga liggen. Ik kan dat op 1 of andere manier nog steeds niet passen in m'n hoofd. Voel me dan echt een slechte moeder. Dat is wel heel hard uitgedrukt, maar je snapt me wel. Vind het ook niks om dat tegen mensen te zeggen. Raar hoor, ik weet het. En ik weet ook dat mensen je echt geen slechte moeder vinden als je je kindje voor een middagje naar een kdv brengt zodat je zelf even ongestroord sint inkopen kan doen (ik noem maar iets) Ik hoop echt dat dit gevoel nog gaat slijten bij mij. Zijn er meer mama's die dit hebben? Of vinden jullie het al heel normaal dat jullie kindje naar het kdv gaat? Ik hoop dat dat bij mij ook snel komt.
Zo, Tessa slaapt en ik ga hier ff ruimen. Nog wat kado's inpakken enzo en de vaat wegruimen. Tot later.
Op de dagen dat ik moet werken, heb ik totaal geen moeite meer om Tess op het kdv achter te laten. Ben wel altijd erg blij haar weer op te halen. Maar als ik (zoals ik de vakantie) haar daar ook een dag breng, om zelf te gaan winkelen.....ja, daar heb ik moeite mee. Voel me dan ook schuldig en durf het bijna niet aan mensen te vertellen. Ik weet dat ik haar er niet tekort mee doe....maar toch....
Dus jij toch ook suus. Dat niet aan mensen durven vertellen heb ik ook. Ik praat het dan gelijk goed door er snel achteraan te zeggen: "Ze vind het het zooooo leuk en het is goed voor haar. Ze leert andere kindjes kennen, speelgoed delen enz enz. En ze begint gelijk te stralen als ze de vaste leidster ziet" Toch erg eigenlijk. Weet heus wel dat niemand mij daar om zal veroordelen als slecht moeder... Nu echt aan de slag!
\/ M'n tas is binnen! En hij is echt SUPER GAAF! Maja, die van jou ook al? Zal zo ff foto maken. Nee, doe ik niet, nu eerst overeind.
thirza; fijn dat je redelijk positief nieuws gekregen hebt. Ga duimen dat alles helemaal goed komt. dees snap het zo, die gevoelens van de eerste keer wegbrengen komen weer helemaal boven. kdv; als ik werk en ilse is gewoon lekker gezellig en goed heb ik (ja ikke ) er geen moeite meer mee dat ze daar is. Wel heb ik een contract zonder schoolvakanties en woensdag middag omdat ik het gewoon niet over mijn hart kan verkrijgen om haar als ik vrij ben daar te laten. Vind dat ze het beste af is bij mij als ik niet werk Dus ja, heb er ook last van.
Zo, even sint inkopen gedaan. En nee, mijn tas is nog niet binnen bones.. Maar de post is ook nog niet geweest. kdv: Lune gaat dus ook op maandag en ik ben thuis. Ik voelde me in het begin vreselijk schuldig maar nu niet meer. Lne vindt het er geweldig en daarom vind ik het prima. Ik weet ook dat ik straks ga werken en dat ze daarom nu ook al gaat, haal haar er nu niet meer af. Dees, is ook wennen, helemaal de 1e keer. Maar hij vindt het zeker weten super leuk daar. Ben je nog nerveus? Sizzel, goed nieuws van Nora! Spannend zo'n proef hoorapparaatje.. Wen, hoe is het met vincent?
Ben foto's aan het uploaden. Haha. Er zitten nog een paar geweldige bij! Maja, je tasje zal misschien vandaag wel bij de post zitten. Heb je wel een mail dat hij is verzonden?
Ik zag het Maja... Gaaf zeg dat jij de spits af mag bijten. Al ideetjes voor haar verjaardag? Jullie hadden het er laatst hier over dat het misschien wat ongastvrij stond op de manier zoals jullie het wilden doen, maar dat vind ik echt niet hoor. Ik ben precies zo. Tessa is op zaterdag jarig. Ze kunnen overdag komen en ook die dag. Ik doe een kinder verjaardag niet 's avonds. Vind dat onzin. Het feestvarken zelf ligt dan al op bed. En ook kado's vragen die jij (lune dan) graag wil hebben. Doen wij ook. Ik wil degelijk houten educatief speelgoed, waar een evt. volgend kindje ook nog wat aan heeft. Als het te duur is betaal je het maar met elkaar toch? Beter dan al dat goedkope plastic rommel waar je er al 3 van in de kast hebt staan. Vind het eigenlijk wel leuk dat Tessa als 1 van de laatste hier jarig is. Kan ik ideetjes opdoen van jullie over taarten, slingers en traktaties enzo.