Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wat een gaaf gedicht mom!

Wen: Ja, het was voor het eerst dat ze komkommer at. En ze vond het volgens mij niet zo lekker. Nu was ze ook niet zo in haar hum toen, en dan wil ze vaak niet eten. Ik probeer het gewoon af en toe.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Mijn gedachte van de dag:

Wij leren onze kinderen wat we geleerd hebben. Zij leren ons wat we verleerd zijn: eenvoud, gulheid, spontaniteit, eerlijkheid en verwondering.

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik ga slapen. In de hoop dat Tessa me dat de hele nacht laat doen... Duimen jullie mee?
    Truste

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh,

En weer een dichtwonder in ons midden :D Geweldig mom!

Bones, mooie gedachte en ik heb in mijn slaap voor je geduimd. (denk ik)
    Ben benieuwd hoe het gegaan is vannacht.

Lune is erg onrustig geweest vannacht, ben er een paar keer heengeweest. En er was dan niks aan de hand, tenminste.. Normaal ga ik erheen omdat ze bijv. haar speen kwijt is. Nu dus niet. Dus dan maar een aai over dr bol en weer weg. Ze is ook snotterig dus heeft daar misschien ook wel mee te maken. Of ze heeft nog een trauma van sinterklaas gister :)
    Ze zit nu lief te spelen met haar trommeltje en vraagt nog niet om de fles, nou dan wachten we nog even.
    Hoop dat ze straks nog even wil pitten, doe ik mee. Sowieso dat ze een beetje te genieten is vandaag, jeroen is laat thuis en dan wordt het zo'n lange dag.. Nou, ik ga uit van een vrolijk kind! Wat je uitzendt, krijg je terug, toch? :D Haha, ze vindt haar trommeltje geweldig, zo leuk om te zien.

Ben benieuwd hoe het met Erik is Thirza? En met jou en Aaron? Hebben jullie een beetje geslapen vannacht? Kan me goed voorstellen dat je dan gaat liggen malen en extra verdrietig wordt namelijk.
    Dikke knuffel voor jullie!

Was ook nog vergeten te reageren op Wen over vincent. Fijn dat hij weer wat beter is! Dus toch een virus ws?

Fijne dag iedereen en tot later!
    (jeroen heeft me trouwens niet meer gemasseerd, hij had zelf ook last van zijn nek zei hij :( mietje..)

Doeg! X

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    piet zat eens te denken wat hij jou dit jaar zou schenken.

dit is mijn bijdrage :) :) :) :) :)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Debie.. Hulde! Ik kan niet anders zeggen..
    :)

7. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mogguh, ben ik ook weer.

Dank je Mom2be maar dat ik gevoelens heb voor een ander wil niet zeggen dat ik het met Olaf opgeef. Olaf weet dat hij hard zijn best zal moeten doen en dat doet hij soms ook wel. De dingen die nu misgaan is ook iets wat al 10 jaar zich aan het opbouwen is. Och ja, we waren vorige week 10 jaar samen en zijn het beiden vergeten :oops: . We hebben inderdaad veel meegemaakt samen en dan niet alleen het verlies van Thijs*. Het ene stel trekt daardoor meer naar elkaar toe, het andere juist niet. We zijn beiden erg veranderd en in die verandering ben ik meer voor mezelf op gaan komen. Ik verander nog steeds heel erg en in een best rap tempo. Olaf is daar bang voor, dat merk ik aan alles. Ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat ik mijn hele verdere leven bij hem zal blijven maar ik zeg ook niet dat dat niet zo zal zijn. Het hangt vooral af van mijn verdere ontwikkeling en van zijn gedrag. Hij weet dat hij ook wat zal moeten veranderen en doet daar zijn best ook voor hoor maar hij vergeet het ook vaak. Ik ben met Yvonne daar ook mee bezig, uitspitten waar ik die gevoelens voor Olaf heb zitten en of ze weer goed aan te wakkeren zijn. Neemt trouwens niet weg dat ik wel van hem hou, heel veel zelfs maar met zijn streken brokkelt daar ook steeds een klein stukje af en dat weet hij. Met wat we hebben meegemaakt zullen we wat harder moeten knokken dan het gemiddelde stel misschien maar met wat wil redden we dat wel. Ik wil wel, Olaf ook maar beiden kakken weleens wat in. Gelukkig ben ik wel pittig genoeg om ons regelmatig een schop onder de kont te geven en er weer aan te werken. Doe ik dat niet dan is het inderdaad over want Olaf zal er nooit zelf over beginnen en het gewoon dood laten bloeien.

Zo, poeh, serieus meteen op de vroege morgen....

Luuk heeft aardig gespookt vannacht. Om 1.50 huilde hij maar aan het huiltje hoorde ik dat hij wellicht droomde en inderdaad, hij was zo weer stil. Ik heb dat als kind ook vaak zo gedaan dus herkende het meteen. Rond 4.30 huilde hij weer en Olaf ging eruit (ik sliep zo vast dat ik het later hoorde). We hebben zo'n Nubyfles op de slaapkamer gaan dus ik riep: geef hem maar een slokje en leg hem maar neer, speentje en slapen. Maar de dop zat niet goed op de fles en hij had niks binnengekregen maar alles lag op de grond. Logisch dat hij niet meer wilde slapen. Ik ben maar naar beneden gegaan om een fles te maken en daarna heeft hij nog geslapen (en ik ook) tot half 8. Hij heeft nu net fruit op en speelt in de box.

Mijn boobs voelen trouwens weer erg leeg aan dus het is finito denk ik. Vandaag nog even de lk bellen of ik nog dingen moet doen of vooral niet moet doen. Iets sneller dan ik wilde maar ik heb er vrede mee en Luuk ook merk ik. Hij drinkt nu veel relaxter dan aan de borst.

Straks even stofzuigen en dweilen hier maar eerst eens een ontbijtje maken. Ook maar wat opruimen want morgen komen de schoonouders dus dan wil ik het een beetje netjes hebben.

Ik spiek hier regelmatig wel even hoor, zeker om te zien hoe het nu met Erik is.

Latersssss

8. 40plusmama

Trouwens, even een vraag. Luuk is dus nu van de bv af maar ik verving 1 voeding door yoghurt. Ik heb de vraag ook bij het bv topic gesteld maar moet ik dat blijven doen of ga ik die vervangen voor melk? En moet ik een heel nieuw schema gaan maken? Een echt schema was er niet omdat ik voedde op verzoek maar nu is het dit:

Rond 6 uur is hij wakker -> fles (180 +6 scheppen Nutrilon3)
    8 uur fruit
    10 uur beker yoghurt
    13 uur brood met water of thee
    15 uur fles melk
    17 uur warme hap
    19 uur fles melk

Veranderen of zo laten?

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dees, hoe voelt dat nou? Het lijkt me zo raar en zo definitief ook. Luuk heeft er iig vrede mee en dat is fijn denk ik.
    Wel mooi dat je lijf zich zo snel aanpast. Als je met stuwing moet lopen is ook niks.
    Ik denk dat je voor je schema beter de FV mama's kan vragen, maar ik heb mijn oog er over laten gaan en ik vind het er prima uit zien toch?
    MAar nogmaals, van mij moet je niet veel verwachten wat schema's betreft.

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    GOEDENMORGEN MEIDEN

FF hyves lezen! ;)

11. 40plusmama

Inderdaad voelt het raar maar ook goed zo. Ik had langer willen geven maar Luuk en mijn boobs beslisten anders. Ik ben nu ook niet meer verdrietig eerlijk gezegd.

Ik wil me nog niet meteen bij de fv aansluiten, ergens voelt dat nog vreemd. Ik heb het bij bv gevraagd en hier en wacht de antwoorden hier af. Lukt dat niet kan ik altijd daar nog vragen.

Kleine stapjes :)

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Debie: ik vind je dichtkunst op de vroege morgen geweldig! Zulke goed gevormde zinnen ook! ;)

Goedemorgen btw!

Maja het duimen heeft toch wel iets geholpen. Ietsje maar...
    Om half 1 werd ze wakker en was het brullen. Er is dan echt niks aan de hand, maar ze wil er gewoon uit. En tja, dan ben ik even een slecht moeder, maar dat mag niet om half 1 's nachts. En ik wil ze afleren dat als ze huilt dat ze er dan wel uit mag. Ik ben naar haar toe gegaan, kusje, speentje, aaitje en goed leggen en weg.
    Ze heeft 13 min keihard liggen huilen.
    Ik lag met een kussen op m'n hoofd om het niet te horen. (peter sliep lekker door met z'n doppen in :rolleyes: ). Na die 13 minuten hield ik het echt niet meer. Ze klonk zo vreselijk overstuur... Ik ben naar haar toe gegaan en ze zat overeind uit alle macht te brullen. Dikke tranen...
    Ik vond het zooo zielig... Ik heb ze mee genomen naar mijn bed. Daar heeft ze gedronken en heb ze weer terug gelegd. Toen heeft ze nog een kwartier liggen mopperen, en ook daar heb ik niet op gereageerd. Ze is uiteindelijk in slaap gevallen tot half 7.
    Ze heeft duidelijk verlatings angst. Als ik haar in haar bedje leg, dan gaat het nog wel, maar zodra ik dan weg loop... En als ik bij haar blijf staan tot ze in slaap valt werkt ook niet. Ze blijft dan wakker.
    M'n accu is leeg dus ik ga snel posten.
    Tot later

13. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Hoi Dees... ik ben met 7,5 mnd overgestapt op FV en liep toen tegen hetzelfde aan als jij nu... uiteindelijk is dit nu ons schema:

08:00 papfles 180 cc
    10:00 fruit
    12:00 boterham
    15:00 fles 120 cc
    17:00 warme hap + joghurt
    19:30 fles 210 cc

Is dus eigenlijk net als die van jou, alleen de joghurt doen wij bij avondeten... ik denk dat je 'm prima zo kunt houden...

14. 40plusmama

En papfles, welke pap neem je dan? Biobim moet hij niet en de 1-2-3 speen vindt hij ook niks.

Poeh Boontje, heftig nachtje weer dus :(

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Fenne krijgt de Bambix 8 mnd... doe een fles met 180 cc water, 6 maatschepjes melk en 6 maatschepjes pap... dan de 123speen er op en ze drinkt uit de stand 1... gaat hier prima...

16. 40plusmama

Oke, dan maar eens kijken of ik hem 's morgens pap kan geven. Thnx!

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Krijgt Fenne die pap uit een fles? Das wel makkelijk, lukt Lune niet. Ik geef haar een bordje pap, ze vindt het heerlijk! Is de enige maaltijd die er echt goed in gaat.

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    welcome Dees... ;)

wat heb ik verder gelezen... was tussendoor even druk op MSN en met hyves lezen, dus de uitdaging is: wat heb ik nog opgeslagen in mijn duffe hersens?

Mom2be kan fantastisch dichten, heb echt genoten van je gedicht!

Boney... vervelend dat Tessa zo verdrietig is 's nachts... hoop dat ze er snel overheen is en weer lekker gaat doorslapen...

pfff... dat was het! :oops:

Hier een meisje die maar niet wakker wil worden. Ze is na de fles van 08:00 uur weer gaan slapen... ik was klaarwakker en dus opgestaan, Vin volgde 10 minuten laten en madammeke slaapt uit! :)

19. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ja, ik snap niet hoe het kan dat sommige de pap niet door de fles heen krijgen, wat doe ik dan zo anders? Want met 6 maatschepjes melk en 6 maatschepjes pap op 180 cc water is het echt nog heel dun en makkelijk door de fles te krijgen, zelfs op stand 1, weet zeker dat andere beebjes het ook zo kunnen drinken... hoe kan dat nou? :(

20. 40plusmama

Luuk is trouwens snipverkouden. Grote groene bellen steeds uit zijn neus en dan ook nog eens tandjes die doorkomen. Hij ziet er niet uit momenteel. Ik smeer elke ochtend en avond met Luuf en hij krijgt Chamodent, meer kan ik niet doen denk ik?

Deel Deze Pagina