Sneu Dees... denk dat je idd niet meer kunt doen... hier bestaat de trucendoos ook uit luuf en chamondent
Wen, geen idee haha! Misschien drinkt Fenne wat sneller (of Lune langzamer) en wordt het aan het eind te dik? Moet zeggen dat Lune sowieso niet dol is op een fles. Zo gauw de ergste honger gestild is ramt ze de fles weg Dus ik geef maar vanaf een lepeltje, wordt het dus wel dikke pap maar ze vindt het heel jammie Dees, ui onder het bed helpt hier altijd goed tegen verkoudheid. Ik doe dit 's nachts altijd als Lune verkouden is. Doe jij toch ook? Gaat toch naar pizza ruiken..?
Hier ook groene snottebellen, maar ze heeft er geen last van en haar neus zit niet dicht. Alleen zo'n smerig gezicht... En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan kinderen met een groene snotneus. Wen, Tessa krijgt geen pap, maar ik heb het wel eens geprobeerd en hier ging het uit een 123 speen ook prima. Hyves gelezen...
Ik doe inderdaad ook een ui onder zijn bed (jaja, pizzalucht ). Zijn neusje zit ook niet dicht maar bij elke uitademing zie je zo'n groene bel komen als hij drinkt, blegh. Afvegen is een ramp trouwens. Hij slaapt nu dus ik ga even de boel hier stofzuigen en dweilen.
Good morning! Hier lekker geslapen. Om uurtje of 3 huilde Elena.. in mijn slaap dacht ik dat dat op de ochtend was, dan haal ik haar leg haar nog even bij mij in bed zodat ik rustig wakker kan worden. Had ik vannacht niet gedaan, maar ik dacht van wel. En toen dacht ik half slaperig dat ze onder bij onze voeten onder de deken was beland. Dus ik schrok half wakker en met mijn hand om mij heen voelen waar Elena toch is... om tot de conclusie te komen dat ze gewoon in haar bedje lag Verder heb ik gedroomd dat een vriend van ons zwanger was Nou ja.. en nog wat rare dingen, maar verder gaat het goed hoor. Dees.. ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt vind dat je een mooi open en eerlijk antwoord hebt gegeven, en dat op de vroege ochtend. Relaties zijn hard werken he... je hebt nu zoveel om aan te werken, en dan werk je ook nog eens (letterlijk) daar ook nog gezeik.. ik heb veel respect voor je voor waar je nu staat. Je houdt jezelf toch maar mooi op de been. Nu die borstvoeding afgebouwt, ok niet compleet vrijwillig, maar wel goed van je. Schema lijkt hier aardig hetzelfde, prima dus. En tja, ik denk dat of yoghurt of flesvoeding niet zo gek veel uit maakt. Wat hier trouwens wel eens helpt bij een relatie dip (maar dat moet maar net kunnen natuurlijk) is samen weg, gewoon minimaal 1 week, liefst 2. Waar je niks moet. Dan komen we vaak weer tot elkaar, zeg maar . Groetjes! Boney.. klinkt echt als of Tessa de aandacht gewoon lekker vindt. Heb hier precies hetzelfde gehad. Dat is geen verlatingsangst.. gekkie. Ze moet gewoon leren hoe het werkt en dat mama haar niet altijd uit bed haalt. Elena snapte m naar 3 nachten als volgt: als we naar haar toe gingen: niet praten, licht uit laten (op de gang deed ik m aan), snot afvegen, rustig neerleggen, soms vasthouden als ze rustig lag dan aaien over rugje/ hoofd en weglopen. De 1e nacht deed ik dit om de 5 min. De 2e nacht om de 7 - 10min. De 3e nacht om de 10-15 min. Zo leert ze zelf in slaap te vallen en ze moet even doorkrijgen dat ze niet wordt opgepakt of voeding krijgt. Ze kunnen nu prima zonder. Eerste nacht was vreselijk (deed hysterisch raar).2e nacht ging ze al in de tuk houding liggen als ik binnenkwam.. en bleef ze lief liggen tot ik weg ging. Toen had ik zelf zoiets van: ok... dus je wil alleen slapen als ik er ben, dat kan niet dame. De 1e nacht duurde het een uur + 15 min, 2e nacht ook, 3e nacht sliep ze al gauw verder. Ik merk het nu nog steeds: Elena houdt van aandacht. Laatst waren we er op de avond in getrapt, haar er een paar keer uit gehaald met als gevolg dat ze de avonden er na ook liep te klooien... nu op de avond weer haar geleerd te moeten slapen.. dat werkt. Ze is echt leerbaar nu, wie weet Tessa ook. Ik kan je zeggen.. ik slaap zoveel beter en ik voel me eindelijk weer eens de 'oude'. Ik gun je dat van harte. Ik hang dit hele verhaal op in de hoop dat je er wat aan hebt. Papfles.. hier een sneetje gemaakt in de spenen anders krijgt ze t niet weg.. weet ook niet waarom maar t werkt wel zo. Wen.. thanks for the complements... en ha, ha die fenne toch wat een slaapkop. Maja.. wat ben je toch altijd gezellig vrolijk. (Behalve gister bedenk ik me nu... weet je nog waar dat aan lag? Nu beter?)
Dank je mom2be. We hebben een weekje weg geboekt dus dat komt helemaal goed. We vertrekken op de verjaardag van Luuk voor een midweek naar Centerparcs Ooh, hij is wakker, kga hem maar weer halen. Net klaar met dweilen, tis helaas nog niet droog maar zo te horen wil Luuk daar ook niet op wachten
Mom, thanks voor je tips. Ik wil idd blijven volhouden. Maar het rare is dat als we haar om half 8 's avonds in bed leggen, ze gelijk gaat slapen. Dan is er helemaal niks aan de hand. Dat is toch raar? Maar ik vind het zo moeilijk waar de grens dan ligt. Ze wil er uit gehaald worden. Dus doe ik dat na 5 min. dan heeft ze haar zin. Doe ik dat na 20 min huilen, dan heeft ze haar zin ook. Als ze echt helemaal overstuur is, dan kan ik haar gewoon echt niet laten liggen en laten huilen. Vind het een beetje moeilijk waar ik goed aan doe, snap je? We doen al geen licht aan, proberen zo min mogelijk op haar te reageren en geen oogcontact te maken.
Oh ja, joma.. moet ik nieuwsgierig worden? Want ik heb geen hyves.... dus als het een groot bericht is zeg maar zou ik het wel tof vinden als je het me wilt pb-en, kan ik toch beetje meedoen zeg maar. Ja sorry, maar hyves gaat bij mij echt niet werken, dit kost me al veel moeite. Vandaar. Oh ja, soort functioneringsgesprek gehad en mijn baas wil mij (+ mijn andere collega) soort van teamleider maken.. hoe leuk is dat!
Ik denk dat je het heel goed doet Boney, echt! Ze zitten nu ook in een fase van uitproberen en kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ik merk het bij Luuk ook aan alles. Ze hoeven ook niet helemaal overstuur te raken, laat ik Luuk ook niet maar ze moeten wel leren waar de grenzen liggen. Dat is geen makkelijke les voor de kleine maar ook niet voor mama want ja, waar ligt die grens he. Ik denk dat het beste is dat je op je gevoel werkt, instinctief weet je wat goed is en wat je moet doen. Het is alleen vaak de twijfel bij jezelf die maakt dat je het niet meer weet. Ooh wat kan ik het anderen toch leuk vertellen en wat ben ik zelf toch eigenlijk een onzekere mama.....
Ooooooooooooooooh vet relaxed, centerparks! Heeeeeeeeerlijk.. ik zou het niet moeten zijn.. gezien de omstandigheden, maar ben stiekem toch een beetje jaloers. Hier moet ik namelijk hemel en aarde bewegen om manlief uberhaupt het huis uit te krijgen! Boney ik snap je helemaal.. heb er zelf ook veel last mee gehad.. totdat we echt door hebben gepakt. Was nodig, want we waren allebei compleet opgebrand. Toen het eenmaal werkte dacht ik: shit zeg, dit hadden we eerder moeten doen! Maar die nacht zelf, vooral de 1e nacht, oooooh wat vond ik dat moeilijk! Tussendoor forummen hielp... ik heb me er zoveel mogelijk op ingesteld vantevoren dat het 3 nachten moeilijk zou worden. En hier ook: 's avonds gewoon slapen, 's nachts er uit willen tot het hysterische aan toe. Achteraf bleek het van haar toch een soort afdwingen te zijn. Nu herken ik het ook in andere dingen... zo werd ze vanmorgen heel boos, omdat ze het hapje brood op de vork niet zelf in haar mond mocht doen... hi, hi.. wat een draak! He.. ik heb een idee.. maar daarvoor heb ik je e-mail even nodig... beetje geheimzinnig, maar je zal dan zien waarom Ok, nou moet ik echt aan de gang, want anders dan is mijn tijd weer voorbij en is moppie wakker en ik heb weer zooooooovvvvvvveeeeeeeeeeeeeelll te doen!
Ik was ff ERIC nieuws aan het checken... verder alles bijgelezen maar kansloze energie weer.... papfles hier ook niet.. krijg t niet door de juiste speen heen.. misschien de aventfles s proberen...ga ik straks doen, horen jullie het straks.. @Dees.. finito bv.. pffff wat een mijlpaal.. fijn dat je er vrede mee hebt...je hebt er voor geknokt zeg...knap hoor..en het relatieverhaal.. jullie hebben eigenlijk alles al gezegd..en je weet ook wel hoe en wat...staat duidelijk omschreven...KNUFF @Maja.. vrolijke guiterd..heerlijk.... @Bones.. onrustige Tessa..hoop dat ze snel jouw ritme weer aanhaalt.... ik ga een kansloze poging doen om hier wat te poetsen...zal wel niks van komen vandaag.... Tot straks....