Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Das waar Sizzel, met een kolf komt er altijd iets minder dan dat ze drinken.

Tessa trapt zich ook bloot. Ik leg ze vaak in een badcape in bed en daar de dekens over. Ze slaapt dan stukken beter.
    Ze heeft soms beetje last van krampjes. Niet zo erg dat ze moet huilen, maar ligt wel met haar beentjes te trappen en te kreunen.
    Ik wil ook een slaapzakje halen. En dan 1 met armpjes.

Zijn de handen van jullie beebs ook zo koud als ze liggen te slapen? Ze ligt dan op haar rug met handjes naast hoofdje.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    hihi een slaapzak met armpjes...
    Ik bedoel natuurlijk mouwtjes... :oops:

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier slaapt ze in een romper met lange mouwen, een pyjama (?) lange mouwen, een slaapzak, een dikke maar wel mouwen eraf gehaald, das niets. En dan onder een deken, en zelfs nu trapt ze die er wel eens af.

4. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    :) :) :) Ik snapte 'm! hihi

Nora's handjes zijn dan ook zo koud ja... Vind het zo zielig, maar ze heeft er zelf geen last van! mag ook zei de kraamverzorgster hier al! In het nekje kun je de ware temp het beste voelen begreep ik! en ondertemp heeft ze nooit!

5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Nora slaapt in een gewoon rompertje met een pyama'tje en dan onder een dekentje en lakentje en ze slaapt prima!

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ben zo blij dat ik 's nachts niet meer hoef te voeden, ben zo trots dat ze gewoon 10 uur lang slaapt. heerlijk

7. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Kan ik me helemaal voorstellen...
    (*sizzel is jaloers...*) :)

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    kga ff een kop koffie drinken!

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maar goed, wist dus niet hoelang je rond de 8 voedingen moest zitten, maar dan zal dit wel goed zijn, bedankt.

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    zo even wat bijgelezen..

Nog een tip (wel wat zweverig, maar hier werkte het wel bij jur en ook bij lisa)...

Het bedje/wiegje verplaatsen.. Het cb in zwolle wees me er bij jurian op dat door aardstralen de beebs nog al eens onrustig werden..
    Wij hebben toen zijn bedje.. die schuin in zijn kamer stond recht tegen de muur gezet.. werkte niet..toen tegen andere muur.. en ja hoor. hij ging snachts toen beter slapen... later ook overdag, maar dat kan net zo goed met de leeftijd te maken hebben gehad..
    Bij lisa in hattem hadden we (zie foto's album) net als bij marijn het bedje schuin in de kamer staan.. beide sliepen er niet lekker in .. Bij marijn heb ik de 3e dag het bedje weer tegen de muur gezet.. en ja hoor.. hij slaapt prima in bed.

Of het waar is of niet weet ik ook niet hoor, maar ik vond hhet in ieder geval het proberen waard.. bij een huilende beeb doe je alles om m te helpen toch? Ik ben erg nuchter wat dat soort dingen betreft, maar wilde het jullie toch ff meegeven..

Baad het niet, dan schaad het ook niet toch?

Ik leg Marijn ook met doek omgewikkeld (badcape) en dan dekentje over.. snachts een slaapzakje anders kruipt ie naar boven...

Ook koude handjes hier...als ie slaapt..

voedingen.. nog steeds 6 (incl nacht) maar alleen fv.. 140 water 4,5 schep op aanraden van cb.. werkt wel geloof ik..heb sinds vandaag het idee dat ie wel meer wil.. is veel wakker, maar niet vervelend...maar kan ook door overgang zh/naar huis komen...

euh...

Dees.. Jurian sliep ook snachts wel goed/redelijk, maar overdag ook snel na de voeding weer wakker.. (hij had wel veeel krampjes hoor dus pijn) erg frustrerend..niets hielp, maar strak bakeren liet m wel dieper slapen de uurtjes die hij sliep zodat hij wel iets rustiger leek op de tijden dat hij wakker was.. minder geirriteerd omdat hijeigenlijk doodmoe was... maar meer slapen deed hij er niet echt van...

11. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meiden,

ik wilde even laten weten dat alles goed met ons gaat. ik heb het alleen heel erg druk met dylan, werken, huishouden enz... ik heb bijna geen tijd meer voor mijn eigen man :oops: . ik zal proberen als ik tijd heb hier mee te kletsen maar ik moet eerst weet ff mijn ritme vinden omdat ik pas 1 1/2 week weer aan het werk ben.

een dikke knuffel voor jullie allemaal.

liefs kikkert en dylan

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Och, mijn meissie heeft zo'n last van krampen, wat zielig zeg. De cinababy helpt telkens maar even, ze is echt aan het worstelen.
    Dat met die aardstralen heb ik ook al eens gehoord. Maar ik ben ook zo vreselijk nuchter en kan daar weinig mee. Daarbij....als dat de oorzaak was, dan zou ze in de box beneden heerlijk moeten slapen en dat is niet zo.

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Tess slaapt 's avonds en 's nachts direct na de voeding in en als ze huilt is dat vrijwel altijd overdag. En bij Tess gaat het net zo als bij Jurian...ze slaapt door het inbakeren niet meer, maar wel vaster (en ook wel langer, denk ik).

Logisch Kikkert, dat zal even duren voordat je weer in het ritme bent. Zal hier over 5 weken ook wel zo zijn, dan ben ik hier ook minder te vinden. Fijn dat alles goed met jullie gaat. Dikke knuffel!

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Dat van dat slapen in de box heb ik toen ook gezegd tegen het cb.. dan zou het daar dan toch goed moeten gaan, maar volgens cb hebben ze daar teveel prikkels van kleuren en geluid..

Maar idd hier ook erg nuchter hoor.. ik weet niet of het echt geholpen heeft, maar toen het bedje ergens anders stond ging het echt beter.. misschien was die muur gewoon mooier...hihhi ;)

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Begrijp het helemaal hoor Kikkert, vind het al lang knap dat je al weer aan het werk bent!

Ik geloof wel in die aardstralen enzo... ben ook vrij nuchter, maar geloof zeker dat er meer is dan wij kunnen zien... ;)

Net voor de eerste keer gekolft... 125cc JOEHOE! :)
    Dus als Fenne zo wakker wordt, mag Vincent voor de eerste keer een flesje geven... ben benieuwd naar haar reactie hihi...

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @kikkert..dat ritme vinden kan ik nu al niet zonder werken erbij.. pfff ik heb respect voor je hoor dat je nu al weer aan t werk bent.. ook al is t misschien noodzaak, maar toch!

en wat suus al zegt.. als we straks allemaal weer aan t werk zijn zal het sowiezo voor iedereen wel weer wennen zijn..
    Rustig aan meis.. en dikke knuff voor jullie en Dylan!

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo goeiemiddag dames!
    Heerlijke nacht gehad hier! Rosalie heeft na dr badje en de voeding heerlijk geslapen tot half 8 :) (wintertijd dan he ;) )
    En Vincent kwam al om half 4 thuis vannacht en was niet eens dronken haha!
    Alleen dat uitslapen kon ik vergeten :( Na 20 x proberen em wakker te maken kreeg ik de opmerking "Waarom maak je mij wakker? Jij bent toch al wakker! :(" Maar ja, daarna nog ff lekker 2 uurtjes kunnen slapen.
    En toen stond me vader ineens aan de deur, die wilde Rosalie ook wel is een keertje wakker zien, dus die kwam ff 1,5 uur eerder dan gepland :)

Nou ik ga ff terug lezen!

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik red dat denk ik ook niet meer hoor! Ze komt 's ochtends 2x 's middags 1 of 2x en dan 's avonds 1 of 2x dus ik kom ergens tussen de 5 &7 uit. Soms zijn er wel dagen dat ze ineens wel weer ergens tussen de 8 en 10 x komt. Maar dag gebeurt niet heel vaak.

19. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Daar gaat ie dames, Fenne krijgt dr 1ste flesje!

Oh ze sabbelt even en begint me toch te krijsen! :confused:

20. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    oh ze gaat toch drinken... haha

Deel Deze Pagina