Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Zo vissie vissie is klaar ik ga eten!

Meiske ik woon circa 10 min in trein/bus van het centrum centrum van barcelona af.

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eet smakelijk Supermummy!

Cassie, ze zegt af en toe mama en papa en iets dat lijkt op aai. Maar als je zegt: zeg eens mama en ze heeft daar geen zin in, dan schudt ze hard haar hoofd :) En ze gaat alles aanwijzen. De hele dag wijst ze met haar vingertje. Favoriet deze dagen is de kerstboom :D (ik ben helemaal niet trots hoor, dat begrijpen jullie wel :D )

3. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Wow! Daar mag je trots op zijn! Dan smelt je toch helemaal weg!

Zoë is nu in de fase alles op de grond gooien en dan huilen als ik het niet pak, zo ver gaan haar communicatieve vaardigheden (wow, "dure" woorden voor mij ;) )

Ga Zoë even haar flesje geven ..., ze is zo lief vandaag, heerlijk aan het spelen, echt super :D

4. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    zo.. tis hier weer gezellig druk!

heb nora net eten gegeven en het meiske heeft gewoon gevreten.. niet normaal! ik had verse gekookte sperzieboontjes en aardappeltjes en champignons (gebakken) gemaakt.. nou echt.. dat ging erin als zoete koek.. toen het op was ging ze een poosje met haar mondje open zitten! whahaha.. voor herhaling vatbaar dus! (vandaag even vegetarisch gedaan..hihi)

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, dat was weer een strijd. Heb er nog 150cc in kunnen krijgen met heel wat geworstel....

Mys, jemig...da's ook niet niks. Jammer als schoonouders zo onattent kunnen reageren. Weet er helaas alles van.

Ik ga even was opvouwen en dan wachten op mannetje. Als hij thuis is, ga ik even snel boodschapjes doen.
    Moet zeggen dat het doorspuiten goed helpt, want mijn hoofd loopt aardig leeg met snot.
    Ik MOET vrijdag beter zijn, want dan is het stappen met vrienden. De ab-kuur is morgen klaar, dus ik kan dan mooi aan de zuip.

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    praten.. nou hier niets wat erop lijkt.. meer schreeuwen! haha en soms een beetje klanken oefenen.

suus.. tis ook allemaal heftig hoor.. je kunt er niets aan doen, niets aan veranderen en het moeilijkste.. je kunt het ook niet goed accepteren. Dat duurt een poosje.. knuffie voor jullie
    maar hoe voel je je nu? helpt de ab en het uitspuiten van het snot?

Mys... schoonouders...grrrrrrr...

7. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    oh suus.. lees net dat het dus beter gaat! haha

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Meiske, dat wijzen ja, oooh da's zo schattig! Doet Tess sinds kort ook en ze zegt dan "die die". En idd meestal naar de kerstman of andere spullen waar ze NIET mee mag spelen, slimpie.
    Maar ze zegt zelfs al OMA, die is snel zeg. Wordt ws zo'n kwebbeltante later. Zou vast plakband kopen....ha ha ha.

En Cassie, Zoe is ook heerlijk duidelijk. Mama begrijpt het en daar gaat het om. Wordt jij af en toe niet horensdol van het spelletje "weggooien en mama pakt het wel"? Ik namelijk wel, heb laatst een rammelaar vastgemaakt aan haar pols. Kwaad dat ze was joh, want dan lukt het weggooien niet meer.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ha ha ha Siz, las je gedachten al.
    Ja, loopt aardig leeg....maar da's de bedoeling ook. Af en toe lijkt het net of een stukje hersens erbij mee komt....glapje....

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Sarah slaapt al 2,5 uur, niet normaal toch. Is even wakker geweest maar begon te huilen en is toen weer in slaap gevallen. Maken jullie jullie kindjes wel eens wakker?

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ja, 's avonds als ze niet voor half 6 wakker wordt. Anders is de tijd van eten en wassen enorm kort, voordat ze weer naar bed moet.
    Maar ken het hoor Anouk, af en toe slaapt Tess ook zolang en zit ik ook in dubio.
    Kom je goed uit vanavond als je haar later uit bed haalt?

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ff vlug, moet zo weg. heb een foeilelijke rok aan, maar alle leuke pas ik niet, moet gewoon echt 10 kilo af, echt eens wat aan gaan doen.

Ilse is weer goedgekeurd, ze weegt 7760 gram en is 74-75 cm. Prikken was even auw en verder niets, nu lekker aan het spelen.

meiden fijne avond

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Nee, Sarah eet om 17.00 uur. Vind het altijd wel lastig, ze zal het wel nodig hebben (is naar kdv geweest en heeft heel veel gespeelt en is 3 uur wakker geweest). Meestal slaapt ze nog even van 18.00 tot 19.30 dus misschien slaat ze dat vandaag even over. Geen idee, ga dadelijk even kijken. Als ze meteen wakker wordt als ik de deur open maak is het prima anders slaapt ze gewoon door alles heen, geen probleem. Kan zo stofzuigen op haar kamertje, krijg geen reactie dan.

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Echt lelijk? Of valt het mee, maar baal je gewoon dat je niet in die andere past?
    Wat had je vanavond dan Debie? Heb ik even gemist, denk ik.

15. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    we haden het pas over lekkere gerechten voor de kids.. zie hieronder..

Visfilet met courgette en komkommer (voor 4 porties):

150 g (graatvrije, diepvries)visfilet, 2 aardappelen (circa 200g), ½ kleine courgette of ¼ komkommer.

Vis enigszins laten ontdooien. Alles klein maken, zaadlijsten verwijderen en koken in een bodempje water.Pureren en opdienen. Ingevroren 2 maand houdbaar.

Visfilet met tomaat, venkel en rijst (voor 4 porties):

150 g visfilet, 1 grote tomaat, 200 g schoongemaakte venkel, 6 eetl gekookte witte rijst.

Vis enigszins laten ontdooien, tomaat ontvellen, venkel schoonmaken en in repen snijden.

Tomaat en venkel in 15 minuten gaar koken, laatste 5 minuten de stukjes vis en rijst toevoegen. Pureren en opdienen. Ingevroren 2 maanden houdbaar.

Kipgehakt met wortel en aardappel (voor 4 porties):

12-15 worteltjes (circa 200 g), 2-3 aardappelen (circa 200 g), 100g kippengehakt, 1-2 eetl opvolg of volle melk.

Alles in een pannetje aan de kook brengen en in circa 20 minuten gaar en zacht koken.

Pureren en opdienen. Ingevroren 2 maand houdbaar.

Kipfilet met macaroni en tomaat (voor 6 porties):

150 g kipfilet, 100 g macaroni, 4 tomaten (ca 300g).

Kipfilet met de macaroni in ruim kokend water in circa 10 minuten gaar koken. Tomaten ontvellen, zaden en zaadlijsten verwijderen en in stukjes snijden. Kook de stukjes tomaat in circa 4 minuten gaar en zacht.

Alles pureren of goed fijn prakken. Ingevroren 2 maand houdbaar.

Fricandeau met wortel, appel en spaghetti (voor 4 porties):

100 g worteltjes, 150 g magere varkens of kalfsfricandeau, 1 appel, 70 g gekookte spaghetti.

Worteltjes schrappen, wassen en in plakjes snijden. In circa 15 minuten met het vlees in een bodempje water gaarkoken. Appel schillen, klokhuis verwijderen en in kleine stukjes snijden. Pureer de gekookte wortel, het vlees, de appel en de gekookte spaghetti met de staafmixer. Is de massa te droog, voeg dan een eetlepel opvolgmelk toe. Warm de portie die je direct wilt gebruiken nog even door in de pan of in de magnetron (circa 1 minuut op vol vermogen).

Ingevroren 2 maand houdbaar

Variaties: neem courgette, tomaat of bloemkool in plaats van wortel.

Roerei met doperwtjes, rijst en tomaat (voor 1 portie, snelgerecht):

½ losgeklopt ei, 1 theel opvolgmelk, 5 g boter, 2 eetl doperwten (diepvries, pot of blik) 2 eetlepels gekookte witte rijst, 1 tomaat.

Meng het losgeklopte ei met de melk tot een luchtige massa. Laat het klontje boter smelten in de pan en laat het eimengsel al roerende bijna gaar, niet droog! worden. Roer de doperwtjes, de rijst en de ontvelde, van zaad en zaadlijsten ontdane, in stukjes gesneden, tomaat erdoor. Laat het mengsel goed doorwarmen en prak het fijn.

Tip: het is heel handig om altijd een aantal porties gekookte witte rijst en/of macaroni en/of spaghetti in je diepvriezer te hebben.

Bloemkool met aardappel en tartaar (voor 5 porties):

5 kleine aardappelen (ca 250 g) 300 g bloemkoolroosjes , 150 g tartaar.

Aardappel, bloemkool en tartaar in circa 15-20 min gaarkoken in een bodempje water. Pureren of fijnprakken en opdienen. Ingevroren circa 2-3 maand houdbaar.

Rijst met broccoli, champignons en kaas (voor 4 porties):

2 dl opvolgmelk, 3 dl water, 5-6 eetl witte rijst, 200 g broccoli, 50 g champignons, 4 eetlepels geraspte jonge kaas of 80 g smeerkaas.

Melk en water aan de kook brengen en de rijst toevoegen. Rijst gaar laten koken in circa 20 minuten, afgedekt op een lage warmtebron. Het vocht is dan bijna verdampt. Broccoli schoonmaken, schil de harde steel en snijd de roosjes en de steel heel klein. Champignons schoonmaken en in plakjes snijden. Broccoli en de champignons toevoegen aan de rijst en alles samen nog 6-8 minuten doorkoken. Op laatst kaas toevoegen en het mengsel pureren. Ingevroren 2 maand houdbaar.

Aardappel met witlof, tartaar en peer (voor 7 porties):
    2-3 aardappels, 1-2 struikjes witlof (ca 200g), 150 g tartaar, 1 rijpe handpeer

Ineke doet alles in de stomer en daar zit het dan zo’n 20 minuten in en dan vermengen.

Bruine bonen met tomaat, tartaar en appel (voor 7 porties):
    200 gram bruine bonen (gedroogde verwerken zoals op verpakking), 2 tomaten, 1 tartaartje en 2 appels.

Ineke doet alles in de stomer en daar zit het zo'n 20 minuten in en dan vermengen

Rijst met perziken:

Een lekker zoet, fris en gezond receptje voor je baby of dreumes.

1 eetlepel zilvervliesrijstvlokken,150 ml melk, 1 geschilde perzik zonder pit .

Schil en ontpit de perzik en snijd hem in stukjes. Laat de rijst en de melk op laag vuur in 5 minuten koken en dik worden. Laat de rijst dan 5 minuten sudderen. Voeg de stukjes perzik toe en pureer het geheel.

Visfilet met komkommer:

150 gram graatvrije visfilet, ¼ komkommer, ca 200 gr aardappelen

Controleer de ontdooide vis op graatjes en snijd hem in kleine stukjes. Snijd daarna de geschilde aardappelen in kleine stukjes, schil de komkommer en snijd hem dan in de lengte door en in kleine stukjes. Kook alle ingrediënten in 15-20 minuten gaar en pureer het geheel tot een smeuïge prak.

Sperziebonen met champignon, appel en gehakt (voor 2 porties) :
    10 sperziebonen, 20 à 30 gram gehakt, 1 grote aardappel, 1 appel, handje gesneden champignons.

Kook de boontjes en de stukjes aardappel. Rul het gehakt (zonder boter) en als het gehakt bruin is de champignons toevoegen. Kook de appel 1 à 2 minuten. Wanneer de bonen en de aardappelen gaar zijn, deze samen met de mix van gehakt en champignons en de gekookte appel mixen met de staafmixer tot een glad geheel.

Wortels met rijst en mandarijnensap:
    4 worteltjes, 1 à 2 handjes rijst, 1 appeltje.

Kook de worteltjes en de rijst en rasp de appel. Wanneer de rijst en de worteltjes gaar zijn, mixen met de gerapte appel. Giet er een beetje mandarijnensap overheen.

16. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ok... berichtje is wel heeeel lang geworden!

17. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    dit zijn trouwens gerechten vanaf 6 maanden..

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Anouk, dat lijkt me idd het beste....Even uitproberen of ze echt vast slaapt. Succes!

19. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ik ben ff een foto aan het up-loaden van nora en pappa.. zooo lief.. hihi..

maar ik haal m straks wel weer weg..

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hier issie..

*foto weg*

Deel Deze Pagina