Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goedenmiddag ben bij mijn pa op visite, maar ff tussendoor lees ff bij onze hyves!

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    had het wel even in de koelkast gezet (15 minuutjes ofzo) en daarna dus opgewarmd... dus mag niet nogmaals verwarmen begrijp ik... maar Fenne heeft alsnog de hele fles leeg gedronken (125cc)... Vincent is boven nog even rustig met haar gaan zitten en toen dronk ze alsnog alles en is gaan slapen! Wat is het toch een fijn kind! :)

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wen, da's toch hartstikke netjes voor de eerste keer!

Ik zal dan toch eens a.s. week het bedje anders neerzetten. Al heb ik niet veel opties i.v.m. de indeling van de kamer. Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat het wat uitmaakt. Maar idd baadt het niet dan schaad het niet.

Mevrouw is na een half uurtje jengelen als een blok in slaap gevallen en ligt nog steeds te slapen. Wij hebben net even een filmpje gekeken.

Ariel, ik laat ook nooit iemand Tess uit bed halen. Zeker niet bij Tess, want die is er enorm gevoelig voor. Maar ik was water aan het pakken voor het badje en toen ik de kamer in kwam had ze haar al in de armen. Dus ik zei: "laat haar maar even liggen, ben nog niet zover". Ze antwoorde: "oh nee joh, ik heb al 3 kinderen groot gebracht is geen moeite hoor." Pffff, hoezo plaat voor de kop. Nee, daarna heb ik toch echt de leiding genomen en haar niet meer af gegeven. Maar toen was het kwaad al geschied en mevrouw weer overprikkelt.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Nu ik ook aan de kolf & flesjes ben heb ik nog een vraagje hihi...

Hoe bewaren jullie de BV in de vriezer? Ik heb begrepen dat ik ijsblokzakjes handig is. Nu is 125 cc zo'n 9 ijsblokjes... ontdooien jullie dit door de ijsblokjes in een grotere fles in de koelkast te laten ontdooien en dan te verwarmen? Of meteen de ijsblokjes verwarmen?

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Mooie Foto's Dees! Echt lief!
    Ichtus: super dat Marijn weer thuis is! gelukkig!
    Wen: de klok ja! Dat wist ik gelukkig! Wel een gedoe met de voedingen ineens... Goed hoor dat ze toch de fles heeft leeg gedronken!
    boney: wat zielig voor je neefje zeg! arm ventje!

ik heb het zelfde gevoel hoor, over zwanger zijn. Ik mis het ook ontzettend... Maar ik weet het nog niet of we nog een kindje willen. Nou ik wil heeeel graag maar weet niet of het niet ego van mezelf is als dat kindje ook Mcadd blijkt te hebben...

Suus: Nou ja zeg lekker dan die tante! Arme tess! Dat mensen niet snappen dat baby's rust nodig hebben...

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wij na het eten ook weer... tis nog niet op... ik probeer het nu wel wat meer te spreiden, want elke dag bezoek heb ik geen zin meer in hoor...

veel plezier straks!

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik bewaar het ook in ijblokzakjes. Ligt er een beetje aan welke zakjes je hebt, maar bij mij is 1 blokje zo'n 10 cc.
    Als ik het niet direct nodig heb en er aan denk om het uit te halen doe ik het in de koelkast ontdooien. Anders doe ik de ijsblokjes vast in het flesje en zet het op de aanrecht.
    Als ze (bijna) ontdooid zijn zet ik ze in een bakje of pannetje met warm water.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ben er ook erg blij mee... betekend ook dat ik geen electrische kolf hoef te kopen, want dit was binnen 10 minuten met de handkolf... dus kan ik op mijn werk ook zo doen...

oh ineens andere vraag... hoe maak ik die kolf & flesjes nou steriel op het werk? Doe het thuis met magnetron sterilisator...

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En ik knip ze er gewoon met de schaar af. En daarna weer in een boterham zakje terug in de vriezer.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    WEn: Je kan ze toch thuis schoonmaken en dan in een doos of zakje meenemen? En dan als je thuiskomt de boel weer schoonmaken?

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik doe de boel steriliseren, en dan met sterilisator in de koelkast.
    Dat doe ik altijd gelijk na het kolven, dan is de boel weer schoon voor de volgende keer.

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Er staat in de beschrijving dat het 3 uur steriel blijft. En ik denk dat ik op het werk wel 2 keer zal moeten kolven... is dan afspoelen voldoende voor de 2de keer kolven? Want dat is dan weer paar uur later... :(

Goh... ineens toch veel vragen hierover...

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ow, maar 3 uur? oeps....
    hier vertelde de kraamzorg dat 1x steriliseren per dag genoeg was. De rest mag je ze gewoon omspoelen met heet water.

14. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    ja, lijkt me ook wel oke toch? zullen wel hele strenge richtlijnen zijn die Avent aan moet houden... maar neem aan dat ik toch niet hele magnetron ding mee moet slepen naar werk en in bedrijfsrestaurant moet gaan gebruiken? hahaha

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lijkt mij niet.
    Ik vind zelf dat ik schoon werk dus het zal best mee vallen.
    Ik kolf
    doe de melk in de koelkast om even af te koelen, dan spoel ik de flessjes en tietding om en gaan in de vaatwasser.
    Na een paar uur gaat de melk in de vriezer en de flesjes en tietding in de strerilisator. Daar doe ik 200cc water in en gaat 7 minuten op vol vermogen in de magnetron.
    Dan zet ik het hele ding zonder het deksel open gemaakt te hebben zo in de koelkast.

Klaar voor gebruik de volgende dag.

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb 2 van die tiet dingen en 3 flesjes. Das wel handig, want hier gaat niet iedere dag de vaatwasser aan.

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier zij de kraam ook: 1 x steriliseren en de rest gewoon met heet water spoelen.

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Klinkt inderdaad erg netjes hoor... ga het ook zo doen...

Wat bedoel je met tiet dingen?

Ik heb 2 kleine en 2 grote flesjes en 1 handkolf...

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Het kapje wat om je borst gaat denk ik ;)

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zo ik ga even gordijnstof zoeken voor een vriendin... Het moet ergens liggen hier maar waar?... mmmmm

Deel Deze Pagina