Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Het advies van het cbis om dan vitamine d bij te geven.

Ze mocht ook geen fles meer, alleen een tuitbeker maar liever alleen een beker. haha, ben wel aan het oefenen maar als ik alles alleen met een beker geef droogt ze uit.

en prikken 11 maanden helemaal geen last van gehad

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat ze geen last heeft gehad Debie! Stoere meid :)
    En ik ben met Lune ook aan het oefenen met een beker. Ze wil sowieso niks uit de rietjes of tuitbeker drinken.

Ik heb een weloverwogen keuze gemaakt bij het bestellen van een poppenwagen voor Lune haar verjaardag :)
    Dit wordt hem:

Ze hebben ook hele leuke met een wit met roze stippen dekentje maar dat leek me toch niet praktisch omdat ik bang ben dat die snel smerig wordt, bij deze valt het minder op.
    Dan had je ook nog met een roze of lila geverfde wandelgedeelte maar wel blankhouten duwstang, vond het jammer dat de duwstang dan ook niet geverfd was. Dus deze gedaan. Leuk he? Lune krijgt hem van mijn ouders. Ben helemaal blij :D

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    jaaaa heel leuk! past ook prima bij de roosjes van Fenne!

ik zat te denken om straks wat van deze basiskleertjes te bestellen voor als Fenne ook naar het kdv gaat... dan lijkt het me lekker dat ze simpele kleertjes aan heeft om in te spelen en slapen... want kleden ze op een kdv je kleine eigenlijk ook om voor het slapen? Ik bedoel lekker broekje aan en slaapzakje aan?

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier wel hoor. Ze hebben daar slaapzakjes en ik zorg ervoor dat Lune lekkere kleertjes aanheeft. Meestal dus een soepel jurkje met een maillot ;) Afgelopen week had ze uit noodzaak een spijkerbroekje aan maar heb wel een maillot meegegeven.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    ben jaloers op die poppenwagen Maja... echt super schattig!

Debie: fijn dat Ilse geen last van de prikjes heeft gehad... maar kan gewone melk dan nu al? En geen fles meer? :confused: Dat lijkt me een onmogelijke opgave, moet je de melk voor het slapen gaan dan uit een bekertje geven? Zie ik nog niet gebeuren hier...

En die foto van Gwen... gossie, ziet er wel heel cute uit... maar zal wel niet echt comfortabel liggen nee! :(

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ja precies, zo had ik het me ook bedacht, dat ik haar gewoon lekkere kleertjes aan geef... en als ze een spijkerbroekje aan heeft dan geef ik gewoon een pyjama broekje mee... ik weet nog niet zo goed hoe dat allemaal werkt op een kdv :oops: vind het doodeng eigenlijk... denk steeds: als ze maar lief zijn voor haar...

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Er zijn genoeg kindjes van rond de anderhalf die voor het slapen gewoon een fles krijgen hoor. Het is goed om nu te gaan oefenen met een beker, ook voor de spraakontwikkeling, maar een fles kan ook prima nog lijkt me. Het ene cb zegt ook weer heel andere dingen als het andere.

Even Lune fruit geven.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    precies, lijkt mij ook niet gek als ze nu nog een fles krijgen... Fenne krijgt er eigenlijk nog 3... :( Maar tussendoor drinkt ze uit de rietjesbeker, uit een gewone beker en soms met een gewoon rietje uit een beker...

Ik ga even aankleden, moet zo voor een gesprek nog naar het werk...

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Snap ik heel goed hoor meis. Ik zag er ook zo vreselijk tegenop. Maar ze zijn hoe dan ook lief voor haar, dat is een ding waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Er werkt niemand die niet dol is op kinderen, echt! Als je bij ons kdv kijkt.. Die meiden zijn zooo superlief en betrokken en dol op alle kids! Ze laten ook echt geen kindje huilen en als Lune bijvoorbeeld een beetje hangerig is pakken ze haar gewoon op schoot, lekker knuffelen.
    Komt helemaal goed, beloof ik je! Fenne zal het prachtig vinden al die kindjes en ze gaat de harten stelen van de leidsters met haar mooie koppie, ze is toch om op te vreten?

10. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    ZEG willen jullie niet zo veel kletsen.. [-X tjonge.. nou heb ik echt geen tijd om het allemaal te lezen.. en k moet zo werken t/m maandag, dan 2 daagjes vrij en dan de kerst werken. Ik verwacht niet dat ik er nog veel ben hier... dus voor iedereen die straks vrij is: FIJNE VAKANTIE!!!!

Groetjes!

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi lieverds....

Onze vakantie zit er bijna op. Tessa ligt op dit moment op bed. Peter leest de krant en ik ben aan het forumen. Kom jullie even vermoeien met foto's. Ze zijn aan het uploaden nu. We hebben gisteren voor het eerst met haar gefiets. hihi... Dat bekkie was zooooo schattig... Je zag ze denken: Wat is DIT nu weer... Maar ze heeft haar ogen uitgekeken.
    Vandaag hebben we nog wat kleine activiteiten op het programma. Ff naar dorp hier rondje lopen en nog wat inkopen doen om mee naar huis te nemen enzo.
    Verder lekker luieren vandaag zoals we elke dag gedaan hebben :)
    Kan helaas niet zeggen dat ik echt uitgeslapen ben, Tessa is toch wel erg vaak wakker 's nachts en ik het sowiezo moeite met een ander bed en andere omgeving. Gelukkig wel m'n eigen kussen bij me.

Ik ga even kijken of de foto's al klaar zijn, kom morgenavond wel ff melden als we weer thuis zijn. En zal jullie vermoeien ;) met nog meer foto's...
    Morgen de boot van half 1 terug.

Liefs...

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Daarna lekker snert eten (papa en mama dan).
    En je ziet aan m'n haar dat ik hard tegen de wind in heb gefietst... :)

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dit skipakje heeft mama vroeger aangehad. Nu was het lekker warm voor mij voor op de fiets...

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ow ja, en ik kan ook al met een vorkje eten...

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Maja, gave poppenwagen. Zal ze heel blij mee zijn denk ik.

Wie zei het nu van de fles? Sarah krijgt nu nog 3 flesjes op een dag, is dat dan heel veel? Ook nog een voor ze gaat slapen, 250 cc, gaat zo op dus heeft ze nog nodig denk ik.
    Het drinken krijgt ze in een tuitbeker, al sinds augustus. Das dus ook niet oke?
    En doe je de opvolgmelk ook in een tuitbeker? Lijkt mij niet zo handig maar wie ben ik?
    Wil zo'n rietjesbeker halen maar vind die een beetje ranzig, blijft altijd vocht in het rietje zitten. Niet teveel over nadenken.........

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    boney wat een gave foto met die vijver op de achtergrond. Superleuk. en dat skipakje, gewoon te lief! Brengt me meteen op een idee voor op de fiets, vind het nu te koud, maar zie een hele goede oplossing.

Wen, komt echt helemaal goed op het kdv. ECht waar ook al heb je nu twijfels. Ik geef geen pyama mee, ze gaat gewoon in haar shirtje naar bed, doe ik thuis overdag ook.
    Heb je een oefenmiddag? Succes meid, en je zult zien dat Fenne het superleuk vindt met de andere kindjes en ik weet niet hoe de leidsters bij jullie zijn maar hier zijn ze echt zo lief!

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    nog even iets, Sarah zit steeds meer in de box, ze vind het daar echt zo leuk weer ineens. Handig he!
    Ze is nu aan het spelen, net even samen gespeeld en ik vind altijd dat ze zich ook even alleen moet vermaken en dat is nu dus.
    Hoe doen jullie dat?

Deel Deze Pagina