Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Met tietdingen bedoel ik idd die dingen die je op je borst zet. Weet niet hoe die heten. Peter noemt dat een luchttoeter... hihi Zo'n toeter die ze wel bij voetbalwedstrijden gebruiken. Daar lijkt het op als er een flesje aan zit... haha

2. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Heel herkenbaar Boney!
    Ik ben echt super blij met Mike, en het is niet eens dat ik het zo mis om zwanger te zijn, maar zit nu al te denken aan een tweede! Moet alleen mijn vriend nog zo ver zien te krijgen ;)

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Trouwens gefeliciteerd met je moeder Boney!

Zo nu ga ik eten!

4. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Dat doe ik ook meestal, maar soms val ik zelf ook in slaap, en blijft het er dus bij één, maar ik merk dan wel dat ie sneller komt voor de volgende voeding.

5. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Als ik weleens een flesje geef, dan is het vaak 120 of 130 cc, veel te veel natuurlijk, maar dan weet ik zeker dat ie genoeg krijgt!

6. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Dat lijkt me ook wel eens heerlijk! Ik kan hier hooguit 4 uur achter elkaar slapen....

7. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Mijn vriend vond het echt geweldig toen ie voor de eerste keer flesje mocht geven!

8. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik laat het gewoon in het flesje zitten en dan in de vriezer. Op de dag dat ik het nodig heb, haal ik het uit de vriezer. Ontdooien doe ik in een pannetje met heet water....

9. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik heb een elektrische kolf, en ik kook alles 1x per dag uit, of soms meer. Dat staat ook in de beschrijving, wel moet je natuurlijk na elke keer dat je het gebruikt, schoonmaken, maja dat is logisch.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat doe ik idd naatje. 1x uitkoken en de rest omspoelen met heet water. Dat gaat dan terug in de sterilisator. zo blijft het schoon

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Is iedereen de hort op?

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hee boney, rijden wij nog samen naar hotel new york?

heb weinig te melden, ga morgen naar mams, ben benieuwd, toch 150 km heen rijden, hoop dat ze lekker slaapt dan.

groetjes

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ben er weer even. Kan niet echt meepraten over de bv, kolven, etc.
    Wat ik wel kan melden is dat Tess weer geweldig heeft geslapen vanmiddag....gelukkig maar, want het zag er vanmorgen naar uit dat het weleens een drama dag kon worden.
    Ik heb net even een rondje telefoontjes gepleegd....werd hoog tijd. Morgen wordt er weer een buisje in mijn oor geplaatst...auw auw. Mijn moeder komt dan even op Tess passen.
    Ik ga weer een flesje klaar maken en lekker tutten met mijn meissie.
    Fijne avond en nacht allemaal! Tot morgen!

14. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ha, ben ik ook weer even. Probeer wel steeds even bij te lezen, maar heb weinig tijd en inspriratie om te reageren.

Fijn om te lezen dat Luuk weer thuis is, maar balen dat er niets uit is zijn wat zinloze opnametijd gekomen. Sterkte ermee meis!

Met Ichtus heb ik al Hyves-contact gehad, super dat Marijntje weer thuis is en gewoon griep bleek te hebben.

Ik ben een beetje aan het tobben en dubben met voeding. Mijn bv houdt nog steeds niet over en Juul haar groei ook niet (zie onderschrift). Ik weeg wel een voor en na het voeden en soms is dat 90cc en soms maar 50... Waar doe je het dan nog voor. Ook is ze vaak erg onrustig en gefrustreerd aan de borst. Ik heb gedacht aan krampjes, maar zodra ik haar van de borst haal is het over. Ik heb gedacht aan een pijnlijke nek, maar daarvoor is her te afwisselend links en rechts. En ik heb gedacht aan spruw, maar dat is het sowieso niet...
    Afgelopen week heb ik haar 8x per dag aangelegd , maar behalve dikke wallen onder mijn ogen heeft dat geen verschil gemaakt, Gister heb ik de proef op de som genomen en heb haar 100cc kv gegeven en daarna maakte ze eindelijk een voldane indruk en heeft ze heerlijk 6 uur geslapen.

Ik ga nu nog proberen om het afkolven onder de knie te krijjgen. Ik heb er gister met veel moeite 100cc (in 3 kolfbeurten) uitgekregen (Wen, ik ben jaloers op jouw eerste poging! 40cc is mijn record)en die ga ik haar vanavond geven ipv de borst. Hopelijk kan ik morgen bij de ha een neusspray met oxitocine halen en als dat niet werkt, kap ik! Ik wil dan nog best een nachtvoeding aan de borst geven zolang dat lukt (lijkt me lekker makkelijk, hoe ik ook mijn bed niet uit), maar niet meer de hele dag met de borsten bloot in de hoop dat mijn meisje voldoende binnen krijgt.

Ik heb een vraagje over die difrax flessen. Als Juul aan het drinken is, laat ze af en toe de speen los en dan verschijnen er van die kleine belletjes via de speen in de fles. Dat is toch juist niet de bedoeling? Dat betekent toch dat ie vacuüm zuigt?

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor het merk kv dat je geeft?

15. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hier zelfs gezegd dat je de kolf maar 1 x per week hoeft uit te koken. De rest inderdaad omspoelen met heel heet water!

16. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Mrijn..Jaydee zoog bij de difrax flessen ook vacuum zodat ze weer last van krampjes kreeg..
    Nu hebben we flessen van DR. Browns..en bij die heeft ze dat niet..en de krampje werden er ook iets minder door..maar Jaydee had hevige krampen waardor we dus ook naar de osteopaat moesten..

17. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ik kook ze overigens wel elke dag uit hoor! hihi

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Niet dat me opgevallen is. Maar ik drink haast geen koffie.

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Moet ook maar eens proberen te kolven... lijkt me zo een gedoe. Ik heb een handkolf, en geen idee hoe het werkt.

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Tis erg simpel en je kunt eigenlijk niets verkeerds doen! Gewoon proberen joh!

Deel Deze Pagina