Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ok duidelijk! :)

Maar hoe kom je dan aan 2 van die dingen? Want dan moet je toch 2 kolven kopen, of heb je geen Avent?

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Mrijn...

Sjonge zeg wat een gedoe zeg.. de hele dag met bertha uitlaten en Juul zo ontevreden.. als ze dan idd zo weinig groeit zou ik me ook afvragen wat nu...

Misschien kun je net als ik eerst gedaan heb.. eerst ff aanleggen en daarna een fles kv erachteraan.. zo kun je zelf heel senti afscheid nemen van de bv waar je zo hard voor geknokt hebt.. kan juul wat makkelijker wennen aan de overgang van bv naar fv en houd je toch nog de produktie op gang voor de nachtvoeding die je dan evt nog wil geven..
    Ik vond het een prettige oplossing.. Mijn bv liep na 3 weken alleen wel snel terug en uiteindelijk had eerst aanleggen geen zin meer, maar goed dat is niet bij iedereen hetzelfde... wat dat kolven betreft.. Ik heb me bij Lisa krom gekolfd, maar ik had ook over 8 x kolven perdag misschien net 80 cc.. dus 10 cc per keer..ERG WEINIG DUS... heb t dan ook bij lisa maar opgegeven...maar goed...

Euh.. merk kv.. Friso staat bij ons bij de DA drogist op Ooghoogte.. valt het eerst op en wordt het meest verkocht. Is niet de duurste maar ook niet de goedkoopste voeding. zit er mooi tussen in...In het zh wordt ook friso gebruikt als eerste kv (tenminste bij ons dan) en aangezien jurian daar is geboren en meteen daar al de fles kreeg ben ik daar ooit mee begonnen het friso trouw gebleven. Tis meer dat ik dat ken dus dat voelt het prettigst.. Waarschijnlijk is Nutrilon en Similac net zo goed, maar dus zo ben ik hier op gekomen.. Ik ben uiteindelijk bij jurian geeindigd met friso comfort en bij lisa en ook marijn ben ik daar meteen mee begonnen. dus niet eerst met friso normaal..

hoop dat je er iets aan hebt....
    maar nog meer dat je de oplossing vind en dat juul lekker gaat groeien..

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Val je dan met hem aan de borst in slaap? Ik durf dat nog steeds niet, ben zo bang dat ik haar dan laat vallen of dat ze onder de deken komt...
    Maar hoor van veel vrouwen dat het prima gaat. Ik denk dat je het ook alleen moet doen als je je er zelf zeker bij voelt...

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Is dat te veel? Ik dacht dat dit was wat ze nu mochten drinken?

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mrijn, wat voor een kolf gebruik jij? Want de handkolf van Avent vind ik erg fijn & handig in gebruik.
    Die spray voor toeschietreflex werkt trouwens prima, die kreeg ik in het ziekenhuis voor de eerste dagen...

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    @Ichtus: ik vroeg me al af waaro mensen niet beginnen met Friso comfort maar pas overstappen als het kindje slecht kan poepen. Het lijkt me dat je dan al een tijdje aan het tobben ben terwijlde oplossing dichtbij is.

Sentimenteel afscheid nemen doe ik niet hoor, ik ben het zo zat! Ik kan je ook echt niet zeggen waarom ik de knoop niet nu doorhak. Ik sta toch nog teveel onder invloed van de bv-mob denk ik.

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik dacht ook dat ik een handkolf lastig zou vinden, maar het is niet lastig en je krijgt er geen lamme arm van (wat ik dacht ;) )...

succes!

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb medela.
    En de 1e week heb ik een dubbele elektrische kolf gehuurd. Ook van medela. Daar moest ik die luchthoornen bij kopen. Vandaar dat ik er 2 heb. Heb er ook nog 1 liggen van m'n zus. Ook van medela. Dus eigelijk 3, maar met 2 heb ik genoeg.

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat je haar laat vallen? Als ik in bed voed 's nachts, dan liggen we beiden op ons zij. Buik tegen buik. Ze kan dus niet vallen.
    Maar hier word ook niet echt geslapen hoor. Beetje soezen. Ben ook bang dat ik de deken er over trek.

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    pffff Marijn is het huilen duidelijk niet verleerd... Slaapt al de hele dag niet (nou misschien 2 uurtjes totaal wel) en poept echt megaveel.. nu 8 poepluiers gehad.. allemaal veeeeeel en erg dun.. Hij drinkt dan ook vandaag weer een voedin extra omdat hij steeds om de 3 uur komt..
    na de fles valt ie in slaap.. als ie dan boert is meneer weer klaar wakker zuigt op zijn speen.. die verliest ie weer en zet t weer op een krijsen.. als ik mijn hand op zijn buikje leg dan voel ik gewoon de oorlog die daar gevoerd wordt...

Ik wordt er gestoord van.. Ik zei al tegen edwin: ik breng m zo weer terug..

Zou de antibiotica geholpen hebben tegen krampen? In het zh had ie nl helemaal geen last van krampjes.. Hij poepte wel veel, maar had er nooit last van.. sliep ook goed en als ie wakker was was ie constant tevreden.. keek om zich heen en ging vanzelf weer slapen...

Vanaf dat we thuis waren en hij dus geen antibiotica meer krijgt is het helemaal mis...
    euh.. MEDISCHE KENNERS ONDER ONS...Weten jullie misschien meer?

Ik ben nu in ieder geval op.. bah bah bah.. doe niks dan janken.. sluitme helemaal af van iedereen en heb al helemaal geen zin in bezoek.. heb alles afgebeld voor komende week.. wil gewoon niemand zien... iedereen zit dan constant aan Marijn te trekken...wil ik gewoon niet hebben..
    TIS MIJN KIND! AFBLIJVEN DUS!

Ook edwin kan ik wel wegkijken.. ben blij als ie dinsdag weer gaat werken...Kan niet eens echt zeggen waarom, maar erger me kapot..Hij wil zo vakantieboeken.. ik wil geen vakantie boeken.. ik wil nu ook niet op vakantie..
    Ik wil alleen dat ie me met rust laat en dat Marijn gaat slapen..

Sorry voor mijn egoberichtje.. misschein dat ik de komende dagen dus wat minder hier ben.. wil even kijken of ik mezelf weer kan vinden..Misschien komen nu de spanningen los van afgelopen dagen.. ik weet t niet....

Ik ga zo maar vast naar bed, want een beetje slapen zal me goed doen denk ik.. kwaad kan het in ieder geval niet....

Dames.. dikke kus voor iedereen..
    (Ik lees wel mee hoor)(en reageer tochw el..jullie zijn uiteindelijk de mensen die me WEL begrijpen...)

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat is toch neusspray met dat hormoon? ik neem aan dat je dat op je tepel sprayt? Ik ken het niet. WEl van gehoord.

12. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Ichtus kom maar lekker hier van je af kletsen hoor..
    En als je er een paar daagjes niet bent dat geeft niks..als je maar weet dat we er voor je zijn..

Hele dikke knuff voor jou meis..

13. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb ook de Avent, maar dan de Isis. Die kan handmatig en elektrisch, maar ik vind handmatig ook fijner. Of ja, fijner... Gister had ik ineens 40ml en zag het ene soort van stromen. Tot dan had ik 10cc tot een paar druppies...
    Ik heb de eerste 2 weken ook een dubbele Medela gehuurd, maar daarmee kreeg ik helemaal niets gedaan!

Net even overleg gepleegd met Koos en ik wacht de spray morgen nog even af, maar meteen daarna neem ik echt een beslissing. Ik heb echt het gevoel dat ik toestemming moet krijgen van het cb om te stoppen. Ben je dan raar of raar?

14. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Hihi, nee het is een NEUSspray schat!

15. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    anders ik wel ichtus

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Wat heeft NEUSspray met je tietvoeding te maken dan?

17. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik spray het in mijn neus en daardoor moet mijn toeschietreflex binnen 2 min komen. Tis het hormoon waarmee ook de weeën op gang komen dus een bijverschijnsel is wel heftige krampen. Jottum!

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    OOOW zoo..

maar euh.. hoe lang weet je al van dit goedje? want dat had ik een 6 a 7 weken geleden dan ook wel willen weten..hihihihi
    ;)

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    haha, ik dacht echt dat je dat op je tieten moest sprayen. :oops:
    Wel vervelend die kramp er bij zeg. Maar ik ben wel benieuwd of het werkt.

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Nou anders ik wel.. had er echt nog nooooit van gehoord..
    als t werkt ga ik het onthouden voor de volgende.. die overigens hoogstwaarschijnlijk niet meer komt, maar goed.. zeg nooit noooit! ;)

Deel Deze Pagina