Hoi, was ik ook weer eventjes... Dees, hoe gaat nu met Luuk? En met jou? Suus & Debie, beterschap! Deb, dat klinkt pittig zeg... jullie slapen nu op 1 kamer toch? Ik denk dat als hij straks een eigen kamertje heeft en weet dat slapen betekent dat hij dan een tijdje alleen is, dat het dan beter gaat... tenminste dat hoop ik echt voor jullie! En wat een lekker vrolijk ventje is het toch, volgens mij pakt hij idd iedereen in met die glimlach! Hier net even met Fenne naar 't centrum geweest, lekker frisse neus gehaald, echt lekker weer met dat zonnetje erbij! Moet dit even met jullie delen, ik werd er helemaal emo van... ik stond in de rij bij de kassa en voor me staat een mevrouw van een jaar of 50. Ze kijkt al een tijdje naar Fenne en vraagt opeens: hoe oud is ze? Dus ik vertel vol trots dat ze 10 mnd is en dat de tijd zo snel gaat etc... zegt ze: Ik heb ook een kleindochter van 8 mnd, maar die is bij de bevalling overleden, daarom kijk ik altijd naar andere meisjes om te kijken hoe groot ze nu zou zijn... *slik*... dus ze verteld dat haar kleindochter zuurstofgebrek had omdat de bevalling niet wilde vorderen en de verloskundige dit niet goed heeft ingeschat... *dubbel slik*... dit lijkt mijn verhaal wel... het was een thuisbevalling en het meisje is op weg naar het ziekenhuis gereanimeerd en overleden, als ze al in het ziekenhuis waren geweest dat had ze het misschien kunnen redden, net als Fenne dus... ik zag dat zij ook emo werd en toen was ze aan de beurt, dus zij snel afrekenen en naar buiten... ik weet eigenlijk wel zeker dat ze moest huilen... bah, wat oneerlijk is het toch!
Meiske, geen idee of het de hoge versie is geen verstand van auto´s... Debora, wat goed van Finn dat hij alle nieuwe ´kunstjes´ voor het nieuwe huis Dees, lijkt me wel heel raar als je geen zorgverlof zou kunnen opnemen omdat je reintegreerd. Hier is het nog niet voorgekomen maar als ik niet zou kunnen werken omdat Sara ziek is dan blijf ik thuis, op het werk doen ze daar gelukkig helemaal niet moeilijk over. Hoe het wettelijk geregeld is hier weet ik niet.
oooh gets Wen, ik krijg kippevel.... Wat ben ik blij voor jullie dat je in het ziekenhuis was zeg... Arme vrouw wat moet dat moeilijk zijn...
Deb, zou het niet puur jou uittesten zijn dat hij zijn speen weggooit? Eens kijken wat mama doet als ik 'm weg gooi... eens zien hoe vaak ze hem terug komt brengen... en als je dat dan niet doet dan wordt hij driftig, net zo lang tot jij hem weer terug brengt... lastig hoor!
Hier zijn ze ook niet blij als ik thuis blijf als Finn ziek is, gaat dan van mijn gewone verlofuren af...
Wen, bah wat erg zeg!wat zielig voor die vrouw. En wat kan je blij zijn dat met Fenne alles helemaal goedgekomen is. Je hoort altijd mooie verhalen over thuisbevallingen en ik wilde dat vroeger ook altijd, maar ik zou het nu niet meer aandurfen hoor. (mag trouwens ook niet i.v.m bloedverlies)
Geen idee wen, zou kunnen. Probleem is alleen dat hij blijft krijsen als je dat ding niet geeft en ook hard krijst zodra het ding uit z'n mond is. Als je het dan teruggeeft doet ie meteen z'n ogen dicht en begint te koje koje koje (doet ie altijd als ie in slaapt valt. Hij moet altijd wat te friemelen hebben en gaat dus aan z'n speen frutsen. Ten minste dat is vaak zo. Als ie hem echt niet moet dan duwt ie gewoon je hand weg. Volgens mij zou ie ook gerust 2 uur kunnen huilen als je niks doet hoor. Hij houdt echt niet op, zoals ze op het cb zeggen
Ja, ze stond er echt een beetje verloren bij... en wist ook niet wat ik zeggen moest... en ik ben dan idd zo ontzettend blij dat Fenne net dat beetje meer kracht had om het wel te redden... moet er niet aan denken... Maar goed... niet meer aan denken... wilde het wel even delen met jullie.
Jeetje Wen, wat rot voor die mevrouw. Ik moest toch even een traantje wegpinken bij je verhaal hoor. Luuk is nog wat huilerig en heeft de fles niet helemaal op. En ik heb steeds sterretjes en ben slapjes. Het vloeien blijft zo erg. Ik heb er nu ook hoofdpijn bij maar dat kan ook de spanning zijn die eruit komt nu.
Jeutje... das wel heftig. Ik heb helaas geen tips... ik denk dat je al geprobeerd hebt consequent te zijn toch? Maar als je hem niet in slaapt sust dan huilt hij dus 2 uur?
@wen: ja consequent proberen we te zijn (als er tenminste niet iemand z'n hoofd om de hoek steekt: slapen jij! En wij maar zeggen hou daar mee op) Maar idd als je niks doet blijft iehuilen. gister dus 1 1/2 uur en toen heb ik ingegrepen want das erg lang. Gelukkig was ie wel heel serieus toen ik hem bij me pakte en begon ie niet weer te lachen! @dees: heel rustig aan doen jij! Das echt niet goed hoor. Ik heb trouwens ook hoofdpijn bij m'n eisprong en menstruatie sinds de bevalling, nooit gehad vroeger. Maar denk bij jou van het bloedverlies en idd de spanning
Debora: oh echt? wie doen dat dan? Want is natuurlijk echt niet handig als anderen hem aandacht gaan geven als jullie consequent proberen te zijn... en 1,5 uur is echt heel lang ja... dat moet zo moeilijk voor jullie zijn!
Pfff Wen, wat een emo verhaal. Debora, dus Finn houdt het ook erg lang vol om te huilen? Als ik Sofie wakker in haar bedje leg, dan is ze ook echt niet stil binnen een uur hoor!
Anderhalf uur is ook wel lang, snap goed dat dat heel moeilijk is, als je nu wist dat het beter werd door een beetje te laten huilen dan gaat het nog.
M'n schoonbroertje heeft er een handje van. Of iemand komt binnen en vraagt slaapt ie al....? Doen ze ook tijdens het eten... Gaan ze hem knuffelen en roepen. Heel lief maar niet op dat moment... En eten is al zo belangrijk voor Finn. En we zeggen het vaak genoeg hoor dat ze dat niet moeten doen. Ik had gister echt buikpijn, kon er niet tegen. Was geirriteerd en had echt zo'n gevoel van waar ben ik aan begonnen. Was natuurlijk wel weg toen Finn vanochtend wakker werd en z'n handjes uitstak naar me
Ja precies als het nou hielp! Dus Sofie is het zelfde Das niet best! oh meneer is wakker huilt... ga maar naar beneden met hem! Doeg en dank je voor de steun!