Februari 2008 Mama's

Discussion in 'De mama's' started by MissN, Feb 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zeg Vicks First Defense! Goor spul, maar het werkt echt!

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ooh, oke alleen waar haal ik dat? Ik kan dat pas morgen na mijn werk gaan halen dan.

Hm, Juul nog maar 1 fles dus. Ik zat ook al te denken om de fles van 3 uur te laten vallen. Ik wilde proberen 's morgens pap te geven maar hij wil geen papfles en ook geen bakje/beker pap. Dus dan maar een gewone fles en wat vogelen met de rest.

3. 40plusmama

Heb mezelf een nieuwe tas kado gedaan van Oilily

Nu wachten tot hij binnen is.

4. 40plusmama

Ik heb het al gevonden Mrijn. Ik kan het alleen niet binnen die 16-36 uur halen. Ik hoest namelijk al 4 dagen en sinds vannacht neusverkouden en keelpijn.

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wat een gave tas! Ik heb toevallig van de week een van mijn 2 reservetassen uit het vet getrokken. Ik wasmijn bloemetjestas zat en loop nu met een lieveheersbeestjestas vam Samsonite.

Ik heb altijd zo'n flesje van Vicks in mijn tas zitten en heb er nu 3 verkoudheden mee kunnen indammen. Zodra ik zo'n griepgevoel voel opkomen, ga ik een dag aan de snuif en weg is het.

Wij zijn aan het proberen om Juul vandaag maar 1x te laten slapen. Anders zou ze namelijk na haar middagslaapje nog naar mee moeten naar het familiegebeuren en dat wordt erg krap. Als ze het nu nog een uurtje redt, slaapt ze vast wel tot 2u en dan moet ze het redden tot een uur of half 7.

6. 40plusmama

Soms wel rommelen met die slaapjes he? Luuk slaapt ook minder. Hij gaat nu na de eerste fles tot een uurtje of half 9 slapen. Dan rond 11 uur weer. En dan rond 2 uur en rond 6 uur. Eerder sliep hij veel meer. Het zijn nu maar tukkies van een ruim uurtje ofzo. Hij speelt ook in bed, zoooo leuk. Dan ligt hij te kletsen en te rammelen.

Ik zal het morgen halen Mrijn, dank je voor de tip!

Ja ik vond die tas helemaal te gek. Al mijn tassen sneuvelen na elkaar en ik was het zat. Nu maar eens een goeie. Hij was nu gelukkig afgeprijsd anders had ik het niet gedaan.

7. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    gezond en gelukkig 2009

dees is net alsof je het schema van ilse opgeschreven hebt. Leuke tas trouwens

hier nog maar een slaapje op een dag.

wij lagen er 2 uur in, ilse kwam om half 3 tot half 4 en daarna om 7 uur :confused: ga dus nu mijn bedje weer in

8. 40plusmama

Zo dan, kwam dat van het vuuwerk? Ik ga vanmiddag ook nog een tukkie doen hoor. Ik zou vandaag wat dingen in huis doen maar voel me te moe en lamlendig dus ik doe verder niet veel meer. Zaterdag ga ik wel even aan de gang.

Nog maar 1 slaapje dat redt Luuk niet

9. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Zit Luuk dat nog op 4 slaapjes per dag of gaat hij er om 18u in voor de nacht? Als dat zo is, loont het de moeite om dat in stapjes te rekken tot 19u. Het kan een maand duren, maar hoogstwaarschijnlijk gaat hij dan ook langer slapen. Stond laatst in een ouders van nu ofzo dat het aantal uur dat een baby per nacht slaapt een soort van vast ligt per kind, maar dat je wel kan schuiven in de tijden.

Hoe ziet jullie slaapschema eruit Deb?

Oh jee, Bert Visscher op NL2.

10. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    Ze gaat om 18:30 naar bed tot 7:00 uur (meestal)
    Dan om 10:30 naar bed tot 11:30-12:00 uur

11. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Mogguh meiden,

Allereerst: Gelukkig nieuwjaar!
    En zoals we in groningen zeggen: Veul zeug'n! (eigenlijk is het veel zeeg'n, maar zeug'n betekent varkens en zeg nou zelf, dat is toch veel grappiger?)

Lune gaat redelijk. Ik had voor vannacht antibiotica, ors en een hapje fruit met lepeltje mee naar boven genomen maar mevrouw heeft de hele nacht doorgeslapen dus ik heb haar er ook niet voor wakker gemaakt. Die rust kon ze goed gebruiken. Ik snapte er niks van en vertrouwde het ook niet, ben vannacht dus een paar keer gaan kijken. Ook om 0.00u toen het lawaai losbarste sliep ze door.
    Vanochtend wel weer huilen, met name bij haar bordje pap. Ze wil graag eten maar doet haar natuurlijk zeer.. Ik verdun dus alles en geef het of koud of heel lauw maar het blijft pijnlijk in haar keel. Ze heeft gelukkig niet meer gespuugd maar dat was gister ook pas eind van de middag, hoop dat ze vandaag alles binnehoudt. Ze is nog heel hangerig en wil alleen bij mij op schoot en haar hoofdje tegen mn borst. Ik sjouw dus steeds met haar rond. Als ze zich daardoor beter voelt heb ik het er natuurlijk graag voor over ;) En ik vind het (meestal) heerlijk dat ze zich bij lekker voelt, voel me dan op en top mama.

Dees niet fit.. Balen meid. Hoop dat de tip van Mrijn helpt, ik ga hem zeker onthouden!

Voor de rest heeft iedereen wel een aardig oud&nieuw gehad begrijp ik? Wij lagen er ook om 0.05u in.. We wilden al eerder maar we vonden het zielig voor de hond om met dat geknal niet bij haar te zijn. Ook die sliep gewoon door haha!

Hier trouwens veel mensen ziek, mijn ouders en schoonouders zijn alle 4 ziek. Allemaal griep en verkouden. Jeroen is net met de hond uit geweest dus die zal zich wel weer aardig voelen. Ik ben zelf vooral moe en heb koppijn, hoop dat ik niet alsnog griep krijg. In elk geval niet zaterdag.. We moeten alles nog voorbereiden voor Lune haar verjaardag, doen we morgen denk ik.

Ik ga even op de bank. Fijne dag iedereen! En lief dat jullie zo meeleven ;)

12. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Trouwens, veul zoeg'n kan ook nog.. zoeg'n is zuigen..
    Iedereen dus veel zuigen in 2009! God, wat een lol.
    doeg! x

13. 40plusmama

Luuk is rond 6 uur wakker en gaat dan na de fles slapen. Meestal tussen 8 en 9 wakker en dan rond 11 uur weer slapen. Dan rond 12 uur wakker en broodje eten en rond 3 uur de fles en weer slapen. Dan warm rond 5 uur en soms blijft hij wakker tot de laatste fles rond 19.30. Soms redt hij dat niet en moeten we hem rond 22.00 uur wakker maken voor de laatste fles.

14. 40plusmama

Nou, ik sla de varkens en het zuigen even over! :)

Fijn dat het ietsje beter gaat met Lune. Ik hoop dat ze op haar verjaardag weer opgeknapt is.

Ik ga voor Luuk een goedkope slagroomschnit ofzo halen en daar mag hij zich op zijn verjaardag op uitleven.

Ooh ja Sizzel, ik had net een ander idee. We gaan niet alle boodschappen meenemen op vakantie. Is het een idee om dan samen ergens naar een Lidl ofzo te gaan en lekker samen te shoppen? Dan kan Olaf achter zijn kerken aan :) en wij geld uitgeven. Dan hoef je ook niet naar dat dure zwembad te komen.

15. supermummy

supermummy Niet meer actief

Maja, Lune misschien dan toch iets opgeknapt?Dat ze maar snel helemaal weer beter is.

Dees, veel beterschap! Rustig aan doen vandaag.

Sara´s slaapschema zet ik hier ook maar effe neer.niet dat iemand er iets aan zal hebben ;)

10:00 wakker en fles 210+7
    12:00 slapen
    14:00 warm eten
    16:00 slapen
    19:00 wakker en fruithap
    22:00 laatste fles met pap 210 +7
    22:30 naar bed

16. supermummy

supermummy Niet meer actief

Al het stokbrood uit het mandje gehaald.

17. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik ben nog steeds niet helemaal lekker (lees 's middags en 's avonds ziek), dus het was erg gezellig gisterenavond. Het is dat Piet vuurwerk ging afsteken, anders had ik om half 11 al in mijn bedje gelegen.
    Sofie was om half 12 wakker voor de laatste voeding. Toen heb ik ze maar beneden gehouden. Ze heeft vol bewondering naar het vuurwerk gekeken :D Ze stond in het raamkozijn met haar handjes en neusje tegen het raam!

Arme Lune, gelukkig gaat het nu wat beter en heeft ze lekker geslapen!

Mooie tas Dees en beterschap voor jou!

Superummy, gefeliciteerd met je nieuwe nichtje :D

Verder weet ik het niet meer...

Ik ga zo proberen om iets te eten, misschien knap ik daar wat van op!
    Fijne dag allemaal!

18. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohhh, wat een lieve foto's van Sara!

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Maja, wat fijn om te lezen dat het iets beter met Lune gaat en die volledige nachtrust heeft haar zeker goed gedaan. Wat leuk zeg, de voorbereidingen voor haar verjaardag. Man he, wat gaat de tijd toch snel.
    Ik pas ook voor de varkens en het zuigen en zeker een combi van die twee.....

Voor de verjaardag van Tess bestel ik een taart met haar foto bij de Hema, lekker makkelijk en ziet er leuk uit. Ze mag er helemaal los op gaan en voor diegene die wil mag er ook nog een stukkie van. Maar ik heb ook appeltaart (vind ik zelf lekker).

Dees, beterschap. Ik hoop dat je er snel doorheen bent en maandag kunt werken (alhoewel dat ook nou niet bepaald iets ontzettend leuks is.....mgoe....).

Hier mijn (ahum...Tess) schema:
    8.00:uit bed
    8.30: fruithap met brinta erdoor (tja, tis maar wat je lekker vindt....)
    10.15: 180cc + 6 scheppen
    10.30-ong. 13.00: slapen
    13.45: 1 1/2 boterham met boter en smeerkaas en ong. 100cc diksap
    14.30: koekje
    15.30: 180cc + 6 scheppen
    15.45-ong. 17.15: slapen
    17.45/18.00: warme hap met 50cc diksap en een soepstengel (toetje lust ze niet graag, dus af en toe een paar hapjes kwark)
    19.30: 180cc + 6 scheppen
    19.45-8.00: slapen

Share This Page