lieve lune meid het is niet leuk om met je verjaardag ziek te zijn ik hoop dat je heel snel beter word en alsnog een beetje kunt vieren met je papa en mama dikke knuffel van bryan en mij
weet iemand nog meer lekkere ovenschotels? vind ik altijd lekker om te maken dus voor recepten sta ik altijd open
ik vind 'm echt super! maar nora heeft al een loop/blokkenwagen.. maar als ik deze eerder had gezien!
Ovenschotel voor 2-4 personen - 300 gram ongekruid gehakt - 1 courgette - 4 tros tomaten - 1 ui - 2 tenen knoflook - 1 theelepel chilipoeder - 1½ eetlepel Italiaanse kruiden (silvo) - 2 eetlepels tomatenpuree - 2 dl room culinair (1 pakje) - 2 a 3 eieren - Geraspte kaas - Peper en zout naar smaak - Stokbrood met kruidenkaas Oven voorverwarmen op 200 graden Bak het gehakt rul in een antiaanbakpan zonder olie of boter, snijd ondertussen de courgette en de ui in stukje, niet te klein. Voeg de ui en courgette toe aan het gehakt en bak het even mee. Tijdens het meebakken van de groenten voeg je een beetje peper en zout toe. Zodra de ui wat glazig is kun je het mengel in een ovenschaal doen. Snij de tomaten in partjes en meng dit door het gehaktmengsel. Pers de tenen knoflook uit boven het mengsel en roer dit goed door. Doe de room in een maatbeker, voeg hier de Italiaanse kruiden, chilipoeder, eieren en tomatenpuree aan toe en meng het geheel goed. Strooi over het gehakt en groentemengsel de geraspte kaas, giet daarna het roommengsel over de schotel heen. Plaats de ovenschaal in het midden van de oven op 200 graden en laat dit ruim een half uur in de oven staan. Serveer met het stokbrood en kruidenkaas.
Lune, beterschap. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Jammer dat de verjaardag niet door kan gaan maar het vieren met een kindje dat ziek is is ook niet super. En in de lente is het een mooie tijd om het te vieren met een extra grote taart! Liefs
Varkenshaas uit Granada 3 personen Ingrediënten - 2 varkenshaasjes -75 gram zilveruitjes - 1 teentje knoflook - 75 gram boter - zout, peper - 1,5 dl slagroom - 1/2 rode paprika - 150 gram champignons - 25 gram bloem - 2,5 dl bouillon - paprikapoeder Bereiding Snij de paprika in dunne reepjes. Smelt de helft van de boter en bak de paprika zachtjes tot ze kleurt Voeg de zilveruitjes toe Snij de champignons in plakjes, voeg deze ook toe Na ongeveer 5 minuten de groenten uit de pan scheppen warm houden. In een andere pan de rest van de boter verhitten, bestrooi de varkenshaasjes met zout en peper , wrijf ze in met knoflook en bak ze snel aan alle kanten bruin, zet daarna het vuur klein. Bak de varkenshaasjes dan nog zo'n 10 minuten Haal ze uit de pan en houdt ze warm Voeg de bloem toe aan de braadboter en doe er wat paprikapoeder bij. Laat dit even garen. Voeg dan de bouillon toe zodat een niet te dikke saus ontstaat. Breng op smaak met zout en peper. Leg de groenten en de varkenshaasjes in de pan en laat het geheel, met het deksel op de pan, ongeveer 10 minuten smoren. Voeg dan de slagroom toe. Snij de haasjes in plakken, leg ze op een voorverwarmde schaal en geef er de saus over. Deze vind ik zelf erg lekker, handig ook voor als je bezoek krijgt