Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    kunnen jullie kijken welke jullie dan hebben?

dees heb ook die voor de maxicosi, zoiets wil ik dus in het groot, word gek van de opdraaien en dat geluid/

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Balen, dat Luuk zoveel moeite heeft met slapen! Ik baker Tess in met alleen haar rompertje aan en ze heeft dan een lakentje en dekentje (enkel) over zich heen in bed. Maar toevallig zat ik net te overwegen om haar weer kleertjes aan te doen en dan in te bakeren met alleen een lakentje erover heen. Maar vind dat een beetje egoistisch, want dat zou ik dan doen omdat ik het leuk vind om de kleertjes weer eens aan te zien. Dat is natuurlijk een belachelijke reden, dus ik denk dat ik bij het originele blijf.
    Tess ligt constant boven in haar bedje. Ik speel en tut daar met haar, ik merk dat dat haar veel rust geeft. Gewoon telkens dezelfde omgeving. Maar moet ook bekennen dat ze dat prima accepteert en ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ze dat niet zou willen.
    Als je toch een andere pc wil Dees, dan raad ik idd een laptop aan. Vind het echt ideaal, ik kan in het hele huis internetten en sleep dat ding dan ook overal heen. Toen Tess nog zoveel huilde zat ik regelmatig in de keuken met de laptop (enige vertrek in huis waar ik haar niet hoorde).

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dees, dat alleen in donker zijn wil Tessa ook niet. We proberen het elke avond, maar het gebeurt maar af en toe dat ze echt slaapt dan.
    We brengen haar zodra het donker word naar boven. Dan laat ik de gordijnen open zodat ze het donker ziet worden en niet gelijk in het donker komt. Maar 9 van de 10 keer zit ze 's avonds gewoon benenden bij ons op de arm.
    Ze ligt dan zo zielig te huilen.
    En ze geeft dan echt duidelijk aan dat ze zich alleen voelt en bij ons wil zijn.
    Maar we blijven het proberen....

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik begrijp je wel. Maar ik kan alleen adviseren wat ik gedaan zou hebben. Maar uiteindelijk volg je toch jouw eigen gevoel. Wellicht heeft Bryan meer nodig dan andere beebjes. Maar wellicht is er iets anders aan de hand waardoor hij zoveel huilt, bijv. een sprongetje.En dan zou je met meer voeding alleen het gevaar lopen van overvoeden.
    Ik volg niet klakkeloos het cb, maar laat me vaak adviseren en bepaal dan zelf welke items/tips ik ga invoeren.
    Meid, ik kan alleen maar zeggen: probeer eens wat uit en kijk hoe hij daarop reageert. Je bent intelligent en lief, dus je zal geen dingen doen die niet goed zijn voor Bryan.

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

En dan wel sokjes aan Suus? En romper met lange of korte mouwen?

Ik mag nog geen laptop omdat deze nog redelijk is en even geen laptop centen :(

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, goed zo Dees! Ben echt een zeef momenteel...snorrie!
    Idd sokjes en slofjes aan. De romper was eerst met lange mouwen. En ik ben vorige week begonnen met bekijken of een romper met korte mouwen ook goed ging (ook i.v.m. schuren van klittenband) en dat gaat goed. Dus nu heeft ze er een met korte mouwen aan.
    Trouwens ik heb over een gedeelte van het klittenband pleisterplakband gedaan, want anders zou ze er met haar armpje/handje overheen schuren. Maar je merkt vanzelf of dat bij Luuk ook nodig is.

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Mystery, Het CB is er voor advies.
    En er zijn niet voor niks richtlijnen voor de hoeveelheid voeding.
    En sommige kindjes blijven drinken. Dus het zegt niets dat Bryan de fles altijd leeg drinkt. Het kan ook zijn dat hij wel genoeg heeft maar alleen nog wil zuigen waardoor jij denkt dat hij nog honger heeft.
    Heb je het al eens geprobeerd om een dag wat minder te geven en daarna gelijk je pink of speen geven?
    Ik vind dat hij best veel krijgt hoor en de kans op over voeden is dus wel aanwezig.
    Dan kunnen z'n niertjes het niet aan en bestaat er kans op overgewicht.

Maar nogmaals wij geven ook alleen adviezen, je moet altijd doen wat jij denk dat goed is. Ik blijf er bij dat een moeder gevoel en instinct het beste is.

8. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Zo meiden...heb weer even lekker gewandeld (1,5 uur)...even een paar boodschapjes gedaan..
    Ik doe nu ook elke morgen en avond buikspieroefeningen...ik vind het echt heerlijk om te doen.. :)
    Kan niet wachten tot ik in Purmerend woon en weer lekker kan gaan sporten..(ik vind het zonde om voor een maandje hier nog wta te gaan doen dus doe ik het nu lekker zelf)....

9. 40plusmama

Dank je voor de tips Suus. Ze komen vandaag aan bij mijn ma als het goed is en dan neemt ze ze morgen mee. Meteen proberen dus. Hopen dat ze passen. Terugsturen mag maar dan moet ik de kosten van het verzenden zelf betalen :(

10. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Dees..ik hoop voor je dat ze passen...

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    De kachel meneer is er.

12. 40plusmama

Die was er gisteren bij ons. We hadden geen warm water meer. Bleek te weinig druk te zijn en dan stoptie :oops: , wist ik veel.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier moeten we hem 1x per week bij vullen.
    En dat hoeft normaal maar 1 of 2 x per jaar. Nu hebben we een lek in de verdeel unit op Tessa dr kamer. Maar er is waarschijnlijk meer aan de hand.
    Zal wel weer klauwen met geld gaan kosten...

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier ook ergens een lek. Wij moeten het elke 2 maand bijvullen en zolang dat zo is, doen we nog niets. Want bij ons zit het dus ergens onder de vloer en dat houdt een hele grote verbouwing en reparatie in. Als we sneller moeten bijvullen dan gaan we pas actie ondernemen, want het blijft al 2 jaar lang 1x per 2 maanden. Dus we hebben goede hoop dat het hierbij blijft.

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dees, ik denk dat de doek echt wel past hoor. Hier is hij gewoon gekrompen door de droger. Dus ik raad jullie aan om de doek niet in de droger te doen.

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Over de meeting!
    Kijk even op hyves!
    De meiden die geen hyves hebben en toch gaan, laat ff weten dan pb ik jullie!

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wij waren ook bang dat het de vloerverwarming zou zijn beneden.
    En wij hebben een epoxy (soort grind) vloer dus dat zou breken worden.
    Gelukkig is dat het niet dus.
    HEt is inmiddels al verholpen en het zou nu goed moeten zijn.
    Laten we het hopen!

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Meeting, zaterdag 26 juli
    Makkelijkste is als je dit lijstje quote/overneemt en aanvult.

-Dees
    -Wen26
    -Ichtus
    -MissN
    -Mystery
    -Sizzel: moet nog vrij vragen
    -Debie
    -Joma: moet nog vrij vragen
    -Kikkert
    -Boney
    -Diaantje
    -Mrijn
    -Debora moet nog vrij vragen
    -Ariel (zit alleen met vervoer)

Tussendoor meeting
    Datum en lokatie zie hyves

Kunnen:

Debie
    Ichtus
    Boney
    Mrijn onder voorbehoud. Ligt er aan hoe Julia het doet.
    Joma
    Dees
    Mystery
    Ariel

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Zijn er nog mensen die er bij willen?
    Volgens mij is dit de goede lijst. Was ff zoeken namelijk.
    Suus, ging jij nou wel of niet mee?
    En wen?

20. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Meeting, zaterdag 26 juli
    Makkelijkste is als je dit lijstje quote/overneemt en aanvult.

-Dees
    -Wen26
    -Ichtus
    -MissN
    -Mystery
    -Sizzel: moet nog vrij vragen
    -Debie
    -Joma: moet nog vrij vragen
    -Kikkert
    -Boney
    -Diaantje
    -Mrijn