@POOH6 hey meid welkom hier en nogmaals Gefeliciteerd met jullie zoontje Sam! ook geen lekkere bevalling gehad dus ! en pfff is ook wel een week spanning geweest of hij wel of niet downsyndroom heeft! maar alles goed gelukkig ! en nu genieten meid en het is gezellig hier hoor en leuk dat je hier mee kom kletsen! En een supergave foto zo met die spiegel!
Mogguh! Geweldig nieuws van Wen en vooral Fenne! Had ook al even in het andere topic gereageerd.. Pooh, welkom! Gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje! Wat een schitterende foto Wat balen dat je zo'n helse bevalling hebt gehad. Die van mij was best te doen als ik sommige verhalen lees, maar heb er ook een naar gevoel aan over gehouden in het begin. Merk nu dat ik er al heel anders over denk en me niet meer zo raar en rot voel als ik er aan terugdenk. Mrijn, kan je denk ik ook geen tips geven helaas. Wat dat veel slapen betreft herken ik heel goed. Lune sliep ook alleen maar en moest ik ook steeds wakker maken en dan viel ze tijdens de fles weer in slaapen en dronk ze niet genoeg.. Eén grote frustratie. En nu Haha! Het wordt een echt mensje. Krijsen dat ze kan En ze meldt zich nu zelf voor de voedingen en is veel meer wakker. Ik snap zo goed dat je wil dat ze wat meer wakker is, wou ik ook zo graag. Twijflede steeds of het wel 'gezond' was dat ze zoveel sliep maar ze had het gewoon echt nodig. Wat ik nog bedenk over je bv.. Kan het zijn dat je misschien heel weinig voormelk hebt en na een slok van Juul achtermelk? Die is veel vetter en verzadigd dus ook eerder. Ik heb geen idee of dat uberhaupt kan hoor, moest er alleen ineens aan denken. Wat ik je nog op je hart wil drukken (klinkt pijnlijk haha), is dat als je van binnen eigenlijk al voelt dat je over wil stappen naar de fles dat je je daar absoluut niet schuldig over hoeft te voelen. Ik zeg niet dat je dat doet maar ik had het wel en veel vrouwen met mij Ik vond het vreselijk dat de bv niet lukte en had gevoel dat ik gefaald had en dat ik niet het beste deed voor mijn kind. Maar de huisarts verezekerde me dat het veeeeel belangrijker en gezonder voor de baby is, dat de moeder blij is en dat de voeding dan echt niet uit maakt. Niet dat ik zeg dat je op de fles over moet hoor! Maar voor het geval je aan overstappen denkt bedoel ik.. Misschien kan je es een lactatiekundige bellen als je wil weten wat er precies aan de hand is.. Wie weet heeft die nog tips. Tis wel een heel verhaal geworden he Oja, Lune poept trouwens als een tierelier Komt denk ik echt door de friso. Ze had net helemaal natte kleertjes omdat de luier zo vol zat en de plas niet meer opgenomen werd door die klote luiers van huggies. Wat een drama dingen zijn dat Hoe hoort normale babypoep er eigenlijk uit te zien? Dit is echt behoorlijk dun. Niet waterig maar heel 'zacht' zeg maar Het lijkt wel dunne vla Sorry voor de details Maar klinkt dat een beetje gezond denken jullie? Krampjes zijn er nog wel Wou Suus misschien toch nog vragen om Sab-simples op te sturen, ik kan het hier niet vinden. Maar dan pb ik je nog wel even Suus Nou, ik krijg bijna rsi dus hou weer even op. tot later! xxxx
@Pooh...welkom hier..leuk dat je ook mee komt kletsen..wat een nare bevalling zeg en dan ook nog moeten wachten op hetgeen dat verteld of je zoontje wel of niet het downsyndroom heeft..! Gelukkig is alles goed.. Wat een geweldig mooie foto zeg.. Jaydee doet het ook goed.. Donderdag weer naar het weeg uurtje geweest..bijna 4 ons aangekomen sinds de flesvoeding..en bij de borstvoeding nog net geen ons..ben dus dolblij dat ik ben overgestapt.. Zo te zien hebben meerdere meiden hier problemen met de borstvoeding..balen is dat hoor...maar twijfel niet te lang..want door stress gaat de productie ook achteruit! @ Maja..fijn dat Lune weer zo goed poept... Alleen wel balen van die luiers zeg.. @ Wen..bij deze nogmaals gefeliciteerd! Ik ben blij te horen dat het al iets beter gaat met jullie dochtertje Fenne... Ik was erg geschrokken toen ik het las..
Ik heb wat anders want Luuk drinkt niet goed, hij tuttert meer en neemt geen grote slokken. Nadeel is dat hij lang drinkt en niet verzadigd raakt. Wat jou betreft niet echt tips behalve borstvoedingsthee drinken. Mijn borstvoeding doet het er goed op.
Wen, ik ben zooo blij dat Fenne het nu beter doet. Ze is een knokkertje, dat blijkt wel. Ik heb vannacht veel aan jullie moeten denken.
poep: Hier ook geel met kleine stukjes erin. Schijnt normaal te zijn, is ook zacht, gele vla hoef ik voorlopig niet meer.
@WEN meid super om te lezen dat het al wat beter gaat met fenne ze is een vechtertje dat zie je wel weer, hopelijk is ze snel helemaal van de beademing af en mag ze met jullie mee naar huis @Poep hier ook geel/groenzig met stukjes in dus zal wel normaal zijn
Haha poep met stukjes.. gadver Pff, ben echt opgelucht dat Fenne het zo goed doet.. heeft de hele tijd in m'n hoofd gespookt.
Poeh, wat niet.. Dat ding puilt uit 5 luiers billendoekjes mini potje sudocreme mini flesje olie voor het gezichtje (bij guur weer) omslagdoek 2 hydrofiele luiers extra setje kleertjes extra speentje 2 slabbetjes en als we langer op pad gaan een fles met inhoud in dat thermosding en eventueel een fles gekookt water en zo'n torentje met voeding.
goeie morgen mama's, hier een redlijke nacht gehad. dylan meld zich nu al een paar nachten om half 4 voor de voeding en slaapt dan weer verder tot half 8. de verkoudheid is iets minder aan het worden gelukkig. zijn er trouwens nog meiden die ook ingeknipt zijn? zo ja hebben jullie er ook nog steeds last van? als ik een tijdje op een stoel of bank zit dan lijk ik wel bond en blauw van onder en het doet echt pijn. luiertas: 2 luiers luierdoekjes extra speen spuugdoekjes sudocrem (klein potje) voor de rest kijk ik altijd waar ik naar toe ga en wat ik nodig denk te hebben
@ Kikkert Ik ben niet ingeknipt maar een beetje ingescheurd en 4 hechtingen. Toch had ik zeker 4 weken last van een beurs onderkantje Helemaal na lang zitten. Ik heb een keertje gekeken en het was ook gewoon een beetje blauw Schrok me dood! Maar is inmiddels helemaal hersteld gelukkig
kikkert; ook ingeknipt, 6 hechtingen, kon na 2 dagen niet meer lopen en zijn buitentste hechtingen eruit gehaald, nu beetje open wond en ook veel last van. Gebruik bepahten creme (?) , spoelen, fohnen en veel bloot liggen 's avonds in bed en soms soda badje, moet zeggen gaat met sprongen vooruit.
hier maar 3 hechtingen omdat ik een beetje uitgescheurd was... maar eigenlijk heb ik er helemaal nooit geen last van gehad.... mede dankzij de douche en en spuitfles natuurlijk van ichtus
bij mij zijn 5 van de 8 hechtingen eruit. waaronder ik er 2 zelf heb verwijdert (lekker eigenwijs) maar ze deden z'n pijn. ik heb nu alleen de inwendige hechtingen nog. maar het litteken doet echt pijn
Goedemiddag allemaal. @Pooh , welkom hier En nogmaals gefeliciteerd hihi.. mooie vent hoor die Sam! @Kikkert , ik heb ook een flinke knip.. weet niet hoeveel hechtingen maar ze zijn er flink lang mee bezig geweest en het waren er nogal wat. Heb er indd ook nog last van , vooral als ik wat meer gedaan heb. Het schrijnt en trekt ontzettend.. echt vervelend. Heb gelezen dat het nog wel een aantal dagen/weken kan aanhouden hoor. @Poep , hier ook zon heerlijke kleur, tis net mosterd
@ Wen : gefeliciteerd met Fenne! pfff.. wat een start zeg! Gelukkig gaat alles nu goed! Ik duim dat ze snel de couveuse uit mag en dat je haar lekker veel kunt gaan knuffelen! we denken aan jullie! @ Pooh : gefeliciteerd met jullie zoon Sam! geniet er maar lekker van! en wat spannend was het allemaal zeg! Gelukkig gaat alles nu goed! Hier ligt Nora net in haar eigen bedje.. voor de eerste keer... haha.. lag nog steeds bij ons op de kamer! ze is klaarwakker en ligt al ruim een half uur rustig om zich heen te kijken! lief! Verder krijgen we dadelijk bezoek! Mijn tante! Was nog even spannend of het door kon gaan. Ze had namelijk een koortslip, maar die is nu ingedroogd dus mag ze op bezoek komen!
oja.. luiertas: luiers luierdoekjes sudocreme extra setje kleding, fopspeen, spuugdoekje slabbetje (en soms de omslagdoek!) euh..volgens mij was het dat! Vind het eigenlijk nog wel meevallen! haha.. heb nog ruimte genoeg over!