Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Zo Sara ligt in bed arm ding. Ze houdt niks binnen, ik heb mijn man maar gezegd dat hij ORS (hier heet dat SRO :D ) moet meenemen.

Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest waar ik bevallen ben. Daar heb ik de papieren meegekregen van de bevalling. Maar helaas valt de informatie erg tegen :( Ik weet ook niet zo goed wat ik er van kon verwachten. Ik heb alleen de bloeduitslagen van de 5 dagen dat ik in het ziekenhuis lag, het onstlagbericht en een bericht van de autopsie van de placenta meegekregen.
    Ik merk een jaar na dato dat ik de bevalling nog helemaal niet verwerkt heb, ben ik nu zo´n zeikerd?

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Hi SM... gisteren de papieren van de bevalling opgehaald? Is het normaal in Spanje dat je die een jaar later kunt ophalen ofzo? Ik ken dat helemaal niet, heb volgens mij ook niets meegekregen... of misschien ook wel en ben ik dat vergeten omdat ik toen met Fenne bezig was... zal eens zoeken en kijken wat er in staat!

En ik snap best dat je de bevalling nog niet verwerkt hebt, dat heb ik ook hoor... was jouw bevalling erg zwaar? Ik bedoel, ik weet natuurlijk dat je daarna een moeilijke tijd hebt gehad, maar was de bevalling zelf ook traumatisch?

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi!

SM, wat sneu dat Sara zo moet spugen.. Wij geven Lune dan meestal alleen water, sterk verdunde melk of sap, als het maar vocht is in elk geval, tegen het uitdrogen.
    Helemaal niet raar dat je je bevalling nog niet verwerkt hebt. Hoe je bevalling gegaan is en hoe de mensen om je heen met je omgegaan zijn, de zorg en nazorg is heel belangrijk denk ik, als het voor jou niet 'fijn' ging kan je daar nog heel goed last van hebben.

Leuke dag gehad dus Wen, leuk! ;) Coole kadootjes! Zijn idd bekend :D
    Ben heel benieuwd naar je haar! Ik vind een bob ook zo leuk! Ga er denk ik ook maar voor, of het nou uit of in is, lekker boeiend ook..
    Kom maar op met je foto na het verven :D

Suus, heerlijk op de bank! Ik ga ook zo, lekker niks doen.

Lune ligt net op bed, we hebben bij mn ouders gegeten en haar daar op bed gedaan maar ze wou echt niet slapen. Groot protest. Dus er weer uitgehaald, in de kinderstoel aan tafel en lol maken :) Ze kreeg natuurlijk alle aandacht en genoot daar met volle teugen van hihi.. Lachen en kletsen tegen iedereen. Kleine tuttebel.

Ik ga even bankhangen denk ik.

4. supermummy

Wen, nee is niet standaard hoor dat je hier papieren van de bevalling krijgt, alleen als je het aanvraagt.

En of mijn bevalling zwaar was? Tjaa ik weet niet, je kan het zo moelijk vergelijken. Het was een ingeleidde bevalling met een infuus met weeenopwekkers, en die doen normaal gesproken meer pijn ja. Ik heb denk ik 8 uur lang pijnlijke weeen gehad.
    Maar op dat moment heb ik het niet als traumatisch of heel pijnlijk ervaren.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat zou Debie nou aan het doen zijn??

:D

6. supermummy

Ik ben ook benieuwd trouwens naar de fotos van de Bobjes :)

7. supermummy

Druk aan het behangen? :)

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ja inderdaad... DEBIE? Heb je er een goed gevoel over? :p
    Ik riep die ene bewuste keer heel hard: kom op jongens, zwemmen! En dat hebben ze gedaan! :)

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Of gaatjes boren :rolleyes:

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hahahahahha! Maar het meisje heeft gewonnen :D
    Weet je die bewuste keer nog dan? Ik zou dat echt niet weten.. Maarja, Lune was ook niet gepland. Denk nog steeds wel dat het op de bank gebeurd is 8-[

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ik moet er ook nog vaak aan denken, en de laatste weken helemaal... het is ook gewoon een enorme ervaring, dit blijft je je hele leven wel bij denk ik...

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ja, ik denk het wel te weten ja... maar ik was ook binnen 2 weken zwanger nadat we besloten hadden er voor te gaan... er was in die periode 1 keer dat ik echt dacht dat het 'm was, heel weird...

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bevalling is nu ook ongeveer een jaar geleden he, dan komt het ook weer terug, had ik ook best wel. En als je flink veel pijn hebt gehad, tja dat maakt veel indruk.. Sowieso maakt een bevalling heul veul indruk.. poeh..

14. supermummy

Hahahaha Lune op de bank verwekt? Niet in de auto?

Sara is in ieder geval in Italie verwekt :)

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat is leuk! Dan weet je gewoon nog echt het moment dat jullie mooie meid gemaakt is :D Bijzonder! Vertel dat later maar op haar 16e verjaardag als al haar vriendinnen en haar vriendje er zijn :)

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nee, hoewel Jeroen twijfelt of het niet het aanrecht was 8) (sloerie!)

Sara in Italie? Wat romantisch allemaal! Kom ik aan met mijn 'per ongeluk op de bank verwekt kind' :)

17. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    whahaha dat zou wel lekker genant zijn voor haar! Goede idee!

Ik zet even de lap weg... eens kijken of ik Lost kan kijken...

18. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hoi hoi muppekes

@ sm hier ook zo;n kutbevalling hoor ! ... dus herken je gevoel

@ debie , succes !

@ bobjes , ik ook nieuwschierig

nou hier kwamen ze rond 15.15 aanzeilen , we hebben een joging pakje gehad , een paar rompies en een pyama , ook 50 euro , dus opzich wel netjes

om 17 uur gingen ze weer dus ja...

19. Noraa

Noraa Actief lid

7 feb 2009
    252
    0
    0
    Goedenavond!

Leuke cadeautjes dus voor Fenne! :D
    Hoe is het met Tessa gegaan vandaag?

En bevallingsherrinneringen?
    Pijnlijk! Lichamelijk dan!
    Geestelijk heb ik het er niet moeilijk mee ofzo hoor. Vind het alleen wel jammer dat het niet op de natuurlijke manier kon.
    Hopelijk in oktober wel op de natuurlijke manier!

En wanneer verwekt?
    Bij Aaron geen idee. Maar zijn broertje (t wordt een jongetje, ik weet t zeker :)) weet ik wel precies :D.

20. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ooooh verwekt , jemig , dat weet ik nog steeds niet , HEB ER ZO'N HEKEL AAN !

Deel Deze Pagina