Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @SM.. ik heb je verhaal gelezen.. was er echt ff stil van.. gelukkig ist nu weer in orde en heb je een heerlijke vakantie gehad.. wel rustig aan hoor meis..

Eieren zoeken en schilderen is een bijkomstigheid hier met pasen.. gister eieren zoeken in de speeltuin.. en mijn ouders gaven ons kids altijd bij het paasontbijt vlak voor de kerkgang (heel uitgebreid en luxe) een paasmandje.. gewooneen klein rieten mandje, met chocoeitjes.. grote en kleine en een paashaas of kip..lekkerrrr.. wanneer je 18 werd kreeg je 1 groot gouden ei..(goud papiertje dan he..;) ) en dan was t klaar.. nu doen ze dat nog steeds voor de kleinkids.. erg leuk..dus ze zijn weer blij met al het chocola..maar de christelijke gedachte is toch wel de hoofdmoot hier in huis..tis voor ons tenslotte waar het hele geloof in feite om draait dus voor ons ook het belangrijkste feest... Maar net zoals de kerstboom ook bij de kerst hoort qua traditie hoort het eieren zoeken en schilderen ook bij de pasen.. maar tis geen kern...

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Wat een lief koppie heeft Sara toch. En van die mooie, grote, donkere kijkers.

Ichy, ik ga die goedkope ook halen dinsdag en pleur er woensdag gewoon een test tegenaan hoor, kan mij het schelen. Ik haal er meteen een stuk of 4 ofzo :)

Nou het wandelen ging niet echt lekker. Ik heb pijn in mijn rug en bekken en kon na een tijdje bijna niet meer lopen :( . Dus we zijn maar weer terug gegaan.

Olaf is nu boven muziek aan het luisteren en Luuk en ik zitten beneden, gezellig.....

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha Dees wat maakt het ook uit ;) Misschien kun je iedere dag het streepje dikker zien worden tot een een hele dikke vette! :) Ik zou het denk ik zelf ook doen, zou ook gek worden van onzekerheid... Vocht uit de tepels= wel een goed teken

Wij vieren geen pasen. We hebben geen geloof dus tja... Dat wordt natuurlijk wel paaseieren verven met Finn straks. Wij kregen vroeger ook zo'n mandje van m'n opa met Pasen, met een kip van chocolade die dan ook nog eitjes in d'r buik had! mmmmm
    Ik wil wel dat Finn de echte reden van Pasen kent, dus niet alleen het zoveelste vreetfestijn bedacht door de commercie. Ik wil dat hij er begriop voor heeft en er zelf mee kan doen wat hij wilt

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ichtus hoe doen jullie dat eigenlijk met de kleintjes in de kerk? gedragen die zich een beetje? Kan me voorstellen dat Marijn er nog niet veel van meekrijgt en wilt spelen ofzo. Of gaat ie nog niet mee?
    Vroeg ik me zomaar ineens af hoor ;)

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    wij zijn naar de stad gelopen met Marc's pa, en daar even wat gaan drinken in de Verkadefabriek. Die hebben van die loungebanken, waar Finn heerlijk op heeft gespeeld. Alleen viel hij vlak voor de deur in slaap toen we thuis kwamen. Dus ik dacht ik leg hem nog even op bed anders eet ie toch niet zo. En meen je nou dat ie nu slaapt [-X Mooi niet dus

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ff vraagje... MAG IK SPANGASIUSFILET (vis) hebben?? heb ff gegoogled en t lijkt er wel op maar ben niet overtuigd...ed wil t klaar maken, maar wil niet onnodig risico's lopen...

@Debora.. Marijn gaat naar de creche.. De kids gaan 1 x op een zondag mee.. Lisa mag nog naar de creche (tot 4 jr) maar wil graag met ons mee.. Jur gaat sowieso met ons mee..1 x in de 3 wken is er Creche+ voor 4 t/m 7 jr (is nieuw) daar gaat Jur dan ook heen met Lisa.. vinden ze veel leuker.. het gaat op zich goed.. ze zitten goed stil en kleuren wat in een klein boekje.. verbaas me er telkens weer over wat ze toch nog gehoord hebben en onthouden..
    1 dienst duurt een uutje...dus tis wel te doen..

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi!

Lune en ik zijn weer thuis van het paasvreten. Da's ook de enige reden waarom we pasen 'vieren' volgens mij.. Zoveel mogelijk broodjes, eieren en chocola naar binnen werken onder het mom van 'gezellig samen zijn met de familie..' :)

Lune heeft zich prima vermaakt. Ze is wel kieskeurig met bij wie ze op schoot wil zitten, erg grappig. Mijn oma wou haar natuurlijk weer zoveel mogelijk eten geven, dat blijft een strijd. Heel erg irritant. Maar verder was het erg gezellig en relaxed. Ze wonen aan het water en hebben een enorme tuin. Lekker zonnen dus.

Ga zo eten (Lune, ik kan geen eten meer zien..) en dan samen douchen. Hoop dat Jeroen vanavond niet zo heel laat thuis komt. Wil wel even gezellig saampjes op de bank.

8. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ichtus alle verse vis mag!
    Liever geen voorverpakte vis.

9. 40plusmama

Ja Ichtus, mag je gewoon hebben (vers). Wel goed gaar laten worden. Heerlijke vis dus eet smakelijk.

Wij eten Dorade uit de grillpan dus ook vis, jammie.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Denk het wel Ichy, is toch niet gerookt of rauw? Dan mag het volgens mij gewoon..

Ik ga me even met mijn dochter bemoeien.
    Doeg meiden!

11. 40plusmama

Ik heb zo'n rugpijn, zere boobies en last van mijn bekken. Ooh ja en buikpijn maar nog geen bloed te zien.

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Deze is wel voorverpakt.. diepvries...duss????????????????????????

13. 40plusmama

Voorverpakt uit de vriezer mag wel, niet van die vacuum verpakte vissies.

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ah oke.. thnx.. dan ga ik m lekker opeten... THNX THNX.. ik zal er van genieten...
    Jij van je dorade.. die wil ik ook wel s proberen... kun je die gewoon bij de visboer halen??

of stel ik nu een hele rare vraag..

15. supermummy

Hmmm vaccuum verpakte vis wordt afgeraden omdat hierin de Listeria bacterie kan voorkomen... volgens mij gaat het om de gerookte vis en niet om diepvries vis.

16. supermummy

Ik eet trouwens wel gewoon diepvries panga filet.

17. 40plusmama

Dorade haal ik hier gewoon bij de visboer ja. Lekker ook op de bbq of uit de oven.

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Dees wat voor kruiden en olie en toestanden doe jij bij de spangasius dinges???

19. supermummy

Ja Dorada heerlijk. Eten wij hier ook vaak, uit de oven met tomaat,aardappel en ui.

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Owh ik lees t al ik ben zooooooo'n kookwonder NOT!!!.. dames doe mij s wat lekkere visgerechtjes recepten???????? wil graag wat dingen uitproberen, maar durf nooit zo goed.. t klinkt altijd zo lekker als jullie t er over hebben enzo...whahahhaa...

Dus mochten jullie tijd hebbenn.. pb heeft nog ruimte zat voor lekkere gerechtjes...

Deel Deze Pagina